View More
Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.
Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.
Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody ...
Top story

Όλες οι πληροφορίες για τις επερχόμενες εμφανίσεις των θρυλικών Βρετανών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει ο πέμπτος τόμος της διαχρονικής συλλογής του συγκροτήματος, που τιτλοφορείται Pulse of the Early Brain;

Δείτε την εμφάνιση του δημοφιλούς rapper στην επίδειξη μόδας, όπου τίμησε με ένα tribute τον εκλιπόντα Virgil Abloh

Ακούστε την εντυπωσιακή μίξη των δύο κομματιών, όπως την ερμήνευσαν στο Isle of Wight Festival 2022

Δείτε εδώ το animated video για το κομμάτι, όπου οι δύο καλλιτέχνες μεταμορφώνονται σε Bored Ape-style avatars

Ο συνιδρυτής και κιθαρίστας του ιταλικού συγκροτήματος που έγινε γνωστό μέσα από τις συνεργασίες του με τον Dario Argento, πέθανε σε ηλικία 70 ετών

Η πρώτη κυκλοφορία της δημοφιλούς τραγουδίστριας από το 2020 είναι εδώ, σε παραγωγή του Aaron Dessner

Η μεταφορά της συναυλίας του ΛΕΞ στο Στάδιο του Πανιωνίου στη Νέα Σμύρνη δίνει τη δυνατότητα σε ακόμη περισσότερους θαυμαστές του να τον απολαύσουν ζωντανά

Τι δήλωσε η εμβληματική τραγουδοποιός στην πρώτη της συνέντευξη εδώ και χρόνια στο BBC Radio 4;

Ο συνιδρυτής των εμβληματικών Pink Floyd παρουσίασε και το κομμάτι “The Happiest Days of Our Lives”

Απόστολος Ρουτζομάνης - The Heart Of A Dreamer

Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Είμαι, γενικά, θετικά προδιατεθειμένος απέναντι σε καλλιτέχνες που επιλέγουν τον δικό τους δρόμο στη δισκογραφία, μακριά από εταιρείες και συμβόλαια, περιοριζόμενοι μόνο από το προσωπικό τους καλλιτεχνικό όραμα. Σήμερα άλλωστε η μουσική τεχνολογία είναι τόσο επαρκής αλλά και οικονομικά προσιτή, ώστε επιτρέπει στον καθένα να ηχογραφεί στο προσωπικό του, οικιακό στούντιο με αποτελέσματα όχι πολύ φτωχότερα από αυτά που θα είχε σε ένα αντίστοιχο επαγγελματικό –αρκεί βέβαια να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες. Ο Απόστολος Ρουτζομάνης, με το άλμπουμ του The Heart Of A Dreamer, ακολούθησε αυτόν ακριβώς τον ανεξάρτητο δρόμο. Στα 4 τραγούδια και 5 ορχηστρικά τα οποία περιλαμβάνει ο δίσκος, κύριο «όχημα» του Ρουτζομάνη είναι το πιάνο. Καλό πιανίστα βέβαια δεν τον λες. Προφανώς έχει σπουδάσει το αντικείμενο (ευχαριστεί και τον δάσκαλό του στο σημείωμα που περιέχεται στη συσκευασία) και έχει αποκτήσει μια κάποια τεχνική και μια αρκετά μεγάλη ταχύτητα στο ανεβοκατέβασμα των κλιμάκων. Όμως, κάθε φορά που επιλέγει να… «γκαζώσει», δεν καταφέρνει να διατηρήσει τον έλεγχο ούτε του ρυθμού ούτε των δαχτύλων του, με αποτέλεσμα να είναι αναρίθμητα τα σημεία όπου το αριστερό του χέρι αργεί και το δεξί του πατάει λάθος νότες. Τα τόσα λάθη κάνουν την ακρόαση του The Heart Of A Dreamer ιδιαίτερα κουραστική και ενοχλητική. Το γιατί δεν διορθώθηκαν αποτελεί μυστήριο…  Όμως κι αν κανείς προσπεράσει τις εν λόγω χρονικές και τονικές αστάθειες και επικεντρωθεί στις συνθέσεις αυτές καθ’ αυτές, μάλλον δεν θα καταφέρει να αλλάξει και πολύ την αρνητική εικόνα. Τα “Jealousy” και “Nightingale’s Tear” είναι μεν συμπαθητικά τραγούδια με καλές ερμηνείες, δεν μπορείς ωστόσο να πεις και ότι διαθέτουν κάτι το ξεχωριστό –οι πολυφορεμένες αρμονικές αναπτύξεις τους τα κάνουν να ακούγονται σαν εκατοντάδες άλλες πιανιστικές μπαλάντες. Κι αν στα τραγούδια ο συνθέτης τα καταφέρνει κάπως, στα ορχηστρικά υπάρχουν επιπλέον προβλήματα. Όπως ότι σε πολλές στιγμές αδυνατείς να βρεις το θέμα ή κάποια κεντρική ιδέα. Βρίσκεις σίγουρα εδώ κι εκεί ψήγματα ιδεών οι οποίες θα είχαν ενδιαφέρον αν είχαν αναπτυχθεί περαιτέρω –άλλοτε θυμίζουν το στυλ του Yianni και άλλοτε μουσική για κινηματογράφο– αλλά συνήθως «πνίγονται» από έναν «βερμπαλισμό», από μια επίμονη δηλαδή προσπάθεια εντυπωσιασμού η οποία, πέρα από το ότι τις περισσότερες φορές ηχεί εντελώς παράταιρη, μαστίζεται και από τις προαναφερθείσες, κραυγαλέες τεχνικές αδυναμίες. Το The Heart Of A Dreamer του Απόστολου Ρουτζομάνη ακούγεται σαν ένας δίσκος που θα μπορούσε –υπό πολλές προϋποθέσεις– να είναι τουλάχιστον συμπαθητικός. Αν ο δημιουργός του διέθετε το απαραίτητο «γνώθι σ’ αυτόν», είχε φροντίσει να απαλείψει τα εκτελεστικά λάθη και είχε τιθασεύσει τη διάθεσή του για εντυπωσιασμό, τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα. Έτσι όπως έχει όμως, εν έτει 2010 και εν μέσω οικονομικής κρίσης, ο δίσκος αυτός προκύπτει φτωχός και προβληματικός ως ηχογράφημα και, τελικά, απαράδεκτος ως μουσικό προϊόν.

Top story

Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.

Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.

Η ιστορία και η επίδραση ενός από τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών, μέσα από ένα αφιέρωμα του περιοδικού Sonik

Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody of Fire και Meden Agan να συμπληρώνουν με τις εμφανίσεις τους την πρώτη μεγάλη metal συναυλία, μετά την πανδημία. 

Μέσα από συζητήσεις, περιηγήσεις, συναυλίες και ένα σημαντικό συνέδριο η Στέγη μέχρι τις 10/7 μας συστήνει στα πιο ενδιαφέροντα ψηφιακά πλάσματα. 

Μία από τις πολλά υποσχόμενες εκπροσώπους της φρέσκιας ημεδαπής fem rap σκηνής μας συστήνεται μέσα από μια κουβέντα με τον Δημήτρη Μάστορη. 

Ηχητικές εγκαταστάσεις και live performances στο Φεστιβάλ Sonic Stories δίνουν μουσική πνοή στην πόλη με τη φροντίδα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Μια κουβέντα με τo αθηναϊκό νεοψυχεδελικό σχήμα των Bonnie Nettles, λίγο πριν εμφανιστούν στην σκηνή του Temple, ως showcase στο πλαίσιο του Athens Music Week 2022. 

 Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου για το πλούσιο, καλοκαιρινό, μουσικό πρόγραμμα του Ηρωδείου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

H φετινή πολύχρωμη παρέλαση υπερηφάνειας, με το μεγάλο μήνυμα της συμπερίληψης και της ορατότητας, #ΆνευΌρων, μέσα από τον φακό του Νίκου Ζαραγκόπουλου.

Με αφορμή το αφιέρωμα της  Cinematek στον σκηνοθέτη Νίκο Νικολαΐδη, στον κινηματογράφο Στέλλα, από 20 Ιουνίου μέχρι 25 Ιουλίου, ο Βασίλης Σπανός κάνει μια μικρή αναδρομή στη φιλμογραφία που θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά στο πλαίσιο αυτής της θερινής ρετροσπεκτίβας. 

Λίγο πριν το καλοκαιρινό break, ο Drake ξεσπαθώνει με ένα house album και ο Pharrell επιστρέφει για το μεγάλο cash out του θρύλου που χτίζει εδώ και δύο δεκαετίες.

Όλα όσα έγιναν την τρίτη ημέρα του φετινού Release Athens Festival με οικοδεσπότες τον Parov Stelar, τους Artbat, τον Kevin De Vries και τον El Siciliano. 

Το Athens Music Week επιστρέφει στην Τεχνόπολη, από τις 22 μέχρι τις 24 Ιουνίου με 25 πάνελ συζητήσεων, 23 showcase live acts και 80 καλεσμένους από την αφρόκρεμα της εγχώριας και όχι μόνο μουσικής βιομηχανίας.

Στο νέο του Παρατηρητήριο ο Επίτροπος ασχολείται επιτέλους με την μπάντα που τον έχει απασχολήσει περισσότερο στη social media δραστηριότητά του. 

Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου με αφορμή την ανακοίνωση της επανακυκλοφορίας του θρυλικού μουσικού περιοδικού Creem. 

Πώς τα ιδανικά της ισότητας και της διαφορετικότητας, που άνθισαν στις gay κοινότητες της Αμερικής και της Ευρώπης, εμπότισαν το DNA του παγκόσμιου clubbing. 

Ο Δημήτρης Μάστορης αφιερώνει το mypodcast ντεμπούτο του στο “backpack hip hop” υβρίδιο.

Ο Βαγγέλης Πούλιος μας κάνει μαθήματα swing μέσα από ένα παλιότερο άρθρο του για το περιοδικό Sonik

Top