View More
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...
Δώδεκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για τους γνώστες του gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές video game ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Και λέει «Tο label μου πιστεύει πως αυτό δεν είναι single». Εσείς;

Αυτή τη φορά όχι για το εξώφυλλο του περιοδικού, αλλά για τα γενέθλια του συζύγου της. Αυτό που λέμε couple goals... 

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Μια Τρύπα Στον Καιρό... Κύριε Μάνο

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας
Από τους καλλιτέχνες που κινούνται στην εθνική οδό του ελληνικού τραγουδιού από τη δεκαετία του 1990 και μετά, λίγοι δίχασαν τόσο όσο ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Παρότι δεν ήταν πάντα έτσι, την τελευταία δεκαετία είναι πολλοί εκείνοι που τον έχουν κριτικάρει για δηλώσεις του κι άλλοι τόσοι αυτοί που αμφισβητούν την καλλιτεχνική του αξία, απορρίπτοντάς τον λ.χ. ως κάποιον που απλά ξεπατίκωσε επιτυχώς διάφορους Ιταλούς τροβαδούρους.
 
Αν βέβαια δει κανείς προσεκτικά την πορεία του, η αλήθεια είναι ότι έχουμε να κάνουμε με έναν τραγουδοποιό που κατάφερε να παραμείνει δημιουργικός, αλλά και να κρατήσει το επίπεδό του διαμέσου των χρόνων –έστω κι αν παρέμεινε ξεροκέφαλα αμετακίνητος σε συγκεκριμένες συντεταγμένες, έστω κι αν απέφυγε τα καλλιτεχνικά ρίσκα. Κι αν ορισμένοι δεν μπορούν να χωνέψουν ότι ένας κατά τα φαινόμενα «average Joe» μπορεί να είναι ταυτόχρονα πηγαίος μελωδός, δυνατός ερμηνευτής μα και προσεκτικός, επιλεκτικός καριερίστας (με την καλύτερη δυνατή έννοια αυτό το τελευταίο), τι να κάνουμε δηλαδή;
 
Στο νέο του άλμπουμ με τον (όχι και τόσο εύηχο) τίτλο Μια Τρύπα Στον Καιρό... Κύριε Μάνο ο Μαχαιρίτσας συνεργάζεται με διάφορους στιχουργούς (Λίνα Δημοπούλου, Γιώργος Μπακόλας, Μάνος Ελευθερίου, Ισαάκ Σούσης, Γιάννης Μαύρος, Γιάννης «Μπαχ» Σπυρόπουλος) για να στήσει μια συλλογή τραγουδιών που χωρίζονται σε τέσσερις θεματικές ενότητες: ρεαλισμός, έρωτας, αυτογνωσία, όνειρο. Το αποτέλεσμα είναι ένας δίσκος αρκετά εσωστρεφής, κοντά στο κλίμα του Η Ενοχή Των Αμνών (2010), από τον οποίο δεν λείπουν και κάποια εξελληνισμένα τραγούδια Γάλλων και Ιταλών τραγουδοποιών –τους οποίους τόσο αγαπά ο Μαχαιρίτσας– που μοιάζουν να γεφυρώνουν τούτη τη δουλειά με την προηγούμενή του (Οι Άγγελοι Ζουν Ακόμα Στη Μεσόγειο, 2012).
 
Εκείνο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ σε σχέση με το Μια Τρύπα Στον Καιρό... Κύριε Μάνο είναι η συντηρητικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν Μαχαιρίτσας και συνεργάτες τα 13 αυτά νέα τραγούδια. Με έχει άλλωστε προβληματίσει και σε προηγούμενες δουλειές του η έλλειψη φαντασίας και τόλμης που παρατηρώ στον ενορχηστρωτικό τομέα. Γιατί όλα ωραία με τις ακατέργαστες ακουστικές κιθάρες, τους παλαιοροκισμούς και τα λοιπά στανταράκια της μαχαιρίτσιου ήχου, αλλά από τους καλλιτέχνες ζητάει κανείς και το ανανεωτικό παιχνίδι. Κι αυτό το τελευταίο απουσιάζει εν πολλοίς από τούτες τις ηχογραφήσεις. Όταν πάντως για ένα και μόνο τραγούδι ("Με Πήρε Ο Ύπνος Στην Καρέκλα"), ο Μαχαιρίτσας αποφασίζει –άγνωστο γιατί, πολύ καλώς πάντως– να αναθέσει την ενορχήστρωση στον Λάμπη Κουντουρόγιαννη και στον Ορέστη Φαληρέα (Imam Baildi), ξαφνικά νιώθεις σαν μια ηλιαχτίδα να διαπερνά τον βαρύ, συννεφιασμένο ουρανό.
 
Δεν προσφέρει λοιπόν εκπλήξεις το Μια Τρύπα Στον Καιρό... Κύριε Μάνο. Έχει όμως να δώσει καλά τραγούδια, από αυτά που ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας ξέρει όσο λίγοι να σκαρώνει: καλοφτιαγμένα, προβληματισμένα, σκαμμένα κι όχι ξεπεταγμένα. Νομίζω ότι η ποιοτική συνέπεια είναι ένας παράγοντας τον οποίο συχνά υποτιμούμε στις κριτικές μας. Κι ο Μαχαιρίτσας την έχει επιδείξει όλα αυτά τα χρόνια, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα με κάθε νέο δίσκο ότι ο ίδιος δεν αποτέλεσε ποτέ μετοχή-φούσκα στο εγχώριο μουσικό χρηματιστήριο. Αντίθετα από πολλούς άλλους, εξίσου προβεβλημένους, του «έντεχνου» χώρου στον οποίο συνήθως κατατάσσεται.
 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (8-14/7) βλέπει από οσκαρικό Anthony Hopkins μέχρι τις σόλο περιπέτειες της Black Widow, ελληνικά ντοκιμαντέρ και κλασικές επανεκδόσεις.

Top