search

OSCARS

Μετράμε αντίστροφα για την 89η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, βλέπoντας τις ταινίες που αναμένεται να φύγουν με το χρυσό αγαλματίδιο.

Οι φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ υπόσχονται ανατροπές όσον αφορά τις βραβεύσεις. Τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα όσο φαίνονται, αν και έχουν ξεχωρίσει δυο βασικά μέτωπα, αυτό του «La La Land» και αυτό του «Moonlight».

Το αριστουργηματικό μιούζικαλ του Ντάμιεν Σαζέλ έχει τις περισσότερες υποψηφιότητες, συγκεκριμένα 14, ισοφαρίζοντας το μελόδραμα «All About Eve» και την ρομαντική ταινία καταστροφής «Τιτανικός» και είναι το προφανές στοίχημα για να επικρατήσει σε όλες τις κατηγορίες.

Το La La Land συνεχίζει τη σταθερά καλή του εισπρακτική πορεία σε όλο τον κόσμο, φτάνοντας τα 250 εκατομμύρια παγκοσμίως και σύντομα όλοι όσοι το αγάπησαν θα επιδοθούν σε επαναληπτικές κατ’ οίκον θεάσεις της ταινίας. Η Nova, άλλωστε, που με την 20ετή εμπειρία της γνωρίζει το σινεμά καλύτερα από τον καθένα στην Ελλάδα, θα φροντίσει γι' αυτό. Τέτοιας κοψιάς ταινίες, με στόφα αληθινή, από αυτές που εκτοξεύουν τον έρωτα στ’ αστέρια, θα βλέπονται για πάντα και θα εκτιμώνται σε βάθος δεκαετιών. Και ευτυχώς, στα Novacinema, θα τις απολαμβάνουμε με μοναδικές λειτουργίες που αλλάζουν την τηλεόραση που ξέραμε! Με το REC, θα τις βάζουμε στην ταινιοθήκη μας για να τις βλέπουμε ξανά και ξανά, όποτε θέλουμε, ενώ με το Pause & Play θα σταματάμε τo live πρόγραμμα για να μη χάσουμε σκηνή! Μα ακόμα κι αν χάσουμε, το Rewind θα είναι εκεί και θα μας επιτρέπει να γυρίσουμε πίσω και να δούμε τι μας ξέφυγε.

novain.jpg

Πάντως, επιστρέφοντας στα Όσκαρ τώρα, την πολύχρωμη διάθεση και το έξοχα χορογραφημένο ρομάντζο του La La Land,  μπορεί την τελευταία στιγμή να σταματήσει ο τρυφερός ρεαλισμός του Moonlight. Σε μια εποχή που η πολιτική πραγματικότητα της Αμερικής μοιάζει πιο επικίνδυνη από ποτέ, ίσως το Χόλυγουντ να αποφασίσει να δηλώσει ότι δεν είναι καιρός για υπερβατικά μιούζικαλ και jazz χτυποκάρδια αλλά για ταινίες με παρεμβατική σημασία στο εδώ και στο τώρα. Το πυρετώδες μίσος που γεννάει φυλετικό ρατσισμό και το ακανθώδες ζήτημα της ομοφυλοφίλίας επανήλθαν (αν έφυγαν ποτέ) στην ατζέντα. Το Moonlight του Μπάρι Τζένκινς ίσως γίνει εμπροσθοφυλακή την νέας ευαισθησίας του Χόλυγουντ που ακόμα κι αν φοράει τα καλά του και αυτοβραβεύεται, θέλει να μην είναι αμέτοχο σε μια τόσο καίρια πολιτική συγκυρία.

arrival1.jpg

Την κατηγορία καλύτερης ταινίας συμπληρώνουν το έξοχο, sci-fi δράμα, εξωγήινης επαφής «Arrival», το θεατρικό δραματάκι αυταρχικής πατριαρχίας «Fences», το χριστιανικά αντιπολεμικό φιλμ «Hacksaw Ridge», το ευρυματικό νεο-γουέσερν «Hell or High Water», το φεμινιστικό success story «Hidden Figures», το δακρύβρεχτο στόρι ενός πρόσφυγα «Lion» και το indie darling «Manchester by the Sea» του Κένεθ Λόνεργκαν, σχετικά με μια ιστορία διάσπασης της οικογένειας και απώλειας.

Στις 9 συνολικά υποψηφιότητες για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας περιορίστηκε η Ακαδημία, αφήνοντας έξω, όχι μόνο το «Silence» του Μάρτιν Σκορσέζε, αλλά και το «20th Century Women» του Μάικ Μιλς. Μετά το La La Land, σε αριθμό υποψηφιοτήτων ακολουθεί το «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς και το «Arrival» που έχουν από 8 υποψηφιότητες, ενώ το «Hacksaw Ridge», το «Manchester by the Sea» και το «Lion» έχουν από 6.

Στην 89η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου, στην κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας έχουμε συνυποψήφιους τον Ντενί Βιλνέβ για το «Arrival», τον Μελ Γκίμπσον για το «Hacksaw Ridge», τον Ντάμιεν Σαζέλ για το «La La Land», τον Κένεθ Λόνεργκαν για το «Manchester by the Sea» και τον Μπάρι Τζένκινς για το «Moonlight». moonligtin.jpgΕδώ θα στοιχηματίζαμε στον 31χρονο Σαζέλ, ο οποίος δύσκολα θα μείνει δίχως το όσκαρ. Ο Βιλνέβ βρίσκεται εδώ για την αρχιτεκτονική του ικανότητα στον τομέα της επιστημονικής φαντασίας και για τον τρόπο που εισήγαγε τον γλωσσολογικό προβληματισμό σε μια ταινία που στα χέρια άλλο θα πνίγονταν στο χάος των εντυπώσεων. Ο Μέλ Γκίμπσον άφησε έξω τον Μάρτιν Σκορσέζε από την πεντάδα σκηνοθετών. Μάλλον η Ακαδημία έκρινε ως πιο ψυχαγωγική την ιστορία θάρρους και αυταπάρνησης στο μέτωπο του πολέμου από τον Μπεργκμανικό, θεολογικό στοχασμό του Μάρτι. Ο Κένεθ Λόνεργκαν είναι εδώ για την έξοχη καθοδήγηση χαρακτήρων που ψάχνουν να βρουν τη θέση τους στην οικογένεια σε μια επαρχιακή πόλη, όπως είχε κάνει και στο You Can Count On Me (2000). Ο Μπάρι Τζένκινς έδωσε στις τρυφερές εικόνες του «Moonlight» την ποιητική ματιά ενός Γουον Καρ Βάι και τον σπαρακτικό ρεαλισμό ενός Ανγκ Λι.

Στους ανδρικούς ρόλους έχουμε τον Κέισι Αφλεκ που ήταν εξαιρετικός στο «Manchester by the Sea» με υποτονικό παίξιμο με απόηχους των ηθοποιών της πρώτης εποχής της σχολής της μεθόδου (Κλίφτ, Μπράντο κ.α.). Επίσης, τον Αντριου Γκάρφιλντ που είναι υποψήφιος για το «Hacksaw Ridge», τον Ράιαν Γκόσλινγκ για το «La La Land», τον Ντένζελ Γουάσινγκτον που αυτοσκηνοθετήθηκε στο «Fences» και ως αουτσάιντερ τον Βίγκο Μόρτενσεν για το «Captain Fantastic» στο ρόλο ενός αναρχικού πάτερ φαμίλια που μεταδίδει τις ριζοσπαστικές ιδέες του στα παιδιά του. Δύσκολη κατηγορία με τον Άφλεκ να έχει μικρό προβάδισμα.

hellorin.jpg

Στον β’ αντρικό βρίσκουμε τον Μαχέρσαλα Αλι για το «Moonlight», τον αειθαλή Τζεφ Μπρίτζες για το «Hell or High Water», τον Λούκας Χέτζις για το «Manchester by the Sea», τον Ντεβ Πατέλ για το «Lion» και τον Μάικλ Σάνον στο ρόλο ενός κατεστραμένου σερίφη στο «Nocturnal Animals». Εδώ θα ποντάραμε στον Μπρίτζες, εκτός αν ο Μαχέρσαλα Αλι κάνει την έκπληξη.

Στους ρόλους των γυναικών τα πράγματα θα κριθούν ανάμεσα στην εμπειρία της Ιζαμπέλ Ιπέρ για το «Elle» του Βερχόφεν (κάτι σαν lifetime achievement award θα είναι το όσκαρ) και στην Εμα Στόουν για το «La La Land» στο οποίο έδωσε ένα πραγματικό tour de force. Την πεντάδα συμπληρώνουν η Ρουθ Νέγκα για το αντιρατσιστικό «Loving» η Νάταλι Πόρτμαν για το «Jackie» που ενσάρκωσε την θρυλική Τζάκι και φυσικά η Μέριλ Στριπ η οποία μπορεί να είναι υπερεκτιμημένη κατά τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, αλλά βρίσκεται υποψήφια για 20ή φορά για το ρόλο της στο «Florence Foster Jenkins». Στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου Ρόλου τρανταχτή απουσία, εκτός από την Ανέτ Μπένινγκ για το «20th Century Women», είναι και η Εϊμι Ανταμς για το ρόλο της στο «Arrival» του Ντενί Βιλνέβ. Από αυτή την κατηγορία είχε διακριθεί η Μπρι Λάρσον στο Δωμάτιο, που θα δούμε από τα Novacinema, καθώς αυτό το διάστημα, στο pop-up κανάλι Nova Stars, φιλοξενούνται μεγάλες ταινίες που έχουν διακριθεί στα μεγαλύτερα βραβεία τη χρονιά που μας πέρασε και όχι μόνο.

fencesin.jpg

Στον β’ γυναικείο ρόλο μάλλον πιο κοντά στο βραβείο είναι η Βαιόλα Ντέιβις για το «Fences». Την απειλεί η Ναόμι Χάρις στο «Moonlight» όπου υποδύονταν εξαιρετικά την καταστραμμένη από το κρακ μητέρα του ήρωα. Η Οκτάβια Σπένσερ για το «Hidden Figures» είναι η τρίτη μαύρη ηθοποιός της κατηγορίας ενώ η Νικόλ Κίντμαν για το «Lion» και η Μισέλ Γουίλιαμς για το «Manchester by the Sea» θα περιοριστούν στις υποψηφιότητες.

Στην κατηγορία καλύτερης ταινίας animation συναντάμε τρία από τα «outsider» στούντιο, τη Laika με το «Kubo and the Two Strings», το ελβετικό «My Life as a Zucchini» και τη γαλλοϊαπωνική συμπαραγωγή του Studio Ghibli για την «Κόκκινη Χελώνα». Την πεντάδα συμπληρώνει η «Moana» και το «Zootopia». Βέβαια φέτος δεν υπάρχει ένα τόσο σημαντικό animation όπως το «Με Τα Μυαλά Που Κουβαλάς», αλλά αυτή είναι μια ταινία που μπορούμε να απολαύσουμε στα Νovacinema για να θυμηθούμε τι σημαίνει αριστουργηματικό κινούμενο σχέδιο.

Στην κατηγορία σεναρίου έχουμε και ελληνικό ενδιαφέρον καθώς στην δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου βρίσκεται ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου, για το σενάριο του «Αστακού», που θα τους φέρει για δεύτερη φορά στην Τελετή Απονομής των Όσκαρ. Και για όσους θέλουν να έχουν άποψη για την ταινία, μην τη χάσετε στα Novacinema.

thelobster.jpg

Το αγαλματίδιο διεκδικούν ο Τέιλορ Σέρινταν για το «Hell or High Water», ο Ντάμιεν Σαζέλ για το «La La Land», ο Κένεθ Λόνεργκαν για το «Manchester by the Sea» και ο Μάικ Μιλς για το «20th Century Women». Ο μόνος που μπορεί να στερήσει από τον Λάνθιμο και τον Φιλλίπου το όσκαρ είναι ο Λόρεγκαν, εκτός και αν η φόρα του La La Land τα σαρώσει όλα στο διάβα του.

Στο Διασκευασμένο Σενάριο βρίσκουμε τον Ερικ Χέισερε για το «Arrival», τον Ογκουστ Γουίλσον για το «Fences», τους Θιοντορ Μέλφι και Αλισον Σρέντερ για το «Ηidden Figures», τον Λουκ Ντέιβις για το «Lion» και τους Μπάρι Τζένκινς και Τάρελ Αλβιν ΜακΚάρνεϊ για το «Moonlight».

rodrigoin.jpg

Στη Διεύθυνση Φωτογραφίας ευχόμαστε να κερδίσει ο Ροντρίγκο Πριέτο για το «Silence», εκτός αν ο Μπράντφορντ Γιανγκ με την μελαγχολική ματιά του στο «Arrival» ή η τεκνικολόρ ευαισθησία του Λάινους Σάντγκρεν για το «La La Land» τον κεδίσουν. Ο Γκρέικ Φρέιζερ για το «Lion» δεν έχει σοβαρές βλέψεις αλλά ο Τζέιμς Λάξτον με το «Moonlight» είναι το ισχυρό αουτσάιντερ καθώς έκανε εξαιρετική δουλειά (και μόνο με τη σκηνή της βάπτισης θα μπορούσε να το είχε κερδίσει).

Το βραβείο για Μοντάζ είναι στο τσεπάκι του Τομ Κρος για το «La La Land» και απλά συμπληρώνουν την πεντάδα ο Τζο Γουόκερ του «Arrival», ο Τζον Γκίλμπερτ του «Hacksaw Ridge», ο Τζέικ Ρόμπερτς του «Hell or High Water» και ο Τζόι ΜακΜίλον με τον Νατ Σάντερς του «Moonlight». Καρφωτό είναι και το όσκαρ για καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση στο «La La Land». Το διεκδικούν το «Arrival», το «Fantastic Beasts and Where to Find Them», το «Hail Caesar!» των αδελφών Κοέν, αλλά και το «Passengers» με την αλά Twilight Zone ιστορία που θα έχουμε την ευκαιρία να το απολαύσουμε στα Novacinema. Στα ντοκιμαντέρ έχουμε το «Φωτιά στη Θάλασσα» (Τζιανφράνκο Ρόσι) το «I Am Not Your Negro» (Ραούλ Πεκ), το «Life, Animated» (Ρότζερ Ρόουζ Γουίλαμς), το «OJ: Made in America» (Εζρα Εντελμαν) και το «13th».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η κατηγορία για Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία καθώς μάλλον θα κερδίσει «Ο Εμποράκος» από το Ιράν ή το συγκλονιστικό Toni Erdmann» από την Γερμανία. Στην πεντάδα βρίσκονται ακόμα το «A Man Called Ove» (Σουηδία), το «Land of Mine» (Δανία) και το «Tanna» από την Αυστραλία που αποτέλεσε μεγάλη έκλπληξη που βρέθηκε εκεί. Αυτή είναι μια κατηγορία που κάθε χρόνο αναδικνύει και ένα αριστούργημα, όπως την καλύτερη ξενόγλωσση ταινία στα Όσκαρ του 2016, τον «Γιο Του Σαουλ» που συνολικά έχει συγκεντρώσει 48 υποψηφιότητες και έχει κερδίσει 48 βραβεία και θα δούμε στα Novacinema.

Στην κατηγορία της μουσικής ο συνθέτης Τζάστιν Χούρβιτς πρέπει ήδη να έχει γράψει τον ευχαριστήριο λόγο του για το «La La Land». Υποψήφιος είναι και ο Νίκολας Μπριτέλ για το «Moonlight», ο Τζον Ντέμπι για το «The Jungle Book», ο Ντάστιν Ο’Χάλοραν και η Hauschka Dustin για το «Lion» και ο Μίκα Λέβι που υπέργραψε το στοιχειωτικό score της «Jackie». Όσο έυκολα θα κερδίσει το όσκαρ μουσικής το La La Land, τόσο εύκολα μπορεί να το χάσει στο Τραγούδι, καθώς είναι υποψήφιο και με το «City of Stars» αλλά και για το «Audition» και υπάρχει ο κίνδυνος οι ψήφοι να μποιραστούν. Μια τέτοια ατυχία προσδοκούν το «Can’t Stop the Feeling!» από το «Trolls», το «How Far I’ll Go» από το «Moana» και το «Runnin» από το «Hidden Figures», αλλά δύσκολα θα γίνει η ανατροπή.

jackiin.jpg

Τα καλύτερα Κοστούμια ίσως να σχεδίασε η Μαντλίν Φοντέιν, άλλωστε είχε καλή πηγή έμπνευσης, το «Jackie». Καλή δουλειά έκανε και η Κονσολάτα Μπόιλ στο «Florence Foster Jenkins» και η Μέρι Ζόφρις στο «La La Land». Εκεί ανάμεσα θα παιχτεί το βραβείο, εκτός και αν η Ακαδημία προτιμήσει τους πιο φαντασιόπληκτους σχεδιασμούς της Κολίν Ατγουντ στο «Fantastic Beasts and Where to Find Them» τους οποίους πρέπει να προσέξετε όταν θα το παρακολουθήσετε στα Novacinema.

Τέλος, στα Ειδικά Εφέ ξεχώρισαν το «Doctor Strange», το «Jungle Book», το «Kubo» και το «Rogue One» και το «Deepwater Horizon» που είναι ανάμεσα στις ταινίες που θα απολαύσουμε στα Novacinema φέτος. Καλό κινηματογραφικό μας μήνα, λοιπόν.

*Μη χάσετε στα Novacinema αποκλειστικά μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες που ξεχωρίζουν στο box office, αλλά και που διακρίνονται σε μεγάλα βραβεία (La La Land, Aστακός).