search

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΕΑ

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου στην ATOPOS CVC, με είσοδο ελεύθερη

Ένα ολόκληρο έτος δράσεων γύρω από το βιβλίο, το κείμενο, την τέχνη και την ανάγνωση έχει προκηρύξει η ATOPOS CVC στον χώρο της (Σαλαμίνος 72), υπό τον τίτλο-ομπρέλα #TextMe. Οι δράσεις αυτές επιμελούνται από τον Βασίλη Ζηδιανάκη και λαμβάνουν χώρα με την ευκαιρία της φετινής ανακήρυξης της Αθήνας ως Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Βιβλίου.

Στα πλαίσιά τους, ο ο ερευνητής Φιλ Ιερόπουλος ανέλαβε να επιμεληθεί το πρόγραμμα #TextMe_Lab το οποίο περιλαμβάνει διαλέξεις, συζητήσεις, εργαστήρια, performances και μικρές εκθέσεις καλλιτεχνών/ιδων και ακαδημαϊκών. Το συνδετικό νήμα του προγράμματος είναι οι υβριδικές γλώσσες που προκύπτουν όταν το κείμενο συνδυάζεται με άλλα καλλιτεχνικά μέσα.


Το επόμενο #TextMe_Lab (Παρασκευή 9 Νοεμβρίου στις 20.00, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό) εστιάζει στις φιγούρες του Θανάση Χονδρού και της Αλεξάνδρας Κατσιάνη, γνώριμες στους φίλους των πειραματικών ήχων από την πλούσια μουσική τους δράση με το περίφημο σχήμα Δημοσιοϋπαλληλικό Ρετιρέ.

Οι δυο τους εργάστηκαν για πάνω από 30 χρόνια σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια στην Ελλάδα, αλλά και επί 3ετία αποσπασμένοι στο εξωτερικό, ως φιλόλογοι.

Στην εκτός επαγγελματικών υποχρεώσεων ζωή τους ασχολήθηκαν -εκτός της μουσικής- με τα εικαστικά (δημιουργικά, αλλά και γράφοντας θεωρητικά κείμενα, οργανώνοντας εκδηλώσεις, λειτουργώντας αίθουσες εκθέσεων), λειτούργησαν πειρατικό ραδιοσταθμό, ίδρυσαν μια επιστήμη (τη Ζωολογικοκηπολογία), ενέπνευσαν μία θρησκεία (του Από Μηχανής Θεού), δημιούργησαν το Κ.Ε.Π.Ε (Κέντρο Ερευνών για τον Προσδιορισμό της Ευτυχίας), και γράφουν ποιήματα και πεζά (πρόσφατη κυκλοφορία τους η νουβέλα «Έξι με εφτά» από τις εκδόσεις Χαραμάδα). Τελευταία συμμετέχουν σε αγώνες ορεινού δρόμου με την ομάδα τους «Ανώνυμοι Ορθολογιστές».

Για την πορεία αυτή θα μιλήσουν στην εκδήλωση η ιστορικός τέχνης Αρετή Λεοπούλου και ο συνθέτης Κωστής Δρυγιανάκης. Τη βραδιά θα κλείσουν οι ίδιοι οι Χονδρός και Κατσιάνη εκθέτοντας το προσωπικό τους αλφαβητάρι. Αντιπαραθέτοντας την καθορισμένη τάξη της αλφαβητικής ακολουθίας στο χάος και τη νοηματική αταξία των λημμάτων θα αναδείξουν την παραμυθία της καθημερινότητας. 

 

×