Στο μουσικό συνέδριο Eurosonic στο Groningen της Ολλανδίας, στην ουσιαστική δηλαδή Eurovision των indie της Ευρώπης, φτωχός συγγενής ήταν και πάλι η Ελλάδα. Μείναμε για ...
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ ...
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη ...
Η προσέλευση στο Temple όφειλε να είναι λίγο μεγαλύτερη για την πρώτη τους επίσκεψη στην Ελλάδα, κάτι πάντως που δεν εμπόδισε τη συναυλία να αποτυπωθεί ως πηχτό μείγμα ...
Στα 83 του χρόνια, καταχειροκροτήθηκε από ένα γεμάτο Άλσος, προσφέροντας μια πλούσια συναυλία, προσαρμοσμένη μεν στις νυν φωνητικές δυνατότητές του, μα με ενίοτε ...

Still Gramophone - Phonophobia

«Σταματήστε ρε παιδιά, το κεφάλι μου πόνεσε! Ξέρετε κάτω πώς ακούγεται;»

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

«Σταματήστε ρε παιδιά, το κεφάλι μου πόνεσε! Ξέρετε κάτω πώς ακούγεται;»

«Σταματήστε ρε παιδιά, το κεφάλι μου πόνεσε! Ξέρετε κάτω πώς ακούγεται;»

Ποτέ δεν βλέπουμε το πρόσωπο της γυναίκας που απευθύνει την παραπάνω απελπισμένη παράκληση, αλλά από τη χροιά της φωνής της καταλαβαίνουμε ότι είναι μιας κάποιας ηλικίας. Το περιστατικό αποτυπώνεται στο βιντεοκλίπ των Still Gramophone για το “Caged”. Οι πέντε μουσικοί χαμογελούν, αλλά συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το κομμάτι, καθώς πρόκειται για ζωντανή εκτέλεση στην ταράτσα μιας πολυκατοικίας –στην οποία προφανώς κατοικεί και η γιαγιά της ιστορίας.

Είναι απολύτως κατανοητό γιατί οι Still Gramophone μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο σε έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζει τι εστί ποπ ή ροκ μουσική. Όπως είναι επίσης προφανές ότι σε ανθρώπους οι οποίοι διατηρούν επαφή με τις μουσικές εξελίξεις θα ακούγονται αρκετά προσιτοί. Υπάρχει, πάντως, μια ισορροπία ανάμεσα στο οικείο και στο αλλούτερο, η οποία διέπει συνολικά το υλικό της θεσσαλονικιώτικης μπάντας –μια ισορροπία που σε αυτό το δεύτερο άλμπουμ επιτυγχάνεται πολύ καλύτερα σε σχέση με το (προ τετραετίας) ντεμπούτο τους.

Το άλμα που πραγματοποιούν στο Phonophobiaοι Still Gramophone σε σχέση με εκείνον τον δίσκο δεν έχει να κάνει σχεδόν καθόλου με το ύφος τους, το οποίο παραμένει σταθερό. Πλέον, όμως, αυτό παρουσιάζεται πιο καναλαρισμένο, επαρκέστερα προσδιορισμένο και απαλλαγμένο από αστοχίες. Εκεί δηλαδή που την προηγούμενη φορά άκουγες ένα κάπως ερασιτεχνικό γκρουπ, αφουγκράζεσαι τώρα μια ιδιαίτερα δεμένη μουσική ομάδα. Επίσης, οι συνθέσεις παύουν να αποτελούν οχήματα για πειραματισμό με σαμπλ και δάνεια και αποκτούν μια πιο ολοκληρωμένη, πιο προσωπική σφραγίδα.

Τα τραγούδια των Still Gramophone είναι κομματάκι δύσκολο να περιγραφούν, έτσι όπως αναμειγνύουν διάφορα ετερόκλητα πράγματα. Οι αρμονίες και οι ρυθμοί παραπέμπουν στην κλασική τζαζ, οι μελωδίες τους θέλουν να αρέσουν σε πολλούς (άρα θα μπορούσες να τις πεις και ποπ), η υφή και κάποιες λεπτομέρειες στο ηχητικό παρασκήνιο διαθέτουν μια «γκρίζα» απόχρωση που συνηθίζουμε να συναρτούμε με την avant-garde. Η τελική συνισταμένη ευτυχώς δεν προκύπτει... τερατογέννεση, ακριβώς επειδή η μπάντα φαίνεται να έχει δουλέψει πολύ για να καταλήξει σε μια κατεύθυνση που να ενσωματώνει όλες τις επιρροές και να κάνει ταιριαστή τη συνήχηση ηλεκτρικής κιθάρας, τσέλου, βιμπράφωνου και μπαγλαμά.

Υπάρχουν ωστόσο και ορισμένα μειονεκτήματα στο Phonophobia, με πιο ουσιαστικό την πτώση δυναμικότητας που παρατηρείται στο δεύτερο μέρος του: τα συνθετικά τρυκ της γραφής του Ηλία Σταμπουλή εξαντλούνται και η αδυναμία ανανέωσης των όσων έχουν μέχρι εκεί κατατεθεί δημιουργεί μια αίσθηση επιβράδυνσης. Αυτό σχετίζεται και με μία ακόμα αδυναμία, στις φωνές –του Σταμπουλή κυρίως, ο οποίος ερμηνεύει την πλειοψηφία των τραγουδιών, αλλά και της Έλενας Κρασάκη, η οποία τραγουδάει στο “Still Hours”. Παρότι και οι δύο κάνουν αρκετά καλή δουλειά, οι περιορισμοί τους οδηγούν τις μελωδίες σε σχετικά στενά μονοπάτια, στερώντας έτσι από το άλμπουμ κάποιες υπερβάσεις, που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσες και να ανανεώσουν το ενδιαφέρον.

Σε κάθε πάντως περίπτωση, το δεύτερο βήμα των Still Gramophone αφήνει σαφώς καλές εντυπώσεις. Όχι μόνο γιατί παρουσιάζει ένα γκρουπ αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη κατάθεσή του, αλλά και γιατί αποτελεί ηχογράφημα που στέκεται πολύ καλά στο εγχώριο δισκογραφικό τοπίο. Κι αν μερικές από τις στιγμές του με προβλημάτισαν, υπήρξαν άλλες που μ' ενθουσίασαν –όπως τα “Solstice” και “This Evening”– εδραιώνοντας το θετικό πρόσημο της δουλειάς. Το οποίο θα έχω κατά νου, καθώς φτάνει η ώρα του απολογισμού της χρονιάς...

ΑΤΖΕΝΤΑ

Νατάσα Μποφίλιου
23-01-2020

Νατάσα Μποφίλιου

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
Τα συναρπαστικά τραγούδια της πιο δυναμικής και απρόβλεπτης τριάδας σε 3 μεγάλες συναυλίες!
The Tiger Lillies
24-01-2020

The Tiger Lillies

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
The Tiger Lillies
25-01-2020

The Tiger Lillies

Αθήνα - Fuzz Live Music Club
01-12-2019

Vinyl & Vintage Marketplace

Αθήνα - Ωδείον Αθηνών
23-01-2020

Λένα Πλάτωνος: Το αηδόνι του αυτοκράτορα

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Άλμπαν Μπεργκ: Βότσεκ

Αθήνα - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Νατάσα Μποφίλιου

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy

Penny Dreadful

Αθήνα - White Noise Music Place

Lana Janjanin Quintet feat. Antonis Andreou

Αθήνα - Half Note Jazz Club

The Black Light Project

Αθήνα - Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. by BOOZE COOPERATIVA

Nothing Personal

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts
24-01-2020

The Tiger Lillies

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound

Chicago The Musical

Αθήνα - Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Δημήτρης Μεντές
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο Ολιβιέ Πυ πετυχαίνει ένα φρέσκο ...
Ανδρέας Κύρκος
Η προσέλευση στο Temple όφειλε να είναι λίγο μεγαλύτερη για την πρώτη τους επίσκεψη στην Ελλάδα, κάτι πάντως που δεν εμπόδισε τη συναυλία να αποτυπωθεί ως πηχτό μείγμα «διεστραμμένης» συμπεριφοράς
Χάρης Συμβουλίδης
Στα 83 του χρόνια, καταχειροκροτήθηκε από ένα γεμάτο Άλσος, προσφέροντας μια πλούσια συναυλία, προσαρμοσμένη μεν στις νυν φωνητικές δυνατότητές του, μα με ενίοτε εντυπωσιακές υπερβάσεις, που θύμισαν

ΣΤΗΛΕΣ

Δημήτρης Λιλής
Στο μουσικό συνέδριο Eurosonic στο Groningen της Ολλανδίας, στην ουσιαστική δηλαδή Eurovision των indie της Ευρώπης, φτωχός συγγενής ήταν και πάλι η Ελλάδα. Μείναμε για ακόμα μία φορά να θαυμάζουμε
Άρης Καζακόπουλος
Με αφορμή το πρόσφατο, υπέρ-επιτυχημένο reunion show τους στο Λος Άντζελες έπειτα από 7 χρόνια αποχής, η στήλη επιλέγει τα 20 καλύτερα κομμάτια της μπάντας που πρωταγωνίστησε στην εμπορική γιγάντωση
Ζώης Χαλκιόπουλος
Φωνητικά από άλλον θεό, φλάουτο, κλαρινέτο, ukelele. Και άρπα ρε φίλε μου, άρπα! Πόσο μάγκας πρέπει να είσαι να στρώνεις τόσο σωστά τις αισθαντικές νότες της άρπας πάνω στον ρυθμό;
Ελένη Τζαννάτου
O έρωτας κι ο θάνατος που κινούν τα νήματα είναι πιο κοντά από ό,τι νομίζουμε. Και στον τελευταίο της σημαντικό δίσκο, η παρέα του Jarvis Cocker τα χώρεσε ισόποσα...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Λιλής
Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να ...
Δημήτρης Μεντές

Με την επέτειο των γενεθλίων του να δημιουργεί διεθνές σούσουρο και την Parlophone να ανακοινώνει την έλευση εκδόσεων με σπάνια και ακυκλοφόρητα κομμάτια, ανατρέχουμε στους patchwork εαυτούς που ...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Άγγελος Κλειτσίκας
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1 παίζουν στη Θεσσαλονίκη (Fix Factory Of
Ανδρέας Κύρκος
Δεν ήταν λίγοι όσοι γνώρισαν το αθηναϊκό συγκρότημα πριν από 3 περίπου χρόνια, με το ντεμπούτο τους God Proudly Presents. Τώρα, επιστρέφουν με το Forbidden Fruit και ακόμα περισσότερα live σχέδια,
Πέννυ Γέρου
Πρωτοπόροι της EBM, αλλά και φημισμένοι για τις αμφιλεγόμενες και απρόβλεπτες live εμφανίσεις τους, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Temple, Σάββατο 18 Ιανουαρίου). Μιλήσαμε λοιπόν με τον ...
Πέννυ Γέρου

Μετά από 40ήμερη περιοδεία στο εξωτερικό, καταλήγουν στο Gagarin την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Ιανουαρίου, για την παρουσίαση του νέου τους άλμπουμ Great Hallucinations. Με αυτήν την αφορμή ...

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…