View More
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...
Δώδεκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για τους γνώστες του gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές video game ...
Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ...
Top story

Έρχεται από τo Disney+ στις 3 Σεπτεμβρίου.

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Άλλη μια διασκευή από το  The Metallica Blacklist.

Τον ακούσαμε στο κλασικό A Charlie Brown Christmas.

Αυτή τη φορά όχι για το εξώφυλλο του περιοδικού, αλλά για τα γενέθλια του συζύγου της. Αυτό που λέμε couple goals... 

Η μπάντα ανακοίνωσε το Music of the Spheres στο οποίο οι περισσότεροι τίτλοι των τραγουδιών είναι απλά...emojis.

Επιρροή για το Pressure Machine είναι τα παιδικά χρόνια του Brandon Flowers στην Γιούτα.

Ακούστε το νέο single από τον επερχόμενο δίσκο τους.

Χειμερινοί Κολυμβητές: Μα δεν διαλέγουμε τις περισσότερες φορές συντρόφους με τους οποίους δεν ταιριάζουμε; Πιθανόν γιατί έτσι έχουμε ελπίδες να τους ξεπεράσουμε και να προχωρήσουμε...

Αναστασία Τουρούτογλου
Αναστασία Τουρούτογλου

Τέσσερις δεκαετίες κοινής πορείας γεμάτες εξαιρετικούς στίχους, αστείρευτο χιούμορ και οχτώ πολύ ενδιαφέρουσες δισκογραφικές δουλείες. Φέτος οι Χειμερινοί Κολυμβητές μας ιντριγκάρουν μέσα από την ασπρόμαυρη αφίσα τους για τη μοναδική συναυλία που θα δώσουν το Σάββατο 26 Ιανουαρίου στο Gagarin 205. Με αυτή την αφορμή, πείσαμε τον Αργύρη Μπακιρτζή να μας πει γιατί επιμένει να λέει ιστορίες επί σκηνής, αλλά και γιατί συνεχίζει να είναι ΠΑΟΚ…

Μαθαίνουμε πως το Σάββατο θα ακούσουμε και κάποια τραγούδια που δεν έχετε «αγγίξει ποτέ ζωντανά». Γιατί ήταν «παρατημένα» συναυλιακά αυτά τα τραγούδια και τι οδήγησε στην απόφαση να τα ξαναπιάσετε;

Προτείνω να μη λέμε πολλά, να μη κουράζουμε τους αναγνώστες, να μαθαίνουμε κι εμείς σε μια οικονομία. Λοιπόν, αυτό ήταν κάτι που συνέβη στις τελευταίες μας συναυλίες στην Αυλαία και μας ξεκούρασε. Τώρα, γιατί δεν τα λέγαμε; Μάλλον γιατί τα θεωρούσαμε πολύ προσωπικά, πολύ ειδικά.

Τη συναυλία σας στο Gagarin θα ανοίξει ο Λόλεκ. Σε τι θεωρείτε πως μοιάζει ή συνδέεται η δική σας μουσική με τον ήχο του Λόλεκ;

Δεν γνωρίζω τον κύριο Λόλεκ, θα τον γνωρίσω όπως και οι άλλοι εκεί. Κι αν κάποιος φτάσει αργά, ούτε αυτό.

Xeimerinai_2Σας ακούμε συχνά στις εμφανίσεις σας να διηγείστε απίθανες ιστορίες, στις οποίες συμβαίνουν φοβερές και απρόοπτες καταστάσεις. Η αφήγηση είναι κάτι που σας βοηθάει να αισθανθείτε πιο κοντά στο κοινό;

Δεν έχετε ακούσει ότι η πραγματικότητα ξεπερνά τη φαντασία; Οι ιστορίες που λέω είναι πολύ κοινές, από την καθημερινότητά μας, και συνήθως έχουν σχέση με τα τραγούδια. Το κάνω γιατί έτσι αισθάνομαι πιο άνετα. Άλλοτε πολύ, άλλοτε λιγότερο. Δεν μου αρκεί να λέω μόνο τα τραγούδια, ό,τι μου συμβαίνει έχω ανάγκη να το μοιραστώ.

Οι στίχοι σας έχουν συχνά πολύ χιούμορ, κάτι το οποίο παρατηρούμε και στις ζωντανές σας εμφανίσεις. Για την παρέα των Χειμερινών Κολυμβητών η πλάκα και το χιούμορ είναι κάτι πηγαίο ή μια συνειδητή επιλογή που ξορκίζει άλλα «κακά»;

Δεν μπορείς να κάνεις χιούμορ ως συνειδητή επιλογή. Και δεν ξεκινάμε από καμιά επιλογή.

Σύμφωνα με συνέντευξή σας, οι Χειμερινοί Κολυμβητές υπάρχουν πάνω από 45 χρόνια (επισήμως 35) και σίγουρα έχουν γνωρίσει την ελληνική δισκογραφία σε διάφορες φάσεις της. Τι θεωρείτε ότι ευθύνεται για τον θάνατο των δισκογραφικών και των δισκοπωλείων, όπως τον ζούμε σήμερα; Είναι καθαρά η κρίση ή υπάρχουν κι άλλα πράγματα στη μέση;

Το ίντερνετ και η οικονομική κρίση, αλλά και το ότι οι υπεύθυνοι δεν ξέρανε και δεν αγαπούσαν το τραγούδι και γενικότερα τη μουσική. Προτείνανε έτσι πράγματα με βάση την εκτίμηση του μέσου γούστου του κόσμου και σιγά-σιγά τα έσπρωξαν όλα προς τα πίσω.

Έχετε πει πως είστε ερασιτέχνης μουσικός και επαγγελματίας αρχιτέκτονας, αλλά έχετε πρωταγωνιστήσει και σε αρκετές ταινίες του Σταύρου Τσιώλη. Υπάρχει για σας κάποιο σημείο όπου οι Τέχνες τέμνονται μεταξύ τους; Βλέπετε αλήθεια κάποια διασύνδεση ανάμεσα στη μουσική και στην αρχιτεκτονική, ανάλογη μ' εκείνη του Ξενάκη;

Δεν τολμώ τέτοιου είδους εκτιμήσεις, αφού ξέρω πως θα γλιστρήσω στο πρώτο βήμα, ό,τι εκτίμηση και να κάνω.

Σαν γνήσιος Θεσσαλονικιός και ΠΑΟΚτζής αισθάνεστε πως η Θεσσαλονίκη είναι ριγμένη σε σχέση με την Αθήνα; Και οι ομάδες της συμπρωτεύουσας είναι όντως αδικημένες σε σχέση με τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό ή αυτό θέλουν και λίγο να το πιστεύουν οι φίλαθλοί τους;

Γνήσιος Θεσσαλονικιός με πατέρα απ’ τον Στενήμαχο και μάνα από τη Μπάλτζα; Και κάποιον παλιό παππού που απ’ τη Λαμία πήγε στη Ρωμυλία, όπου κολλούσε και γυάλιζε μπακίρια κι έτσι του βγήκε τ' όνομα; Στον κόσμο που ζούμε το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Βλέπουμε ό,τι οι πάνω-πάνω δεν εξασφαλίζουν μόνο την πρωτιά τους με κάθε τρόπο, αλλά θέλουν και να το δείξουν: δεν κρατούν καθόλου τα προσχήματα, νομίζουν πως αυτό είναι μαγκιά. Ξεφτιλίζονται. Τους αρέσει φαίνεται. Βίτσια είν’ αυτά. Τον ΠΑΟΚ τον υποστηρίζουμε γιατί αντιστέκεται. Αν γίνει σαν κι αυτούς θα τον εγκαταλείψουμε. 

Xeimerinai_3

Σε παλαιότερη συνέντευξή σας είχατε δηλώσει πως δεν σας αρέσει καθόλου το όνομα Χειμερινοί Κολυμβητές. Πώς και το κρατήσατε για τόσα χρόνια;

Μα δεν διαλέγουμε τις περισσότερες φορές συντρόφους με τους οποίους δεν ταιριάζουμε; Πιθανόν γιατί έτσι έχουμε ελπίδες να τους ξεπεράσουμε και να προχωρήσουμε...

Είχατε επίσης δηλώσει ότι σκέφτεστε να μετονομάσετε το συγκρότημα σε Καθετήρες. Τι απέγινε τελικά αυτή η ιδέα;

Ισχύει, υπογείως. Υπάρχουν κι άλλες ιδέες, όπως Κασμάδες.

Αυτή την περίοδο γράφετε καινούρια τραγούδια; Να περιμένουμε σύντομα κάποια νέα δισκογραφική δουλειά;

Όχι. Ναι, αλλά όχι πολύ σύντομα γιατί πρέπει να βρεθεί χρήμα. Όχι πολύ.

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (8-14/7) βλέπει από οσκαρικό Anthony Hopkins μέχρι τις σόλο περιπέτειες της Black Widow, ελληνικά ντοκιμαντέρ και κλασικές επανεκδόσεις.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη βρέθηκε στο Ηρώδειο και αναμεταδίδει το οπτικοακουστικό show που γέμισε για μια βραδιά το αρχαίο θέατρο με εντυπωσιακά visuals και ambient techno.

Top