View More
Ο Ανδρέας Κύρκος είδε το The Haunting of Bly Manor και το remake του Ρεβέκκα στη δημοφιλή πλατφόρμα. Ίσως δεν τρόμαξε όσο θα ήθελε.
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Άσματα (δευτερο) παγκοσμιοπολεμικής εμψύχωσης - σε έναν πόλεμο που είχε και ιδεολογική χροιά.
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιστρέφει στο σχολιασμό της ...
Top story

Ακούστε το “Mork N Mindy" από το επερχόμενο Spare Ribs, στο οποίο συναντάμε τη Billy Nomates -και καθόλου εντύπωση δεν μας κάνει...

Στη 13:00, καλεσμένοι στην εκπομπή Incoming  με τον Δημήτρη Λιλή.

Το Lost Themes III: Alive After Death θα είναι ο τρίτος δίσκος με μη κινηματογραφική μουσική του «άρχοντα του τρόμου». Ακούστε το "Weeping Ghost".

«Δεκαεφτά μονόλογοι για ένα γυμναστήριο που δεν υπάρχει πουθενά».

Ακούστε το "Fever" στο οποίο μας συστήνει τη βελγίδα τραγουδίστρια, Angèle.

Ακούστε τη συνεργασία των δύο μουσικών στη διασκευή της κλασικής επιτυχίας του David Bowie και των Queen.

Δείτε το νέο βίντεο κλιπ του μουσικού.

Άλλη μια φορά που ο πρόεδρος των ΗΠΑ χρησιμοποίησε αυτοβούλως μουσική για προεκλογικούς σκοπούς και ο δημιουργός της δεν το πήρε πολύ καλά...

Η ποπ σταρ έπαιξε το κομμάτι της "XS" στο The Tonight Show.

Λίγο μετά τις 12:00 θα βρίσκεται ζωντανά στο στούντιο της Ασκληπιού και την εκπομπή Incoming με τον Δημήτρη Λιλή.

Επίδομα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, με δυνατότητα παράτασης για τους ανθρώπους του πολιτισμού. Όλες οι λεπτομέρειες και η διαδικασία λήψης της ...

Μανώλης Φάμελλος - Τι Υπάρχει Πιο Πέρα;

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

«Ο πιο όμορφος κόσμος είναι σα σωρός από σκουπίδια χυμένα στην τύχη». Σε αυτό το ρητό του Ηράκλειτου, αλλά και σε δικές του καταγραφές ονείρων και εσωτερικών μονολόγων, βασίστηκε ο Μανώλης Φάμελλος για να στήσει το υλικό του 10ου στούντιο άλμπουμ του. Και, κάπου στη διαδρομή, φαίνεται ότι ξαναβρήκε τον προς στιγμή χαμένο καλλιτεχνικό προσανατολισμό του.

Η μετοχή του τραγουδοποιού στο εγχώριο μουσικό κύκλωμα υπέστη, ομολογουμένως, μεγάλη πτώση τα τελευταία χρόνια. Θες η υπερέκθεσή του στα μέσα μια εποχή; Θες η εμπλοκή του σε θεσμούς όπως το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης; Θες οι ολοένα και πιο τυπικές δισκογραφικές δουλειές; Από τα μέσα πάντως της προηγούμενης δεκαετίας και μετά, το κοινό σα να έπαψε να ενδιαφέρεται τόσο πολύ γι’ αυτόν. Τώρα, ακούγοντάς τον να τραγουδά «Δάφνες φορώντας στα μαλλιά ανέβηκα στον θρόνο/Και στάθηκα απ’ όλους πιο ψηλά, μα τι ζητούσα εκεί;» και «Τυχερός είμαι που έχασα και κύλησα ξανά/Στο θόρυβο μέσα του δρόμου/Βρήκα τα λόγια τα αληθινά κι άκουσα τη μουσική», νιώθει κανείς ότι το σκάσιμο της «φούσκας» και η συνειδητοποίηση της «πτώσης» τροφοδότησαν την καλλιτεχνική φλόγα που καίει στην καρδιά του Τι Υπάρχει Πιο Πέρα;

Αυτό που γίνεται κατ’ αρχάς προφανές εδώ είναι η αδιαφορία του Φάμελλου για το κυνήγι του ραδιοφωνικού χρόνου και για την ικανοποίηση των οπαδών του: «αμελεί» να συμπεριλάβει στον δίσκο κάποιο εν δυνάμει σουξέ. Αντιθέτως, σαν ονειροπαρμένος, ακολουθεί στα 14 αυτά τραγούδια αποκλειστικά αργούς ρυθμούς και χαμηλούς τόνους, δίνοντας χώρο στην πιο φολκ πλευρά του και στα ακουστικά όργανα (κιθάρες, μαντολίνο, γιουκαλίλι, πιάνο, κοντραμπάσο, κουαρτέτο εγχόρδων). Συνάμα, διακριτικά ηλεκτρονικά, θόρυβοι, αλλά και το θέρεμιν της Nalyssa Green συμβάλλουν στη δημιουργία της ατμόσφαιρας μέσα στην οποία αναπτύσσονται οι –πολλές φορές– παράδοξες και ποιητικές αφηγήσεις των στίχων.

Και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Γιατί και πολλές δυνατές μελωδίες βρίσκει κανείς στο Τι Υπάρχει Πιο Πέρα; και συγκινήσεις, μα και λόγους για να επιστρέψει και να ξανακούσει. Λίγοι έχουν άλλωστε την ικανότητα να αποδίδουν, όπως ο Φάμελλος, τη διάφανη μελαγχολία που διέπει “Το Παλιό Ξενοδοχείο Του Θανάτου”, τη μυστηριακή ατμόσφαιρα της “Γυάλινης Σφαίρας” ή τον διακριτικό λυρισμό του “Τρύπια Μέρα”. Κι αν μερικά κομμάτια κουράζουν κάπως λόγω της διάρκειάς τους ή κάποια άλλα (λίγα) δεν καταφέρνουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον, αυτά τα μειονεκτήματα αντισταθμίζονται με το παραπάνω από το δυνατό σύνολο.

Δεν κρύβει λοιπόν ιδιαίτερες εκπλήξεις το Τι Υπάρχει Πιο Πέρα; του Μανώλη Φάμελλου για όποιον παρακολουθεί τη δισκογραφία του. Είναι όμως ένας δίσκος που ακούγεται, για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, να προέκυψε από τη γνήσια ανάγκη του δημιουργού του για έκφραση και όχι απλώς για να δώσει ξανά το παρών στο, ξεφτισμένο πια, δισκογραφικό πανέρι. Και, το πιο σημαντικό, αυτή η ανάγκη έκφρασης μεταφράστηκε τελικά σε μουσική άξια –και με το παραπάνω.


 

 

 
Top story

Ο Ανδρέας Κύρκος είδε το The Haunting of Bly Manor και το remake του Ρεβέκκα στη δημοφιλή πλατφόρμα. Ίσως δεν τρόμαξε όσο θα ήθελε.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots), εκφράζει τις υπαρξιακές του ανησυχίες μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου και τη μικρή οθόνη.

Άσματα (δευτερο) παγκοσμιοπολεμικής εμψύχωσης - σε έναν πόλεμο που είχε και ιδεολογική χροιά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιστρέφει στο σχολιασμό της επικαιρότητας.

«Παράξενα φρούτα» και μηχανές που σκοτώνουν φασίστες

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος χάνεται στα αυλάκια του Primal Prayer του Bevery Glenn Copeland.

Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ Κοντοβά και δεν μπορεί να κρύψει πως «η χαρά είναι απερίγραπτη. Απερίγραπτη».

Το Behaviour των Pet Shop Boys είναι από τις περιπτώσεις διαχρονικών άλμπουμ που επισκέπτεσαι ξανά και ξανά σε διαφορετικές περιόδους στη ζωή σου. Από την αρχή του, άλλωστε, δηλώνει ξεκάθαρα ότι παρακολουθεί τη ζωή: τη μετάβαση από την εφηβεία στην ενηλικίωση, μέχρι τον θάνατο.

H μίνι σειρά 2 επεισοδίων του Showtime σε αναγκάζει είτε να μηδενίσεις το πολιτικό σου φίλτρο ή να πας με τα νερά της ατζέντας της. Για τον Ανδρέα Κύρκο, πάντως, δύσκολα κινείται πέρα από την απολιτίκ πρακτική του "good guy"/"bad guy".

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται γιατί όσα φρέσκα συμβαίνουν έξω, δεν φτάνουν πάντα στα εγχώρια αυτιά -και μαζί, παρουσιάζει τέσσερις περιπτώσεις καλλιτεχνών που ενισχύουν αυτό το «Γιατί;».

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει καλά, τα εξηγεί ωραία με τον Άρη Λάμπο των System Decay, αλλά και δημιουργό του comic Μεταλλάδες.

Iδιάζοντα σύμβολα μίας καταπιεσμένης σεξουαλικότητας;

Είκοσι ολόκληρα χρόνια συμπληρώνονται από την πρεμιέρα της… pretty pretty pretty good κωμικής σειράς του Larry David και ο Ανδρέας Κύρκος βρίσκει τους λόγους για να γίνει το comfort comedy που θα σας συνοδεύσει -αν αυτό δεν συμβαίνει ήδη.

Από το “Pop Club” του Γιάννη Πετρίδη και το “Ρόδα, Τσάντα Και Κοπάνα”, ως την Εφημερίδα των Συντακτών

Instagram





Top