Πίσω στο 1992, η 28άχρονη Αμερικανίδα δεν σχετιζόταν ούτε με την ηλεκτρονική επίγευση που άφησαν τα 1980s, ούτε με τον grunge ορυμαγδό που ακουγόταν στον ορίζοντα. Όμως ...
Το 1993, ο Αμερικανός βιοφυσικός και συγγραφέας Gregory Stock δημιούργησε για λογοτεχνικούς σκοπούς τον Metaman: έναν υπερ-οργανισμό, που, συνδυάζοντας ανθρώπινα κύτταρα ...
Ο γνώριμος χαρακτήρας του Rob γίνεται τώρα μια μαύρη, ανεξάρτητη, δυναμική, bisexual γυναίκα, με δικό της δισκάδικο στο Μπρούκλιν. Όμως το νέο σίριαλ, αν και δεν είναι ...
Με αφορμή την επικείμενη επιστροφή των Θεσσαλονικιών Northwind στη δισκογραφία, 33 χρόνια μετά το ιστορικό Mythology (δείτε περισσότερα εδώ), μας δίνεται μια πρώτης ...
Χρονικά, τοπικά και μουσικά όρια συγχωνεύονται, συμπλέκονται κι επαναδιαιρούνται, σε ένα βιβλίο που, χωρίς να κάνει έκπτωση στην παράδοση του «μουσικόφιλου», αναδεικνύει ...
Top story
Δωρεάν πρόσβαση στο υλικό από 12 συνολικά συναυλίες, μεταξύ 1983 και 2011
Τέλος στα 69 για τον άνθρωπο που έγραψε το "I Love Rock 'N' Roll"
25 χρόνια μετά, δίνεται στη δημοσιότητα το πλήρες κομμάτι και αποκαλύπτεται το «παρασκήνιο» της δημιουργίας του
Άγνωστο για την ώρα αν θα παίξουν τελικά το καλοκαίρι στην Αθήνα, αλλά δείτε το νέο τους βιντεοκλίπ για το "Throw My Bones"
Ακούστε ένα άγνωστο τραγούδι ονόματι "Murder Most Foul", «για εκείνη τη σκοτεινή μέρα του 1963 στο Dallas»
Ακούστε το φρέσκο τραγούδι "Toronto", που «πετάει» στις εγχώριες YouTube τάσεις

Χρυσάνθη Μπαρέλη - Χρυσάνθη Και Οι Φανταστικοί Της Φίλοι

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Η «Χρυσάνθη» του τίτλου είναι η νεαρή τραγουδοποιός Χρυσάνθη Μπαρέλη και ο δίσκος για τον οποίο μιλάμε είναι το ντεμπούτο της, το οποίο περιέχει 11 δικά της τραγούδια. Και όπου «Φανταστικοί Της Φίλοι» βάλτε τη... μονοπρόσωπη μπάντα που ακούει στο όνομα Βασίλης Πιερρακέας, ο οποίος, όπως κάνει συνήθως, αναλαμβάνει τις ενορχηστρώσεις και όλα τα όργανα και τους ήχους που ακούγονται στο άλμπουμ. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν χρειάστηκαν περισσότεροι συμμετέχοντες για να έχουμε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα.

Τα τραγούδια της Χρυσάνθης αντλούν κυρίως από την ποπ και ροκ παράδοση, είτε εγχώρια είτε του εξωτερικού, από καλλιτέχνες όπως ο Νίκος Πορτοκάλογλου (ο οποίος τη βοήθησε να βγει στη δισκογραφία), οι Nirvana και η Alanis Morissette. Έχει, όμως, το ταλέντο να μην αντιγράφει προφανώς κάποια από τις επιρροές της αλλά να δημιουργεί τραγούδια τα οποία, παρά τις όποιες σποραδικές αδυναμίες τους, καταφέρνουν να φέρουν μια προσωπική σφραγίδα. Αυτό γίνεται ακόμα πιο εμφανές αν βάλει κανείς στην εξίσωση και το στιχουργικό κομμάτι, όπου η τραγουδοποιός χρησιμοποιεί απλή και άμεση γλώσσα για να καταπιαστεί όχι μόνο με τον έρωτα, μα και με θέματα όπως η πολιτική, η οικολογία και η σύγχρονη ζωή.

Σημαντικότατο ρόλο έχει παίξει και ο Πιερακέας εδώ. Έχοντας ακούσει τις περισσότερες από τις μέχρι σήμερα παραγωγές που έχει κάνει για λογαριασμό τραγουδοποιών, με χαρά τον ένιωσα λιγότερο αγχωμένο να εντυπωσιάσει αυτήν τη φορά και σαφώς πιο ουσιαστικό και διατεθειμένο να μείνει στο «παρασκήνιο», αφήνοντας τα τραγούδια να μιλήσουν –χωρίς όλα αυτά να σημαίνουν ότι οι ενορχηστρώσεις του είναι φτωχές. Απλά εδώ νομίζω ότι έχει πετύχει απόλυτα στις «διαγνώσεις» του σχετικά με το τι ζητάει το κάθε τραγούδι, αλλά και με το πώς να το πετύχει.

Σίγουρα δεν είναι όλα ρόδινα στο πρώτο αυτό δισκογραφικό βήμα της Χρυσάνθης Μπαρέλη. Υπάρχουν στιγμές που ξεχωρίζεις κάποιες «ρωγμές» στη γραφή της, σημεία που νιώθεις ότι θα μπορούσαν να έχουν δουλευτεί καλύτερα. Ακόμα κι εκεί, όμως, έρχονται άλλοι παράγοντες –πότε ένας έξυπνος στίχος, πότε ένα ευφάνταστο ενορχηστρωτικό τρυκ, πότε η αεράτη, γεμάτη αυτοπεποίθηση ερμηνεία της– να σώσουν την παρτίδα. Στο τραγούδι “Ο Νονός”, π.χ., η κάπως επίπεδη μελωδική ιδέα σώζεται από την έκπληξη που φέρνουν οι στίχοι «Και δε γαμιέσαι, ρε νονέ, με βάφτισες στο ψέμα...» ενώ στο αμέσως επόμενο “Προς....” η κάπως ετοιματζίδικη συνταγή ζωντανεύει λόγω της ενδιαφέρουσας ενορχήστρωσης. Αντίθετα, στις καλύτερες στιγμές συγκαταλέγονται το τζαζ αποχρώσεων “Συγκρίνεις Και Συγκρίνεσαι”, η υποβλητική μπαλάντα “Ίσως Και Να Σ’ Αγαπώ”, η πραγματικά χιουμοριστική μελοποίηση στο “Φίλημα” του Γεώργιου Σουρή και το ατμοσφαιρικό “Μάνα Γη”.

Ίσως, αν κανείς εξετάσει το Χρυσάνθη Και Οι Φανταστικοί Της Φίλοι της Χρυσάνθης Μπαρέλη κομμάτι-κομμάτι και θελήσει να το παίξει αυστηρός, να βρει λόγους για να τσιγκουνευτεί στη βαθμολογία. Όμως, σε μια περίοδο που οτιδήποτε μάς πασάρεται ως νέο και φρέσκο συνήθως αποδεικνύεται απλή αντιγραφή διαφόρων τάσεων από καλλιτέχνες του εξωτερικού, το ντεμπούτο της τραγουδοποιού ακούγεται πραγματικά ειλικρινές, αυθόρμητο και ακομπλεξάριστο, φανερώνοντας μια δημιουργό που δεν ενδιαφέρεται για κάτι άλλο πέρα από το να είναι ο εαυτός της. Αυτή η στάση της και η «αύρα» η οποία εκπέμπει μέσα από τη δουλειά της είναι που τελικά κερδίζουν το εφτάρι της βαθμολογίας και που βοηθούν το ντεμπούτο της να αποδειχθεί κάτι παραπάνω από απλώς το άθροισμα των μερών που το αποτελούν.


–         

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Άγγελος Κλειτσίκας
Με ηγέτιδα την Adrianne Lenker, έκαναν μια βαθιά συγκινητική και ταπεινή εμφάνιση, δίνοντας μια συναυλία-ιεροτελεστία κόντρα στην επερχόμενη δυστοπία, που λειτούργησε ως ιδανικός επίλογος για την ...
Τάνια Σκραπαλιώρη
Ο Γερμανός παραγωγός χάρισε στους παρευρισκόμενους στο Fuzz ένα κομψό, lo-fi ambient techno set, τσιμπώντας μάλιστα λίγο τα bpm, ώστε το υποτονικό του γενικότερου αισθητικού προσανατολισμού να μην
Γιάννης Καγκελάρης
Ενθουσιώδεις, παράφρονες, μα συνάμα επιβλητικοί, οι Νορβηγοί τίμησαν την πρώτη τους εμφάνιση στην Ελλάδα κρατώντας ανόθευτες τις αρχετυπικές τους επιταγές, άριστα ισοσταθμισμένοι μεταξύ της ...

ΣΤΗΛΕΣ

Τάνια Σκραπαλιώρη
Χρονικά, τοπικά και μουσικά όρια συγχωνεύονται, συμπλέκονται κι επαναδιαιρούνται, σε ένα βιβλίο που, χωρίς να κάνει έκπτωση στην παράδοση του «μουσικόφιλου», αναδεικνύει απρόσμενα τον «παραμυθά» ...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Ξάφνου πατήσαμε παύση σε όλα, ευκαιρία λοιπόν να ξεκοκαλίσουμε το soundtrack ενός φιλμ της δεκαετίας του 1970 με τον Ανδρέα Μπάρκουλη και τη Μπέντε Μπόρσουμ, που είναι γεμάτο από άτακτα κρουστά, ...
Άρης Καζακόπουλος
Κόντρα στις προβλέψεις πολλών, αποδείχθηκε μία από τις πιο «ανθεκτικές» νέες παρουσίες στη δισκογραφία των 2010s, κυκλοφορώντας δύο από τους καλύτερους δίσκους αυτών των 10 χρόνων, σύμφωνα με την ...
Δημήτρης Λιλής
Όταν κυριολεκτικά δημιουργείς (έστω για λίγο) έναν νέο κύκλο ζωής μένοντας σπίτι, είναι μόνο δίκαιο να αναζητήσεις τις έγκυρες πηγές που θα σε κάνουν –έστω για λίγο– καλύτερο άνθρωπο...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Μεντές
Πίσω στο 1992, η 28άχρονη Αμερικανίδα δεν σχετιζόταν ούτε με την ηλεκτρονική επίγευση που άφησαν τα 1980s, ούτε με τον grunge ορυμαγδό που ακουγόταν στον ορίζοντα. Όμως οι Μικροί της Σεισμοί ...
Χριστίνα Κουτρουλού
Ο γνώριμος χαρακτήρας του Rob γίνεται τώρα μια μαύρη, ανεξάρτητη, δυναμική, bisexual γυναίκα, με δικό της δισκάδικο στο Μπρούκλιν. Όμως το νέο σίριαλ, αν και δεν είναι κακό, δεν φέρνει τελικά τη ...
Γιάννης Καγκελάρης

Με αφορμή την επικείμενη επιστροφή των Θεσσαλονικιών Northwind στη δισκογραφία, 33 χρόνια μετά το ιστορικό Mythology (δείτε περισσότερα εδώ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τάνια Σκραπαλιώρη
Το 1993, ο Αμερικανός βιοφυσικός και συγγραφέας Gregory Stock δημιούργησε για λογοτεχνικούς σκοπούς τον Metaman: έναν υπερ-οργανισμό, που, συνδυάζοντας ανθρώπινα κύτταρα και τεχνολογία, έφτανε σε
Χάρης Συμβουλίδης
Αν και πλέον καμία συναυλία δεν είναι σίγουρη, τυπικά την περιμένουμε να έρθει στις 29 Απριλίου, για να φέρει και στην Αθήνα την παράσταση Rendez-vous With Marlene. Παρά την όλη κατάσταση, πάντως,
Πέννυ Γέρου
Η πρώτη του ολοκληρωμένη συνεργασία με τον Χάρη Κατσιμίχα για το άλμπουμ Από Τους Κήπους Των Ψιθύρων (2019), έμελλε να ήταν και η τελευταία του με τον Θάνο Μικρούτσικο. Με αυτήν την αφορμή, μιλήσαμε
Δημήτρης Μεντές
Από τους πιο δραστήριους εγχώριους δημιουργούς, με εξαιρετικά ακονισμένο αισθητήριο, καταφέρνει να διασχίζει τα μουσικά είδη με εντυπωσιακή λεπταισθησία. Ανάμεσα σε συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις

Instagram





Top