Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές ...
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα με τον Nick Cave, ήταν μια εκπληκτική συναυλία, που τίμησε την ...
Με το "Julia" να παίζεται διαχρονικώς στα ραδιόφωνά μας, επιστρέφουν στην Ελλάδα, για εμφανίσεις σε Αθήνα (Παρασκευή 22/11, Κύτταρο) και Θεσσαλονίκη (Σάββατο 23/11, ...
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας. Αποδείχθηκε σε ένα γεμάτο Anodos Stage, όπου η Αγγελική Νικολούλη ...

Μαρία Φαραντούρη & Χρήστος Θηβαίος - Του Έρωτα Και Του Θανάτου: Ζωντανή Ηχογράφηση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 2008

Administrator
Administrator

Το διπλό άλμπουμ Του Έρωτα Και Του Θανάτου περιέχει τη ζωντανή ηχογράφηση του αφιερώματος στον Μίκη Θεοδωράκη που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 30 Ιανουαρίου και 1 Φεβρουαρίου 2008 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με το σύνολο Berliner Instrumentalisten να συνοδεύει τη Μαρία Φαραντούρη και τον Χρήστο Θηβαίο. Τι καινούργιο όμως έχει να προσφέρει μία ακόμα τέτοια ηχογράφηση από τις πολλές που έχει αξιωθεί να δει το έργο του μεγάλου μας συνθέτη; Όχι λίγα, κατά τη γνώμη μου. Ξεκινώντας από το ρεπερτόριο, εδώ, αντί για μια ακόμα ανθολόγηση από το σύνολο της εργογραφίας του Θεοδωράκη, επιλέγονται τέσσερεις από τους συνολικά ενενήντα τέσσερεις (!) κύκλους τραγουδιών του: Ένας Όμηρος, σε στίχους Brendan Behan και ελληνική απόδοση Βασίλη Ρώτα (από το ομώνυμο θεατρικό έργο), Η Μπαλάντα Του Μαουτχάουζεν, σε στίχους Ιάκωβου Καμπανέλλη, Κύκλος Μαρία Φαραντούρη, σε στίχους Νίκου Γκάτσου, Τάσου Λειβαδίτη, Γεράσιμου Σταύρου και Δημήτρη Χριστοδούλου και, τέλος, Οδύσσεια, σε ποίηση Κώστα Καρτελιά. Οι τρεις πρώτοι κύκλοι είναι βέβαια πασίγνωστοι και σπουδαίοι, προερχόμενοι από τα χρόνια της δεκαετίας του 1960, τότε που ο συνθέτης μεγαλουργούσε. Ο τελευταίος, πάλι, κυκλοφόρησε το 2007 και είναι ο τελευταίος μέχρι σήμερα κύκλος τραγουδιών του Θεοδωράκη –δεν παρουσιάζεται ολόκληρος, με τα κομμάτια που λείπουν να αντικαθίστανται από το ορχηστρικό Αφιέρωμα Στον Μίκη Θεοδωράκη του Henning Schmiedt. Ο οποίος Schmiedt, ως ηγέτης των Berliner Instrumentalisten αλλά και υπεύθυνος για τις ενορχηστρώσεις που αυτοί «ενσαρκώνουν», αποτελεί τον κύριο λόγο για το καλό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της κυκλοφορίας. Η χρήση του μικρού αυτού ευρωπαϊκού συνόλου (πιάνο, βιολί, τσέλο, κοντραμπάσο, σαξόφωνο, φλάουτο, κιθάρα συν οι δικοί μας Κώστας Ζαριδάκης και Δημήτρης Μαρινάκης σε μπουζούκι και κρουστά αντίστοιχα) αντί της συνήθους συμφωνικής ορχήστρας, προσδίδει νέο ενδιαφέρον στο υλικό, ενώ η αντιπαραβολή έργων από διαφορετικές μεν εποχές με ομοιόμορφο δε ήχο βοηθάει τον ακροατή να κάνει και κάποιες ενδιαφέρουσες συγκρίσεις. Αν θέλετε τη γνώμη μου, ο ογδοντάρης Θεοδωράκης δεν διαφέρει σε πολλά από τον σαραντάχρονο εαυτό του... Για τους δύο ερμηνευτές δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς. Η Μαρία Φαραντούρη είναι αυτή που ξέρουμε και αγαπάμε και στο Του Έρωτα Και Του Θανάτου δίνει όλη την ωριμότητα και εμπειρία της –αυτή άλλωστε είχε ερμηνεύσει τα περισσότερα από αυτά τα τραγούδια στις πρώτες εκτελέσεις τους. Ο Χρήστος Θηβαίος, από την άλλη, είναι ο «πρωτάρης» της υπόθεσης, αναλαμβάνοντας την ερμηνεία σε εννέα τραγούδια του Ένας Όμηρος και δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα. Έχω μάλιστα την εντύπωση ότι το άγχος του τον οδήγησε σε κάπως πιο συγκρατημένες ερμηνείες απ’ ό,τι τον έχουμε συνηθίσει –τις εκτίμησα δεόντως. Συνοψίζοντας, η ζωντανή αυτή ηχογράφηση, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαιτέρως σημαντική, αποτελεί μια καλή επιλογή για τον φίλο της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη και αποτελεί μια τίμια κυκλοφορία σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε από αρπαχτές. Χώρια που στο ένθετο υπάρχει και ένα όμορφο και κατατοπιστικό κείμενο του Γιώργου Β. Μονεμβασίτη με όλο το απαραίτητο ιστορικό υπόβαθρο των περιεχόμενων στο CD έργων. Επιτέλους, με λίγη προσπάθεια από τις δισκογραφικές εταιρείες, μπορούμε τελικά να έχουμε μουσικά προϊόντα τα οποία σέβονται τον αγοραστή. 

ΑΤΖΕΝΤΑ

Queensrÿche
15-11-2019

Queensrÿche

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound
Σοκ και Δέος! “Queen of the Reich”, “Take Hold of the Flame”, “Screaming in Digital”, “Eyes of a Stranger”, “Walk in the Shadows”, “Empire”, “The Lady Whore Black”, “I Am I”, “I Don’t Believe in ...
Marina
16-11-2019

Marina

Αθήνα - Πειραιώς 117 Academy
Emma Shapplin
16-11-2019

Emma Shapplin

Αθήνα - Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου
15-11-2019

Fantasia

Αθήνα - Ρομάντσο

Desert Monks + Honeybadger

Αθήνα - Temple

Queensrÿche

Θεσσαλονίκη - Fix Factory Of Sound

Κ.Βήτα

Αθήνα - Six D.O.G.S.

Blueballs Friday Party

Αθήνα - Faust Bar Theater Arts

Rebetien

Αθήνα - Αστερίσκος

Ι. Ιωάννου, Δ. Λάππας, Γ. Κιουρτσόγλου, Στ. Δημητρίου

Υπόλοιπη Ελλάδα - Γυάλινο Μουσικό Θέατρο - Up Stage

Μιρέλα Πάχου

Αθήνα - Σταυρός Του Νότου (Plus)

Κορίνα Λεγάκη

Αθήνα - Μουσικό Βαγόνι Orient Express

GALLERY OF THE WEEK

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Παναγιώτης Κουνελλές
Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα με τον Nick Cave, ήταν μια εκπληκτική συναυλία, που τίμησε την Αυστραλία και το βουρκώδες της, ...
Χάρης Συμβουλίδης
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας. Αποδείχθηκε σε ένα γεμάτο Anodos Stage, όπου η Αγγελική Νικολούλη εθεάθη να χορεύει ζεϊμπέκικο και
Ανδρέας Κύρκος
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα, η οποία στο αποκορύφωμά της έδωσε ισάξιο συνθετικό credit στην τεχνητή νοημοσύνη που χρίζει ως

ΣΤΗΛΕΣ

Άρης Καζακόπουλος
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...
Ζώης Χαλκιόπουλος
Ένας απόλυτα κινηματογραφικός και ονειροπόλος δίσκος με φόντο την Κέρκυρα, γεμάτος τελετουργικά στοιχεία, μυστήριο, gospel στιγμές και γήινα θεμέλια...
Ελένη Τζαννάτου
Ντεμπούταραν στη δισκογραφία ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, με τα χρωματιστά τους πουλόβερ και τις indie μελωδίες τους, επινοώντας τον καλλιτεχνικό τους εαυτό δίχως καμία έγνοια να φανούν κουλ...

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Χάρης Συμβουλίδης
Δισκογραφικός «χάρτης» για έναν μυστήριο, απρόβλεπτο τύπο, πάστορα των Βαπτιστών μα και πιανίστα σε πορνεία, που καταγράφηκε ως ένας από τους πιο ξεχωριστούς μπλουζίστες των προπολεμικών χρόνων, ...
Μιχάλης Τσαντίλας

Αυτές τις μέρες, η περίφημη Bootleg Series εμπλουτίστηκε με το vol. 15 (Travelin’ Thru), το οποίο κάλυψε τη ντυλανική περίοδο 1967/1969. Ήταν όμως η εποχή 1965/1966 που είχε ήδη χτίσει τον ...

The Boy
Με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ Παραδουλεύτρα (στην Inner Ear), αναδημοσιεύουμε ένα κείμενο που ο Αλέξανδρος Βούλγαρης έγραψε ειδικά για τις σελίδες μας το 2013, προλογίζοντας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χάρης Συμβουλίδης
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο στις Ιτιές; Δεν τον λες και τον πιο ...
Πέννυ Γέρου
Με το "Julia" να παίζεται διαχρονικώς στα ραδιόφωνά μας, επιστρέφουν στην Ελλάδα, για εμφανίσεις σε Αθήνα (Παρασκευή 22/11, Κύτταρο) και Θεσσαλονίκη (Σάββατο 23/11, Eightball). Ευκαιρία λοιπόν να ...
Πέννυ Γέρου
Μυστηριακοί, υπερβατικοί, αλλά και απόλυτα συντονισμένοι στη δυναμική της σύγχρονης πραγματικότητας, φέρνουν τον βιομηχανικό τους ήχο στο Temple (Παρασκευή 22 Νοεμβρίου), ενώ έπεται και νέο άλμπουμ

Instagram





Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…