search

LIVE

Label | Antifrost
Κυκλοφορία | Οκτ-04
Βαθμολογία | 6

Μόνο το όνομα Ilios προδίδει την ελληνική καταγωγή του καλλιτέχνη και ιδρυτή της εταιρίας Antifrost, η οποία ούτως ή άλλως δηλώνεται με έδρα και την Ισπανία. Η Βαρκελώνη άλλωστε εκτός από ονειρική πόλη είναι και εξαιρετικά φιλόξενη όσο αφορά την ηλεκτρονική και πειραματική μουσική (μη ξεχνάμε το Sonar festival). O Ilios είχε ξεκινήσει να ηχογραφεί ήδη από το 1993 με το Eurovision/Otravision κινούμενος σε πλαίσια αρκετά έξω από τα συνηθισμένα για την ελληνική πραγματικότητα. Κρατώντας ένα ομολογουμένως χαμηλό προφίλ έφτασε να έχει πλέον συμπληρώσει μια οχτάδα κυκλοφοριών και πάρα πολλές ζωντανές εμφανίσεις σε διάφορα μέρη του κόσμου. Η Antifrost έφτασε αισίως στην εικοστή κυκλοφορία, στεγάζοντας μάλιστα αξιόλογους καλλιτέχνες όπως το μουσικό ογκόλιθο που ονομάζεται Francisco Lopez.Με αυτήν ακριβώς την αφορμή (της εικοστής κυκλοφορίας) επανακυκλοφορεί η δουλειά του Ilios από το 1997 με τίτλο Encyclopedia, αφού όμως μεταλλαχθεί περνώντας από τα χέρια αρκετών φίλων και συνεργατών. Έτσι δίνουν το παρόν οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι Francisco Lopez, Zbigniew Karkowski, Jason Kahn,Jazzkammer, οι ‘δικοί μας’ Coti K, as11, Panos Ghikas και πολλοί άλλοι. Συνεπώς δημιουργείται ένα σαφώς πολυεθνικό σκηνικό με εκπροσώπους από Ελλάδα, Ισπανία, Αγγλία, Ιαπωνία, Γερμανία, Ρωσία κ.α., οι οποίοι αισίως αγγίζουν την εικοσάδα.Όλο αυτό το πολυποίκιλο παζλ αντικατοπτρίζεται και στα περιεχόμενα του Encyclopedia-RW το οποίο μοιάζει πρακτικά με μια συλλογή. Κομμάτια που κινούνται στα όρια της σιωπής εναλλάσσονται με άλλα στα όρια του θορύβου, αναγκάζοντάς σε να ‘παίζεις’ διαρκώς με το volume από το φόβο του να καταστρέψεις τα ηχεία σου. Δεν λείπουν βέβαια και τα tracks αυτά που δεν κυνηγάνε τις ακρότητες, παίζοντας με πιο φυσιολογικές συχνότητες (όσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό) αλλά γενικά όλοι οι συμμετέχοντες αρέσκονται στο να πειραματίζονται με περίεργες καταστάσεις.Σίγουρα το Encyclopedia-RW, λόγω της πληθώρας των συμμετοχών, ακούγεται με ενδιαφέρον μέχρι το τέλος, κάτι που δε συμβαίνει συχνά σε 70λεπτους δίσκους ανάλογης μουσικής. Βέβαια αφορά αυτιά συνηθισμένα σε παρόμοιες ηχητικές ακροβασίες και ηχοσυστήματα με μεγάλο εύρος συχνοτήτων.