Οι προβλέψεις μας για τα Όσκαρ! Ενημερώσου για να ξέρεις τι να περιμένεις

Προγνωστικά και προβλέψεις για τις βασικές κατηγορίες.

Όσο πλησιάζουμε στην 4η Μαρτίου και την τελετή απονομής των Όσκαρ, η αγωνία των φίλων του σινεμά κορυφώνεται, όπως και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις επικρατέστερες ταινίες. Το 2017 ήταν μια ιδιαίτερα καθοριστική χρονιά για το Χόλιγουντ, με την πτώση του Χάρβει Γουάιστιν, την ενδυνάμωση των γυναικείων φωνών και τις αλλαγές στον χάρτη του Χόλιγουντ. Ένα νέο «σημείο μηδέν» στην ιστορία της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Οι ταινίες που θα βραβευτούν φέτος, θα διεκδικήσουν μερίδιο της κινηματογραφικής ιστορίας και θα βλέπονται για πολλά χρόνια ακόμα και από τις επόμενες γενιές. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την περσινή επεισοδιακή μη-βράβευση του «La La Land» στην κατηγορία καλύτερη ταινίας, παρά τα υπόλοιπα 6 Όσκαρ; Μέχρι την λαμπερή βραδιά, οι υποψιασμένοι θεατές μπορούν να παρακολουθήσουν στη Nova ταινίες που διακρίνονται στα μεγάλα βραβεία, όπως την ατμοσφαιρική sci-fi «Άφιξη», το φαντασμαγορικά σπαραξικάρδιο μιούζικαλ «La La Land», τον φεμινιστικό ύμνο «Αφανείς Ηρωίδες» και το ουμανιστικό μελόδραμα «Lion». Χάρη στην Nova, αλλά και την υπηρεσία Nova On Demand, ο συνδρομητής μπορεί να απολαύσει όποια ώρα θέλει τις πιο βραβευμένες και ποιοτικές ταινίες. Η καλή προετοιμασία που προσφέρει η Nova είναι απαραίτητη για να μπορούμε να κάνουμε τις εκτιμήσεις μας.

Στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας το φαβορί δείχνει να είναι η «Μορφή του Νερού» του αμετανόητου στυλίστα και εικονοκλάστη παραμυθά, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο. Η σπαρακτική αλληγορία του Ντελ Τόρο έχει και τις περισσότερες υποψηφιότητες και συνδυάζει το καλοφτιαγμένο μελόδραμα με το αιώνιο συναίσθημα. Το μεταμοντέρνο love story μάλλον θα θριαμβεύσει, εκτός αν η ακαδημία στραφεί στην πιο «ενήλικη» αναπαράσταση της μάχης στη «Δουνκέρκη». Ονειρική απόδραση στους ωκεανούς της αγάπης ή ρεαλιστικό μάθημα σύγχρονης πολεμικής ιστορίας; Οι ονειροπόλοι θα σταθούν απέναντι στους ρεαλιστές, όπως και πέρσι με την μάχη του «La La Land» με το «Moonlight».

oscarsongoing_keimenowater.jpg
«Μορφή του Νερού»

Στην κατηγορία για Καλύτερη Σκηνοθεσία, τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο (H Μορφή του Νερού) και τον Κρίστοφερ Νόλαν (Δουνκέρκη) μπορεί να τους προσπεράσει με μικρή διαφορά η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το «Lady Bird». Με το ντεμπούτο της στη σκηνοθεσία, η Γκέργουιγκ είναι η μόνη που μπορεί να κάνει την ανατροπή ανάμεσα στους δυο έμπειρους σκηνοθέτες που έχουν υπογράψει από δέκα ταινίες ο καθένας. Η ανεξάρτητη φωνή του πρωτάρη θα αναμετρηθεί με την εμπειρία του στουντιακού τεχνίτη; 

Τα πράγματα φαίνεται να είναι ξεκάθαρα στους δυο πρώτους ρόλους. Στην ανδρική κατηγορία ο Γκάρι Ολντμαν δύσκολα θα φύγει δίχως το χρυσό αγαλματίδιο για την «Πιο Σκοτεινή Ώρα» στην οποία υποδύεται τον Ουίνστον Τσόρτσιλ. Ο Όλντμαν δείχνει να απειλείται μόνο από τoν συμπατριώτη του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος είναι στην πεντάδα με τον τελευταίο ρόλο της καριέρας του, στην «Αόρατη Κλωστή». Να σημειώσουμε ότι ο Όλντμαν είναι στους αδικημένους του θεσμού καθώς δεν έχει πάρει ποτέ του Όσκαρ, ενώ ο Ντέι Λιούις είναι στην κορυφή στη λίστα των πιο βραβευμένων, έχοντας κερδίσει τρία.

Στην κατηγορία των γυναικών, η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κρατάει με το ένα χέρι το Όσκαρ για τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Το ανεξάρτητο δράμα ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ΜακΝτόρμαντ να ξεδιπλώσει το ερμηνευτικό της ταλέντο και να υποδυθεί με αξέχαστο τρόπο μια σιδηροστόμαχη γυναίκα που θέλει να δικαιωθεί για τα αυτονόητα. Στον Β’ Ανδρικό Ρόλο ο συμπρωταγωνιστής της, ο Σαμ Ρόκγουελ, μάλλον θα έχει τη χαρά να φύγει θριαμβευτής για την ίδια ταινία. Στον Β’ Γυναικείο ρόλο η μάχη θα δoθεί σε δυο υπέροχες και σκληρές κινηματογραφικές μητέρες: στην Αλισον Τζάνεϊ για το «Εγώ, η Τόνια» που υποδύεται μια γυναίκα που επιβάλλει την πειθαρχία στην κόρη της, και την Λόρι Μέτκαλφ, η οποία ερμήνευσε αξέχαστα τις ανασφάλειες και τις φοβίες μιας αποστασιοποιημένης μητέρας που προσπαθεί να βρει την άκρη στη δύσκολη εφηβεία της αδάμαστης «Lady Bird»

Η μάχη σε άλλλες κατηγορίες είναι έυκολη και σε άλλες εξαιρετικά δύσκολη. Για παράδειγμα, πιστεύω ότι οι παραγωγοί της Pixar ήδη έχουν γράψει τον ευχετήριο λόγο τους, καθώς το «Coco» δεν γίνεται να χάσει στην κατηγορία Καλύτερης ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. Από την άλλη κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά τι θα συμβεί στα σενάρια. Οι έμπειρες πένες του Τζέιμς Αϊβορι για το «Να Με Φωνάζεις Με το Ονομά Σου» και του Άαρον Σόρκιν για το «Molly’s Game» μάλλον έχουν περισσότερες πιθανότητες για το Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο, ενώ οι νεοφώτιστοι Γκρέτα Γκέργουιγκ για το «Lady Bird» και Τζόρνταν Πιλ για το «Τρέξε!» θα κονταροχτυπηθούν στην κατηγορία του πρωτοτύπου σεναρίου. Όλα τα outsider όμως εδώ είναι πολύ... επικίνδυνα.

oscarsongoing_keimenococo.jpg
«Coco»

Στην κατηγορία για καλύτερη Διεύθυνση Φωτογραφίας η μάχη είναι ακόμα πιο σκληρή και θα κριθεί στην ψήφο. Ο Ρότζερ Ντίκινς θα ξελασπώσει τη συνολική παρουσία του «Blade Runner 2049»; O Χόιτε βαν Χόιτεμα θα τιμηθεί για τις αερομαχίες στη «Δουνκέρκη»; Ο Νταν Λόστσεν θα αναγνωριστεί για τον τρόπο που τιθάσευσε το υδάτινο στοιχείο στη «Μορφή του Νερού»

Η μάχη ανάμεσα στη «Δουνκέρκη» και στη «Μορφή του Νερού» θα είναι σκληρή και στην κατηγορία του μοντάζ καθώς η αναμονή της πολεμικής σύρραξης και το χτίσιμο ενός πανανθρώπινου love story χρειάζονται επιδέξιους μοντέρ για να αποδοθούν. Εκτός αν την έκπληξη κάνει η Σκορσεζική αισθητική του «Εγώ, η Τόνια» ή ο νατουραλισμός της αφήγησης στο «Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι». Το «Blade Runner 2049», το «Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi» θέλουν να εκπροσωπήσουν τα blockbuster στις τεχνικές κατηγορίες, από Μιξάζ και Ειδικά Εφέ, μέχρι και στην Καλλιτεχνική Διεύθυνση, όπου η τρυφερότητα της «Μορφής του Νερού» και η τεχνογνωσία του Κρίστοφερ Νόλαν, μάλλον τελικά θα επιβληθούν.

Στην κατηγορία Καλύτερης Μουσικής ποντάρουμε στην «Αόρατη Κλωστή» και στην κατηγορία Καλύτερου Τραγουδιού στο «The Mystery of Love» του Sufjan Stevens από το «Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου». Οι εκπλήξεις όμως κάθε χρόνο είναι πολλές και οι προβλέψεις δεν είναι ποτέ ασφαλείς καθώς η ακαδημία σκέφτεται πολλές φορές διαφορετικά. Δεν είχαν προβλέψει πολλοί τις νίκες ή τις αδικίες για πολεμικές ταινίες όπως η αριστουργηματική «Η Λεπτή Κόκκινη Γραμμή» του Τέρενς Μάλικ το «Αφανείς Ηρωίδες» του Μελ Γκίμπσον. Μέσα σε όλες τις αρετές τους, η πρώτη ήταν ονειρική, ενώ η δεύτερη πιο πατριωτική. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ρομαντική φαντασμαγορία της «Μορφής του Νερού» και η δραματουργική έκρηξη που κρύβουν οι «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» είναι δυο οσκαρικά χαρτιά που θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στα κινηματογραφικά κανάλια της Nova, σε Α΄τηλεοπτική προβολή! 

Λίγες μέρες έμειναν για τη βραδιά που γιορτάζει σύσσωμο το Χόλιγουντ, όμως οι ταινίες θα ζουν στο εξής για πάντα στους συνδρομητικούς τηλεοπτικούς δέκτες μας.

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured