View More
Μόνο για τα εγγεγραμμένα μέλη: Once Were Brothers, Greek Rock Revolution, Madonna and the Breakfast Club, The Harder They Come, Nick Cave - Straight To You και 1991: The Year Punk Broke, όποια στιγμή επιθυμείτε!
H ταινία που σύστησε τη reggae στον κόσμο, έρχεται στο Backstage Film Festival. 
Η Ζώης Χαλκιόπουλος ξεσκονίζει τα συνθεσάιζερ "made in Greece", μαζί με μια Spotify λίστα που συνεχώς θα μεγαλώνει.
 Ο Ανδρέας Κύρκος προτείνει τα Your Honor, The Good Lord Bird και WandaVision, που θα σας ανταμείψουν για τον χρόνο του binge watching σας.
Η μπάντα κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό το Maze και ο Γιώργος Καρανικόλας μιλάει στον Θανάση Μήνα για τη δημιουργία του άλμπουμ.
Top story

Special mix και αφιερώματα, online party, συνεντεύξεις, 50 βιβλία Μεθυσμένο Ημερολόγιο για εσάς και ταινίες με πολλή μουσική! 

Η προγραμματισμένη για φέτος εμφάνιση των Pet Shop Boys μεταφέρεται για του χρόνου. 'Ετσι, θα εμφανιστούν στην Πλατεία Νερού την Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022. Μάθετε τι ισχύει για τα εισιτήρια.

To "Memories of the Age of Anxiety" γράφτηκε για app διαλογισμού, γι' αυτό, πατήστε play και χαλαρώστε.

Ακούστε τη νέα εκδοχή του τραγουδιού της ποπ σταρ με τη συμμετοχή του sir Elton John.

Ο μουσικός έδωσε μια μικρή γεύση από αυτό σε Instagram live.

Μια εκ νέου επίσκεψη στον θαυμαστό κόσμο της Επιθεώρησης έρχεται τον Ιούνιο στο Βεάκειο Θέατρο.

Μια ακόμα ζωντανή εμφάνιση, από το 2005 αυτή τη φορά, που γίνεται διαθέσιμη.

Το 7'' λέγεται Grief και το ένα κομμάτι προέρχεται από απάντηση του Cave σε γράμμα στο Red Hand Files.

«Να ζήσει στον πραγματικό κόσμο» ήταν η προτροπή προς τη Madonna και εκείνη δεν το άφησε να πέσει κάτω.

Το φεστιβάλ θα διοργανωθεί φέτος σε μια υβριδική εκδοχή, από  27 έως 29 Μαΐου.

Οι πρώτες συσκευές ξεκίνησαν να αποστέλλονται σε ενδιαφέρομενους από τις Η.Π.Α. για δοκιμή. Και μαντέψτε τι θα καταγράφουν...

"Δεν δοκιμάσαμε να γράψουμε ακόμα ένα 'Tainted Love'. Ίσως θα έπρεπε!", δήλωσε ο Dave Ball

«Ήρθαμε σε επαφή με τα συγκροτήματα που μας αρέσουν, ώστε να τους προτείνουμε να φτιάξουμε τα άλμπουμ τους ή και να επανεκδώσουμε παλαιότερες δουλειές τους», λένε οι ιδρυτές του.

Προετοιμασίες για ένα μεγάλο (online, τι άλλο) event, με κομμάτια που δεν έχουν ξαναπαίξει.

Συνθετικοί - Ανθρώπινες Ιστορίες

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Κανένας καλλιτέχνης, όποια κι αν είναι η γνώμη του καθενός για το έργο του, δεν αξίζει τη λοιδορία. Αλλά οι Συνθετικοί, έπειτα από την κυκλοφορία του ντεμπούτο τους το 1990, συνάντησαν τόσο εχθρική ατμόσφαιρα (ισχνή προσέλευση στις εμφανίσεις τους, γιουχαΐσματα, αδιαφορία του τύπου), ώστε αναγκάστηκαν σε διάλυση 3 χρόνια μετά. Η επιστροφή τους στην ενεργό δράση (2010) οφείλεται στους ακούραστους σκαπανείς του διαδικτύου, που ανακάλυψαν τα τραγούδια τους και δημιούργησαν –για πρώτη φορά– ένα έντονο ενδιαφέρον γύρω από τη μουσική τους.

Διδάσκει/επιβεβαιώνει, ομολογουμένως, πολλά η ιστορία των Συνθετικών. Πρώτα απ’ όλα ότι κάθε καλλιτεχνικό έργο, οσοδήποτε αδέξιο (για να το θέσω κομψά), βρίσκει κάποια στιγμή το κοινό του. Δεύτερον, η ιδιαιτερότητα μπορεί για ορισμένους να αποτελέσει αυταξία. Τρίτον, ό,τι και να λένε οι κριτικοί και τα «αντικειμενικά» κριτήριά τους, ο κάθε ακροατής επιλέγει  με βάση τα δικά του αυτιά τελικά. Τέταρτον, την κακή μουσική πολλοί δημοσιογράφοι εμίσησαν, μια καλή όμως cult ιστορία/ανακάλυψη, ουδείς.

Όπως και να ’χει, οι Αποστόλης & Διονύσης Αυγερινός βρίσκονται ξανά εδώ και με τις Ανθρώπινες Ιστορίες φτάνουν αισίως στο τρίτο τους άλμπουμ (προηγήθηκε το Προσωπεία-Εφιάλτες το 2010). Και δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αφεθούν απλά στο αναπάντεχο κύμα δημοφιλίας που τους ανάστησε, πηγαίνοντας με τον αυτόματο πιλότο. Είναι εμφανής, δηλαδή, στον νέο αυτόν δίσκο (αλλά και στον προηγούμενο) η προσπάθειά τους να πάνε κάπου: να σχηματοποιήσουν τα όσα μέσα διαθέτουν σε κάτι πιο ολοκληρωμένο και άρτιο. Και το καταφέρνουν.

Στέκομαι κυρίως στις μελωδίες, οι οποίες κάνουν για πρώτη φορά τόσο αισθητή την παρουσία τους σε δίσκο του διδύμου. Μάλιστα, θα έλεγα ότι εδώ οι Συνθετικοί ουσιαστικά ενδιαφέρονται περισσότερο για μια ποπ (με την ευρεία έννοια) μελωδικότητα, παρά για οτιδήποτε άλλο. Προσπαθήστε λ.χ. να φανταστείτε το “Ποτέ Πια Σκιά” τραγουδισμένο από τον Πασχάλη και πείτε μου αν δεν ακούτε ένα εν δυνάμει ραδιοφωνικό χιτ. Οι μελωδικές γραμμές των “Ένας Κόσμος” και “Τα Περίεργα”, από την άλλη, έχουν κάτι από το τραγούδι της Μεταπολίτευσης, κάτι από την αύρα του Θεοδωράκη ή του Θάνου Μικρούτσικου. Καταλαβαίνοντας τη δυναμική τους, οι Συνθετικοί έχουν αφήσει για πρώτη φορά στην άκρη το σύνηθες ηλεκτρονικό τους κόλπο για χάρη μιας λιτής, πιανιστικής προσέγγισης.

Ως επί το πλείστον, ωστόσο, σε ηχητικό και στιχουργικό επίπεδο το γκρουπ παραμένει πιστό στα πυρηνικά στοιχεία του ύφους του. Τουτέστιν, στις αφηγήσεις ιστοριών αστικής αποξένωσης και άγχους από τη μια, στα ηλεκτρονικά όργανα και στις κιθάρες από την άλλη –τα τελευταία πιστά στην απελπιστικά πασέ πλέον και ενίοτε άτεχνη εφαρμογή τους (η οποία, όμως, είναι κι αυτή που τους κατέστησε αγαπητούς τελικά). Για να είμαι πάντως δίκαιος, τα δύο αδέρφια έχουν κάνει βήματα προόδου και στον τομέα της παραγωγής, καταφέρνοντας να εφαρμόσουν πιο σωστά τα διάφορα εφέ, κάνοντας ακόμα κι εκείνο το ενοχλητικότατο echo τους να ακούγεται πιο αποτελεσματικό.

Συνοψίζοντας, οι Ανθρώπινες Ιστορίες είναι με διαφορά το καλύτερο άλμπουμ των Συνθετικών, παρότι για ακόμα μία φορά διαψεύδονται παταγωδώς όσα υπερβολικά έχουν γραφτεί γι’ αυτούς: φυσικά και δεν ήταν πρωτοπόρο το γκρουπ πίσω στα 1990 και δεν είναι βέβαια ούτε και σήμερα. Υπήρξε πράγματι «ιδιαίτερο», αλλά όχι με καλλιτεχνικά αξιόλογο τρόπο. Ευτυχώς, οι ίδιοι φαίνεται να διαθέτουν αντίληψη της πραγματικότητας και φροντίζουν βήμα-βήμα να απομακρυνθούν από ό,τι τους έκανε cult ήρωες, αφενός ανοίγοντας τη μουσική τους προς κομμάτια του ελληνικού τραγουδιού που δεν περιμέναμε από εκείνους, αφετέρου γενόμενοι περισσότερο αρτίστες. Προχωρούν αργά και σταθερά, έστω κοιτάζοντας μόνο προς τα πίσω.

 

Top story

Η Ζώης Χαλκιόπουλος ξεσκονίζει τα συνθεσάιζερ "made in Greece", μαζί με μια Spotify λίστα που συνεχώς θα μεγαλώνει.

 Ο Ανδρέας Κύρκος προτείνει τα Your Honor, The Good Lord Bird και WandaVision, που θα σας ανταμείψουν για τον χρόνο του binge watching σας.

Η μπάντα κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό το Maze και ο Γιώργος Καρανικόλας μιλάει στον Θανάση Μήνα για τη δημιουργία του άλμπουμ.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Αυτή την εβδομάδα γιορτάζει 1 χρόνο και 50 Παρατηρητήρια επιτυχίες, με μια εποικοδομητική συζήτηση με την Ελένη Τζαννάτου αλλά και δίνοντας το μικρόφωνο στα μέλη του ΚΨΜ.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη γράφει για τον δίσκο που πριν 3 δεκαετίες, έβαλε το trip hop στον μουσικό χάρτη.

Με αφορμή τον νέο δίσκο των Brockhampton, ο Δημήτρης Λιλής παρουσιάζει εκείνες τις rap παρέες που άλλαξαν τους όρους στο παιχνίδι.

Άλλωστε, με τον Jim Thompson, τα πράγματα δεν είναι ποτέ όπως φαίνονται. Θα το διαπιστώσετε και με το βιβλίο του που κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά από τις εκδόσεις Οξύ και στο οποίο θα βασίζεται η επόμενη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου.

Ο Δημήτρης Λιλής διαλέγει 7 διεθνή και 3 εγχώρια ονόματα που δίνουν ελπίδα για το μέλλον της rap.

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος βρήκε ήδη τον δικό του κορυφαίο δίσκο του 2021. Σας δίνει και Promises γι' αυτό.

Ο Ζώης Χαλκιόπουλος είδε τα «μικροσκοπικά» live του NPR και διάλεξε τα 10 που δε χορταίνει με τίποτα.

Το ιστορικό metal σχήμα κυκλοφόρησε το At Night We Prey και ο Ευθύμης Καραδήμας μίλησε στον Αλέξανδρο Τοπιντζή για όλα εκείνα, τα μουσικά και προσωπικά, που τον έφεραν ως εδώ.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) τελειώνει projects και ατενίζει μπροστά.

Το Backstage Festival επιστρέφει. Και πάλι, δωρεάν! Με αγαπημένους μουσικούς ήρωες ή stars (Kurt Cobain, Iggy Pop, Madonna, Johnny Cash, Nick Cave, Michael Hutchence) - και όχι μόνο.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Απόστολο Παπαδημητρίου των ντεθοθρασομεταλλάδων (ή θρασοντεθάδων;) Rapture.

Γίνεται, όταν μπαίνουν στο Eightball στη Θεσσαλονίκη και τους σκηνοθετεί ο Χρήστος Σαρρής, στο πλαίσιο του Stages A/Live. Λίγο πριν απολαύσουμε τη συναυλία τους στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube (4/4. 21:00), η μπάντα μίλησε στο Avopolis γι' αυτή την παράξενη εμπειρία.

Top