search

DIY?


Πόλη, πολιτική και πολίτευμα πάνε πακέτο από την εποχή που η Αθήνα καυγάδιζε με τη Σπάρτη για την επικράτηση στα ελληνικά πρωτεία. Πόλη ίσον πολίτευμα, και στη δική μας πόλη αλλά και όλες τις πόλεις της χώρας το φρέσκο, μουδιασμένο, θέμα προς συζήτηση είναι ένας πολιτικός θεσμός άμεσης δημοκρατίας.

 Diy_vasiki

Το δημοψήφισμα που εξαγγέλθηκε αναφορικά με τα ήδη συμφωνημένα με τους Ευρωπαίους έχει υποσκελίσει οποιοδήποτε άλλο θέμα καθημερινότητας, κυρίως γιατί πλέον η προσωπική προσέγγιση του καθενός στα μέχρι τώρα δρώμενα καλείται να σχηματοποιηθεί και να λάβει αποφασιστική μορφή. Στο περιθώριο της ανταλλαγής τρομοκρατημένων απόψεων περί βελγικής δανειακής σύμβασης, περί επαναφοράς στη δραχμή/οβολό και περί σφοδρού μεταναστευτικού κύματος, η Αθήνα εξακολουθεί να κινείται. Με στάσεις σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και δημόσιες υπηρεσίες, αλλά εξακολουθεί να κινείται.

Λόγω εθνικής αργίας, έχουμε μείνει μία εβδομάδα πίσω, τότε που οι Keep Shelly In Athens θα έκαναν την πρώτη τους εν Ελλάδι ζωντανή εμφάνιση στο Bios. Ότι παίζουν κάτι συναρπαστικά πρωτοποριακό δεν μπορεί να το πει κανείς. Παρολαυτά, η ηλεκτρονική τους μουσική σίγουρα επεκτείνεται και τσιμπάει πράγματα από διάφορα είδη, αποφεύγοντας μια ωμή και λιτή ambient και ρίχνοντας το βάρος πιο πολύ στο chill-out ατμοσφαιρικό στοιχείο, το οποίο αναγκαστικά επιφέρει η downtempo επιδίωξη της υπόθεσης. Φυσικά, πέρα από ηχητικές κρίσεις, το ντουέτο από την Κυψέλη γέμισε τον χώρο του Bios κυρίως γιατί από την ίδρυσή του σχεδόν είχε την τύχη να φιγουράρει στο ιντάδικο μπλογκ Gorilla Vs. Bear, λαμβάνοντας ταυτόχρονα και μια ελπιδοφόρα αναφορά στο Pitchfork.

 Diy_2_Keep_Shelly

Πριν έτσι την πρώτη τους αμερικανική περιοδεία, οι Keep Shelly In Athens διοργάνωσαν μια εμφάνιση στην Αθήνα για να γνωριστούν λιγάκι με ένα κοινό που ίσως δεν έχει τη δύναμη να τους αναδείξει παγκοσμίως, έχει όμως την αναφαίρετη ιδιότητα του «μητρικού». Πώς ήταν λοιπόν ζωντανά; Ποτέ δεν μάθαμε! Έφτασα στο Bios επιφορτισμένη να καλύψω τη συναυλία, περίπου στα μισά του DJ σετ της ομάδας του SoundInjections. Και αφού οι αρμόδιοι στην πόρτα μου προσήψαν ότι άργησα (ενώ είναι γνωστό ότι το Bios σπάνια τηρεί το ωρολόγιο πρόγραμμά του), έμεινα τελικά απέξω λόγω πολυκοσμίας. Μόλις μια-δυο βδομάδες μετά τον Dirty Beaches, η διαχείριση του κόσμου στον χώρο ήταν η ίδια: όσοι πρόλαβαν να μπουν τον Κύριο είδαν, όλοι οι υπόλοιποι κουβά –ακόμα κι εκείνοι που είχαν προσκλήσεις για να κάνουν δουλειά, οι οποίοι αφέθηκαν να περιμένουν μισή ώρα απέξω για να δουν Αν τελικά θα μπορέσουν οι άνθρωποι του Bios να τους βάλουν μέσα. Νομίζω ωστόσο ότι κοινός τόπος στην παγκόσμια συναυλιακή συμπεριφορική είναι ότι, εκ προπωλήσεως, αγορασμένα εισιτήρια και προσκλήσεις αυτόματα παρακρατούν τον αντίστοιχο χώρο μέσα στην αίθουσα της όποιας συναυλίας. Ψιλά γράμματα, καθώς φαίνεται. Μέχρι πρότινος τουλάχιστον το θέμα είχε να κάνει κυρίως με καταπάτηση κανονισμών περί χωρητικότητας και εξαερισμού από διάφορους συναυλιακούς χώρους. Τώρα, όσο να 'ναι, έγινε κι ένα βήμα μπροστά. Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ τον Τάσο Μαγιόπουλο που «έμεινε στο πόδι μου» κι έτσι είχε το Avopolis ανταπόκριση και εύχομαι στους Keep Shelly In Athens να έχουν μια εποικοδομητική περιοδεία. Θα το σκεφτώ να ξαναπατήσω το πόδι μου στο Bios, αν εσείς όμως δεν είστε από όσους έχουν απηυδήσει με τέτοια φαινόμενα μην χάσετε την Erika M. Anderson (EMA) στις 19/11 και τον Josh T. Pearson στις 10/12.

 Diy_3_The_Ex

Το προηγούμενο βράδυ πάντως, στο Gagarin205, οι EX είχαν προλάβει να διασώσουν την κατάσταση. Σίγουρα η Ολλανδία δεν είναι σε θέση να βάλει το όνομά της σε μια καταγραφή πανκ παράδοσης, διαθέτει όμως τους Ex (και, από μια άλλη σκοπιά, τους I Against I), οι οποίοι ανά τις δεκαετίες έχουν σταθεί στην πρώτη γραμμή ενός πανκ πολιτικών αποχρώσεων, διυλισμένου μέσα από ethiojazz ύστερες προσμείξεις. Στην Αθήνα έκαναν μια εμφάνιση-δυναμίτη που ενθουσίασε ξανά τους μεγάλους και εξέπληξε τους μικρούς (όσοι ήταν αυτοί). Μια εμφάνιση που περιστρεφόταν γύρω από τον νέο τραγουδιστή Arnold De Boer, έναν σχετικά αθόρυβο Andy Moor (είχε πάντως κάνει αίσθηση λίγες μέρες πριν στην εμφάνισή του με τον Γιάννη Κυριακίδη στο 6 D.O.G.S.) και μια Katherina Bornefeld –ωδή στα πρώτα κύματα γυναικείου μουσικού φεμινισμού.

Λίγη απόγνωση παραπάνω από τη βραδιά των Keep Shelly In Athens, πιθανώς να προκάλεσε η νέα ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ Το Δέρμα Που Κατοικώ. Η εμμονή του Ισπανού με το μητρικό πρότυπο και με το μπέρδεμα φυλετικών ταυτοτήτων ίσως να αρχίζει να παρεκτρέπεται όταν ο (ούτως ή άλλως αταίριαστος) Antonio Banderas, ως ευφυής χειρουργός (μέχρι αντιθέσεως με τους νόμους τη φύσης), δίνει στον κατά λάθος βιαστή της κόρης του (που αυτοκτόνησε) τη μορφή και τη σωματική δομή της γυναίκας του (του χειρουργού), η οποία αρχικά κάηκε (αλλά εκείνος τη συντήρησε με προηγμένες ιατρικές μεθόδους…) κι ύστερα αυτοκτόνησε (κι αυτή). Ταυτόχρονα, οι Άλπεις του Γιώργου Λάνθιμου βρίσκονται εδώ και μερικές μέρες στις ελληνικές αίθουσες και έχουν ήδη εκνευρίσει και ενθουσιάσει αρκετούς.

Αύριο Σάββατο, ο Κάπα Βήτα θα κόβει βόλτες στο σύμπαν του Μάνου Χατζιδάκι στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, ενώ την Κυριακή οι Orchids –ένα από τα πιο ενδεικτικά σχήματα της πάλαι ποτέ Sarah Records– θα φέρουν τη σκοτσέζικη ποπ νοοτροπία τους και τον πιο πρόσφατο δίσκο τους The Lost Star στο Tiki, προς τέρψη του σκληροπυρηνικού indie αθηναϊκού κοινού.

Την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, ο Aidan Baker θα βρεθεί στη σκηνή του 6 D.O.G.S, σόλο αλλά και με τη Leah Buckareff ως Nadja, φέρνοντας μαζί μια μακρόσυρτη δισκογραφία και γνώριμες συνδυαστικές διαδρομές shoegaze και ατμοσφαιρικού μέταλ. Οι Έλληνες Yassa, που θα άνοιγαν τη συναυλία, μόλις διαλύθηκαν –στη θέση τους θα παίξουν τελικά οι Horsnah. Η συναυλία επίσης της κυρίας Αρλέτας, που είχε ακυρωθεί τον περασμένο μήνα, επανέρχεται και θα γίνει την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στο Θέατρο Badminton (σημειώστε ότι όσοι είχατε κερδίσει προσκλήσεις και εδώ και σε άλλους διαγωνισμούς, τις διατηρείτε), ενώ το Athens Photo Festival έχει ξεκινήσει ήδη από την Τετάρτη στην Τεχνόπολη.

{youtube width="480" height="300"}v9SUw_0x06A{/youtube}

Κι ενώ ένα ερώτημα που τίθεται συχνά στο περιβάλλον μου είναι το πώς γίνεται σε μια χώρα όπου οι πολιτικές εξελίξεις είναι άπιαστες να μην υπάρχει μια μπάντα η οποία να παίζει σοβαρό πανκ –με την αρχέγονη έννοιά του– οι STRESS ετοιμάζονται να επανακυκλοφορήσουν τον δίσκο τους O Ήχος Της Ανασφάλειας, που έχει πλέον περάσει στη σφαίρα του κλασικού.

{youtube width="480" height="300"}pxYRdk3JBgs{/youtube}

Το χρονοδιάγραμμα μιας ελληνικής εβδομάδας χάνει μέρα με την ημέρα την οποιαδήποτε σταθερά –είτε αυτή είναι ατομική, είτε συλλογική, είτε (εσχάτως) ενωσιακή– οπότε ποιος ξέρει πώς θα μας βρει η επόμενη Παρασκευή; Ως τότε, καλή εβδομάδα...