View More
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.
Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το ...
Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε ...
Top story

Η εκδοχή τους στο "How Lucky" είναι η δεύτερη ηχογράφηση του John Prine που ακούμε μετά τον θάνατό του. 

Ακούστε το "Ghosts" που ο μουσικός κυκλοφόρησε λίγο μετά τα 71α γενέθλιά του. 

Με πάνω από μισό αιώνα καριέρα, η, μεταξύ άλλων, «Μούσα του Υπαρξισμού» έφυγε από τη ζωή στα 93 της χρόνια. 

Οι προγραμματισμένες παραστάσεις του Φοίβου Δεληβοριά για τις 24/9 και 1/10 μεταφέρθηκαν στις 6 και 8/10, αντίστοιχα.

Τα έσοδα της μουσικής συλλογής θα διατεθούν εξ' ολοκλήρου για την αγορά αγαθών για τους πρόσφυγες.

Δείτε το βίντεο για το "Nowhere, Man".

Αυτό, πάντως, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας που έγινε στη Μεγάλη Βρετανία.

Το δεύτερο από την επερχόμενη δουλειά της, Disco.

Ο συνθέτης «σήκωσε» το πρώτο του Emmy με το βραβείο «Εξαίρετης Μουσικής Σύνθεσης για Σειρά».

Σταύρος Αβράμογλου - Ζηλεύω Το Φεγγάρι

Κείμενο: Τάσος Μαγιόπουλος

Τι αποκαλούμε σήμερα «λαϊκό τραγούδι» και ποιο το μέλλον του; Πώς μπορούν τα λαϊκά μουσικά στοιχεία του παρελθόντος να ενσωματωθούν στα σύγχρονα μουσικά ρεύματα; Ο τέταρτος προσωπικός δίσκος του Σταύρου Αβράμογλου, με τίτλο Ζηλεύω Το Φεγγάρι, περιέχει 14 τραγούδια που, αν και υφολογικά ανήκουν σε αυτό τον χώρο, μάλλον δεν φιλοδοξούν να απαντήσουν στα παραπάνω ερωτήματα. Έχουμε εδώ να κάνουμε με έναν πολυσυλλεκτικό δίσκο, στον οποίο συμβάλλουν οι τραγουδοποιοί Χρήστος Γιαννόπουλος, Γιώργος Τζωρτζής, Σάκης Τσιλίκης και Γιώργος Ζήκας και οι στιχουργοί Λένα Τραγκανίδα, Βαγγέλης Ζαβός, Μάριος Κατσώνης και Βασίλης Μαστροκώστας. Υπάρχουν ακόμα δύο τραγούδια του George Moustaki, τα “Et Pourtant Dans Le Monde” και “Les Amis”, που, με τους ελληνικούς στίχους του Μιχάλη Αβατάγγελου, γίνονται “Κι Όμως Μέσα Στον Κόσμο” και “Οι Φίλοι” αντίστοιχα, αλλά και το ιταλικό “Se Le Cose Stanno Cosi” των Enriquez-Fersen, από τη δεκαετία του 1960. Οι μελωδίες, οι στίχοι και οι ενορχηστρώσεις των τραγουδιών αυτών δεν κομίζουν, κατά τη γνώμη μου, τίποτα καινούργιο σε όσα ξέρουμε ήδη για το λαϊκό τραγούδι. Παρόλα αυτά έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά φροντισμένο σύνολο, καθώς δύσκολα βρίσκει κανείς μελωδίες που υστερούν αισθητά ή στίχους οι οποίοι να προσβάλλουν την αισθητική και τη νοημοσύνη του ακροατή – έστω κι αν τα κλισέ κυριαρχούν. Στον ενορχηστρωτικό τομέα, η μόνη απόκλιση από την πεπατημένη είναι ότι δίπλα στο μπουζούκι, τον μπαγλαμά και το ακορντεόν τοποθετήθηκαν, μάλλον αδέξια, προγραμματισμένα τύμπανα και μπάσο. Ο Σταύρος Αβράμογλου ερμηνεύει με στιβαρή φωνή και χροιά που ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο ρεπερτόριο ενώ στα δικά μου αφτιά ακούγεται σαν «μαθητής» της σχολής του Γιώργου Νταλάρα. Ξεχώρισα το “Ξαφνικά”, όπου ο ερμηνευτής κάνει ένα στιβαρό ντουέτο με την Πίτσα Παπαδοπούλου, το “Ένα Τσιγάρο Δρόμος”, καθώς και το ομώνυμο του δίσκου, που ερμηνεύει η πρωτοεμφανιζόμενη Angelina. Αντίθετα βρήκα μάλλον κωμική και εκτός κλίματος την προσπάθεια της τελευταίας και του Αβράμογλου να ερμηνεύσουν στα γαλλικά κάποιους από τους αυθεντικούς στίχους στο “Κι Όμως Μέσα Στον Κόσμο”.  Το Ζηλεύω Το Φεγγάρι είναι τίμιος και αξιοπρεπής δίσκος. Το θέμα είναι ότι οι συγκεκριμένοι χαρακτηρισμοί αποδίδονται ολοένα και περισσότερο σε λαϊκούς δίσκους, αντικαθιστώντας άλλους, σαφώς πιο ευνοϊκούς. Η νοσταλγία για το παρελθόν μοιάζει να είναι πλέον ό,τι έχει απομείνει  για το σημερινό λαϊκό τραγούδι. Ζητείται ελπίς λοιπόν…

 

 
Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Κι αναρωτιέται, αλήθεια, πότε θα πάψουμε να «χαϊδεύουμε» την εγχώρια μουσική παραγωγή;

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια ευγενική υπενθύμιση του να αποδέχεστε και να αγαπάτε τον εαυτό σας.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Today των αυστραλών Babe Rainbow.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη φτιάχνει τον χάρτη της πρωτεύουσας με 7 δισκάδικα που συμμετέχουν στην δεύτερη RSD για το 2020, για να τα επισκεφθείτε διαβασμένοι το Σάββατο 26/9.

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε μονόδρομος, τη σημασία του γραπτού λόγου αλλά και το μέλλον της pop μουσικής που διαγράφεται παγκόσμιο.

Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Πλέον αναπολεί όσα γινονταν μετά τα μεσάνυχτα στα αναλογικά στενά και βρίσκει το δρόμο του στα ψηφιακά.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να χειροκροτάμε τα  αθηναϊκά FM όταν ακούμε Stooges.

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα στις ρίμες και βρίσκει τα samples του Jimi Hendrix που «έκοψαν και έραψαν» hip hop καλλιτέχνες, από τους A Tribe Called Quest μέχρι  τους Death Grips.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε και εκείνοι συνιστούν υπομονή.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις ταινίες εκείνες που θα μας κάνουν τους επόμενους μήνες να καθίσουμε στη σκοτεινή αίθουσα με μάσκα -αλλά και στον καναπέ μας, μπροστά στις streaming πλατφόρμες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Συνεχίζοντας σε εκπαιδευτικό κλίμα, ξετυλίγει το κεφάλαιο Λεντ Ζέππελιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Περνάει το νέο του Snap(shots) κάπου ανάμεσα στον Charile Kaufman, τον  Lionel Messi και τους Radiohead.

O Travis Scott λανσάρει μαξιλάρι-γιγάντια κοτομπουκιά McDonald’s κι η Ελένη Τζαννάτου βουτάει στα άδυτα του μουσικού merchandise κι αναρωτιέται «Γιατί;».

Instagram





Top