View More
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...
Δώδεκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για τους γνώστες του gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές video game ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Και λέει «Tο label μου πιστεύει πως αυτό δεν είναι single». Εσείς;

Αυτή τη φορά όχι για το εξώφυλλο του περιοδικού, αλλά για τα γενέθλια του συζύγου της. Αυτό που λέμε couple goals... 

Απόστολος Ρουτζομάνης - The Heart Of A Dreamer

Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Είμαι, γενικά, θετικά προδιατεθειμένος απέναντι σε καλλιτέχνες που επιλέγουν τον δικό τους δρόμο στη δισκογραφία, μακριά από εταιρείες και συμβόλαια, περιοριζόμενοι μόνο από το προσωπικό τους καλλιτεχνικό όραμα. Σήμερα άλλωστε η μουσική τεχνολογία είναι τόσο επαρκής αλλά και οικονομικά προσιτή, ώστε επιτρέπει στον καθένα να ηχογραφεί στο προσωπικό του, οικιακό στούντιο με αποτελέσματα όχι πολύ φτωχότερα από αυτά που θα είχε σε ένα αντίστοιχο επαγγελματικό –αρκεί βέβαια να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες. Ο Απόστολος Ρουτζομάνης, με το άλμπουμ του The Heart Of A Dreamer, ακολούθησε αυτόν ακριβώς τον ανεξάρτητο δρόμο. Στα 4 τραγούδια και 5 ορχηστρικά τα οποία περιλαμβάνει ο δίσκος, κύριο «όχημα» του Ρουτζομάνη είναι το πιάνο. Καλό πιανίστα βέβαια δεν τον λες. Προφανώς έχει σπουδάσει το αντικείμενο (ευχαριστεί και τον δάσκαλό του στο σημείωμα που περιέχεται στη συσκευασία) και έχει αποκτήσει μια κάποια τεχνική και μια αρκετά μεγάλη ταχύτητα στο ανεβοκατέβασμα των κλιμάκων. Όμως, κάθε φορά που επιλέγει να… «γκαζώσει», δεν καταφέρνει να διατηρήσει τον έλεγχο ούτε του ρυθμού ούτε των δαχτύλων του, με αποτέλεσμα να είναι αναρίθμητα τα σημεία όπου το αριστερό του χέρι αργεί και το δεξί του πατάει λάθος νότες. Τα τόσα λάθη κάνουν την ακρόαση του The Heart Of A Dreamer ιδιαίτερα κουραστική και ενοχλητική. Το γιατί δεν διορθώθηκαν αποτελεί μυστήριο…  Όμως κι αν κανείς προσπεράσει τις εν λόγω χρονικές και τονικές αστάθειες και επικεντρωθεί στις συνθέσεις αυτές καθ’ αυτές, μάλλον δεν θα καταφέρει να αλλάξει και πολύ την αρνητική εικόνα. Τα “Jealousy” και “Nightingale’s Tear” είναι μεν συμπαθητικά τραγούδια με καλές ερμηνείες, δεν μπορείς ωστόσο να πεις και ότι διαθέτουν κάτι το ξεχωριστό –οι πολυφορεμένες αρμονικές αναπτύξεις τους τα κάνουν να ακούγονται σαν εκατοντάδες άλλες πιανιστικές μπαλάντες. Κι αν στα τραγούδια ο συνθέτης τα καταφέρνει κάπως, στα ορχηστρικά υπάρχουν επιπλέον προβλήματα. Όπως ότι σε πολλές στιγμές αδυνατείς να βρεις το θέμα ή κάποια κεντρική ιδέα. Βρίσκεις σίγουρα εδώ κι εκεί ψήγματα ιδεών οι οποίες θα είχαν ενδιαφέρον αν είχαν αναπτυχθεί περαιτέρω –άλλοτε θυμίζουν το στυλ του Yianni και άλλοτε μουσική για κινηματογράφο– αλλά συνήθως «πνίγονται» από έναν «βερμπαλισμό», από μια επίμονη δηλαδή προσπάθεια εντυπωσιασμού η οποία, πέρα από το ότι τις περισσότερες φορές ηχεί εντελώς παράταιρη, μαστίζεται και από τις προαναφερθείσες, κραυγαλέες τεχνικές αδυναμίες. Το The Heart Of A Dreamer του Απόστολου Ρουτζομάνη ακούγεται σαν ένας δίσκος που θα μπορούσε –υπό πολλές προϋποθέσεις– να είναι τουλάχιστον συμπαθητικός. Αν ο δημιουργός του διέθετε το απαραίτητο «γνώθι σ’ αυτόν», είχε φροντίσει να απαλείψει τα εκτελεστικά λάθη και είχε τιθασεύσει τη διάθεσή του για εντυπωσιασμό, τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα. Έτσι όπως έχει όμως, εν έτει 2010 και εν μέσω οικονομικής κρίσης, ο δίσκος αυτός προκύπτει φτωχός και προβληματικός ως ηχογράφημα και, τελικά, απαράδεκτος ως μουσικό προϊόν.

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (8-14/7) βλέπει από οσκαρικό Anthony Hopkins μέχρι τις σόλο περιπέτειες της Black Widow, ελληνικά ντοκιμαντέρ και κλασικές επανεκδόσεις.

Top