View More
Η έκτη ημέρα του Release Athens Festival χαρακτηρίστηκε από τη μαγική ατμόσφαιρα των London Grammar αλλά και την εξαιρετική εμφάνιση της LP που ...
Λίγο πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνιση των Pet Shop Boys στο Release Athens Festival στις 30 Ιουνίου, η Μάρω Αγγελοπούλου γράφει για τη συναυλία που ...
O Δημήτρης Μάστορης σταχυολογεί μερικές iconic και κάποιες λιγότερo γνωστές συνεργασίες του Iggy Pop, λίγο πριν την εμφάνιση του στο Release Athens ...
Top story

Την Τετάρτη 29 Ιουνίου στο βιβλιοπωλείο Zatopek Book Cafe της Καλλιθέας

Ένα ξεκαρδιστικό ευτράπελο έλαβε χώρα στη συναυλία του συγκροτήματος στη Βιέννη το βράδυ της Κυριακής, με αυτό να γίνεται viral στα κοινωνικά μέσα

Δείτε το βίντεο, όπου ο Roland Mandel παρακολουθεί το συγκρότημα από το πλάι της σκηνής να ερμηνεύει μια διασκευή του "I Believe in Miracles" των Ramones

Οι Rage Against The Machine δίπλα στις γυναίκες και τις θηλυκότητες που πλήττονται από την ανατροπή του Roe V. Wade

Δείτε στιγμιότυπα από την εμφάνιση του καλλιτέχνη στο φετινό φεστιβάλ του Glastonbury

Η Bridgers βοηθά το αγαπημένο συγκρότημα στην εκτέλεση ενός από τα πιο ρομαντικά του κομμάτια, στη σκηνή του εμβληματικού φεστιβάλ

Οι Martin Gore και Dave Gahan εξέδωσαν ένα ευχαριστήριο μήνυμα προς τους θαυμαστές τους, κοινοποιώντας λεπτομέρειες ως προς τα αίτια θανάτου του αγαπημένου μέλους του συγκροτήματος

Δείτε αναλυτικά το σημερινό πρόγραμμα του Release Athens 2022

Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Years & Years και πρωταγωνιστής της LGBTQI+ σειράς, “It’s A Sin”, συναντιέται με το συγκρότημα που έγραψε το εμβληματικό κομμάτι το 1987

Σε μια εμφάνιση-έκπληξη στο Glastonbury, η Olivia Rodrigo και η Lily Allen εξέφρασαν την οργή τους για την ανατροπή της συνταγματικής κατοχύρωσης του δικαιώματος στην άμβλωση, που ψηφίστηκε φυσικά από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ

Δείτε υλικό από το set 15 κομματιών του καλλιτέχνη, που εξέπληξε τους θαυμαστές του μέσα από μια απρόσμενη εμφάνιση στο ιστορικό φεστιβάλ

Μετά την ανατροπή του συνταγματικού δικαιώματος στις αμβλώσεις, ο frontman των Green Day εκφράζει την οργή του για τη σκοταδιστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ

Γιώργος Νταλάρας: Επειδή τίποτα δεν είναι στατικό και όλα κινούνται, κινείσαι κι εσύ μαζί τους διατηρώντας κάποιες αρχές μη αναθεωρήσιμες. Έτσι μόνο προοδεύεις. Αλλιώς αδυνατείς να παρακολουθείς την εξέλιξη...

Στυλιανός Τζιρίτας
Στυλιανός Τζιρίτας

Τι εισαγωγή να φτιάξω μιλώντας για τον Γιώργο Νταλάρα; Το ότι είμαι οπαδός της τέχνης του το έχω δηλώσει πολλαπλώς, ακόμα και όταν δεν αρέσκομαι στο 100% κάποιου δίσκου του ή της ενίοτε ζωντανής του εμφάνισης. Του θέσαμε λοιπόν μερικές ερωτήσεις ειδικώς και γενικώς, με αφορμή τόσο τη νέα του δισκογραφική παρουσία (το άλμπουμ Τι Θα Πει Έτσι Είναι), όσο και τις επερχόμενες εμφανίσεις του στο PassPort με τον Νίκο Αντύπα (αυτή την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 του μήνα)…

Κύριε Νταλάρα, στον καινούριο σας δίσκο μπήκατε μαζί με τον Νίκο Αντύπα σε κάποιες ηχητικές περιπέτειες, τραγουδώντας εκ νέου πάνω σε ποπ/ροκ ή λατινογενείς φόρμες. Θα έλεγε κανείς ότι σχεδόν κυνηγάτε τέτοιες προκλήσεις. Ποια είναι τα όποια προβλήματα/ζητήματα που αντιμετωπίσατε απέναντι στις φόρμες του Τι Θα Πει Έτσι Είναι;

Ο μουσικός, να ξέρετε, αυτές τις περιπέτειες κυνηγάει για να κάνει τη δουλειά του συναρπαστική και ενδιαφέρουσα. Το κάνω ξανά, όπως σωστά λέτε, γιατί με ενδιαφέρει το κομμάτι της διαφορετικότητας στην ερμηνεία, της προσαρμοστικότητας και της διερεύνησης των δυνατοτήτων ερμηνείας. Αυτή είναι η χαρά και το στοίχημα για έναν μουσικό και τραγουδιστή: να εξερευνεί νέους δρόμους. Εδώ δεν πρέπει να παραλείψω τη συμβολή του Νίκου Αντύπα, ο οποίος κατεξοχήν ευνοεί αυτές τις προκλήσεις. Προέρχεται από τη ροκ μουσική, αλλά εκτιμάει και αγαπάει βαθιά και τις εθνικές μουσικές –το ρεμπέτικο, το φλαμένκο, το λάτιν. Και από την αρχή της συνεργασίας μας με ώθησε στη διαφοροποίηση της ερμηνείας σε κάποια τραγούδια.

Dalaras_4

Σε τουλάχιστον δύο τραγούδια της νέας σας δουλειάς ("Ξέχνα Τις Αναμνήσεις" και "Αριστερόχειρη") ακούμε στίχους καταπιανόμενους με ιστορίες της καθημερινότητας. Είναι πιο δύσκολο να τραγουδήσει κανείς για κάτι που κατευθείαν δημιουργεί εικόνες, από το να άδει με αόριστους λυρικούς στίχους περί κάποιας χαμένης αγάπης ή κάποιου άϋλου παρελθόντος;

Έχετε δίκιο. Το ίδιο συμβαίνει και στο "Τσάμικο" του Γκανά. Ασφαλώς είναι πιο δύσκολη η ερμηνεία τέτοιων τραγουδιών, αλλά είναι και πιο ελκυστική και, τουλάχιστον σε μένα προσωπικά, ταιριάζει πάρα πολύ.  Κάθε τραγούδι το θεωρώ ένα μονόπρακτο, το οποίο, πέρα από την καλή και σωστή ερμηνεία, χρειάζεται πλήρη αντίληψη και απόδοση της ποιότητας του λόγου. Ξέρετε, εγώ έχω και μια εμμονή στους στίχους που καταπιάνονται, όπως λέτε, με ιστορίες της καθημερινότητας, επειδή δεν είχα την τύχη να είμαι τραγουδοποιός και μου άρεσαν πολύ αυτά τα τραγούδια που εκφράζουν με έναν υψηλής αισθητικής τρόπο τη μοναξιά, τ’ ανθρώπινα συναισθήματα και τις μοναχικές ιστορίες. Και βεβαίως η ποιότητα του λόγου είναι που κάνει τη διαφορά.  Ας πούμε, είχα την τύχη να πω δυο τραγούδια για χαμένη αγάπη, και τα δύο του Λαυρέντη (Μαχαιρίτσα), το "Ιπτάμενο Χαλί" του φίλου μας Άλκη Αλκαίου που μας άφησε τόσο γρήγορα και τον "Παλιό Στρατιώτη" του Ισαάκ Σούση.  Ερωτικά τραγούδια και αυτά, αλλά τι τραγούδια.  

Dalaras_2Ποιο είναι το στοιχείο που αποκομίζει ο καλλιτέχνης στο τέλος μιας συναυλίας; Πέρα δηλαδή από το χειροκρότημα και την αναγνώριση του κόπου του, τι τον ωθεί στην περαιτέρω εξερεύνηση;

Τα είπατε σχεδόν όλα. Υπάρχει όμως κάτι ακόμα: τα πιθανά λάθη ή παραλείψεις. Μιας και πάτε τόσο βαθιά, θα σας πω ότι ακούω μετά την παράσταση το υλικό κάθε συναυλίας. Επειδή τίποτε δεν είναι τέλειο. Το τέλειο είναι φαντασίωση, είναι καλό να κυνηγάς τις φαντασιώσεις σου.  Μετά, όταν ξανακούω τις εκτελέσεις, μου έρχονται και κάποιες ιδέες για αλλαγές. Ξέρετε υπάρχει κι ένα κομμάτι του κοινού που το παρακολουθεί στενά αυτό, τις διασκευές ή τις διαφορετικές εκτελέσεις. 

Το τελευταίο πράγμα το οποίο θα μπορούσε κάποιος να προσάψει στον Γιώργο Νταλάρα είναι η στασιμότητα. Όλα αυτά τα χρόνια είναι συνεχής η αναζήτησή σας (στη σκηνή αλλά και στο στούντιο) για νέους συνεργάτες. Τι σας ωθεί να προτείνετε σε κάποιον να μοιραστεί μαζί σας τη δημιουργία;

Το ταλέντο και το κίνητρο του κάθε μουσικού ή τραγουδιστή. Είναι κυρίως το ταλέντο, αλλά πρέπει να γνωρίζω και να συμφωνώ και με την αισθητική του ανθρώπου με τον οποίο θα επιλέξω να συνεργαστώ. 

Dalaras_3Ποιοι συνθέτες έχουν αυτή την εποχή την ξεχωριστή τους θέση στις προσωπικές σας ακροάσεις; Υπάρχουν δημιουργοί το έργο των οποίων ανακαλύπτετε ξανά ή νέοι καλλιτέχνες που σας έχουν τραβήξει την προσοχή;

Εγώ από μικρός έψαχνα νέα μονοπάτια, αλλά ξαναγύριζα συχνά στον τόπο της χαράς, που είναι για μένα η μουσική που θαύμασα, η μουσική που με μεγάλωσε. Ακούω πάντα με ευγνωμοσύνη ένα τραγούδι του Χατζιδάκι ή του Ξαρχάκου, ανακαλύπτω ακόμα τα τραγούδια των Κατσιμιχαίων, του Μάλαμα, του Περίδη, του Λαυρέντη (Μαχαιρίτσα). Το έχω ξαναπεί, μ’ αρέσουν πολύ οι καλές λαϊκές φωνές.  Πρόσφατα μάλιστα συνεργάστηκα με τον Δημήτρη Μπάση, είναι πραγματικά ένας πολύ καλός λαϊκός τραγουδιστής. Ο Γιώργος Σαμπάνης, παρ’ ότι κάνει πιο ποπ τραγούδια, είναι καλός ερμηνευτής και μουσικός. Τελευταία είχα και την ευκαιρία να συνεργαστώ με τον Νίκο Πλατύραχο, έναν εξαιρετικό συνθέτη και μουσικό. Ο Ανδρέας Κατσιγιάννης γράφει πάντα πολύ ωραία τραγούδια.  Μ’ αρέσει ιδιαίτερα ο τρόπος που παίζει και ερμηνεύει ο Γιάννης Χαρούλης. Ο Βασίλης Φλώρος, του οποίου επίσης πρόσφατα τραγούδησα κάποια τραγούδια, είναι ένας αξιόλογος και αισθητικότατος μουσικός. Έχω ακούσει και καινούργια ενδιαφέροντα πράγματα στο ραδιόφωνο, λίγα δυστυχώς –προωθείται ακόμα αυτό το εύκολο τραγούδι. Από τους πολύ καινούργιους, μου άρεσε ο Λεωνίδας Μπαλάφας.


Είναι γνωστή η αφοσίωσή σας στη μουσική, καθώς και η εργατικότητά σας. Είσαστε όμως καθημερινώς σε ζύμωση με το ζήτημα μουσική;

Σχεδόν καθημερινά. Όσο μεγαλώνεις και ωριμάζεις, αποστασιοποιείσαι από αυτό που λέμε «πορεία» και συνέχεια και ψάχνεις πιο έντονα για καινούργια πράγματα. Καινούργιες μουσικές, νέους στιχουργούς, καινούργιους συνεργάτες…

Ο καλλιτέχνης προχωρά μέσα στον χρόνο και σαφώς μαθαίνει, αλλά και αναθεωρεί παλαιότερες θέσεις του πάνω στη μουσική και στην αισθητική. Πόσο δύσκολο είναι κατά τη γνώμη σας να κρατάει κάποιος «σωστό λογαριασμό» για την πορεία του;

Επειδή τίποτα δεν είναι στατικό και όλα κινούνται, κινείσαι κι εσύ μαζί τους διατηρώντας κάποιες αρχές μη αναθεωρήσιμες. Έτσι μόνο προοδεύεις.  Αλλιώς αδυνατείς να παρακολουθείς την εξέλιξη. Υπάρχουν βέβαια άνθρωποι που, εγκλωβισμένοι στην επιτυχία, αδυνατούν ν’ ακολουθήσουν αυτή την κίνηση και παραμένουν σε στάση. Αυτού του είδους η τακτική δεν με ενδιέφερε ποτέ.

Top story

Η έκτη ημέρα του Release Athens Festival χαρακτηρίστηκε από τη μαγική ατμόσφαιρα των London Grammar αλλά και την εξαιρετική εμφάνιση της LP που αναδείχθηκε σε de facto headliner της βραδιάς. 

O Δημήτρης Μάστορης σταχυολογεί μερικές iconic και κάποιες λιγότερo γνωστές συνεργασίες του Iggy Pop, λίγο πριν την εμφάνιση του στο Release Athens Festival.

Ένα νέο βιβλίο σχετικό με τα έργα και τις ημέρες του Houston hip-hop ήρωα Dj Screw, τον αναγάγει πλέον σε παγκόσμιο icon για την underground σκηνή.

Η Patti Smith συγκίνησε και αποθεώθηκε, για μια ακόμη φορά, στο Ηρώδειο σε μια βραδιά γεμάτη αναμνήσεις, ιστορίες και κραυγές ποίησης για το μέλλον.

Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου με αφορμή τα πρόσφατα επεισόδια υστερίας και τον νέο ηθικό πανικό γύρω από την trap και τους "κινδύνους για τη νεολαία". 

Στο νέο του Παρατηρητήριο ο Επίτροπος επιστρέφει στη δραστηριότητα διαλογής των καλύτερων μεταλλικών κυκλοφοριών που παίζουν αυτήν την περίοδο εκεί έξω. 

Λίγα λόγια για τη δεύτερη ημέρα του Summer Nostos Festival στο ΚΠΙΣΝ, με Good Job Nicky, Masked Wolf και μεγάλη πρωταγωνίστρια της βραδιάς τo next big thing της soulful r'n'b, Jorja Smith. 

Με τον υδράργυρο να ανεβαίνει, οργανώνουμε θερινές προβολές στα αστικά μας μπαλκόνια, με ταινίες φτιαγμένες να ιδωθούν τους θερμότερους μήνες του χρόνου

Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.

Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.

Η ιστορία και η επίδραση ενός από τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών, μέσα από ένα αφιέρωμα του περιοδικού Sonik

Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody of Fire και Meden Agan να συμπληρώνουν με τις εμφανίσεις τους την πρώτη μεγάλη metal συναυλία, μετά την πανδημία. 

Μέσα από συζητήσεις, περιηγήσεις, συναυλίες και ένα σημαντικό συνέδριο η Στέγη μέχρι τις 10/7 μας συστήνει στα πιο ενδιαφέροντα ψηφιακά πλάσματα. 

Μία από τις πολλά υποσχόμενες εκπροσώπους της φρέσκιας ημεδαπής fem rap σκηνής μας συστήνεται μέσα από μια κουβέντα με τον Δημήτρη Μάστορη. 

Ηχητικές εγκαταστάσεις και live performances στο Φεστιβάλ Sonic Stories δίνουν μουσική πνοή στην πόλη με τη φροντίδα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Μια κουβέντα με τo αθηναϊκό νεοψυχεδελικό σχήμα των Bonnie Nettles, λίγο πριν εμφανιστούν στην σκηνή του Temple, ως showcase στο πλαίσιο του Athens Music Week 2022. 

 Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου για το πλούσιο, καλοκαιρινό, μουσικό πρόγραμμα του Ηρωδείου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

H φετινή πολύχρωμη παρέλαση υπερηφάνειας, με το μεγάλο μήνυμα της συμπερίληψης και της ορατότητας, #ΆνευΌρων, μέσα από τον φακό του Νίκου Ζαραγκόπουλου.

Με αφορμή το αφιέρωμα της  Cinematek στον σκηνοθέτη Νίκο Νικολαΐδη, στον κινηματογράφο Στέλλα, από 20 Ιουνίου μέχρι 25 Ιουλίου, ο Βασίλης Σπανός κάνει μια μικρή αναδρομή στη φιλμογραφία που θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά στο πλαίσιο αυτής της θερινής ρετροσπεκτίβας. 

Top