View More
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...
Δώδεκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για τους γνώστες του gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές video game ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Και λέει «Tο label μου πιστεύει πως αυτό δεν είναι single». Εσείς;

Αυτή τη φορά όχι για το εξώφυλλο του περιοδικού, αλλά για τα γενέθλια του συζύγου της. Αυτό που λέμε couple goals... 

Δημήτρης Καρράς - Ντέμο

Κείμενο: Μαριλού Πολυμεροπούλου

Αν και ο Δημήτρης Καρράς βρίσκεται ήδη μια δεκαετία στα μουσικά μας πράγματα – ως δημιουργός, ως παραγωγός αλλά και ως μέλος των συγκροτημάτων Παζλ, Επειδή και Βωξ – αυτή είναι μόλις η πρώτη προσωπική δουλειά του, με τον ταιριαστό τίτλο Ντέμο. Περιλαμβάνει 9 τραγούδια σε δικές του μουσικές και στίχους, ένα σύντομο ορχηστρικό και ένα remix, ενώ συνδράμουν ερμηνευτικά αρκετοί από τους φίλους που έκανε τόσα χρόνια μέσα από το στούντιο Παζλ.Πιστός στον τίτλο του, ο δίσκος ακούγεται σαν ένα καλογυαλισμένο ντέμο, με ζεστό ήχο και μάλλον λιτές ενορχηστρώσεις. Ο Καρράς δανείζεται στοιχεία από την ελληνική παραδοσιακή μουσική, από την pop, τη folk και τη latin, για να καταθέσει ένα σύνολο το οποίο διατηρεί μεν μια ενιαία ατμόσφαιρα και αισθητική καθ’ όλη τη διάρκεια, χωρίς όμως να κουράζει με επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Στιχουργικά τα πράγματα είναι επίσης ενδιαφέροντα, κυρίως γιατί δεν κυριαρχεί η ερωτική θεματολογία που έχουμε συνηθίσει.Μετά από μία πολύ σύντομη ορχηστρική εισαγωγή, σκάει μύτη το “Όλα Τα Φάρμακα Έχουν Βγει”, ένα από τα καλύτερα τραγούδια εδώ, με ιδιαίτερους, έξυπνους στίχους («Όλα τα φάρμακα έχουν βγει, απλώς δε μας τα δίνουν») και υπέροχη ενορχήστρωση, πραγματικό σεμινάριο στην οικονομία ενός τραγουδιού. Το ίδιο κομμάτι, σε ένα bossa remix από τον παραγωγό Papercut, επιλέχθηκε και για το κλείσιμο. Το “Τραγουδάκι Για Ταινία” είναι ένα ακόμα καλό δείγμα γραφής, με λάτιν ύφος, όμορφη τρομπέτα και επίσης πρωτότυπο θέμα (ένα κινηματογραφικό τραγούδι συστήνεται σε πρώτο πρόσωπο. Άλλες καλές στιγμές είναι τα “Πρωτοχορευτής”, με τον Χαράλαμπο Γαργανουράκη στο στοιχείο του, και το μελαγχολικό “Τα Χρόνια Που Έχασα”. Το magnum opus όμως του Ντέμο είναι νομίζω το “Λυπάμαι”, με την Αρετή Κετιμέ να συμβάλλει τα μέγιστα με την απίστευτα μεστή φωνή της και το σαντούρι της. Τοποθετημένο στην καρδιά του δίσκου, αποτελεί κομβικό σημείο, είναι ό,τι καλύτερο έχει δώσει μέχρι στιγμής ο Καρράς και αφήνει πολλές υποσχέσεις για το τι μπορεί να ακούσουμε από αυτόν στο μέλλον.Υπάρχουν βέβαια και αρκετές αδύναμες στιγμές όπως το “Η Καλύτερη”, όπου η απουσία μελωδίας και ο «κινηματογραφικός» ρεαλισμός οδηγούν στην... κατάθλιψη – με τη συμμετοχή του Πάνου Κατσιμίχα να μη βοηθάει ιδιαίτερα. Επίσης, η μικρή διάρκεια του δίσκου και τα λίγα τραγούδια απαγορεύουν να μιλήσει κανείς για αξιώσεις υψηλότερων στόχων. Είναι σίγουρο ότι η τραγουδοποιΐα του Δημήτρη Καρρά επιδέχεται βελτιώσεων, ειδικά στον μελωδικό τομέα, καθώς πολλά από τα τραγούδια του περιορίζονται σε μάλλον στενά τονικά πλαίσια, ίσως και λόγω της περιορισμένης γκάμας της φωνής του. Εντούτοις, υπάρχουν εδώ όλα τα δείγματα που εγώ χρειάζομαι για να περιμένω τα επόμενα δισκογραφικά βήματά του με ενδιαφέρον.

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (8-14/7) βλέπει από οσκαρικό Anthony Hopkins μέχρι τις σόλο περιπέτειες της Black Widow, ελληνικά ντοκιμαντέρ και κλασικές επανεκδόσεις.

Top