Δεν έπαιξε κανένα μεγάλο hit, δεν μίλησε στο κοινό, δεν χαμογέλασε, δεν μετακινήθηκε από τη θέση του. Γενικά, δεν... Από πού ερχόταν λοιπόν αυτή η μαγεία που εξέπεμπε;
Ένα μεγαλειώδες, τρισδιάστατο σχόλιο σε techno εκδοχή, πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη, στην κλιματική αλλαγή και στην αιώνια δίψα για το άπειρο, με «σφραγίδα» ανταπόκρισης ...
Δάφνινο στεφάνι αξίζει σε αυτό το ζηλευτό, διεθνών προδιαγραφών ανέβασμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που αποτυπώνει τους μεγάλους κώδικες της όπερας, αλλά και μια ...
Το 2019 δεν ήταν από τις πιο καρπερές μουσικές χρονιές της δεκαετίας (μάλλον το 2016 ήταν η τελευταία πραγματικά γενναιόδωρη), ωστόσο μετράει δύο σπουδαίες κυκλοφορίες ...
Στη σκηνή του Six d.o.g.s., ο λαουτιέρης Γιάγκος Χαιρέτης και η αρπίστρια Maria-Christina Harper έδειξαν ότι η σύμπραξή τους δεν είναι ένα τυπικό crossover εγχείρημα, ...

Κ.ΒΗΤΑ: Το σύστημα αυτό θέλει τον άνθρωπο μονίμως σε αναζήτηση μια νέας εξάρτησης, να ασχολείται με το μικρό εγώ του. Κάτι που τελικά τον συνθλίβει σε κάθε του απόφαση...

Βαγγέλης Πούλιος
Βαγγέλης Πούλιος

Οι χαρακτηρισμοί για έναν καλλιτέχνη όπως ο Κωνσταντίνος Βήτα είναι μάλλον περιττοί: το έργο του μιλάει πολύ καλύτερα απ’ όσο θα μπορούσε να το περιγράψει ή να το χαρακτηρίσει ο οποιοσδήποτε γραφιάς. Εν όψει λοιπόν της αυριανής συναυλίας του στο Gagarin, αλλά και με επιπλέον αφορμή την κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ (Χρυσαλλίδα), μας παραχώρησε μία διαδικτυακή συνέντευξη χαρακτηριστική της οξύνοιας του λόγου του…

Πού θα έλεγες ότι στηρίζεται περισσότερο η Χρυσαλλίδα, στον ηλεκτρονικό ή στον ακουστικό εαυτό σου;

Είναι ένα καθαρά ηλεκτρονικό άλμπουμ. Από το 2002 μέχρι και την Ένωση έγραφα τα demo στην κιθάρα, αυτή τη φορά έγραψα κατευθείαν στα πλήκτρα. Χρησιμοποίησα ένα παλιό rhythm box και τα παλιά μου συνθεσάιζερ. Ήθελα να έχει όλο το άλμπουμ μια ρετρό αισθητική γι’ αυτό και έφερα από μέσα μου φανκ, ντίσκο ή ποπ στοιχεία. Έκανα αρκετά άλμπουμ με ακουστικά στοιχεία και τώρα ζητούσα μια άλλη ενέργεια, η οποία μόνο με τα ηλεκτρονικά μπορούσε να δημιουργηθεί.

Vita_2Εγκαινιάζεις έτσι και τη συνεργασία σου με την Inner Ear. Πώς βλέπεις την κίνηση μίας ανεξάρτητης εταιρείας να συγκεντρώσει γύρω της μερικά από τα σημαντικά ονόματα της ελληνικής σκηνής;

Είναι μια νέα εταιρεία η οποία μπήκε στα πράγματα πολύ δυναμικά και ίσως η μόνη που αυτή τη στιγμή κάνει νέες παραγωγές. Είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους, είναι νέοι άνθρωποι και άψογοι επαγγελματίες, με πολύ σοβαρή προσέγγιση σε ό,τι κάνουν. Πάντα το μέλλον ήταν οι ανεξάρτητες εταιρείες, το γνωρίζω και από παλιά, γιατί τα πιο πολλά μου άλμπουμ δημοσιεύτηκαν σε ανεξάρτητες εταιρίες –οπότε είμαι συνηθισμένος σε κάτι τέτοιο.

Γιατί το project Rolla Scape δεν εντάχθηκε στη δισκογραφία του Κ.ΒΗΤΑ; Πέρα από την καθαρόαιμη ηλεκτρονική του υφή, τι το διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους (τους πιο πρόσφατους) δίσκους σου;

Το Rolla Scape είναι ένα ηλεκτρονικό άλμπουμ με 3 μοναδικά τραγούδια σε αγγλικούς στίχους και τα υπόλοιπα ορχηστρικά. Δεν θα μπορούσε να είναι ένα Κ.ΒΗΤΑ άλμπουμ, γιατί θα ήταν άσχετο. Έτσι το έδωσα στην Undo Records με ένα διαφορετικό όνομα, σαν side project. Ούτως ή άλλως, ήδη την περίοδο εκείνη έγραφα κάποια τραγούδια για τη Χρυσαλλίδα και ήξερα ότι θα υπάρξει ένα νέο άλμπουμ.

Μία από τις προβληματικές των στίχων σου (ιδίως στην περίοδο των Στέρεο Νόβα), μου φαίνεται πως είναι η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων. Θεωρείς ότι σήμερα αυτή βαίνει κλιμακούμενη;

Η αποξένωση είναι από τα βασικά θέματα των στίχων μου. Και σήμερα υπάρχει αποξένωση, είναι μια φυσική κατάσταση στον κόσμο που ζούμε. Ο Αντονιόνι την έχει αποτυπώσει με αριστουργηματικό τρόπο στις ταινίες του και ειδικά στην τριλογία του, Νύχτα, Έκλειψη και Κόκκινη Έρημος. Σκέψου πως αυτές οι ταινίες γυρίστηκαν αρχές της δεκαετίας του 1960 και πως το θέμα αυτό απασχολεί ολόκληρη την τέχνη από τις αρχές του 1900 μέχρι και σήμερα. Από τότε που σιγά-σιγά μπήκαν παντού τα θεμέλια του καπιταλιστικού συστήματος. Θα υπάρχει όσο διαρκεί αυτό το σύστημα, γιατί η βασική αρχή του είναι να αποκεντρώνεται ο άνθρωπος από οτιδήποτε μπορεί να τον ενώσει ουσιαστικά με την κοινωνία, με τον συνάνθρωπό του. Θέλει τον άνθρωπο να είναι μονίμως σε αναζήτηση μια νέας εξάρτησης, να περιστρέφεται και να ασχολείται με το μικρό εγώ του. Κάτι που τελικά τον συνθλίβει σε κάθε του απόφαση. Δεν ξέρω τι θα φέρει η κρίση που ζούμε τώρα, ίσως να είναι και μια αφορμή για να ξανασκεφτούμε κάποια ζητήματα και να βάλουμε νέες βάσεις.

Vita_5

Έλεγες στο “Δίκτυο”: «Η ευκρίνεια μιας μοντέρνας τηλεόρασης δεν αλλάζει τη ζωή, δημιουργεί πρόβλημα όρασης». Αν μπορούμε να πούμε ότι σήμερα η «μοντέρνα τηλεόραση» έχει αντικατασταθεί με τον ωκεανό πληροφοριών που υπάρχει στο ίντερνετ, εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε «πρόβλημα όρασης»;

Απολύτως. Το πρόβλημα όρασης, έτσι όπως το είχα θέσει τότε, ήταν η συνεχής εξάρτηση του ανθρώπου από πράγματα και καταστάσεις. Το σύστημά μας είναι μια δίνη που καταπίνει τα πάντα και μέσα από εκεί γεννάει συνεχώς εξαρτήσεις, παραλλαγές στερεότυπων και φαύλους κύκλους για να διαιωνίζει τον εαυτό του.  Από τους Στέρεο Νόβα μέχρι και σήμερα, αυτά τα στοιχεία τα παρατηρώ και πολλές φορές για αυτά γράφω τραγούδια. Το σύστημα δημιουργεί μια δική του ελευθερία, η οποία δεν είναι άλλο από μια σχέση εξαρτήσεων και απομάκρυνσης από τη συνείδησή μας. Για να βγούμε από αυτόν τον ωκεανό πληροφοριών πρέπει να διατηρήσουμε τη σκέψη και την όρασή μας καθαρή.

Κρίση οικονομική, κρίση συστημική, κρίση ηθική, αξιακή ή κρίση κοινωνική; Ποια θεωρείς πιο επικίνδυνη;

Όλες μαζί είναι η κρίση που ζούμε τώρα. Και επειδή τώρα είμαστε βουτηγμένοι μέσα σε αυτήν, δεν μπορούμε ακόμη να ξεκαθαρίσουμε ποια έκανε την αρχή ή ποια είναι πιο επικίνδυνη. Νομίζω όμως ότι η κρίση αξιών που βλέπαμε τις τελευταίες δεκαετίες να έρχεται καταπάνω μας –και για την οποία πολλοί σοφοί άνθρωποι μιλούσαν αλλά κανείς δεν τους άκουγε– ίσως να είναι η πιο επικίνδυνη, γιατί αφήνει τον άνθρωπο γυμνό. Δύσκολη εποχή για τον άνθρωπο, παρόλα αυτά πιστεύω πως πάντα μέσα από τον πάτο γεννιέται η ανάγκη του να γνωρίσει πάλι τις ξεχασμένες αξίες. Κάτι τέτοιο μας δείχνουν και όλα αυτά τα κινήματα αλληλεγγύης που ξεφυτρώνουν κάθε μέρα από απλούς ανθρώπους γύρω μας. Θέλω να πιστεύω ότι η καρδιά μας θα ζεσταθεί πάλι, για να γεννηθεί μια νέα ζωή, μια νέα ελπίδα.

Vita_4

Λένε πως η τέχνη ανθεί σε δύσκολους καιρούς. Αστικός μύθος ή μήπως μία από τις πραγματικές διεξόδους μας;

Αν κοιτάξεις πίσω στην Ιστορία θα βρεις πολλές παρόμοιες καταστάσεις και δύσκολους καιρούς και θα δεις την Τέχνη να ανθίζει παντού. Η Τέχνη φτιάχνεται από την αγάπη του ανθρώπου για τον συνάνθρωπό του. Οι σελίδες της ιστορίας είναι γεμάτες από Τέχνη, τόμοι ολόκληροι ακόμα και μέσα στον πόλεμο και στην εξαθλίωση: τα γράμματα και οι τέχνες ποτέ δεν σταμάτησαν να συντροφεύουν τον άνθρωπο. Την Τέχνη δεν μπορεί να τη σταματήσει καμία κρίση, παρά μόνο η ίδια της η καρδιά.

Σε τούτη την εποχή του άγριου οικονομικού ρεαλισμού, υπάρχει άραγε χώρος για ρομαντικούς;

Μα, ο ρομαντισμός που ορίστηκε και από τον Βίκτωρα Ουγκώ, με άξονα τους Άθλιους (οι οποίοι είναι και το ευαγγέλιό του), γράφτηκε μέσα στην εξαθλίωση της Ευρώπης. Μέσα από το βιβλίο αυτό ο άξονας είναι η ανθρώπινη συνείδηση που αγωνίζεται να σωθεί από τις κακές έξεις και από τις αντιδράσεις του περιβάλλοντος. Ο ρομαντισμός είναι η δύναμη της αλήθειας. Σαφώς και υπάρχει χώρος για ρομαντικούς σε αυτή την εποχή. Υπάρχουν παντού, αλλά είναι πολύ ταπεινοί για να τους αναγνωρίσουμε.

Την Αθήνα του 2012 πώς τη βιώνεις; Ποιο μέρος της σε ηρεμεί και ποιο σε εξαγριώνει; Εξακολουθεί να αποτελεί πηγή έμπνευσης για σένα;

Η Αθήνα εξακολουθεί να αποτελεί πηγή έμπνευσης, είναι η πόλη μου και την αγαπώ, μαθαίνω να την αγαπώ κάθε μέρα. Μ’ αρέσει να περπατάω κάποια βράδια στη Θηβών, στους δρόμους στο Περιστέρι. Μ’ αρέσει η Λεωφόρος Συγγρού για περπάτημα τη νύχτα, τα Πετράλωνα… Είναι μια όμορφη πόλη και θα μπορούσε να είναι η ομορφότερη, αλλά κακόπεσε η δόλια! Την αγαπώ και όταν τα βράδια γυρίζω σπίτι, της το ψιθυρίζω.

Vita_3Πηγαίνοντας λίγο πίσω στον χρόνο, πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να βρεις τον απόλυτα προσωπικό σου κώδικα έκφρασης; Με ποιους τρόπους αισθάνεσαι ότι τον έχεις βελτιώσει μέσα στα χρόνια;

Δεν μπορώ να καταλάβω τον προσωπικό μου κώδικα έκφρασης ή να τον αναλύσω σε κάποιον απλά, γιατί είμαι ο δημιουργός του. Κάνω τα πράγματα όπως τα κάνω, γιατί έρχονται από μέσα μου. Μου αρέσει να μελετώ, να διαβάζω και αυτό είναι από μόνο του μία μέθοδος κι ένα άνοιγμα προς τη ψυχή μου. Από εκεί έρχονται όλα. Δεν γνωρίζω να πω κάτι άλλο πάνω σε αυτό.

Αντιμετωπίζεις κάθε άλμπουμ σου ως διαφορετικό ή ως τη συνέχεια του προηγουμένου;

Το αντιμετωπίζω σαν να είμαι καινούργιος στη μουσική κάθε φορά. Σαν να μην έχω κάνει τίποτε πριν, έχω την ίδια αμηχανία και νιώθω σαν καινούριος στην πιάτσα. Προσπαθώ να μεταφέρω από μέσα μου αποσπάσματα, θραύσματα και κομμάτια από ένα τοπίο συνείδησης. Είναι σαν να ανοίγω ένα ημερολόγιό μου στον κόσμο.

Τι άλλο ετοιμάζει για το άμεσο μέλλον;

Όλο και ετοιμάζω, φτιάχνω πράγματα, ποτέ δεν κάθομαι, μου αρέσει να δουλεύω. Προσπαθώ, όπως όλοι γύρω μου. Θα κάνω κάποιες συναυλίες και έχω κατά νου κάποιες εμφανίσεις ειδικές, αλλά ακόμα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.


 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Hooverphonic
13-12-2019

Hooverphonic

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
Oι Hooverphonic επιστρέφουν στη χώρα μας για δύο μοναδικές βραδιές, γεμάτες από τις επιτυχίες που αγαπά το ελληνικό κοινό, την Παρασκευή 13 ...
The Stranglers
13-12-2019

The Stranglers

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
Hooverphonic
14-12-2019

Hooverphonic

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
12-12-2019

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Ψαραντώνης

Αθήνα - Αγγλικανική Εκκλησία Αγ. Παύλου

we.own.the.sky

Αθήνα - Gagarin 205

Chicago The Musical

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Λένα Πλάτωνος

Αθήνα - Το Άλσος

Golden Nugget

Αθήνα - An Club

The Boy

Αθήνα - Ρομάντσο

The Black Oak Ensemble

Αθήνα - Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Xaxakes

Αθήνα - Tiki Athens

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Τάνια Σκραπαλιώρη
Ένα μεγαλειώδες, τρισδιάστατο σχόλιο σε techno εκδοχή, πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη, στην κλιματική αλλαγή και στην αιώνια δίψα για το άπειρο, με «σφραγίδα» ανταπόκρισης από το μέλλον...
Δημήτρης Μεντές
Δάφνινο στεφάνι αξίζει σε αυτό το ζηλευτό, διεθνών προδιαγραφών ανέβασμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που αποτυπώνει τους μεγάλους κώδικες της όπερας, αλλά και μια ευφυέστατη κριτική απέναντι στον ...
Πέννυ Γέρου
Στη σκηνή του Six d.o.g.s., ο λαουτιέρης Γιάγκος Χαιρέτης και η αρπίστρια Maria-Christina Harper έδειξαν ότι η σύμπραξή τους δεν είναι ένα τυπικό crossover εγχείρημα, αλλά ένα ενδιαφέρον «ξεβόλεμα»

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Το 2019 δεν ήταν από τις πιο καρπερές μουσικές χρονιές της δεκαετίας (μάλλον το 2016 ήταν η τελευταία πραγματικά γενναιόδωρη), ωστόσο μετράει δύο σπουδαίες κυκλοφορίες και αρκετές που τοποθετούνται
Ελένη Τζαννάτου
Ο δίσκος που μας εισήγαγε στο σύμπαν της πιο καθολικής ποπ σταρ της τελευταίας δεκαετίας έμοιαζε με best of συλλογή και είχε εκτόπισμα παλαιάς κοπής, του είδους που δίδαξε η Βασίλισσα Madonna...
Δημήτρης Λιλής
Οπουδήποτε η ιστορία έχει φέρει σοβαρές συγκρούσεις με τον Δυτικό πολιτισμό, το TikTok έχει κάνει μαζική εμφάνιση. Μήπως όμως είναι το social network που θα αλλάξει (και) τη μουσική στην επόμενη ...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Έχω φτιάξει καφέ και έχω διαλέξει δισκάρα στο πικάπ. Δίσκος-φωτιά, με τον Σουηδό τρομπετίστα-κρουστό και το κουϊντέτο του στα καλύτερά τους, σε μια προσεγμένη επανέκδοση ενός αρκετά σπάνιου LP...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Βύρων Κριτζάς

Δεν έπαιξε κανένα μεγάλο hit, δεν μίλησε στο κοινό, δεν χαμογέλασε, δεν μετακινήθηκε από τη θέση του. Γενικά, δεν... Από πού ερχόταν λοιπόν αυτή η μαγεία που εξέπεμπε;

avopolis.team
503 δίσκοι διεκδίκησαν την είσοδό τους στην 100άδα της δεκαετίας σύμφωνα με την ψηφοφορία των συντακτών μας, η οποία έβγαλε άνετο νικητή, μα είχε και τις εκπλήξεις της...
avopolis.team
239 δίσκοι διεκδίκησαν την είσοδό τους στην 50άδα της δεκαετίας σύμφωνα με την ψηφοφορία των συντακτών μας, η οποία «έδειξε» τελικά προς χιπ χοπ κορυφή, σε μια αρκετά σκληρή μάχη για τις 3 πρώτες ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μάριος Αποστόλου
Το alternative heavy rock κουαρτέτο επιστρέφει και πετυχαίνει με μια ζαριά όσα για άλλους φαντάζουν ακατόρθωτα. Πρωτοτυπία στις συνθέσεις, σκοτεινές και στοιχειωτικές μελωδίες, απαγκίστρωση από τις
Μάριος Αποστόλου
Επιστρέφουν με νέο άλμπουμ και μας θυμίζουν όχι μόνο ότι ο ουρανός τους ανήκει, αλλά και πώς είναι να μεταφέρεις συναισθήματα και ατμόσφαιρες με ορχηστρική μουσική. Μουσική στην οποία η ανοιχτή
Πέννυ Γέρου
DJ των θρυλικών Beastie Boys, μέλος στους Cypress Hill, αλλά και πολυβραβευμένος turntablist, έκανε πρόσφατα μια στάση στην Ελλάδα περιοδεύοντας για το επικείμενο προσωπικό άλμπουμ Conquest.
Τάνια Σκραπαλιώρη
Ο Βρετανός παραγωγός βρήκε ιδανικό σύνδεσμο μεταξύ της τέχνης και των (λαμπρών) ακαδημαϊκών του περγαμηνών, με αποτέλεσμα έναν καινοτόμο techno ήχο, τον οποίον κατάφερε να οπτικοποιήσει στις

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…