View More
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (29/7-4/8), γελάει με τα jump scares του M. Night ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει ξανά και ξανά το Now και τελευταία κυκλοφορία της International Anthem.
Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή ...
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Top story

Ο μουσικός που έπαιξε για πάνω από μισό αιώνα στη μπάντα ήταν 72 ετών.

Το *Happiness Not Included έρχεται στις αρχές του 2022.

Η Νεοζηλανδή είναι η νέα προσκεκλημένη στη γνωστή σειρά βίντεο της Vogue.

Όπως ο μουσικός τη μοιράστηκε στο Red Hand Files.

Το ιδρυτικό μέλος της μπάντας ήταν 46 ετών.

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Κώστας Μαγγίνας & Peter Salchev - The Call

Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Το άλμπουμ The Call καταγράφει τη συνεύρεση στο στούντιο του Έλληνα jazz κιθαρίστα Κώστα Μαγγίνα –μουσικού με πλούσιο βιογραφικό και δύο προηγούμενες προσωπικές κυκλοφορίες– και του Βούλγαρου τραγουδιστή της jazz Peter Salchev, με επίσης εντυπωσιακό καλλιτεχνικό παρελθόν. Ο μεν πρώτος συνοδεύει εδώ με τις ακουστικές κιθάρες και το μαντολίνο του, ο δε δεύτερος προσφέρει τη φωνή του –οι δυο τους στήνουν «μία ιστορία με δύο πρόσωπα» ή αλλιώς έναν διάλογο ανάμεσα στα όργανα και στην ανθρώπινη φωνή, ο οποίος καταγράφηκε επί τόπου στο στούντιο, όπως αναφέρει και το δελτίο τύπου. Στα 10 κομμάτια του The Call περιλαμβάνονται κυρίως διασκευές: γκόσπελ (“Amazing Grace”), παραδοσιακές ιρλανδέζικες μπαλάντες και φολκ τραγούδια (“St. James Infirmary”, “Morning Dew”, “Black Is The Colour Of My True Love’s Hair” κ.ά.), καθώς και χιλιοδιασκευασμένα στάνταρ όπως το “Summertime”. Κι ενώ η ιδέα δύο Βαλκάνιων να ασχολούνται με την κέλτικη και ιρλανδέζικη μουσική ίσως φαίνεται κατ’ αρχάς ενδιαφέρουσα, κατά την ταπεινή μου άποψη είναι κάπου εδώ όπου σκαλώνει το πράγμα. Ο Μαγγίνας είναι βέβαια εξαιρετικός χειριστής των οργάνων και αποδίδει με άνεση και απαράμιλλη δεξιοτεχνία. Ο Salchev, από την άλλη, ενώ εμφανίζεται επίσης αλάνθαστος και διαθέτει ογκώδη και αρκετά ευέλικτη φωνή, μοιάζει να είναι η «αχίλλειος πτέρνα» του εγχειρήματος, καθώς δεν καταφέρνει να χρωματίσει και να «ματώσει» στις ερμηνείες του. Υπάρχουν και δύο ορίτζιναλ συνθέσεις στο The Call, που όμως δεν καταφέρνουν να αλλάξουν τη συνολική εικόνα. Το  ομώνυμο του δίσκου κομμάτι –σύνθεση του Μαγγίνα– είναι ουσιαστικά ένας οχτάλεπτος βοκαλιστικός αυτοσχεδιασμός πάνω σε βαλκανικούς δρόμους με μικρό ενδιαφέρον, ενώ το (μόλις 45 δευτερολέπτων) “Can Not Be True” του Salchev αποτελεί απλά ένα μελωδικό «ρετάλι» που ίσως θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για ένα πλήρες κομμάτι. Αλλά στην παρουσιαζόμενη εδώ μορφή δεν προσθέτει απολύτως τίποτα. Όταν καταπιάνεται κανείς με διασκευές, ο στόχος, νομίζω, θα πρέπει να είναι να φωτίσει άγνωστες πλευρές των συνθέσεων και βέβαια να συγκινήσει. Κατά τη γνώμη μου, στο The Call ο Κώστας Μαγγίνας και ο Peter Salchev καταφέρνουν μόνο το πρώτο (κι αυτό εν μέρει) και σχεδόν καθόλου το δεύτερο. Το από κοινού πόνημά τους αποτελεί μεν ένα ευχάριστο άκουσμα με εξαιρετικά διαυγή ήχο, δεν κατορθώνει όμως να κερδίσει το στοίχημα των πολλαπλών ακροάσεων και καταλήγει τελικά να ακούγεται ελαφρώς αδιάφορο. 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (29/7-4/8), γελάει με τα jump scares του M. Night Shyamalan, βγαίνει ευχαριστημένη από την προβολή της νέας ταινίας της Bettina Oberli και ξαναβλέπει Kieślowski και Polanski.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει ξανά και ξανά το Now και τελευταία κυκλοφορία της International Anthem.

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Top