View More
Μετά την κυκλοφορία του νέου του album, Voyage,  από τη United We Fly, τον περασμένο Μάρτιο, ο Theodore επιστρέφει στη σκηνή του Temple την Πέμπτη 26 ...
Τρεις μουσικοί της σύγχρονης πειραματικής και ηλεκτρονικής σκηνής –η AGF, ο Πάνος Αλεξιάδης και η Pan Daijing– παρουσιάζουν τους ήχους του αύριο στο ...
O Miles Teller μιλά για τον αντίκτυπο της πρώτης ταινίας Top Gun, για τις σεκάνς των πτήσεων, για την προετοιμασία των ηθοποιών για τα γυρίσματα και ...
Top story

Cirkle, Daria Kolosova, Die Arkitekt και Deborah De Luca είναι μόλις λίγοι από τους καλεσμένους του

Το πρόγραμμα εμφανίσεων του αγαπημένου καλλιτέχνη για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο

Στο πρωτότυπο charity project συμμετέχουν ακόμη εμβληματικοί καλλιτέχνες όπως οι Nick Cave & Warren Ellis, Elvis Costello, Florence Welch και Animal Collective

Το βιβλίο πρόκειται να περιλαμβάνει πληροφορίες από την άνοδο, την πτώση, αλλά και τη μεγάλη επιστροφή του εκλιπόντα μασκοφόρου rapper, που άφησε εποχή

Ο frontman του ιστορικού συγκροτήματος μίλησε για το επερχόμενο Songs of a Lost World, το οποίο και χαρακτήρισε ως «σκοτεινό και ανελέητο»

Την κιθάρα αγόρασε μέσω δημοπρασίας ο ιδιοκτήτης των Indianapolis Colts, Jim Irsay

Το οποίο και θα περιλαμβάνεται στον νέο τους δίσκο, Diamond Star Halos

Το Release Athens επιστρέφει μεγαλύτερο από ποτέ και εσείς έχετε την ευκαιρία να κερδίσετε πλούσια δώρα σε συνεργασία με το Avopolis

Το ντοκιμαντέρ αναμένεται να περιλαμβάνει ακυκλοφόρητο μέχρι σήμερα υλικό συναυλιών των τελευταίων 50 ετών

Φήμες θέλουν επίσης και την Saoirse Ronan να έχει προστεθεί στο λαμπερό cast της πολυαναμενόμενης ταινίας

Γιάννης Κασέτας - New York Sessions Presents: East N Blues

Στυλιανός Τζιρίτας
Στυλιανός Τζιρίτας
Κάντε πως βρίσκετε 5 ελληνικούς δίσκους πιο βυθισμένους στην αμερικάνικη καρδιά της τζαζ από το East N Blues, κι εγώ θα σας δώσω συγχαρητήρια. Κι αυτό διότι το φετινό πείραμα του Γιάννη Κασέτα πέτυχε 100% όπως το είχε στο μυαλό του. Πήγε δηλαδή στις Υόρκες –όπως θα έλεγε κι ένας παλιός– και πήρε μαζί την πείρα του κι έναν καλό Έλληνα μπασίστα· κατόπιν βρήκε εκεί μερικούς πεπειραμένους μουσικούς του χώρου κι έκανε έναν δίσκο που πιστεύω ότι τον ονειρευόταν χρόνια, κρίνοντας από τις αρμολογίες προηγούμενων δουλειών του. Γιατί ήταν πάντα φανερή η επιρροή της Νέας Υόρκης στο έργο του Κασέτα, κάτι που μάλλον πρέπει να αποδοθεί στον δάσκαλό του Βασίλη Βασιλάκη, μιας και είναι κι εκείνος της ίδιας (σχεδόν) σχολής. 
 
Ο Κασέτας προσκύνησε λοιπόν στη δική του Μέκκα με το East N Blues, πρέπει όμως να του αναγνωρίσω ότι δεν πήγε σαν ζαβάδι τυφλωμένο από τη λάμψη της εξ ουρανού πέτρας. Μπορεί ορισμένες promo φωτογραφίες να τις βρήκα ατυχείς –μιας και δεν φτιάχνουν οι ουρανοξύστες το άρωμα της μουσικής όταν επισκέπτεσαι μια τέτοια πόλη και ηχογραφείς σ' εκείνη– όμως, από εκεί και πέρα, γίνεται φανερό ότι συνομίλησε με τους παίκτες. Και οι παίκτες αυτοί, ειδικότερα ο θαυμάσιος Ulysses Owens Jr., απέδωσαν μίλια μακριά από τη μακάβρια συνθήκη ενός άτεγκτου στις νότες σεσιονά: ο δίσκος διαθέτει συναίσθημα.
 
Στα Lowfish Studios (από τα booth rooms του οποίου έχουν περάσει, είτε για να γράψουν, είτε κάνοντας editing, άνθρωποι όπως ο Randy Brecker και ο Antony Hegarty) έγινε λοιπόν σαφώς καλή δουλειά σε επίπεδο ηχογράφησης, αν και προσωπικά περίμενα ακόμα περισσότερο χώρο σε μερικές φάσεις της τελευταίας. Αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να αποτελεί και επιδίωξη του Κασέτα, από τη στιγμή που ανέλαβε ο ίδιος την παραγωγή. Σημασία έχει ότι κατάφερε να φτιάξει έναν δίσκο-κόσμημα για την ελληνική τζαζ, ξεφεύγοντας από τις cool jazz εμμονές που βασανίζουν την έρμη σκηνή της χώρας μας (έτσι κι αλλιώς βέβαια ο Κασέτας δεν βρισκόταν ποτέ εκεί). Αποτίναξε έτσι ή μάλλον τιθάσευσε τις πινελιές εμμηνοπαυσιακού funk που κατά ριπάς παρέδιδε στο παρελθόν μέσω των ενορχηστρώσεών του· και με τη βοήθεια καλών συνεργατών –μην παραλειφθούν οι Tatum Greenblatt και Αντώνης Ανδρέου στην τρομπέτα και στο τρομπόνι αντίστοιχα– έφτασε σε ένα αποτέλεσμα που σαφώς τιμάει την ημεδαπή στο πόσο έχει τη δυνατότητα να αφουγκραστεί την αλλοδαπή. 
 
Κάποιοι βέβαια εξέφρασαν την πολύ σωστή αντίρρηση ότι το άρωμα Νέας Υόρκης που αποτυπώθηκε εδώ δεν είναι παρά μια αντανάκλαση δίσκων της δεκαετίας του 1990, θα αντιτάξω ωστόσο πως πρέπει να ακούσετε τις σιωπές του Adam Birnbaum, όπως και τον γενικότερο χειρισμό του στο κλαβιέ, και να το ξανασκεφθείτε. Γιατί ναι μεν δεν υπάρχουν εκπλήξεις στην ανάπτυξη των συνθέσεων –όπως πολύ επιτυχημένα παρατήρησε εξαίρετος συνάδελφος– αλλά η επιλογή των μετασοπενικών σπασιμάτων του Greenblatt από μεριάς του Κασέτα μου δίνει προσωπικώς τα εχέγγυα ότι από τον τελευταίο θα ακούμε πλέον μόνο βήματα προς τα εμπρός.
 
Δεν γίνεται πάντως να μη σχολιάσω το ολότελα παράταιρο με την αίσθηση που επιδιώκει ν' αφήσει το άλμπουμ εξώφυλλο. Μόνο σε μερικά αρώματα των συνθέσεων θα μπορούσα να βρω κάποια συνάφεια, καθώς η αριστερά του εξωφύλλου γραμμή καταρρέει, πέραν όμως αυτού η σημειολογία αποδεικνύεται νομίζω επιεικώς ατυχής: παραπέμπει δηλαδή σε δίσκο με έθνικ χαρακτήρα, ή σε δουλειά με σοφιστικέ τεχνοτροπία εγχώριου έντεχνου. Αυτό, σε συνάρτηση με την αδύναμη γραμματοσειρά, αδικούν το τελικό αποτέλεσμα της αισθητικής της «εικόνας» του East N Blues. Και είναι κρίμα, μιας και έχουμε να κάνουμε με δίσκο που ο Κασέτας θα θέλει πιστεύω να χρησιμοποιήσει ως διαβατήριο για το εξωτερικό. Και πολύ καλά θα κάνει.  
 
 

Top story

Μετά την κυκλοφορία του νέου του album, Voyage,  από τη United We Fly, τον περασμένο Μάρτιο, ο Theodore επιστρέφει στη σκηνή του Temple την Πέμπτη 26 Μαΐου για ένα ξεχωριστό live.

Τρεις μουσικοί της σύγχρονης πειραματικής και ηλεκτρονικής σκηνής –η AGF, ο Πάνος Αλεξιάδης και η Pan Daijing– παρουσιάζουν τους ήχους του αύριο στο Ωδείο Αθηνών, με έμπνευση από τον Ιάννη Ξενάκη. 

O Miles Teller μιλά για τον αντίκτυπο της πρώτης ταινίας Top Gun, για τις σεκάνς των πτήσεων, για την προετοιμασία των ηθοποιών για τα γυρίσματα και για πολλά ακόμη, σε μια αποκλειστική συνέντευξη λίγο πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα του Top Gun: Maverick

Ο stand-up comedian Πάρις Ρούπος παρουσιάζει τον τελευταίο κύκλο παραστάσεων «Δουλίτσα Να Υπάρχει» και για γράφει για την άλλη του αγάπη, τη μουσική και τα all-time αγαπημένα του άλμπουμ.

Η Ναταλία Πετρίτη εξερευνά μερικές από τις πιο σημαντικές ταινίες του κινηματογραφικού ρεύματος που έβαλε στο προσκήνιο την πραγματική ζωή της εργατικής τάξης

Ακούμε συχνά ότι όλα τα τραγούδια είναι πολιτικά. Ακόμα κι έτσι, πάντως, κάποια τραγούδια είναι περισσότερο πολιτικά από άλλα...

 Ο Morrissey γίνεται 63 ετών και ο Βαγγέλης Κυριακάκης, αφήνοντας πίσω και στην άκρη τις εκάστοτε αμφιλεγόμενες δηλώσεις του πάλαι ποτέ frontman των Smiths, θυμάται γιατί τον έχει αγαπήσει τόσο πολύ.

Ο Μάκης Μηλάτος παρουσιάζει ένα podcast για τη σειρά βιβλίων 33 1/3 που άρχισε να γυρίζει.

Ο Νίκος Δασκαλόπουλος σε ένα άρθρο από το αφιέρωμα του Sonik στην εγχώρια ηλεκτρονική σκηνή αναρωτιέται: γιατί δεν χορεύει ο κόσμος πια;

Ο Βασίλης Σπανός επιλέγει  5 film scores του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη και πρωτοπόρου των synths και της ηλεκτρονικής μουσικής που έφυγε από τη ζωή στις 17 Μαΐου 2022, σε ηλικία 79 ετών. 

Στο νέο του Diggin' o Ζώης Χαλκιόπουλος βάζει ξανά στο πικάπ το Shades of Blue, δεκαεννέα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, και οδηγεί  με ανοιχτά τα παράθυρα. 
O Αθηναίος garage rocker διαλέγει τα αγαπημένα του βινύλια και συζητάει με τον Δημήτρη Λιλή για το “Piano In The Shower”, τους Acid Baby Jesus και τη Σίφνο
Κοινό και δημιουργοί αποχαιρετούν τις συμβατές φόρμες σύνθεσης και παραγωγής και στη χώρα μας.

Η Ναταλία Πετρίτη βρέθηκε στη δεύτερη αθηναϊκή εμφάνιση του αγαπημένου συγκροτήματος στο Anodos Live Stage και αυτή είναι η ετυμηγορία της. 

Λίγο πριν την επιστροφή τους στην Αθήνα για ένα live στο Temple την Παρασκευή 20 Μαΐου ο Ronny Moorings μιλάει στο Avopolis.gr για τα πρώτα χρόνια της μπάντας, την πορεία της στον χρόνο και την πρόκληση της εξέλιξης.

6 δίσκοι που πρωταγωνιστούν τη φετινή χρονιά + 1 επανέκδοση που αξίζει να έχεις στη δισκοθήκη σου

Εβδομάδα μεγάλων album κυκλοφοριών αυτή στα μέσα του Μάη και μένουν μόλις δύο ακόμα γεμάτες νέες μουσικές καμπάνιες πριν το καλοκαιρινό break

Λίγες ημέρες πριν την επιστροφή των Sad Lovers and Giants στην Ελλάδα για μια διπλή συλλεκτική εμφάνιση στο An Club στις 20 και 21 Μαΐου, μιλήσαμε με τον τραγουδιστή και ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος Garçe Allard για τη μουσική σκηνή των '80s, το session με τον John Peel, τα περασμένα αλλά και το νέο παρόν που απολαμβάνουν από το νέο κοινό ...

Μετά την περσινή hybrid version του, το αθηναϊκό φεστιβάλ για την τζαζ μουσική επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων με νέα ταυτότητα και όραμα, ως ολοκληρωμένο φεστιβάλ πόλης, με τις γυναίκες της τζαζ στον πυρήνα της φετινής ατζέντας του.

Top