View More
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.
Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το ...
Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε ...
Top story

Η εκδοχή τους στο "How Lucky" είναι η δεύτερη ηχογράφηση του John Prine που ακούμε μετά τον θάνατό του. 

Ακούστε το "Ghosts" που ο μουσικός κυκλοφόρησε λίγο μετά τα 71α γενέθλιά του. 

Με πάνω από μισό αιώνα καριέρα, η, μεταξύ άλλων, «Μούσα του Υπαρξισμού» έφυγε από τη ζωή στα 93 της χρόνια. 

Οι προγραμματισμένες παραστάσεις του Φοίβου Δεληβοριά για τις 24/9 και 1/10 μεταφέρθηκαν στις 6 και 8/10, αντίστοιχα.

Τα έσοδα της μουσικής συλλογής θα διατεθούν εξ' ολοκλήρου για την αγορά αγαθών για τους πρόσφυγες.

Δείτε το βίντεο για το "Nowhere, Man".

Αυτό, πάντως, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας που έγινε στη Μεγάλη Βρετανία.

Το δεύτερο από την επερχόμενη δουλειά της, Disco.

Ο συνθέτης «σήκωσε» το πρώτο του Emmy με το βραβείο «Εξαίρετης Μουσικής Σύνθεσης για Σειρά».

Electric Litany - Enduring Days You Will Overcome

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Ας ξεκινήσω από ένα σημείο που είχε θετική έκβαση στο νέο στουντιακό πόνημα των Electric Litany: το «βαρύ» (στα χαρτιά τουλάχιστον) χέρι του Alan Parsons –με τον οποίον συνεργάστηκαν στην παραγωγή– δεν καπέλωσε τελικά τον χαρακτήρα και τη νοοτροπία τους. Ομολογώ πως, ακούγοντας για τη συγκεκριμένη σύμπραξη, η πρώτη σκέψη μου ήταν ότι ο εγνωσμένης αξίας μεν, αλλά και πίσω από τις εξελίξεις σε κάποια θέματα Parsons, θα μπορούσε να αναδειχθεί σε δίκοπο μαχαίρι: η ανάμειξή του θα αποτελούσε δυνατό επικοινωνιακό χαρτί για το δεύτερο άλμπουμ της μπάντας, ίσως όμως το οδηγούσε και σε καλλιτεχνικό εκτροχιασμό.

Θα μου πείτε, οι Electric Litany είχαν δείξει με το αξιόλογο ντεμπούτο τους ότι δεν είναι συγκρότημα της σειράς, που θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να το κάνει ό,τι θέλει –και θα έχετε δίκιο. Το HowToBeAChild & WinTheWar δεν απέσπασε άδικα τόσα εγκωμιαστικά σχόλια· μαρτυρούσε ότι ο Αλέξανδρος Μίαρης και οι συνοδοιπόροι του διέθεταν και δικό τους όραμα και τρόπους για να το υλοποιήσουν πειστικά, ανεξάρτητα από επί μέρους ενστάσεις σχετικά με την ποιοτική συνοχή εκείνου του δίσκου.

Στο EnduringDaysYouWillOvercome ο χαρακτήρας του γκρουπ παραμένει λοιπόν ακέραιος και (συνεπώς;) σταθερός, αν και ίσως γίνεται πιο «εμμονικός»: ο Μίαρης κάνει ακόμα πιο θεατρικές τις –κινούμενες μεταξύ ψαλμωδίας και οπερετικότητας– ερμηνείες του, το σκοτάδι κάνει ακόμα περισσότερο αισθητή την κυριαρχία του, οι ταχύτητες είναι ακόμα πιο πένθιμες, οι στίχοι «ανοίγονται» κι άλλο σε ερμηνείες, τραβώντας μόνο κάποιες αδρές γραμμές με κέντρο το δίπολο αποχωρισμός/απώλεια. Από την άλλη, τα σύνθια και τα βοκοντεριζέ φωνητικά που εμφανίζονται κατά τόπους σχηματίζουν μερικές φωτεινές ζώνες στο συχνοτικό φάσμα, ικανές να βοηθήσουν τον ακροατή να βρει την «έξοδο» από έναν δίσκο ομολογουμένως περίκλειστο και υποβλητικό.

Μερικά πράγματα σχετικά με το δεύτερο άλμπουμ των Electric Litany δεν μπορείς να τα αμφισβητήσεις. Δεν μπορείς, ας πούμε, να παραβλέψεις ότι πρόκειται για ηχογράφημα πολύ προσεγμένο, δουλεμένο, το οποίο έχει πίσω του πολλή μελέτη και περίσκεψη. Αλλά μπορείς να προβληματιστείς σχετικά με το εάν το συγκρότημα καταφέρνει τελικά να επαληθεύσει όσα κατέκτησε με το ντεμπούτο του: μπορεί σαν άλμπουμ το EnduringDaysYouWillOvercome να προκύπτει συνολικά πιο συμπαγές, δεν φαίνεται όμως να περιέχει κάποια στιγμή αντίστοιχη των κορυφώσεων του HowToBeAChild & WinTheWar. Κι αυτό, σε συνδυασμό με το ότι πλέον δεν υπάρχει το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, οδηγεί σε κάπως συντηρητική βαθμολόγηση. Η οποία δεν αναιρεί πάντως το γεγονός ότι έχουμε εδώ να κάνουμε με μία πραγματικά άξια λόγου και ακρόασης κυκλοφορία.

 

 

 
Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Κι αναρωτιέται, αλήθεια, πότε θα πάψουμε να «χαϊδεύουμε» την εγχώρια μουσική παραγωγή;

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να αγαπάτε τον εαυτό σας.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το Σάββατο 26/9.

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε μονόδρομος, τη σημασία του γραπτού λόγου αλλά και το μέλλον της pop μουσικής που διαγράφεται παγκόσμιο.

Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Πλέον αναπολεί όσα γινονταν μετά τα μεσάνυχτα στα αναλογικά στενά και βρίσκει το δρόμο του στα ψηφιακά.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να χειροκροτάμε τα  αθηναϊκά FM όταν ακούμε Stooges.

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα στις ρίμες και βρίσκει τα samples του Jimi Hendrix που «έκοψαν και έραψαν» hip hop καλλιτέχνες, από τους A Tribe Called Quest μέχρι  τους Death Grips.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε και εκείνοι συνιστούν υπομονή.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις ταινίες εκείνες που θα μας κάνουν τους επόμενους μήνες να καθίσουμε στη σκοτεινή αίθουσα με μάσκα -αλλά και στον καναπέ μας, μπροστά στις streaming πλατφόρμες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Συνεχίζοντας σε εκπαιδευτικό κλίμα, ξετυλίγει το κεφάλαιο Λεντ Ζέππελιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Περνάει το νέο του Snap(shots) κάπου ανάμεσα στον Charile Kaufman, τον  Lionel Messi και τους Radiohead.

O Travis Scott λανσάρει μαξιλάρι-γιγάντια κοτομπουκιά McDonald’s κι η Ελένη Τζαννάτου βουτάει στα άδυτα του μουσικού merchandise κι αναρωτιέται «Γιατί;».

Instagram





Top