View More
Στο νέο του Incoming o Δημήτρης Λιλής γράφει για την house παράδοση του Frankie Knuckles που επιστρέφει μαζικά στην Αμερική αλλά απαξιώνεται σταδιακά ...
Αυτό το Σαββατοκύριακο που ακόμα και η γιαγιά μας θα πατήσει να δει πώς επέστρεψε η Adele,  ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει 8 νέες κυκλοφορίες για μια ...
O Μάνος Νομικός επιλέγει 6 σειρές και ταινίες για όσους τελείωσαν την πολυσυζητημένη σειρά του Netflix,  Squid Game και δεν ξέρουν τι να δουν μετά. 
Ο Βαγγέλης Κυριακάκης επιλέγει 10 samples που βοήθησαν με το σωστό timing 10 μεγάλες μουσικές επιτυχίες. 
Ο Άγγελος Κλειτσίκας εγκλωβίστηκε πρόθυμα στον κλειστοφοβικό, πυρηνικό εφιάλτη που έστησε η Ισλανδή συνθέτρια και η ομάδα της μέσα σε μία βιομηχανική ...
Top story

20+1 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση της μπάντας στη δισκογραφία, οι Μέντα επιστρέφουν με συνεργασίες με μερικούς από τους πιο αγαπημένους καλλιτέχνες του εγχώριου πενταγράμμου

Ο  Dj Atsou των Madoras In Da House ξεκινάει το μηνιαίο του residency και ο C Da Afro έχει το guest mix της Παρασκευής. 

Γεμάτο από disco-esque beats και με R&B παραγωγές, το Music of the Spheres είναι πλέον γεγονός, ενώ περιέχει συνεργασίες με τους BTS και Max Martin

Ο δημοφιλής μουσικός μοιράστηκε με το κοινό του ένα απόσπασμα του νέου του δίσκου που περιλαμβάνει δύο μουσικά κομμάτια

Ο James Hetfield μας γυρνά στην πρώιμη περίοδο των Metallica, όταν το δημοφιλές συγκρότημα έψαχνε για διαφορετικό frontman

Η μπαλάντα είναι το πρώτο κομμάτι από τον επικείμενο δίσκο της δημοφιλούς τραγουδίστριας με τίτλο “30”

Ο πρώην κιθαρίστας των Smiths και ιδιαίτερα επιτυχημένος σόλο καλλιτέχνης τοποθετείται για την αγαπημένη του μουσική συνεργασία

Ποιος θα είναι τελικά ο τίτλος της πολυαναμενόμενης επιστροφής της στη δισκογραφία;

Πότε θα κυκλοφορήσει η νέα δισκογραφική δουλειά τους με τίτλο Barn;

Τα ευχάριστα συναυλιακά νέα της ημέρας!

Το Keep On With Falling, είναι το πρώτο άλμπουμ του συγκροτήματος χωρίς τον βασικό τους στιχουργό, Martin Carr

Το πρώτο κομμάτι του Kiwanuka εδώ και δύο χρόνια περιλαμβάνεται στο νέο ντοκιμαντέρ του Netflix με τίτλο Convergence: Courage in a Crisis

Your Hand In Mine: Αποκωδικοποιώντας το τελικό αποτέλεσμα, διαπιστώσαμε μια έντονη ατμόσφαιρα εξοχής, ένα κοινό άρωμα βρεγμένου κήπου...

Νίκος Σβέρκος
Νίκος Σβέρκος

Οι δυο Θεσσαλονικείς με τα πολλά και περίεργα μουσικά όργανα έκαναν την έκπληξη τo 2008, όταν έφτιαξαν τη δική τους εκδοχή για το soundtrack της βωβής ταινίας του Mikio Naruse, Yogoto No Yume. Σήμερα επανέρχονται με αυθύπαρκτες εμπνεύσεις κι ένα νέο άλμπουμ, το οποίο θα παρουσιάσουν την Κυριακή 30/10 στο 6 D.O.G.S. Με αυτήν την αφορμή κλήθηκαν ως αδιαίρετο ντουέτο να απαντήσουν στις ερωτήσεις μας για τη νέα δισκογραφική τους κυκλοφορία και για την ελληνική –όχι μόνο μουσική– πραγματικότητα. Και το έπραξαν προθύμως…

Ποια είναι η κεντρική ιδέα πίσω από το Garden Novels και από πού αντλήσατε έμπνευση για να φτιάξετε το νέο σας άλμπουμ;

Η έμπνευση και η κεντρική ιδέα του Garden Novels δεν ήταν κάτι που προϋπήρξε της διαδικασίας. Ξεκινώντας να αποτυπώνουμε το υποσυνείδητό μας σε νότες, κρατήσαμε όσα στοιχεία θεωρήσαμε ότι έχουν μια κοινή αισθητική, πετάξαμε πολλά άλλα, φτιάχνοντας αυθόρμητα ένα ευέλικτο λεξιλόγιο με το οποίο στη συνέχεια δουλέψαμε. Αποκωδικοποιώντας το τελικό αποτέλεσμα, διαπιστώσαμε μια έντονη ατμόσφαιρα εξοχής, ένα κοινό άρωμα βρεγμένου κήπου, όπως αποδόθηκε εξάλλου τόσο στο artwork όσο και στα ίδια τα mini novels...
 
Το υλικό για το άλμπουμ το φτιάξατε μετά το Every Night Dreams ή μερικά κομμάτια είχαν γραφτεί από παλιά;

Ουσιαστικά, η ανάθεση για το Every Night Dreams από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης «διέκοψε» τις ηχογραφήσεις για τον πρώτο μας full-length δίσκο (όπως τουλάχιστον τον φανταζόμασταν τότε), οπότε κάποιες ιδέες υπήρχαν από πριν, όπως το κομμάτι “Desert Flags”. Όλα τα υπόλοιπα αγνοούνται σε παλιούς σκληρούς δίσκους...

Yhim_3
 
Σε αυτόν τον δίσκο χρησιμοποιείτε σε μικρή κλίμακα και φωνητικά. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα crash test, έναν προάγγελο των επόμενων κυκλοφοριών; Ή για μια ανάγκη έκφρασης;

Ήταν μια ανάγκη να χρησιμοποιήσουμε επιτέλους κι ένα όργανο που κουβαλιέται εύκολα –τις φωνές μας! Δεν γνωρίζουμε αν θα το ξαναεπιχειρήσουμε στο μέλλον, εξαρτάται κυρίως από το αν τα ίδια τα κομμάτια θα μας το ζητήσουν.
 
Το λεκτικό κομμάτι της μουσικής έκφρασής σας δεν είναι στα ελληνικά, αλλά στα αγγλικά. Αγγλικό το όνομα της μπάντας, αγγλικοί οι τίτλοι των κομματιών, αγγλικά και τα λόγια που γράψατε. Γιατί δεν εκφράζετε αυτά που θέλετε να πείτε στη φυσική, μητρική σας γλώσσα;

Είναι μάλλον η ερώτηση που θα συνηθίσουμε να μας κάνουν... Οφείλεται πρωτίστως στο ότι στα ελληνικά, λόγω του δεδομένου γλωσσικού πλούτου, πρέπει να είσαι ικανός ποιητής για να εκφράζεσαι και να έχει κάποιο ενδιαφέρον. Δεύτερον, στο γεγονός ότι ξένη ήταν η μουσική που ακούσαμε περισσότερο μεγαλώνοντας. Και τρίτον, στο ότι ευελπιστούμε να ακουστεί κάποτε η μουσική μας και παραέξω.

Πολλά μέσα, στην προσπάθειά τους να περιγράψουν τη μουσική σας, λένε ότι παίζετε μουσική από τη Νορμανδία. Έχει κάποια βάση αυτός ο τοπικός προσδιορισμός; Και ποιος είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στην βαλκανική Θεσσαλονίκη και τη βορειοευρωπαϊκή Νορμανδία;

Η παρεξήγηση είναι τεράστια και αναπαράγεται συνεχώς. Ρίζα του «κακού» είναι το πρώτο βιογραφικό που αναρτήσαμε στο MySpace, όπου εν έτει 2006 ακούγαμε κάποιες μπάντες από τη Βρετάνη και τη Νορμανδία –βλέπετε, η χαρά του πρώτου ADSL: σύγχρονους φολκ μουσικούς, οι οποίοι μας επηρέασαν στο να παρατήσουμε τους ενισχυτές και να εμβαθύνουμε σε πιο ακουστικά όργανα. Υπό αυτές τις συνθήκες οφείλαμε να αναφέρουμε και τη Νορμανδία ως επιρροή. Τώρα, με τα αλλεπάλληλα copy/paste, πώς από μια επιρροή καταλήξαμε να παίζουμε παραδοσιακή νορμανδική –ή και νορβηγική για κάποιους– φολκ ούτε κι εμείς το καταλάβαμε. Άρα σύνδεσμος δεν υφίσταται.

Yhim_2

Έχει καλλιεργηθεί η άποψη ότι οι δίσκοι που φτιάχνουν ελληνικές μπάντες είναι σαφώς πιο αναβαθμισμένες κυκλοφορίες σε σχέση με το παρελθόν. Συμφωνείτε ότι βλέπουμε μια καλλιτεχνική «άνθηση» σε αυτό το πεδίο; Ή απλώς βελτιώθηκε το μέσο (δισκογραφικές, τεχνολογία κτλ.);

Ναι, το αναγνωρίζουμε κι εμείς και μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Η τεχνολογία βοήθησε σημαντικά, αλλά αυτό δεν περιορίζεται στην ευκολία που μπορεί κάποιος πλέον να ηχογραφήσει και να διακινήσει τη μουσική του. Είναι σοβαρό το πλεονέκτημα, λύνει όμως τα χέρια σε όλους –όπως και σ' όσους δεν έχουν να προσφέρουν κάτι καλλιτεχνικά. Η διαφορά είναι ότι μουσικοί που όντως έχουν ταλέντο έρχονται πλέον σε επαφή με το χάος της πληροφορίας, έχουν περισσότερες προσλαμβάνουσες, εξελίσσονται γρήγορα, τυγχάνουν ευκολότερα αναγνώρισης, πιστεύουν τελικά σ' ό,τι κάνουν. Κι έτσι έχουμε αυτήν την πρωτόγνωρη παραγωγή στην οποία αναφέρεστε. 
 
Ποιοι δίσκοι των τελευταίων χρόνων, που ηχογραφήθηκαν από Έλληνες, δείχνουν κατά την άποψή σας ότι η χώρα μας δεν είναι ο φτωχός συγγενής της Ευρώπης;

Αν και σίγουρα ξεχνάμε πολλούς, θα πούμε την Άγρια Χλόη του Κάπα Βήτα, το Time And Timing των S.Ink, το Hercut από τους My Wet Calvin, το Please Make Me Dance του The Boy και τον τελευταίο δίσκο του Θανάση Παπακωνσταντίνου, με τίτλο Ο Ελάχιστος Eαυτός.

Ζούμε σε μια εποχή όπου η οικονομική κρίση καθορίζει πλέον τα πάντα, με αρνητικό τρόπο φυσικά. Πώς επηρεάζεται η μουσική σας από το κλίμα της καθημερινότητας;

Σπαταλούμε πολλή ενέργεια να προστατεύσουμε τη μουσική μας από τον αρνητισμό και τη μιζέρια, που η εποχή θέλει να επιβάλλει στα πάντα. Η αναπόφευκτη επιρροή, όμως, δεν μεταφράζεται τόσο σε επίπεδο σύνθεσης και θεματολογίας της μουσικής μας, όσο στον χρόνο και στην πνευματική διαύγεια η οποία μας απομένει για να ασχοληθούμε μαζί της. Μπαίνοντας στο στούντιο προσπαθούμε να παγώσουμε κατά κάποιον τρόπο οτιδήποτε στενάχωρο και απαισιόδοξο μας απασχολεί και να ξεφύγουμε από όλα.
 
Θα φεύγατε από την Ελλάδα για να μείνετε μόνιμα στο εξωτερικό, σε κάποια χώρα που και δουλειές καλύτερες υπάρχουν, αλλά και η μουσική σας θα μπορούσε να συναντήσει μεγαλύτερα ακροατήρια;

Θα ήταν μεγάλο ψέμα να πούμε ότι δεν περνάει από το μυαλό μας. Από την άλλη όμως, αν υπήρχε όντως αυτού του είδους η «γη της επαγγελίας», νομίζω θα βρίσκονταν ήδη όλοι εκεί. Κακά τα ψέματα, πουθενά στον κόσμο δεν είναι όλα ρόδινα: ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και τα προβλήματα βρίσκονται παντού, απλώς σε διαφορετικές μορφές. Δεν είναι ότι απολαμβάνουμε την ελληνική πραγματικότητα, όμως οι φίλοι, οι δουλειές μας και η αφελής αισιοδοξία μας μάς θέλουν να το παλεύουμε για λίγο ακόμα από εδώ...

Top story

Στο νέο του Incoming o Δημήτρης Λιλής γράφει για την house παράδοση του Frankie Knuckles που επιστρέφει μαζικά στην Αμερική αλλά απαξιώνεται σταδιακά στην Αθήνα.

Αυτό το Σαββατοκύριακο που ακόμα και η γιαγιά μας θα πατήσει να δει πώς επέστρεψε η Adele,  ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει 8 νέες κυκλοφορίες για μια εναλλακτική μουσική συντροφιά. 

O Μάνος Νομικός επιλέγει 6 σειρές και ταινίες για όσους τελείωσαν την πολυσυζητημένη σειρά του Netflix,  Squid Game και δεν ξέρουν τι να δουν μετά. 

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης επιλέγει 10 samples που βοήθησαν με το σωστό timing 10 μεγάλες μουσικές επιτυχίες. 

Ο Άγγελος Κλειτσίκας εγκλωβίστηκε πρόθυμα στον κλειστοφοβικό, πυρηνικό εφιάλτη που έστησε η Ισλανδή συνθέτρια και η ομάδα της μέσα σε μία βιομηχανική αποθήκη στην Πειραιώς και μεταδίδει την έκθεση στην ηχητική της ραδιενέργεια ως μια ψυχοσωματική εμπειρία στα άκρα. 

Ο Δημήτρης Λιλής ανοίγει τον φάκελο “ψυχική υγεία” στη σύγχρονη μουσική ιστορία.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο επιστρατεύει προσωπικές φαντασιώσεις κόντρα στο #facebookdown. 

Με αφορμή την κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου No Time To Die, ξαναθυμόμαστε τα Bond Girls του αγαπημένου κινηματογραφικού franchise με πρωταγωνιστή τον πράκτορα 007

Κάθε Παρασκευή ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει φρέσκια μουσική για το Σαββατοκύριακο. Σήμερα μας πάει από την Cat Power κα τις Los Bitchos στους Bad Bad Not Good και την ανθεμική house του Diplo.

Στο νέο του Diggin o Ζώης Χαλκιόπουλος επιλέγει προσεκτικά έναν δίσκο αποσυμφόρησης και μουσική για το ξεκίνημα του Οκτώβρη στην πόλη. 

Το πρώτο video από το επερχόμενο album του Prins Obi  είναι εδώ και παίζει αποκλειστικά μόνο για τους αναγνώστες του Avopolis. 

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο σημερινό Listomania επιλέγει και ιεραρχεί τους 10 καλύτερους δίσκους του περασμένου τριμήνου.

O Sting έκανε έναν ακόμα χορταστικό περίπατο στο Ηρώδειο, δικαιώνοντας την αίγλη του ονόματός του σε μια αρχοντική, αντάξιά του συναυλία. 

Top