View More
Το νέο πρότζεκτ του ιδρύματος Ωνάση μπαίνει με εγχώριες μπάντες μέσα στα αγαπημένα λαϊβάδικα της πόλης και φέρνει τη συναυλιακή εμπειρία στο σαλόνι μας. Λίγο πριν δούμε ...
Στο νέο του Incoming, o Δημήτρης Λιλής δανείζεται τα λόγια του Λεξ για να αποδείξει τι χρειάζεται το εγχώριο rap.
Και κάπως έτσι, έκαναν υπολογίσιμο το εγχώριο progressive metal. Τα υπόλοιπα τα εξηγεί καλύτερα ο κιθαρίστας της μπάντας, Γιώργος Τζαβάρας (Ravaya) στον ...
Όσο το σπίτι αυτόν τον χειμώνα μοιάζει μονόδρομος, η Τάνια Σκραπαλιώρη προτείνει 8 βιβλία που θα το κάνουν ακόμα πιο φιλόξενο, επιμηκύνοντάς το προς άπειρες συγγραφικές ...
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Top story

Κάτι που δημιουργεί γενικότερα ερωτηματικά για το αν θα δούμε αυτό το καλοκαίρι μεγάλα μουσικά φεστιβάλ.

Την Κυριακή 24 Οκτωβρίου του 2021.

Ο Joe Biden έγινε ο 46ος πρόεδρος των ΗΠΑ, η Kamala Harris η πρώτη γυναίκα αντιπρόεδρος, η Lady Gaga τραγούδησε τον εθνικό ύμνο, η Jennifer Lopez χώρεσε

Οι δύο φρέσκοι μουσικοί συναντήθηκαν πριν λίγες μέρες μέσω του Avopolis Radio, για μια 90λεπτη συνομιλία με τον Δημήτρη Λιλή.

Δείτε τον Robin Pecknold να παίζει ζωντανά το κομμάτι της μπάντας του στην εκκλησία Brooklyn’s St. Ann & the Holy Trinity.

Το Ok Human θα έρθει στα ακουστικά μας μέσα στον μήνα.

Δύο από τις πιο φρέσκες εγχώριες μουσικές προσωπικότητες συνομιλούν στον αέρα του σταθμού μας, σήμερα Τρίτη 19/1 στις 19:00.

Αρκεί να φορέσετε τις πυτζάμες σας και να τους περιμένετε στο σαλόνι σας, την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου.

Ακούστε το "Love", άλλο ένα single που προλογίζει την επερχόμενη δουλειά της μπάντας, Afterglow.

kashmir

Σαν να χειμώνιασε απότομα. Εξαιρετικά! Είχαμε δεν είχαμε θα τον φάμε τον χειμώνα μέσα στα ζεστά από τα κορμιά μας σπίτια, θα χάσουμε τον χρόνο, θα βυθιστούμε και πάλι σε ό,τι αγαπάμε να μισούμε και άλλα τέτοια κλισέ. Μέσα σε όλα αυτά, οι τυχεροί που έχουν full back up από μουσική θα δεχτούν να ξαναπέσουν στην αγκαλιά της γλυκά, χωρίς ενδοιασμούς και άλλα τέτοια. Αποτέλεσμα, να ξανασυστηθούμε με μουσικά ρεύματα που μας έκαναν εντύπωση και τα ακολουθήσαμε με μανία τα χρόνια που πέρασαν.

Για όλους εμάς που αγαπάμε την jazz και την funk και το 1990 ήμασταν πιτσιρίκια, το μουσικό κύμα της acid jazz ήταν ό,τι έπρεπε στα αυτιά μας. Δεν ήταν ούτε αυστηρό όπως η jazz, ούτε σκληρό όπως η funk. Αντιθέτως, τα διέθετε και τα δύο και συνέπεσε χρονικά κοντά στο jungle και την drum 'n' bass. Σαν να λέμε φρεσκάδα από παντού. Άσε που βοήθησε πολύ στο να μάθουμε κλασικά πράγματα, μετέπειτα. Αξέχαστο το πρώτο label του Gilles Peterson,Talkin Loud, που υπηρέτησε αυτόν τον ήχο όσο κανένα άλλο. IncognitoJames Taylor QuartetBrand New Heavies, Jamiroquai και πολλοί άλλοι στον τεράστιο κατάλογο αυτού του, όχι και τόσο σκληρού ήχου θα έλεγα. Αφού και από θέμα παραγωγής αλλά και αισθητικής τα πράγματα ήταν πιο light, αν όχι φλώρικα. Το πώς φτάσαμε από όλο αυτό να λατρεύουμε την σχεδόν «ψεύτικη» ελαφρότητα των 80s και 90s, είναι άλλο θέμα.
 
Και μιας και φτάσαμε να μνημονεύουμε την δεκαετία του '90, ας σταθούμε εδώ με πείσμα. Τα χρώματα συνέχισαν να είναι πολλά αλλά τότε πήραν μια ύποπτη γυαλάδα. Τα ρούχα μας ήταν άλλα ντ' άλλων, ορειβατικά παπούτσια με μπλουτζίν και φουσκωτά μπουφάν, ήταν ανάμεσα στους αγαπημένους μας συνδυασμούς ρούχων και πολλά ηλεκτρονικά dance για κάποιους και metal για άλλους στις κασέτες μας. Αν μοιράσουμε την πίτα ισόποσα θα μείνει ένα κομμάτι αυτών που διέφεραν με τον τρόπο τους και άκουγαν πιο funky πράγματα. Μην ξεχνάτε πως η μουσική εφηβεία των περισσοτέρων ήταν ξερή και μονοδιάστατη. Σχεδόν φανατιζόμασταν με τα μουσικά μας συμφέροντα.
 
Όταν πρωτοάκουσα Kashmir η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιάστηκα. Δεν πίστευα στα αυτιά μου. Μια μπάντα πιτσιρικάδων από την αγωνιστική, βαμμένη rock Θεσσαλονίκη, συνάμα ερωτική όμως που παραστράτησε δίνοντας το σωστό groove, παίζοντας acid jazz. Brass section σωστό, disco funk φάση με άπειρο wah στην κιθάρα, στακάτα τύμπανα και αυτά τα εξαιρετικά ανδρικά ελληνόστιχα φωνητικά, που είτε λατρεύεις, είτε μισείς. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Έτσι, όταν η Veego Records από την Πάτρα έβαλε σκοπό να κυκλοφορήσει το υλικό των Kashmir σε βινύλιο, περίμενα πως και πως. Για πρώτη φορά το μοναδικό τους άλμπουμ 5 κομματιών θα τυπωθεί σε special edition limited βινύλιο με νέο artwork. Η απίθανη ιστορία πίσω από την κυκλοφορία του 1993 θέλει την μπάντα να το κυκλοφορεί στα live μαζί με το εισιτήριο και μέσω της αλυσίδας καλλυντικών Body Shop σε cd, που μπορούσες να αποκτήσεις με αγορές άνω των 10.000 δραχμών από τα καταστήματα! 
 

Όσον αφορά την δράση τους, μέχρι το 2000 που διαλύθηκαν, έπαιξαν περίπου 250 συναυλίες σε όλη την Ελλάδα. Μεταξύ αυτών υπήρξαν και το opening act για τον τεράστιο James Brown, το 1999. Λειτουργούσαν πλήρως αυτοδιαχειριζόμενα και ανεξάρτητα, είχαν κοινό ταμείο, εξοπλισμό και φυσικά πλήρωναν μόνοι τους τις παραγωγές τους. Ήταν μια ομάδα που λειτουργούσε. Στο πλαίσιο αυτής της λειτουργικότητας αυξήθηκαν σιγά-σιγά και οι προσδοκίες. Από τα blues του Chicago πέρασαν στον James Brown, στους Earth, Wind and Fire, στους Chic και από εκεί στην υποκουλτούρα της disco, του Sylvester και του Jimmy Somerville

 
Είκοσι χρόνια μετά, οι διαλυμένοι Kashmir σε επίσημη κυκλοφορία μάλλον έχουν να πουν πιο πολλά στο μουσικόφιλο κοινό του τώρα σε σχέση με τότε. Στο παιχνίδι ερωτήσεων - απαντήσεων οι τραγουδιστής τους και στιχουργός, Georges Perin:
 
Πως προέκυψε το σχήμα;
 
Ουσιαστικά από το 11ο γυμνάσιο των 40 Εκκλησιών Θεσσαλονίκης καθώς στην αρχική σύνθεση της μπάντας ήμασταν όλοι συμμαθητές. Όλα ξεκίνησαν από τον Κώστα Καρυωτάκη (τύμπανα). Κάναμε τότε τις πρώτες πρόβες μας στο δώμα του σπιτιού του. 'Ημουν μόλις 15 χρονών.
 
Εποχή χωρίς ίντερνετ. Δύσκολα αλλά ουσιαστικά τα μουσικά ερεθίσματα. Τι μουσική ακούγατε και αγοράζατε; Τι επιρροές είχατε;
 
Πολλές επιρροές και αρκετά διαφορετικές, η αλήθεια είναι. Τότε περιμέναμε πως και πως για να πάμε σε δισκάδικο και να αγοράσουμε δίσκους τους οποίους ''λιώναμε'' κυριολεκτικά απο το πολύ άκουσμα. Οι επιρροές ήταν κυρίως αγγλόφωνο Rock, Blues και Rhythm & Blues και στη συνέχεια Soul, Funk και Disco. Αμέτρητοι τίτλοι και καλλιτέχνες. Χωρίς το ίντερνετ τότε όλη η πληροφορία για τη μουσική προερχόταν από το ραδιόφωνο, τις βιντεοκασέτες, τις μουσικές εκπομπές στη τηλεόραση, τους φίλους. Εξαιρετικά σημαντική επιρροή ήταν και οι συναυλίες κάθε είδους. Δε θα ξεχάσω ποτέ πόσο διδακτικά ήταν τότε τα live για τα διψασμένα αυτιά μας είτε έπαιζαν οι Motorhead είτε ο Junior Wells
 
Δεν θα σου κρυφτώ. Το Kashmir μου θυμίζει Αμερικάνικη 70s Soul Funk. Ποιά είναι η ιστορία πίσω απο το όνομα;
 
Το όνομα προέρχεται από το ομώνυμο κομμάτι των Led Zeppelin χωρίς όμως να σημαίνει τίποτα αυτό, καθώς τα κομμάτια μας δεν έμοιαζαν με αυτά των Ζέπελιν. Περισσότερο την υφή του υφάσματος (κασμίρ) προσεγγίσαμε. Μπορεί πράγματι να θυμίζει Soul Funk της δεκαετίας του 70, αλλα βαθιά μέσα μας το ξέραμε πως ήταν καθαρή και αγνή έκφραση, και κυρίως ένα αμάλγαμα όλων των χαρακτήρων και ακουσμάτων μας, που δεν ήταν σε καμία περίπτωση πάντα κοινά. 
 
Στα 90s η Ελληνική ροκ καλά κρατούσε, ιδίως στην Θεσσαλονίκη. Πως ξεγλιστρήσατε απο όλη αυτή την διάχυτη ανδρεναλίνη στον αέρα και διαλέξατε αυτό τον ήχο; 
 
Ξεγλιστρήσαμε σίγουρα από το να αναπαράγουμε το ροκ της δεκαετίας του '90 αλλά όχι από την αδρεναλίνη. Αν βρισκόσασταν στην συναυλία των Kashmir στην κατάμεστη "Υδρόγειο" το '97 θα βλέπατε πως η αδρεναλίνη ήταν πράγματι διάχυτη αλλά αφορούσε κάθε μορφή μουσικής δημιουργίας, από τη Punk μεχρι τη Disco. Απλά αφορούσε ένα πιο εναλλακτικό κοινό, ενίοτε πιο Gay Friendly όπως ονομάστηκε αρκετά χρόνια αργότερα. Ηταν σίγουρα όμορφα χρόνια και θεωρώ πως κάποιοι ακολουθήσαμε τον προσωπικό μας ήχο, όπως και οι Xaxakes, με αποτέλεσμα να εισάγουμε νέα στοιχεία έκφρασης με ελληνικό στίχο. 
 
Ο Ελληνικός στίχος είναι πραγματικά το κάτι άλλο! Το υποστηρίζω σε κάθε περίπτωση. Τι feedback εισπράξατε εκείνη την περίοδο;
 
Τους Kashmir τότε ή θα τους λατρευες ή θα τους απεχθανόσουν. Είχαμε έναν ιδιαίτερο ήχο αλλά και παρουσία στη σκηνή, με αποτέλεσμα να δεχτούμε ολη τη γκάμα των αντιδράσεων. Έχοντας όμως πλέον μεγαλύτερη εμπειρία μουσικά αναπολώ με νοσταλγία τα χρόνια που ήμασταν τόσο τολμηροί, χωρίς να μας ενδιαφέρουν τόσο οι αντιδράσεις του κοινού. Η δημιουργία θέλει τόλμη, ενίοτε και θράσος για να είναι αυθεντική. Όταν όμως είσαι θρασύς, μπορεί να φας και κανένα γιαούρτι! Βλέπε συναυλία Boy George το '85.
 
Πως προέκυψε η συνεργασία με την αλυσίδα καλλυντικών; Αρκετά ανορθόδοξος τρόπος για να πουλήσεις τον δίσκο σου θα πω. 
 
Δεν ήταν τόσο ανορθόδοξος τρόπος για εκείνη την εποχή. Υπήρχαν πολλές πρωτοβουλίες σε εταιρικό επίπεδο στη Θεσσαλονίκη τότε που επένδυαν στη τέχνη, οπως για παράδειγμα η Fena Fresh. Τα Βody Shop ήταν τότε σε άνθηση και λάτρευαν τη δουλειά μας.
 
Πως αισθάνεσαι που θα βγεί μετά απο 20 ολόκληρα χρόνια το υλικό σας;
 
Ομολογώ πως είναι συγκινητικό. Οι Kashmir ήταν η αρχή της πορείας μου στη μουσική, τα εφηβικά μουσικά μου χρόνια. Η αγάπη την οποία έδειξε ο Ανδρέας Μητρέλης - ένας true music lover - στην Veego Records. Για τον δίσκο ήταν μια μορφή καλλιτεχνικής δικαίωσης, είκοσι χρόνια μετά. Μπορεί να είναι ο 60ος περίπου δίσκος στον οποίο συμμετέχω, αλλά θα είναι για πάντα ο πρώτος. 
 

Ελένη Τζαννάτου
Ελένη Τζαννάτου

Σαν να χειμώνιασε απότομα. Εξαιρετικά! Είχαμε δεν είχαμε θα τον φάμε τον χειμώνα μέσα στα ζεστά από τα κορμιά μας σπίτια, θα χάσουμε τον χρόνο, θα βυθιστούμε και πάλι σε ό,τι αγαπάμε να μισούμε και άλλα τέτοια κλισέ. Μέσα σε όλα αυτά, οι τυχεροί που έχουν full back up από μουσική θα δεχτούν να ξαναπέσουν στην αγκαλιά της γλυκά, χωρίς ενδοιασμούς και άλλα τέτοια. Αποτέλεσμα, να ξανασυστηθούμε με μουσικά ρεύματα που μας έκαναν εντύπωση και τα ακολουθήσαμε με μανία τα χρόνια που πέρασαν.

Για όλους εμάς που αγαπάμε την jazz και την funk και το 1990 ήμασταν πιτσιρίκια, το μουσικό κύμα της acid jazz ήταν ό,τι έπρεπε στα αυτιά μας. Δεν ήταν ούτε αυστηρό όπως η jazz, ούτε σκληρό όπως η funk. Αντιθέτως, τα διέθετε και τα δύο και συνέπεσε χρονικά κοντά στο jungle και την drum 'n' bass. Σαν να λέμε φρεσκάδα από παντού. Άσε που βοήθησε πολύ στο να μάθουμε κλασικά πράγματα, μετέπειτα. Αξέχαστο το πρώτο label του Gilles Peterson,Talkin Loud, που υπηρέτησε αυτόν τον ήχο όσο κανένα άλλο. IncognitoJames Taylor QuartetBrand New Heavies, Jamiroquai και πολλοί άλλοι στον τεράστιο κατάλογο αυτού του, όχι και τόσο σκληρού ήχου θα έλεγα. Αφού και από θέμα παραγωγής αλλά και αισθητικής τα πράγματα ήταν πιο light, αν όχι φλώρικα. Το πώς φτάσαμε από όλο αυτό να λατρεύουμε την σχεδόν «ψεύτικη» ελαφρότητα των 80s και 90s, είναι άλλο θέμα.
 
Και μιας και φτάσαμε να μνημονεύουμε την δεκαετία του '90, ας σταθούμε εδώ με πείσμα. Τα χρώματα συνέχισαν να είναι πολλά αλλά τότε πήραν μια ύποπτη γυαλάδα. Τα ρούχα μας ήταν άλλα ντ' άλλων, ορειβατικά παπούτσια με μπλουτζίν και φουσκωτά μπουφάν, ήταν ανάμεσα στους αγαπημένους μας συνδυασμούς ρούχων και πολλά ηλεκτρονικά dance για κάποιους και metal για άλλους στις κασέτες μας. Αν μοιράσουμε την πίτα ισόποσα θα μείνει ένα κομμάτι αυτών που διέφεραν με τον τρόπο τους και άκουγαν πιο funky πράγματα. Μην ξεχνάτε πως η μουσική εφηβεία των περισσοτέρων ήταν ξερή και μονοδιάστατη. Σχεδόν φανατιζόμασταν με τα μουσικά μας συμφέροντα.
 
Όταν πρωτοάκουσα Kashmir η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιάστηκα. Δεν πίστευα στα αυτιά μου. Μια μπάντα πιτσιρικάδων από την αγωνιστική, βαμμένη rock Θεσσαλονίκη, συνάμα ερωτική όμως που παραστράτησε δίνοντας το σωστό groove, παίζοντας acid jazz. Brass section σωστό, disco funk φάση με άπειρο wah στην κιθάρα, στακάτα τύμπανα και αυτά τα εξαιρετικά ανδρικά ελληνόστιχα φωνητικά, που είτε λατρεύεις, είτε μισείς. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Έτσι, όταν η Veego Records από την Πάτρα έβαλε σκοπό να κυκλοφορήσει το υλικό των Kashmir σε βινύλιο, περίμενα πως και πως. Για πρώτη φορά το μοναδικό τους άλμπουμ 5 κομματιών θα τυπωθεί σε special edition limited βινύλιο με νέο artwork. Η απίθανη ιστορία πίσω από την κυκλοφορία του 1993 θέλει την μπάντα να το κυκλοφορεί στα live μαζί με το εισιτήριο και μέσω της αλυσίδας καλλυντικών Body Shop σε cd, που μπορούσες να αποκτήσεις με αγορές άνω των 10.000 δραχμών από τα καταστήματα! 
 

Όσον αφορά την δράση τους, μέχρι το 2000 που διαλύθηκαν, έπαιξαν περίπου 250 συναυλίες σε όλη την Ελλάδα. Μεταξύ αυτών υπήρξαν και το opening act για τον τεράστιο James Brown, το 1999. Λειτουργούσαν πλήρως αυτοδιαχειριζόμενα και ανεξάρτητα, είχαν κοινό ταμείο, εξοπλισμό και φυσικά πλήρωναν μόνοι τους τις παραγωγές τους. Ήταν μια ομάδα που λειτουργούσε. Στο πλαίσιο αυτής της λειτουργικότητας αυξήθηκαν σιγά-σιγά και οι προσδοκίες. Από τα blues του Chicago πέρασαν στον James Brown, στους Earth, Wind and Fire, στους Chic και από εκεί στην υποκουλτούρα της disco, του Sylvester και του Jimmy Somerville

 
Είκοσι χρόνια μετά, οι διαλυμένοι Kashmir σε επίσημη κυκλοφορία μάλλον έχουν να πουν πιο πολλά στο μουσικόφιλο κοινό του τώρα σε σχέση με τότε. Στο παιχνίδι ερωτήσεων - απαντήσεων οι τραγουδιστής τους και στιχουργός, Georges Perin:
 
Πως προέκυψε το σχήμα;
 
Ουσιαστικά από το 11ο γυμνάσιο των 40 Εκκλησιών Θεσσαλονίκης καθώς στην αρχική σύνθεση της μπάντας ήμασταν όλοι συμμαθητές. Όλα ξεκίνησαν από τον Κώστα Καρυωτάκη (τύμπανα). Κάναμε τότε τις πρώτες πρόβες μας στο δώμα του σπιτιού του. 'Ημουν μόλις 15 χρονών.
 
Εποχή χωρίς ίντερνετ. Δύσκολα αλλά ουσιαστικά τα μουσικά ερεθίσματα. Τι μουσική ακούγατε και αγοράζατε; Τι επιρροές είχατε;
 
Πολλές επιρροές και αρκετά διαφορετικές, η αλήθεια είναι. Τότε περιμέναμε πως και πως για να πάμε σε δισκάδικο και να αγοράσουμε δίσκους τους οποίους ''λιώναμε'' κυριολεκτικά απο το πολύ άκουσμα. Οι επιρροές ήταν κυρίως αγγλόφωνο Rock, Blues και Rhythm & Blues και στη συνέχεια Soul, Funk και Disco. Αμέτρητοι τίτλοι και καλλιτέχνες. Χωρίς το ίντερνετ τότε όλη η πληροφορία για τη μουσική προερχόταν από το ραδιόφωνο, τις βιντεοκασέτες, τις μουσικές εκπομπές στη τηλεόραση, τους φίλους. Εξαιρετικά σημαντική επιρροή ήταν και οι συναυλίες κάθε είδους. Δε θα ξεχάσω ποτέ πόσο διδακτικά ήταν τότε τα live για τα διψασμένα αυτιά μας είτε έπαιζαν οι Motorhead είτε ο Junior Wells
 
Δεν θα σου κρυφτώ. Το Kashmir μου θυμίζει Αμερικάνικη 70s Soul Funk. Ποιά είναι η ιστορία πίσω απο το όνομα;
 
Το όνομα προέρχεται από το ομώνυμο κομμάτι των Led Zeppelin χωρίς όμως να σημαίνει τίποτα αυτό, καθώς τα κομμάτια μας δεν έμοιαζαν με αυτά των Ζέπελιν. Περισσότερο την υφή του υφάσματος (κασμίρ) προσεγγίσαμε. Μπορεί πράγματι να θυμίζει Soul Funk της δεκαετίας του 70, αλλα βαθιά μέσα μας το ξέραμε πως ήταν καθαρή και αγνή έκφραση, και κυρίως ένα αμάλγαμα όλων των χαρακτήρων και ακουσμάτων μας, που δεν ήταν σε καμία περίπτωση πάντα κοινά. 
 
Στα 90s η Ελληνική ροκ καλά κρατούσε, ιδίως στην Θεσσαλονίκη. Πως ξεγλιστρήσατε απο όλη αυτή την διάχυτη ανδρεναλίνη στον αέρα και διαλέξατε αυτό τον ήχο; 
 
Ξεγλιστρήσαμε σίγουρα από το να αναπαράγουμε το ροκ της δεκαετίας του '90 αλλά όχι από την αδρεναλίνη. Αν βρισκόσασταν στην συναυλία των Kashmir στην κατάμεστη "Υδρόγειο" το '97 θα βλέπατε πως η αδρεναλίνη ήταν πράγματι διάχυτη αλλά αφορούσε κάθε μορφή μουσικής δημιουργίας, από τη Punk μεχρι τη Disco. Απλά αφορούσε ένα πιο εναλλακτικό κοινό, ενίοτε πιο Gay Friendly όπως ονομάστηκε αρκετά χρόνια αργότερα. Ηταν σίγουρα όμορφα χρόνια και θεωρώ πως κάποιοι ακολουθήσαμε τον προσωπικό μας ήχο, όπως και οι Xaxakes, με αποτέλεσμα να εισάγουμε νέα στοιχεία έκφρασης με ελληνικό στίχο. 
 
Ο Ελληνικός στίχος είναι πραγματικά το κάτι άλλο! Το υποστηρίζω σε κάθε περίπτωση. Τι feedback εισπράξατε εκείνη την περίοδο;
 
Τους Kashmir τότε ή θα τους λατρευες ή θα τους απεχθανόσουν. Είχαμε έναν ιδιαίτερο ήχο αλλά και παρουσία στη σκηνή, με αποτέλεσμα να δεχτούμε ολη τη γκάμα των αντιδράσεων. Έχοντας όμως πλέον μεγαλύτερη εμπειρία μουσικά αναπολώ με νοσταλγία τα χρόνια που ήμασταν τόσο τολμηροί, χωρίς να μας ενδιαφέρουν τόσο οι αντιδράσεις του κοινού. Η δημιουργία θέλει τόλμη, ενίοτε και θράσος για να είναι αυθεντική. Όταν όμως είσαι θρασύς, μπορεί να φας και κανένα γιαούρτι! Βλέπε συναυλία Boy George το '85.
 
Πως προέκυψε η συνεργασία με την αλυσίδα καλλυντικών; Αρκετά ανορθόδοξος τρόπος για να πουλήσεις τον δίσκο σου θα πω. 
 
Δεν ήταν τόσο ανορθόδοξος τρόπος για εκείνη την εποχή. Υπήρχαν πολλές πρωτοβουλίες σε εταιρικό επίπεδο στη Θεσσαλονίκη τότε που επένδυαν στη τέχνη, οπως για παράδειγμα η Fena Fresh. Τα Βody Shop ήταν τότε σε άνθηση και λάτρευαν τη δουλειά μας.
 
Πως αισθάνεσαι που θα βγεί μετά απο 20 ολόκληρα χρόνια το υλικό σας;
 
Ομολογώ πως είναι συγκινητικό. Οι Kashmir ήταν η αρχή της πορείας μου στη μουσική, τα εφηβικά μουσικά μου χρόνια. Η αγάπη την οποία έδειξε ο Ανδρέας Μητρέλης - ένας true music lover - στην Veego Records. Για τον δίσκο ήταν μια μορφή καλλιτεχνικής δικαίωσης, είκοσι χρόνια μετά. Μπορεί να είναι ο 60ος περίπου δίσκος στον οποίο συμμετέχω, αλλά θα είναι για πάντα ο πρώτος. 
 


Top story

Το νέο πρότζεκτ του ιδρύματος Ωνάση μπαίνει με εγχώριες μπάντες μέσα στα αγαπημένα λαϊβάδικα της πόλης και φέρνει τη συναυλιακή εμπειρία στο σαλόνι μας. Λίγο πριν δούμε τους ATH Kids (24/1), ο ιθύνων νους του Stages A/Live, Χρήστος Σαρρής, μιλάει στο Avopolis για το όλο εγχείρημα αλλά και τη ζωντανή μουσική της νέας εποχής.

Στο νέο του Incoming, o Δημήτρης Λιλής δανείζεται τα λόγια του Λεξ για να αποδείξει τι χρειάζεται το εγχώριο rap.

Και κάπως έτσι, έκαναν υπολογίσιμο το εγχώριο progressive metal. Τα υπόλοιπα τα εξηγεί καλύτερα ο κιθαρίστας της μπάντας, Γιώργος Τζαβάρας (Ravaya) στον Αλέξανδρο Τοπιντζή, με αφορμή το νέο δίσκο των Need, Norchestrion: A Song for the End.

Όσο το σπίτι αυτόν τον χειμώνα μοιάζει μονόδρομος, η Τάνια Σκραπαλιώρη προτείνει 8 βιβλία που θα το κάνουν ακόμα πιο φιλόξενο, επιμηκύνοντάς το προς άπειρες συγγραφικές κατευθύνσεις.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) συνδυάζει την εγχώρια επικαιρότητα με την pop κουλτούρα που κατανάλωσε.

Ρηξικέλευθος παραγωγός, δημιουργός του Wall of Sound, κακοποιητικός, δολοφόνος. Ο Ανδρέας Κύρκος ανατρέχει στο φρενήρες σύμπαν ενός από τα μεγαλύτερα παράδοξα της pop ιστορίας, του Phil Spector, που πέθανε στα 81 του χρόνια.

Πώς το όραμα του για την A$AP κολεκτίβα άλλαξε το rap παιχνίδι; Και ποιος είναι αυτός ο Λατινοαμερικανός της Νέας Υόρκης για τον οποίο, 6 χρόνια πριν, όλα τέλειωσαν βίαια, αλλά αυτοί που ξέρουν, τιμούν κάθε χρόνο στις 18 Ιανουαρίου; Ο Δημήτρης Λιλής έχει τις απαντήσεις.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Περνάει το νέο του Παρατηρητήριο, απορώντας για το φεϊσμπουκικό ban της Επιτροπής και του ΚΨΜ, αλλά δε σας αφήνει χωρίς τις νέες κυκλοφορίες που έπιασε το ραντάρ του.

Μόνο τυχαίοι δεν είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από κάποιους δίσκους που γνωρίζουν μαζική επιτυχία…

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος γυρνάει στα 90s και τα ambient αυλάκια του Aphex Twin, για να φτιάξει ένα mix που θα μας στείλει στη λήθη.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις 10 ταινίες της award season που εικάζει πως θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον και όταν έρθει η ώρα, θα «σηκώσουν» τα βραβεία της χρονιάς.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αποχαιρετά τον σπουδαίο συγγραφέα που έφυγε από τη ζωή, αφού άφησε το δικό του αποτύπωμα στην ελληνική γραμματεία. Άλλωστε, ήταν από τις πένες που μπορούσε να πει τα πάντα με μία μόνο λέξη: την πρώτη του.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) σαλπάρει για ΗΠΑ: από το Καπιτώλιο του 2021, μέχρι τη βαθιά Αμερική των 30s και των αδελφών Coen.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο κάνει μια ανθολογία με τους πιο ψεκασμένους στίχους των Iced Earth. Όλοι ξέρουμε γιατί...

Στο πρώτο του Incoming για το 2021, ο Δημήτρης Λιλής βάζει στόχο να ακούσει φέτος όση περισσότερη και διαφορετική μουσική μπορεί. Χωρίς να ξεχνάει, όσα δίδαξαν οι παλιοί.

Instagram





Top