Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Στο τελευταίο του Incoming για τον Αύγουστο, ο Δημήτρης Λιλής κοιτά με απορία την επικαιρότητα και ψάχνει τη θέση των μουσικών σε αυτή.
Στο τελευταίο του Diggin' πριν τις διακοπές, ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το The Mosaic of  Transformation της Kaitlyn Aurelia Smith.
Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε το πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Virginie Despentes που χτίζει ένα σύμπαν γεμάτο αντι-ήρωες και πολλή μουσική στο φόντο. ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, σας εύχεται καλές διακοπές με ένα ...
Top story

Στο οποίο θα δείτε, μεταξύ άλλων, την Kylie Jenner, τη Rosaliá και τη Normani.

Κι αυτό γιατί η Lady Gaga ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη ραδιοφωνική της εκπομπή στο Apple Music.

Μετά από μια σεζόν, το Hulu ακυρώνει τη σειρά με την Zoë Kravitz.

Το φεστιβάλ έγινε την Παρασκευή 31 Ιουλίου στο Θέατρο της Ανατολικής Τάφρου.

Μιας και ο πρόεδρος των ΗΠΑ χρησιμοποίησε χωρίς άδεια μουσική του Καναδού.

Στα credits του Club Future Nostalgia θα δούμε ονόματα όπως αυτά της Madonna, της Gwen Stefani και της Missy Elliott.

Από το φθινόπωρο, τη θέση του θα πάρει σταδιακά το YouTube Music, με περισσότερα από 60 εκατομμύρια κομμάτια.

Μαρία Φαραντούρη & Χρήστος Θηβαίος - Του Έρωτα Και Του Θανάτου: Ζωντανή Ηχογράφηση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 2008

Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Το διπλό άλμπουμ Του Έρωτα Και Του Θανάτου περιέχει τη ζωντανή ηχογράφηση του αφιερώματος στον Μίκη Θεοδωράκη που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 30 Ιανουαρίου και 1 Φεβρουαρίου 2008 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με το σύνολο Berliner Instrumentalisten να συνοδεύει τη Μαρία Φαραντούρη και τον Χρήστο Θηβαίο. Τι καινούργιο όμως έχει να προσφέρει μία ακόμα τέτοια ηχογράφηση από τις πολλές που έχει αξιωθεί να δει το έργο του μεγάλου μας συνθέτη; Όχι λίγα, κατά τη γνώμη μου. Ξεκινώντας από το ρεπερτόριο, εδώ, αντί για μια ακόμα ανθολόγηση από το σύνολο της εργογραφίας του Θεοδωράκη, επιλέγονται τέσσερεις από τους συνολικά ενενήντα τέσσερεις (!) κύκλους τραγουδιών του: Ένας Όμηρος, σε στίχους Brendan Behan και ελληνική απόδοση Βασίλη Ρώτα (από το ομώνυμο θεατρικό έργο), Η Μπαλάντα Του Μαουτχάουζεν, σε στίχους Ιάκωβου Καμπανέλλη, Κύκλος Μαρία Φαραντούρη, σε στίχους Νίκου Γκάτσου, Τάσου Λειβαδίτη, Γεράσιμου Σταύρου και Δημήτρη Χριστοδούλου και, τέλος, Οδύσσεια, σε ποίηση Κώστα Καρτελιά. Οι τρεις πρώτοι κύκλοι είναι βέβαια πασίγνωστοι και σπουδαίοι, προερχόμενοι από τα χρόνια της δεκαετίας του 1960, τότε που ο συνθέτης μεγαλουργούσε. Ο τελευταίος, πάλι, κυκλοφόρησε το 2007 και είναι ο τελευταίος μέχρι σήμερα κύκλος τραγουδιών του Θεοδωράκη –δεν παρουσιάζεται ολόκληρος, με τα κομμάτια που λείπουν να αντικαθίστανται από το ορχηστρικό Αφιέρωμα Στον Μίκη Θεοδωράκη του Henning Schmiedt. Ο οποίος Schmiedt, ως ηγέτης των Berliner Instrumentalisten αλλά και υπεύθυνος για τις ενορχηστρώσεις που αυτοί «ενσαρκώνουν», αποτελεί τον κύριο λόγο για το καλό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της κυκλοφορίας. Η χρήση του μικρού αυτού ευρωπαϊκού συνόλου (πιάνο, βιολί, τσέλο, κοντραμπάσο, σαξόφωνο, φλάουτο, κιθάρα συν οι δικοί μας Κώστας Ζαριδάκης και Δημήτρης Μαρινάκης σε μπουζούκι και κρουστά αντίστοιχα) αντί της συνήθους συμφωνικής ορχήστρας, προσδίδει νέο ενδιαφέρον στο υλικό, ενώ η αντιπαραβολή έργων από διαφορετικές μεν εποχές με ομοιόμορφο δε ήχο βοηθάει τον ακροατή να κάνει και κάποιες ενδιαφέρουσες συγκρίσεις. Αν θέλετε τη γνώμη μου, ο ογδοντάρης Θεοδωράκης δεν διαφέρει σε πολλά από τον σαραντάχρονο εαυτό του... Για τους δύο ερμηνευτές δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς. Η Μαρία Φαραντούρη είναι αυτή που ξέρουμε και αγαπάμε και στο Του Έρωτα Και Του Θανάτου δίνει όλη την ωριμότητα και εμπειρία της –αυτή άλλωστε είχε ερμηνεύσει τα περισσότερα από αυτά τα τραγούδια στις πρώτες εκτελέσεις τους. Ο Χρήστος Θηβαίος, από την άλλη, είναι ο «πρωτάρης» της υπόθεσης, αναλαμβάνοντας την ερμηνεία σε εννέα τραγούδια του Ένας Όμηρος και δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα. Έχω μάλιστα την εντύπωση ότι το άγχος του τον οδήγησε σε κάπως πιο συγκρατημένες ερμηνείες απ’ ό,τι τον έχουμε συνηθίσει –τις εκτίμησα δεόντως. Συνοψίζοντας, η ζωντανή αυτή ηχογράφηση, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαιτέρως σημαντική, αποτελεί μια καλή επιλογή για τον φίλο της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη και αποτελεί μια τίμια κυκλοφορία σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε από αρπαχτές. Χώρια που στο ένθετο υπάρχει και ένα όμορφο και κατατοπιστικό κείμενο του Γιώργου Β. Μονεμβασίτη με όλο το απαραίτητο ιστορικό υπόβαθρο των περιεχόμενων στο CD έργων. Επιτέλους, με λίγη προσπάθεια από τις δισκογραφικές εταιρείες, μπορούμε τελικά να έχουμε μουσικά προϊόντα τα οποία σέβονται τον αγοραστή. 

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο τελευταίο Snap(shots) του καλοκαιριού, ταξιδεύει από την Ιρλανδία μέχρι το Palm Springs.

Στο τελευταίο του Incoming για τον Αύγουστο, ο Δημήτρης Λιλής κοιτά με απορία την επικαιρότητα και ψάχνει τη θέση των μουσικών σε αυτή.

Στο τελευταίο του Diggin' πριν τις διακοπές, ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το The Mosaic of  Transformation της Kaitlyn Aurelia Smith.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε το πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Virginie Despentes που χτίζει ένα σύμπαν γεμάτο αντι-ήρωες και πολλή μουσική στο φόντο. Κάτι, δηλαδή, σαν την σκοτεινή εκδοχή του High Fidelity...

Ο αγαπημένος σεφ δεν έχει μόνο αγάπη για την κουζίνα, αλλά και για την καλή μουσική και την καλή ελληνική μπύρα.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, σας εύχεται καλές διακοπές με ένα καλοκαιρινό διήγημα.

Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Λίγο πριν πακετάρουμε για καλοκαιρινές διακοπές, βγάλαμε το καπέλο σε μερικές κυρίες της μουσικής βιομηχανίας -και όχι μόνο.

Φεγγάρι, ψυχεδελικός φωτισμός, κατανυκτική ατμόσφαιρα, ένας ήχος άλλοτε απογυμνωμένος, άλλοτε ήρεμος και διαλογιστικός και άλλοτε κλειστοφοβικός ή καταιγιστικός ήταν οι πρωταγωνιστές των 110 περίπου λεπτών που χρειάστηκαν για να απολαύσουμε ζωντανά ένα δύσκολο άλμπουμ με ιδιαίτερες διασκευές.

O Θανάσης Μήνας αποχαιρετά τον βρετανό σκηνοθέτη που πέθανε στα 76 του χρόνια, «ξαναβλέποντας» 7 ταινίες του. 

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots), σταχυολογεί την indie επικαιρότητα, σιγοτραγουδώντας Taylor Swift.

Η γερμανική σειρά είναι ένα ασυμμάζευτο αίνιγμα με πολλά επίπεδα που ολοκληρώθηκε με τον τρίτο κύκλο και προκαλεί τους θεατές να το αποκρυπτογραφήσουν από την αρχή.

O Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο νέο του Listomania, με αφορμή τον δίσκο-έκπληξη, Folklore, ανατρέχει στη δισκογραφία μιας από τις μεγαλύτερες pop stars της τελευταίας δεκαπενταετίας.

Λίγο πριν την απονομή των τηλεοπτικών βραβείων της βρετανικής ακαδημίας (31/7), ο Ανδρέας Κύρκος ρίχνει μια ματιά στις υποψηφιότητες της κατηγορίας μίνι σειρών, που αποτελούν και τον κρυμμένο άσσο στο μανίκι της φετινής διοργάνωσης.

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το soundtrack της τελευταίας ταινίας του The Boy. 

Στις 26 και 27 Ιουλίου του 1985 στο Καλλιμάρμαρο έλαβε χώρα μία από τις θρυλικότερες συναυλιακές στιγμές της χώρας. Τρεισήμισι δεκαετίες μετά, 8 άνθρωποι που τις έζησαν μπροστά ή πίσω από τη σκηνή, αφηγούνται στην Ελένη Τζαννάτου ένα μουσικό οδοιπορικό, με τα καλά και τα κακά του, που θα λένε και στα εγγόνια τους.

Instagram





Top