View More
Το μακρινό πια 2008, ο Στυλιανός Τζιρίτας συνομίλησε διαδικτυακά με τον Marky Ramone. Να τι είχε να του πει. 
Αυτήν την Κυριακή στις 30 Ιανουαρίου στις 21.00 οι Planet of Zeus έρχονται  σε ένα STAGES A/LIVE στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός, που θα μεταδοθεί ...
Στο 101ο Diggin ο Ζώης Χαλκιόπουλος ξορκίζει τα χιόνια με τη γλυκιά καλοκαιρινή νοσταλγία των The Rationals.
Top story

Εκδόσεις ΟΞΥ και Avopolis συνεργάζονται για ακόμη μια φορά, σε μια φωτογραφική έκδοση για ένα από τα ιστορικότερα εγχώρια μουσικά συγκροτήματα των τελευταίων 40 ετών

Έχοντας γίνει γνωστός μέσα από το αγαπημένο group των Acid Baby Jesus, ο Noda Pappa κυκλοφορεί τώρα την πρώτη του solo δισκογραφική δουλειά από την Just Gazing Records

Ο νέος δίσκος του Ye, σε παραγωγή δια χειρός Future, αναμένεται να ταράξει τα νερά της μουσικής βιομηχανίας τον επόμενο μήνα

Το κομμάτι περιλαμβάνεται στο concept album της, Pillow Shifter, που θα κυκλοφορήσει σύντομα

Το φιλί μεταξύ των δύο ποπ τραγουδιστριών συγκαταλέγεται στις πιο iconic στιγμές της διοργάνωσης των MTV Awards

Ο frontman του συγκροτήματος είχε δηλώσει πρόσφατα ότι οι Coldplay σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν ακόμα τρία μόλις LPs

Η Del Rey αποκάλυψε επίσης ότι εμπνεύστηκε το κομμάτι από μια ιστορία που της είχε εκμυστηρευτεί η Lane

 Οι Smile επιστρέφουν με ένα ολοκαίνουριο κομμάτι προτού εμφανιστούν σε τρεις sold-out συναυλίες στο Λονδίνο για αυτό το Σαββατοκύριακο

Η συναυλία των Fab Four από το Savile Row του Λονδίνου, για πρώτη φορά μιξαρισμένη σε stereo και Dolby Atmos

Ο δημοφιλής ράπερ κυκλοφορεί ένα νέο κομμάτι και κερδίζει μονομιάς τα εγχώρια YouTube Trends

Η πρώτη, πλήρης βιογραφία της ιστορικής μπάντας από το Seattle, με τίτλο Not for You: Οι Pearl Jam σε Χρόνο Ενεστώτα, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΟΞΥ και το Avopolis.gr, σε μετάφραση Πάνου Τομαρά

Το κομμάτι περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Ο Βασιλιάς Της Λύπης» του Νίκου Γρηγοριάδη

Dr. Albert Flipout’s One CAN Band feat. Mickey Pantelous & Friends - I Come From A Land North Of Africa

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Διαβάζοντας το βιογραφικό του Μίκη Παντελούς, καταλαβαίνεις γιατί επέλεξε τη φόρμα των μπλουζ για να εκφραστεί: η ζωή του υπήρξε μέχρι στιγμής γεμάτη σκαμπανεβάσματα, με συνεχή την εναλλαγή συνεργατών, τόπων και τρόπων ζωής. Με τον καιρό λοιπόν ο Ελληνο-Δανός τραγουδοποιός κατέληξε στην αυτάρκη λύση της one-man band• ο ίδιος παίζει κιθάρα, γκρανκάσα, φυσαρμόνικα, πιατίνια κλπ. και ταυτόχρονα ερμηνεύει τα αυτοσχέδια τραγούδια του.

Στη δισκογράφηση ωστόσο χάνεται κάτι από την ουσία αυτού που κάνει ο Παντελούς: δεν μπορείς να δεις τον μουσικό να παλεύει με την οργανοπαιξία, ενώ μεγάλο μέρος της γοητείας των one-man bands εστιάζεται στην εικόνα του μουσικού ο οποίος συντονίζει όλα τα μέλη του σώματός του ώστε να παράξει τον ήχο μιας ορχήστρας. Αλλά κατά την ακρόαση του CD δεν έχει πια ιδιαίτερη σημασία πώς παίχτηκαν τα όργανα, ούτε από ποιον και το σημείο ενδιαφέροντος –άρα και το μέτρο αξιολόγησης– μετατοπίζεται. Ο Παντελούς το ξέρει βέβαια αυτό και φρόντισε να καλέσει επιπλέον μουσικούς στην ηχογράφηση των 10 νέων τραγουδιών του. Έτσι, στα όσα όργανα χειρίζεται ο ίδιος προστίθενται (σποραδικά) έξτρα κιθάρες, πιάνο, τρομπόνι και τύμπανα.

Παρ’ όλα αυτά, η ενορχηστρωτική λογική του Παντελούς στο I Come From A Land North Of Africa παραμένει σχετικά λιτή και απόλυτα προσανατολισμένη στο να υποστηρίζει απλώς τα τραγούδια και τις ιστορίες που διηγούνται. Αυτή τη φορά η στιχουργική εστιάζει αρκετά στη ζοφερή ατμόσφαιρα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση, χωρίς πάντως να λείπουν και τα πιο κλασικά ερωτικά ή υπαρξιακά θέματα. Ο δημιουργός τους είναι άλλωστε αρκετά ικανός στιχοπλόκος και επαρκής χειριστής της παράδοσης των μπλουζ –από τους πατέρες τους μέχρι και τον Tom Waits– και καταφέρνει με άνεση να στήνει τραγούδια τέτοιου ύφους, κάτι γνωστό και από τα άλμπουμ Hangover (2006) και Can’t Find My Pills (2010).

Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο τρόπος με τον οποίον μεταχειρίζεται ο Παντελούς αυτήν την παράδοση και αυτό το υλικό αποδεικνύεται κάπως στείρος. Δεν μπορείς δηλαδή να διακρίνεις κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για προβληματισμό επί των μέσων και των τρόπων, παρά μόνο μια διαχείρισή τους μέχρι ένα επίπεδο, έτσι ώστε απλώς να «βγουν» τα τραγούδια. Και μια τέτοια «μομφή» δυστυχώς δεν αφορά μόνο τον εν λόγω τραγουδοποιό, μα και το μεγαλύτερο κομμάτι του μπλουζ χώρου, εγχώριου κυρίως αλλά και διεθνούς. Παρότι συμπαθέστατα, τα συγκεκριμένα τραγούδια δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι καινούργιο, κάτι ιδιαίτερα αυθεντικό ή ενδιαφέρον ώστε να σε καλέσουν να επανέλθεις –αν δεν είσαι απλά οπαδός του στυλ– πέραν των αναγνωριστικών ακροάσεων.

Επαναλαμβάνω πάντως ότι η ουσία αυτού που κάνει ο Μίκης Παντελούς βρίσκεται στις ζωντανές εμφανίσεις και είναι εκεί κυρίως όπου θα πρέπει να εστιάσει κανείς για να τον κρίνει ως καλλιτέχνη. Επιδιώξτε λοιπόν να τον παρακολουθήσετε σε κάποια προσεχή ευκαιρία. Άλλωστε μόνο έτσι θα μπορέσετε να προμηθευτείτε και το εν λόγω CD, μιας και δεν διατίθεται από κάποιο δίκτυο διανομής.

 

 

Top story
Το μακρινό πια 2008, ο Στυλιανός Τζιρίτας συνομίλησε διαδικτυακά με τον Marky Ramone. Να τι είχε να του πει. 

Αυτήν την Κυριακή στις 30 Ιανουαρίου στις 21.00 οι Planet of Zeus έρχονται  σε ένα STAGES A/LIVE στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός, που θα μεταδοθεί στο Onassis Chanel στο YouTube. 

Στο 101ο Diggin ο Ζώης Χαλκιόπουλος ξορκίζει τα χιόνια με τη γλυκιά καλοκαιρινή νοσταλγία των The Rationals.

Η μουσική σταμάτησε τον χρόνο στη Δήλο, στο ιδιαίτερο μουσικό project με τους Jef Mills, Prabhu Edouard και Jean-Phi Dary. 

Ο Δημήτρης Λιλής αναλύει τις συνθήκες που ώθησαν την ετικέτα από το Detroit να δημιουργήσει τον χαρακτηριστικό ήχο της και μοιράζεται ένα mix με την dreamy πλευρά του καταλόγου της.

O Βασίλης Σεβδαλής μίλησε με τους DETACH, καλλιτεχνικούς επιμελητές και δημιουργούς του διεθνούς διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού Movement Radio σε μια συζήτηση  που αναδεικνύει το όραμα του πονήματος και τον σημαντικό του ρόλο στα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας. 

Το μακρινό 2004, ο Χρήστος Κισατζεκιάν συνομίλησε με τον Mike Patton των Faith No More, σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης. 

Ο Άγγελος Κυρούσης του Rock & Roll Circus θυμάται τα έργα και τις ημέρες του jazz σαξοφονίστα Benny Golson που σήμερα κλείνει τα 93 του χρόνια.

O Μάκης Μηλάτος επιλέγει επανεκδόσεις και ειδικές κυκλοφορίες για να ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο η νέα μουσική χρονιά.

Τον Ιούλιο του 2008 το Avopolis συνομιλούσε με τους Massive Attack, σε μια βιντεοκλήση με ένα μισοφωτισμένο δωμάτιο του Bristol. Να τι έλεγαν τότε οι αγαπημένοι του trip hop. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, συνεχίζει να απολαμβάνει την ελευθερία τού να ακούσει ό,τι του κβλσ.

Ακούμε και προτείνουμε 12 νέα singles και 6 νέα albums που κυκλοφόρησαν την εβδομάδα που πέρασε.

Στο νέο Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναλύει το νέο κοινωνικό σύνθημα που όλους μας ενώνει, όπως το είχαν προλάβει οι Gorillaz.

Ο Mister Kentro των Supersan μιξάρει τα αγαπημένα του Amapiano κομμάτια και ο Δημήτρης Λιλής γράφει για τον ήχο που ετοιμάζεται να κυριαρχήσει στα dancefloor.

H ομάδα του NFT Art Greece απαντάει στα βασικά ερωτήματα του Δημήτρη Λιλή και θέτει τις βάσεις για την εξέλιξη της νέας τάσης και στη χώρα μας. 

Στο 2ο επεισόδιο των Diggin' podcasts, ο Ζώης Χαλκιόπουλος σαν άλλος night rider διαλέγει παραγνωρισμένα folk ευρήματα από τις δεκαετίες του '60 και του '70.

Με αφορμή την κυκλοφορία του album Artificial, ο Δημήτρης Μάστορης συζητάει με τον επιστήμονα και μουσικό πίσω από το project Dance With Invisible Partners Κωστή Γαρδίκη για την τεχνητή νοημοσύνη και τη μουσική, το ισοζύγιο της συνδημιουργίας με έναν αλγόριθμο και την ηθική του data-ισμού. 

Ο ιδιοκτήτης του Kasseta Record Shop ξεσκονίζει τα βινύλια της Tribal Records και  θυμάται πως ο dj Junior Vasquez έδωσε στην house τον extravagant χαρακτήρα της.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, απολαμβάνει την ελευθερία τού να ακούσει ό,τι του κβλσ.

Top