View More
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (29/7-4/8), γελάει με τα jump scares του M. Night ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει ξανά και ξανά το Now και τελευταία κυκλοφορία της International Anthem.
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Top story

Ο μουσικός που έπαιξε για πάνω από μισό αιώνα στη μπάντα ήταν 72 ετών.

Εξώφυλλα δίσκων, graphic design, φωτογραφία, μερικά από τα πράγματα που θα βρει κανείς στο νέο website.

Το *Happiness Not Included έρχεται στις αρχές του 2022.

Ανεβαίνουν στη σκηνή του SNF Nostos για να σας παρασύρουν με τους electro tropical ρυθμούς τους, την Τετάρτη 25 Αυγούστου, με δωρεάν είσοδο.

Η Νεοζηλανδή είναι η νέα προσκεκλημένη στη γνωστή σειρά βίντεο της Vogue.

Όπως ο μουσικός τη μοιράστηκε στο Red Hand Files.

Το ιδρυτικό μέλος της μπάντας ήταν 46 ετών.

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Γιάννης Κασέτας - New York Sessions Presents: East N Blues

Στυλιανός Τζιρίτας
Στυλιανός Τζιρίτας
Κάντε πως βρίσκετε 5 ελληνικούς δίσκους πιο βυθισμένους στην αμερικάνικη καρδιά της τζαζ από το East N Blues, κι εγώ θα σας δώσω συγχαρητήρια. Κι αυτό διότι το φετινό πείραμα του Γιάννη Κασέτα πέτυχε 100% όπως το είχε στο μυαλό του. Πήγε δηλαδή στις Υόρκες –όπως θα έλεγε κι ένας παλιός– και πήρε μαζί την πείρα του κι έναν καλό Έλληνα μπασίστα· κατόπιν βρήκε εκεί μερικούς πεπειραμένους μουσικούς του χώρου κι έκανε έναν δίσκο που πιστεύω ότι τον ονειρευόταν χρόνια, κρίνοντας από τις αρμολογίες προηγούμενων δουλειών του. Γιατί ήταν πάντα φανερή η επιρροή της Νέας Υόρκης στο έργο του Κασέτα, κάτι που μάλλον πρέπει να αποδοθεί στον δάσκαλό του Βασίλη Βασιλάκη, μιας και είναι κι εκείνος της ίδιας (σχεδόν) σχολής. 
 
Ο Κασέτας προσκύνησε λοιπόν στη δική του Μέκκα με το East N Blues, πρέπει όμως να του αναγνωρίσω ότι δεν πήγε σαν ζαβάδι τυφλωμένο από τη λάμψη της εξ ουρανού πέτρας. Μπορεί ορισμένες promo φωτογραφίες να τις βρήκα ατυχείς –μιας και δεν φτιάχνουν οι ουρανοξύστες το άρωμα της μουσικής όταν επισκέπτεσαι μια τέτοια πόλη και ηχογραφείς σ' εκείνη– όμως, από εκεί και πέρα, γίνεται φανερό ότι συνομίλησε με τους παίκτες. Και οι παίκτες αυτοί, ειδικότερα ο θαυμάσιος Ulysses Owens Jr., απέδωσαν μίλια μακριά από τη μακάβρια συνθήκη ενός άτεγκτου στις νότες σεσιονά: ο δίσκος διαθέτει συναίσθημα.
 
Στα Lowfish Studios (από τα booth rooms του οποίου έχουν περάσει, είτε για να γράψουν, είτε κάνοντας editing, άνθρωποι όπως ο Randy Brecker και ο Antony Hegarty) έγινε λοιπόν σαφώς καλή δουλειά σε επίπεδο ηχογράφησης, αν και προσωπικά περίμενα ακόμα περισσότερο χώρο σε μερικές φάσεις της τελευταίας. Αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να αποτελεί και επιδίωξη του Κασέτα, από τη στιγμή που ανέλαβε ο ίδιος την παραγωγή. Σημασία έχει ότι κατάφερε να φτιάξει έναν δίσκο-κόσμημα για την ελληνική τζαζ, ξεφεύγοντας από τις cool jazz εμμονές που βασανίζουν την έρμη σκηνή της χώρας μας (έτσι κι αλλιώς βέβαια ο Κασέτας δεν βρισκόταν ποτέ εκεί). Αποτίναξε έτσι ή μάλλον τιθάσευσε τις πινελιές εμμηνοπαυσιακού funk που κατά ριπάς παρέδιδε στο παρελθόν μέσω των ενορχηστρώσεών του· και με τη βοήθεια καλών συνεργατών –μην παραλειφθούν οι Tatum Greenblatt και Αντώνης Ανδρέου στην τρομπέτα και στο τρομπόνι αντίστοιχα– έφτασε σε ένα αποτέλεσμα που σαφώς τιμάει την ημεδαπή στο πόσο έχει τη δυνατότητα να αφουγκραστεί την αλλοδαπή. 
 
Κάποιοι βέβαια εξέφρασαν την πολύ σωστή αντίρρηση ότι το άρωμα Νέας Υόρκης που αποτυπώθηκε εδώ δεν είναι παρά μια αντανάκλαση δίσκων της δεκαετίας του 1990, θα αντιτάξω ωστόσο πως πρέπει να ακούσετε τις σιωπές του Adam Birnbaum, όπως και τον γενικότερο χειρισμό του στο κλαβιέ, και να το ξανασκεφθείτε. Γιατί ναι μεν δεν υπάρχουν εκπλήξεις στην ανάπτυξη των συνθέσεων –όπως πολύ επιτυχημένα παρατήρησε εξαίρετος συνάδελφος– αλλά η επιλογή των μετασοπενικών σπασιμάτων του Greenblatt από μεριάς του Κασέτα μου δίνει προσωπικώς τα εχέγγυα ότι από τον τελευταίο θα ακούμε πλέον μόνο βήματα προς τα εμπρός.
 
Δεν γίνεται πάντως να μη σχολιάσω το ολότελα παράταιρο με την αίσθηση που επιδιώκει ν' αφήσει το άλμπουμ εξώφυλλο. Μόνο σε μερικά αρώματα των συνθέσεων θα μπορούσα να βρω κάποια συνάφεια, καθώς η αριστερά του εξωφύλλου γραμμή καταρρέει, πέραν όμως αυτού η σημειολογία αποδεικνύεται νομίζω επιεικώς ατυχής: παραπέμπει δηλαδή σε δίσκο με έθνικ χαρακτήρα, ή σε δουλειά με σοφιστικέ τεχνοτροπία εγχώριου έντεχνου. Αυτό, σε συνάρτηση με την αδύναμη γραμματοσειρά, αδικούν το τελικό αποτέλεσμα της αισθητικής της «εικόνας» του East N Blues. Και είναι κρίμα, μιας και έχουμε να κάνουμε με δίσκο που ο Κασέτας θα θέλει πιστεύω να χρησιμοποιήσει ως διαβατήριο για το εξωτερικό. Και πολύ καλά θα κάνει.  
 
 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (29/7-4/8), γελάει με τα jump scares του M. Night Shyamalan, βγαίνει ευχαριστημένη από την προβολή της νέας ταινίας της Bettina Oberli και ξαναβλέπει Kieślowski και Polanski.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει ξανά και ξανά το Now και τελευταία κυκλοφορία της International Anthem.

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Top