View More
Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.
Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.
Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody ...
Top story

Όλες οι πληροφορίες για τις επερχόμενες εμφανίσεις των θρυλικών Βρετανών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει ο πέμπτος τόμος της διαχρονικής συλλογής του συγκροτήματος, που τιτλοφορείται Pulse of the Early Brain;

Δείτε την εμφάνιση του δημοφιλούς rapper στην επίδειξη μόδας, όπου τίμησε με ένα tribute τον εκλιπόντα Virgil Abloh

Ακούστε την εντυπωσιακή μίξη των δύο κομματιών, όπως την ερμήνευσαν στο Isle of Wight Festival 2022

Δείτε εδώ το animated video για το κομμάτι, όπου οι δύο καλλιτέχνες μεταμορφώνονται σε Bored Ape-style avatars

Ο συνιδρυτής και κιθαρίστας του ιταλικού συγκροτήματος που έγινε γνωστό μέσα από τις συνεργασίες του με τον Dario Argento, πέθανε σε ηλικία 70 ετών

Η πρώτη κυκλοφορία της δημοφιλούς τραγουδίστριας από το 2020 είναι εδώ, σε παραγωγή του Aaron Dessner

Η μεταφορά της συναυλίας του ΛΕΞ στο Στάδιο του Πανιωνίου στη Νέα Σμύρνη δίνει τη δυνατότητα σε ακόμη περισσότερους θαυμαστές του να τον απολαύσουν ζωντανά

Τι δήλωσε η εμβληματική τραγουδοποιός στην πρώτη της συνέντευξη εδώ και χρόνια στο BBC Radio 4;

Ο συνιδρυτής των εμβληματικών Pink Floyd παρουσίασε και το κομμάτι “The Happiest Days of Our Lives”

Mad Max - Mad Max

Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Τι στο καλό είναι τούτο πάλι; Αυτή περίπου ήταν η αντίδρασή μου όταν πρωτάκουσα το ομότιτλο άλμπουμ του Mad Max από τα ακουστικά του i-pod μου. Όχι δηλαδή ότι και οι αμέσως επόμενες ακροάσεις βοήθησαν ιδιαίτερα στο να βγάλω τα συμπεράσματά μου. Το ομολογώ: αυτό το δισκάκι μού έβαλε δύσκολα, με ζόρισε. Ο Mad Max είναι ο Νίκος Κυριακόπουλος, πρώην κρουστός των Ξύλινων Σπαθιών. Και έχει αναλάβει ο ίδιος τη μουσική, τους στίχους και τις ενορχηστρώσεις των 11 κομματιών που περιλαμβάνονται σε αυτό το άλμπουμ, ενώ παίζει και όλα σχεδόν τα όργανα (σύνθια, κιθάρες, τύμπανα, κρουστά) και τραγουδάει. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, αυτά τα κομμάτια είχαν ηχογραφηθεί αρκετά χρόνια πριν, αλλά παρέμεναν «θαμμένα» σε κάποιο οκτακάναλο, μέχρι που κλήθηκαν οι Τίτος Καργιωτάκης και Χρήστος Χαρμπίλας να τα ρεμιξάρουν και να τα «γυαλίσουν», ώστε επιτέλους να εκδοθούν. Το εναρκτήριο “Του Πέρνικ” είναι το μόνο από τα κομμάτια αυτά το οποίο δεν έχει στίχους και στηρίζεται ουσιαστικά στα δυνατά τύμπανα και σ’ ένα sample από κλαρίνο – παιγμένο από τον σολίστ πατέρα του Κυριακόπουλου παρέα με τη φιλαρμονική της Σόφιας, και ηχογραφημένο κάποια στιγμή στη δεκαετία του 1940. Από εκεί και κάτω έχουμε να κάνουμε με «τραγούδια». Χρησιμοποιώ τη λέξη σε εισαγωγικά γιατί μπορεί πράγματι να υπάρχουν οι δομές κουπλέ-ρεφραίν παντού, αλλά, πιστέψτε με, δεν σας κόβω να θέλετε να τραγουδήσετε μαζί με το σιντί όταν θα το ακούτε. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η ερμηνεία του Mad Max είναι πολύ ιδιόρρυθμη, ευρισκόμενη κάπου μεταξύ τραγουδίσματος και ραπαρίσματος. Τα φωνητικά του έχουν ηχογραφηθεί δυο και τρεις φορές (ή και περισσότερες) και ακούγονται έτσι σαν απόκοσμες χορωδίες. Όσο για τους στίχους, εκεί κι αν υπάρχουν εκπλήξεις και ευτράπελα! Σε πολλές στιγμές ένιωσα σαν να άκουγα ηχογραφημένες τις πιο μύχιες σκέψεις ενός διαταραγμένου μυαλού, ενώ αλλού γέλασα με την ψυχή μου με τα διάφορα στιχουργικά ευρήματα και την «κοινωνική κριτική» του Mad Max. Ο ήχος του Mad Max αποτελείται συνήθως από λούπες κρουστών, με κιθάρες, σύνθια και ηλεκτρονικούς θορύβους να «τιτιβίζουν» στα πέριξ – το δελτίο τύπου περιγράφει το όλο πρότζεκτ ως «απόλυτο γκροτέσκ», όμως πιστέψτε το με δική σας ευθύνη. Δεν τα πάω καλά με τις ταμπέλες ούτως ή άλλως αλλά εδώ είναι ακόμα πιο δύσκολο να διακρίνει κανείς σαφείς επιρροές – χορευτική μουσική για... καθήμενους θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω, παρασυρόμενος από την όλη υπερβολή της. Ξεχώρισα τα “Κάθε Μέρα (Μ’ Αρέσει Να Γελάω)”, “Ο Λύκος”, “4 Ματάκια” καθώς και το “Ο Τρέχων”, με τη συμμετοχή του Παύλου Παυλίδη. Όπως δηλώνει και ο τίτλος του, αυτό το άλμπουμ περιέχει τρέλα στο μάξιμουμ. Αν μη τι άλλο, έχει δικό του χαρακτήρα και ατμόσφαιρα ενώ, ως σύνολο, ακούγεται σαν ένα ατελείωτο, επαναλαμβανόμενο μάντρα. Αν είναι καλό; Δεν είναι καθόλου άσχημο, σίγουρα. Αλλά δεν είναι και για όλους...

Top story

Ο Μιχάλης Δέλτα μιλάει για το νέο του δίσκο A new beginning στην Αγγελική Λάλου.

Η αίθουσα στην οποία περιμένει δεκαετίες τώρα το ντόπιο εναλλακτικό σινάφι προκειμένου να αποκτήσει δομές επαγγελματικού επιπέδου.

Η ιστορία και η επίδραση ενός από τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών, μέσα από ένα αφιέρωμα του περιοδικού Sonik

Μια θριαμβευτική επανεμφάνιση των Manowar στην χώρα μας, με αρκετές εκπλήξεις, στην τέταρτη μέρα του Release Athens με τους Rotting Christ, Rhapsody of Fire και Meden Agan να συμπληρώνουν με τις εμφανίσεις τους την πρώτη μεγάλη metal συναυλία, μετά την πανδημία. 

Μέσα από συζητήσεις, περιηγήσεις, συναυλίες και ένα σημαντικό συνέδριο η Στέγη μέχρι τις 10/7 μας συστήνει στα πιο ενδιαφέροντα ψηφιακά πλάσματα. 

Μία από τις πολλά υποσχόμενες εκπροσώπους της φρέσκιας ημεδαπής fem rap σκηνής μας συστήνεται μέσα από μια κουβέντα με τον Δημήτρη Μάστορη. 

Ηχητικές εγκαταστάσεις και live performances στο Φεστιβάλ Sonic Stories δίνουν μουσική πνοή στην πόλη με τη φροντίδα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Μια κουβέντα με τo αθηναϊκό νεοψυχεδελικό σχήμα των Bonnie Nettles, λίγο πριν εμφανιστούν στην σκηνή του Temple, ως showcase στο πλαίσιο του Athens Music Week 2022. 

 Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου για το πλούσιο, καλοκαιρινό, μουσικό πρόγραμμα του Ηρωδείου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

H φετινή πολύχρωμη παρέλαση υπερηφάνειας, με το μεγάλο μήνυμα της συμπερίληψης και της ορατότητας, #ΆνευΌρων, μέσα από τον φακό του Νίκου Ζαραγκόπουλου.

Με αφορμή το αφιέρωμα της  Cinematek στον σκηνοθέτη Νίκο Νικολαΐδη, στον κινηματογράφο Στέλλα, από 20 Ιουνίου μέχρι 25 Ιουλίου, ο Βασίλης Σπανός κάνει μια μικρή αναδρομή στη φιλμογραφία που θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά στο πλαίσιο αυτής της θερινής ρετροσπεκτίβας. 

Λίγο πριν το καλοκαιρινό break, ο Drake ξεσπαθώνει με ένα house album και ο Pharrell επιστρέφει για το μεγάλο cash out του θρύλου που χτίζει εδώ και δύο δεκαετίες.

Όλα όσα έγιναν την τρίτη ημέρα του φετινού Release Athens Festival με οικοδεσπότες τον Parov Stelar, τους Artbat, τον Kevin De Vries και τον El Siciliano. 

Το Athens Music Week επιστρέφει στην Τεχνόπολη, από τις 22 μέχρι τις 24 Ιουνίου με 25 πάνελ συζητήσεων, 23 showcase live acts και 80 καλεσμένους από την αφρόκρεμα της εγχώριας και όχι μόνο μουσικής βιομηχανίας.

Στο νέο του Παρατηρητήριο ο Επίτροπος ασχολείται επιτέλους με την μπάντα που τον έχει απασχολήσει περισσότερο στη social media δραστηριότητά του. 

Ένα σημείωμα του Μάκη Μηλάτου με αφορμή την ανακοίνωση της επανακυκλοφορίας του θρυλικού μουσικού περιοδικού Creem. 

Πώς τα ιδανικά της ισότητας και της διαφορετικότητας, που άνθισαν στις gay κοινότητες της Αμερικής και της Ευρώπης, εμπότισαν το DNA του παγκόσμιου clubbing. 

Ο Δημήτρης Μάστορης αφιερώνει το mypodcast ντεμπούτο του στο “backpack hip hop” υβρίδιο.

Ο Βαγγέλης Πούλιος μας κάνει μαθήματα swing μέσα από ένα παλιότερο άρθρο του για το περιοδικό Sonik

Top