View More
Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη ...
Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.
Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και ...
Top story

Μη χάσετε το νέο video των Pixies,  με έναν ημίγυμνο άντρα-Ζορό, καβάλα σε ένα πόνυ, να πηγαίνει σε ένα  κατάστημα στο Χόλιγουντ...

Ο Φοίβος Δεληβοριάς ετοιμάζεται για την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση του ΑΝΙΜΕ

Ακούστε ένα previously unreleased demo του ομώνυμου κομματιού του δίσκου

Δείτε βίντεο της κοινής τους εμφάνισης, αλλά και επιπλέον υλικό όπου οι thrash pioneers ερμηνεύουν το John Bush-era cut του "Only"

Υπεύθυνος για επιτυχίες των The Supremes, The Four Tops, The Isley Brothers κ.α. R.I.P.

Ο John Travolta αποχαιρέτησε με τον πιο συγκινητικό τρόπο την πάλαι ποτέ συμπρωταγωνίστριά του που πέθανε στα 73 της

Still Gramophone - Phonophobia

«Σταματήστε ρε παιδιά, το κεφάλι μου πόνεσε! Ξέρετε κάτω πώς ακούγεται;»

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

«Σταματήστε ρε παιδιά, το κεφάλι μου πόνεσε! Ξέρετε κάτω πώς ακούγεται;»

«Σταματήστε ρε παιδιά, το κεφάλι μου πόνεσε! Ξέρετε κάτω πώς ακούγεται;»

Ποτέ δεν βλέπουμε το πρόσωπο της γυναίκας που απευθύνει την παραπάνω απελπισμένη παράκληση, αλλά από τη χροιά της φωνής της καταλαβαίνουμε ότι είναι μιας κάποιας ηλικίας. Το περιστατικό αποτυπώνεται στο βιντεοκλίπ των Still Gramophone για το “Caged”. Οι πέντε μουσικοί χαμογελούν, αλλά συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το κομμάτι, καθώς πρόκειται για ζωντανή εκτέλεση στην ταράτσα μιας πολυκατοικίας –στην οποία προφανώς κατοικεί και η γιαγιά της ιστορίας.

Είναι απολύτως κατανοητό γιατί οι Still Gramophone μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο σε έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζει τι εστί ποπ ή ροκ μουσική. Όπως είναι επίσης προφανές ότι σε ανθρώπους οι οποίοι διατηρούν επαφή με τις μουσικές εξελίξεις θα ακούγονται αρκετά προσιτοί. Υπάρχει, πάντως, μια ισορροπία ανάμεσα στο οικείο και στο αλλούτερο, η οποία διέπει συνολικά το υλικό της θεσσαλονικιώτικης μπάντας –μια ισορροπία που σε αυτό το δεύτερο άλμπουμ επιτυγχάνεται πολύ καλύτερα σε σχέση με το (προ τετραετίας) ντεμπούτο τους.

Το άλμα που πραγματοποιούν στο Phonophobiaοι Still Gramophone σε σχέση με εκείνον τον δίσκο δεν έχει να κάνει σχεδόν καθόλου με το ύφος τους, το οποίο παραμένει σταθερό. Πλέον, όμως, αυτό παρουσιάζεται πιο καναλαρισμένο, επαρκέστερα προσδιορισμένο και απαλλαγμένο από αστοχίες. Εκεί δηλαδή που την προηγούμενη φορά άκουγες ένα κάπως ερασιτεχνικό γκρουπ, αφουγκράζεσαι τώρα μια ιδιαίτερα δεμένη μουσική ομάδα. Επίσης, οι συνθέσεις παύουν να αποτελούν οχήματα για πειραματισμό με σαμπλ και δάνεια και αποκτούν μια πιο ολοκληρωμένη, πιο προσωπική σφραγίδα.

Τα τραγούδια των Still Gramophone είναι κομματάκι δύσκολο να περιγραφούν, έτσι όπως αναμειγνύουν διάφορα ετερόκλητα πράγματα. Οι αρμονίες και οι ρυθμοί παραπέμπουν στην κλασική τζαζ, οι μελωδίες τους θέλουν να αρέσουν σε πολλούς (άρα θα μπορούσες να τις πεις και ποπ), η υφή και κάποιες λεπτομέρειες στο ηχητικό παρασκήνιο διαθέτουν μια «γκρίζα» απόχρωση που συνηθίζουμε να συναρτούμε με την avant-garde. Η τελική συνισταμένη ευτυχώς δεν προκύπτει... τερατογέννεση, ακριβώς επειδή η μπάντα φαίνεται να έχει δουλέψει πολύ για να καταλήξει σε μια κατεύθυνση που να ενσωματώνει όλες τις επιρροές και να κάνει ταιριαστή τη συνήχηση ηλεκτρικής κιθάρας, τσέλου, βιμπράφωνου και μπαγλαμά.

Υπάρχουν ωστόσο και ορισμένα μειονεκτήματα στο Phonophobia, με πιο ουσιαστικό την πτώση δυναμικότητας που παρατηρείται στο δεύτερο μέρος του: τα συνθετικά τρυκ της γραφής του Ηλία Σταμπουλή εξαντλούνται και η αδυναμία ανανέωσης των όσων έχουν μέχρι εκεί κατατεθεί δημιουργεί μια αίσθηση επιβράδυνσης. Αυτό σχετίζεται και με μία ακόμα αδυναμία, στις φωνές –του Σταμπουλή κυρίως, ο οποίος ερμηνεύει την πλειοψηφία των τραγουδιών, αλλά και της Έλενας Κρασάκη, η οποία τραγουδάει στο “Still Hours”. Παρότι και οι δύο κάνουν αρκετά καλή δουλειά, οι περιορισμοί τους οδηγούν τις μελωδίες σε σχετικά στενά μονοπάτια, στερώντας έτσι από το άλμπουμ κάποιες υπερβάσεις, που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσες και να ανανεώσουν το ενδιαφέρον.

Σε κάθε πάντως περίπτωση, το δεύτερο βήμα των Still Gramophone αφήνει σαφώς καλές εντυπώσεις. Όχι μόνο γιατί παρουσιάζει ένα γκρουπ αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη κατάθεσή του, αλλά και γιατί αποτελεί ηχογράφημα που στέκεται πολύ καλά στο εγχώριο δισκογραφικό τοπίο. Κι αν μερικές από τις στιγμές του με προβλημάτισαν, υπήρξαν άλλες που μ' ενθουσίασαν –όπως τα “Solstice” και “This Evening”– εδραιώνοντας το θετικό πρόσημο της δουλειάς. Το οποίο θα έχω κατά νου, καθώς φτάνει η ώρα του απολογισμού της χρονιάς...

Top story

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Εύη Χουρσανίδη εκπνέει διαβάζοντας πολλά βιβλία και ξεκοκαλίζοντας τις λίστες του NPR και του Pitchfork. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου βουτάει στη διαχρονική επιρροή του αριστουργήματος της Amy Winehouse.

Το Avopolis πήγε στο Europavox Festival στη Γαλλία, γνωστό και ως σημείο συνάντησης για νέες μπάντες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Είδαμε, ακούσαμε και καταγράψαμε τους καλλιτέχνες που πιθανότατα να μας απασχολήσουν και στο μέλλον.

Μια ονειρική τηλεοπτική μεταφορά του εμβληματικού comic του Neil Geiman που έμοιαζε ακατόρθωτη, πιστή στην καρδιά των χάρτινων αναζητήσεων του Ονείρου. 

Η Μάρω Αγγελοπούλου μετράει σημαντικές στιγμές σε ένα ακλόνητο brand name. (“Bow down, bitches!”)

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο, η Ναταλία Πετρίτη ακούει Wet Leg και Siouxsie and the Banshees, προσποιείται ότι θα διαβάσει στην παραλία του Ρούκουνα και πακετάρει το backpack της βλέποντας The Bear.

Μια τηλεοπτική σειρά - love letter στο αριστούργημα του Francis Ford Coppola και στους απανταχού φίλους του The Godfather  που θα γίνει αφορμή για νέες επισκέψεις στις κινηματογραφικής περιπέτειες της Μαφίας του Mario Puzzo. 

Ο Βαγγέλης Κυριακάκης στήνει μια ακόμα μουσική λίστα για τις θερινές ώρες. 

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζει βαλίτσα, παραδοσιακά,  τελευταία στιγμή και πετάει μέσα Σtella, The Smile, Twin Peaks και Kleir Stefan. 

Οι Sisters of Mercy στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη επιβεβαίωσαν εν μέρει τις κακές φήμες που συνοδεύουν τα live τους, καταφέρνοντας ωστόσο να παραδώσουν ένα αποτέλεσμα καλύτερο από το αναμενόμενο. 

Βρεθήκαμε στο Sani Festival, απολαύσαμε μία από τις πιο απρόσμενα μαγευτικές εμφανίσεις της χρονιάς από τον Bob Geldof και ακούσαμε για ποιο λόγο η αντίδραση δεν μπορεί να έλθει πλέον μέσα από τη μουσική.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της πολυανεμενόμενης τηλεοπτικής μεταφοράς του "Sandman" του Neil Geiman ο Βασίλης Σπανός ανατρέχει σε ένα top 5 αγαπημένων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών στιγμών του σπουδαίου συγγραφέα του φανταστικού - και όχι μόνο,

Οι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο ο Άγγελος Κλειτσίκας ακούει tropicalia, θέτει ευγενείς αναγνωστικούς στόχους και περιμένει τις  τελευταίες τηλεοπτικές περιπέτειες του Saul Goodman.

Οι Calexico στα πρόθυρα των διακοπών, στην Τεχνόπολη, μας χάρισαν δύο ώρες γεμάτες με τραγούδια, μουσικές και συναισθήματα που μάταια τόσα χρόνια προσπαθούν οι δισκογραφικές εταιρίες και οι mainstream ραδιοφωνικοί σταθμοί  να κολλήσουν πάνω τους ετικέτες. 

Το Netflix αποτυγχάνει να ανοίξει έναν νέο δρόμο για την πλατφόρμα στο ψυχαγωγικό σινεμά αξιώσεων ενώ το σκηνοθετικό δίδυμο των αδελφών Russo χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους Mission Impossible. 

 Oι συντάκτες του Avopolis πάνε διακοπές και πακετάρουν μουσική, εικόνες και λέξεις για τις θερινές ώρες. Σε αυτό το επεισόδιο η Άννα Γεωργάτου πάει Σάμο - Χάλκη και Παρίσι Τέξας, βλέπει Αντονιόνι και Συζητήσεις με Φίλους, διαβάζει Καραγάτση και Ezra Pound και ακούει Dury Dava, Noda Pappa και Julee Cruise.

Σειρές που θα σε ξεγελάσουν μεταφέροντάς σε νοητά στην παραλία, ακόμη κι αν έχεις ξεμείνει φέτος στην έρημη πόλη

Οι συντάκτες του Avopolis πήγαν σε πάρα πολλές συναυλίες, άκουσαν μουσική, μαγεύτηκαν, χόρεψαν, στριμώχτηκαν, συγκινήθηκαν, ταξίδεψαν και εδώ προσπαθούν να διαλέξουν το αγαπημένο τους στιγμιότυπο από τα βράδια αυτού του τόσο πλούσιου, φετινού, μεγάλου συναυλιακού καλοκαιριού που τόσο είχαμε ανάγκη. 

Στο νέο του Diggin' o Ζώης Χαλκιόπουλος ετοιμάζεται για διακοπές με τα μαγικά πνευστά των Prince Lasha Quintet και Sonny Simmons στο The Cry!. 

Top