View More
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.
Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το ...
Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε ...
Top story

Η εκδοχή τους στο "How Lucky" είναι η δεύτερη ηχογράφηση του John Prine που ακούμε μετά τον θάνατό του. 

Ακούστε το "Ghosts" που ο μουσικός κυκλοφόρησε λίγο μετά τα 71α γενέθλιά του. 

Με πάνω από μισό αιώνα καριέρα, η, μεταξύ άλλων, «Μούσα του Υπαρξισμού» έφυγε από τη ζωή στα 93 της χρόνια. 

Οι προγραμματισμένες παραστάσεις του Φοίβου Δεληβοριά για τις 24/9 και 1/10 μεταφέρθηκαν στις 6 και 8/10, αντίστοιχα.

Τα έσοδα της μουσικής συλλογής θα διατεθούν εξ' ολοκλήρου για την αγορά αγαθών για τους πρόσφυγες.

Δείτε το βίντεο για το "Nowhere, Man".

Αυτό, πάντως, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας που έγινε στη Μεγάλη Βρετανία.

Το δεύτερο από την επερχόμενη δουλειά της, Disco.

Ο συνθέτης «σήκωσε» το πρώτο του Emmy με το βραβείο «Εξαίρετης Μουσικής Σύνθεσης για Σειρά».

Σταύρος Λάντσιας: Μου αρέσει πολύ να παίζω τέννις, ένα ευχάριστο διάλειμμα από τη συνεχή απασχόληση με τη μουσική...

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Αν και έγινε με την ευκαιρία της επικείμενης εμφάνισής του στο Θέατρο Ρεματιάς (την Παρασκευή 31 Αυγούστου, με φόντο τη μεγαλύτερη πανσέληνο του φετινού καλοκαιριού), στην πραγματικότητα δεν χρειάζεσαι ιδιαίτερη αφορμή για να επιδιώξεις μια κουβέντα με έναν από τους πλέον αξιόλογους και αναγνωρίσιμους μουσικούς/συνθέτες που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό μουσικό χώρο. Η επιστροφή όμως του Σταύρου Λάντσια στη δισκογραφία –με προσωπικό άλμπουμ έπειτα από αρκετά χρόνια– σίγουρα δίνει ένα σημαντικό επιπλέον κίνητρο. Το Ημερολόγιο Ονείρων ήταν επόμενο να αποτελέσει το κυρίως θέμα της συνέντευξης που θα διαβάσετε, αλλά η συζήτηση άγγιξε τελικά ακόμα και εξωμουσικές περιοχές...

Μετράμε ήδη αρκετούς μήνες από την κυκλοφορία του άλμπουμ Ημερολόγιο Ονείρων. Είστε ευχαριστημένος από τη μέχρι στιγμής καλλιτεχνική και εμπορική απήχησή του;                     
                     
Είμαι χαρούμενος που, μετά από αρκετό καιρό, μπορώ να μοιραστώ καινούργιες μου συνθέσεις με το κοινό. Ομολογώ ότι η θετική ανταπόκρισή των φίλων της μουσικής μου στις πωλήσεις του CD αλλά και η παρουσία τους στις συναυλίες με συγκινεί και μου δίνει δύναμη να συνεχίσω.

Η μουσική σας συνήθως χαρακτηρίζεται ως «κινηματογραφική». Θεωρείτε ότι ο όρος περιγράφει επαρκώς το περιεχόμενό της; Πώς θα την οριοθετούσατε εσείς, με βάση τους στόχους σας και τις μουσικές επιρροές που έχετε δεχτεί;

Γενικά αποφεύγω να περιορίζω στιλιστικά τη μουσική μου. Έχω ακούσει πολλά είδη μουσικής και στόχος μου είναι πάντα να δημιουργώ ένα δικό μου «μουσικό σύμπαν», όπου θα μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά όλες οι επιρροές που έχω δεχθεί. Πάντως, είναι όνειρό μου να γράψω μουσική για το σινεμά, γι’ αυτό και χαίρομαι όποτε χαρακτηρίζουν τη μουσική μου ως «κινηματογραφική»!

Lantsias_2

Με ποιον τρόπο θα λέγατε ότι ταιριάζουν οι δύο διασκευές σε κομμάτια του Μάνου Χατζιδάκι με το υπόλοιπο υλικό του Ημερολογίου Ονείρων; Και ποια, κατά τη γνώμη σας, η σημασία του έργου του σήμερα;
 
Ο Μάνος Χατζιδάκις είναι ο αγαπημένος μου Έλληνας μουσικός και γενικά πρότυπο καλλιτεχνικής συνέπειας. Σχεδόν σε όλες μου τις συναυλίες παίζω κάποια σύνθεσή του: κατά κάποιον τρόπο αποδίδω φόρο τιμής σε έναν συνθέτη τον οποίον αγαπώ και σέβομαι. 

Πώς ήταν η συνεργασία με τους Peter Erskine και Lars Danielsson και σε ποιον βαθμό τούς επιτρέψατε να συμβάλλουν δημιουργικά στο τελικό αποτέλεσμα;

Η συνεργασία ήταν άψογη και γενικά με κάνανε να νιώσω πολύ άνετα και ασφαλής παίζοντας μαζί τους. Συνήθως όταν παίζω τη μουσική μου έχω πάντα κατά νου να καθοδηγήσω όσους μουσικούς παίζουν μαζί μου. Με τον Erskine και τον Danielsson παίξαμε με τη μία χωρίς πολλά λόγια και το μουσικό μας ένστικτο και γούστο ταίριαξε αμέσως. Σαφώς και είχαν μουσικό χώρο για να εκφραστούν, έτσι κι αλλιώς όμως μιλάμε για μουσικούς με τεράστια  προσωπικότητα και με προσωπικό ήχο.

Lantsias_3

Έχετε συνδράμει κατά καιρούς –ως μουσικός– τραγουδοποιούς όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Φοίβος Δεληβοριάς και ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Για κάποιους, η «επικράτηση» των τραγουδοποιών τις δύο τελευταίες δεκαετίες αποτελεί πηγή κακών για το ελληνικό τραγούδι. Ποια η άποψή σας και τι θα λέγατε ότι κερδίσατε από τις συνεργασίες σας αυτές;

Πάντοτε με ενδιαφέρει οι συνεργασίες μου να γίνονται με καλλιτέχνες τους οποίους σέβομαι. Οι συγκεκριμένοι τραγουδοποιοί (και άλλοι) είναι κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντικοί και αντιπροσωπεύουν το καλό και δημιουργικό τραγούδι. Εγώ, σαν μουσικός/ενορχηστρωτής, προσπαθώ να συμβάλω δημιουργικά στο όραμά τους. Θα έλεγα ότι μέσα από τις συνεργασίες αυτές είχα την ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα το ελληνικό τραγούδι.

Το Ημερολόγιο Ονείρων αποτελεί μια ιδιαίτερα προσεγμένη και πλούσια παραγωγή. Αλλά η οικονομική κρίση που βιώνει τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα δεν μοιάζει να υποχωρεί και κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε όλο και πιο σπάνια τέτοιες δισκογραφικές εργασίες. Πώς βλέπετε εσείς το μέλλον της εγχώριας παραγωγής μουσικής, αλλά και το δικό σας μέλλον μέσα σε αυτή;

Δεν μπορώ να ξέρω πώς θα επηρεάσει άλλους καλιτέχνες η έλλειψη χρηματοδότησης από δισκογραφικές εταιρείες. Εγώ πάντως θα συνεχίσω να προσπαθώ να πραγματοποιώ τα όνειρά μου. Για την τελευταία μου δισκογραφική δουλειά χρειάστηκα 6 χρόνια ώστε να μαζέψω χρήματα για την παραγωγή...

Γνωρίζουμε αρκετά για τον μουσικό και συνθέτη Σταύρο Λάντσια, αλλά πολύ λιγότερα για τον άνθρωπο. Ποια είναι τα εξωμουσικά ενδιαφέροντα και οι ασχολίες σας;

Μου αρέσει πολύ να παίζω τέννις, ένα ευχάριστο διάλειμμα από τη συνεχή απασχόληση με τη μουσική! Επίσης μου αρέσει να παρακολουθώ ταινίες και θεατρικές παραστάσεις. Τα ταξίδια ανανεώνουν τη θετική μου σκέψη και πάντα επιστρέφω με δημιουργικές ιδέες.

Lantsias_4

Κλείνοντας, τι υπάρχει στον μουσικό ορίζοντά σας, σε ό,τι αφορά τη δική σας σόλο πορεία αλλά και τους Human Touch;

Όλο και περισσότερο έχω την ευκαιρία να παίζω στο εξωτερικό και αυτό μου δίνει μεγάλη ώθηση και αισιοδοξία για το μέλλον. Με τους David Lynch και Γιώτη Κιουρτσόγλου είμαστε πολύ στενά συνδεδεμένοι, όχι μόνο μουσικά, και συνεχίζουμε τις live εμφανίσεις.

 

 
Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Κι αναρωτιέται, αλήθεια, πότε θα πάψουμε να «χαϊδεύουμε» την εγχώρια μουσική παραγωγή;

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να αγαπάτε τον εαυτό σας.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το Σάββατο 26/9.

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε μονόδρομος, τη σημασία του γραπτού λόγου αλλά και το μέλλον της pop μουσικής που διαγράφεται παγκόσμιο.

Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Πλέον αναπολεί όσα γινονταν μετά τα μεσάνυχτα στα αναλογικά στενά και βρίσκει το δρόμο του στα ψηφιακά.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να χειροκροτάμε τα  αθηναϊκά FM όταν ακούμε Stooges.

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα στις ρίμες και βρίσκει τα samples του Jimi Hendrix που «έκοψαν και έραψαν» hip hop καλλιτέχνες, από τους A Tribe Called Quest μέχρι  τους Death Grips.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε και εκείνοι συνιστούν υπομονή.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις ταινίες εκείνες που θα μας κάνουν τους επόμενους μήνες να καθίσουμε στη σκοτεινή αίθουσα με μάσκα -αλλά και στον καναπέ μας, μπροστά στις streaming πλατφόρμες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Συνεχίζοντας σε εκπαιδευτικό κλίμα, ξετυλίγει το κεφάλαιο Λεντ Ζέππελιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Περνάει το νέο του Snap(shots) κάπου ανάμεσα στον Charile Kaufman, τον  Lionel Messi και τους Radiohead.

O Travis Scott λανσάρει μαξιλάρι-γιγάντια κοτομπουκιά McDonald’s κι η Ελένη Τζαννάτου βουτάει στα άδυτα του μουσικού merchandise κι αναρωτιέται «Γιατί;».

Instagram





Top