View More

Cheap Elitism #2: Iggy Goes Pop

O Δημήτρης Μάστορης σταχυολογεί μερικές iconic και κάποιες λιγότερo γνωστές συνεργασίες του Iggy Pop, λίγο πριν την εμφάνιση του στο Release Athens Festival.

avopolis.team
avopolis.team

 

https://www.mixcloud.com/avopolisradiogr/cheap-elitism-vol-2-iggy-goes-pop/

Κατά καιρούς, διάφορα rock icons προβαίνουν σε συνεργασίες που μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνονται από απρόσμενες έως και αταίριαστες – χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι η πρωταρχική ετυμηγορία του ακροατή έχει ιδιαίτερη βάση αναφορικά με το ποιόν του αποτελέσματος. Κατεξοχήν παράδειγμα – ταυτόχρονα και εξαίρεση δεδομένων συχνότητας και συνέπειας – αποτελεί ο Iggy Pop. Όταν αποφάσισε να απεκδυθεί εν μέρει τον μανδύα του «Νονού της Punk», βουτώντας στα βαθιά της Βερολινέζικης περιόδου του David Bowie με το αριστουργηματικό “The Idiot”, μάλλον ούτε ο ίδιος γνώριζε ακριβώς το που θα τον οδηγούσε το mindset της σύμπραξης με καλλιτέχνης ανάλογου εκτοπίσματος μα αποφασιστικά διαφορετικού ηχοχρώματος από αυτό των Stooges.

Ξεκινώντας με το “Risky” του Ryuichi Sakamoto, από τον δίσκο Neo Geo που φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του σπουδαίου Bill Laswell (με τον οποίο, δύο δεκαετίες αργότερα, θα συνεργαστεί στο project του ονόματι “Praxis”), ο Iggy δανείζει τη φωνή του σε μουσικές που ως επί το πλείστον αφήνουν τις ηλεκτρισμένες κιθάρες στην άκρη, ξεκινάει δε από το ασιατικών καταβολών fusion/new wave, για να περάσει εν συνεχεία από το Ισραήλ (σε σύμπραξη με την τότε ποπ ιέρεια της χώρας ονόματι Ofra Haza) καθώς και από τα Βαλκάνια – τρεις συνεργασίες με τον Goran Bregovic για λογαριασμό της ταινίας Arizona Dream του Emir Kusturica πιστοποιούν τη συγκεκριμένη γεωγραφική στάση με απόλυτη επιτυχία.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου και ακούστε το podcast στο MyPodcasts του Avopolis.gr

avopolis_google_news

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Γάλλοι "papys beatmakers" προσγειώνονται στο stage του Arch Club Live Stage το Σάββατο 30 ...

Προθέρμανση για το εκρηκτικό διήμερο στο Θέατρο Βράχων που θα φιλοξενήσει συνολικά 10 καλλιτέχνες

FEATURED TODAY

Χωρίς καμία έκπτωση σε επίπεδο ενέργειας, λόγω της πρωτύτερης εμφάνισής τους στην Αθήνα, οι Βρετανοί  μοιράστηκαν για δεύτερη συνεχόμενη βραδιά την αλήθεια τους με το ελληνικό κοινό κι εκείνο αφέθηκε στη μέθεξη, αποθεώνοντάς τους.

Οι βράχοι του Βρετανικού post-punk σάρωσαν τα πάντα στο πέρασμα τους κατά την πρώτη τους εμφάνιση στο φετινό μίνι Plisskën Festival και το ελληνικό κοινό ένιωσε στο μεδούλι του την απαράμιλλη συναυλιακή τους εμπειρία.

Το εμβληματικό έργο Koyaanisqatsi: Life out of Balance ερμηνεύτηκε στην ολότητα του στο Ηρώδειο, από το Philip Glass Ensemble. Εντυπώσεις και φωτογραφίες από την παράσταση. Γράφει ο Άγγελος Κυρούσης.

Top