search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΔΙΕΘΝΗ

Λίγο πριν την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα (Τρίτη 28 Μαΐου, στο Fuzz), μας μιλάει για τον δίσκο C' Est La Vie και τις συγκυρίες που οδήγησαν στη δημιουργία του, αλλά και για τους ορίζοντες που άνοιξε η ζωή του ως οικογενειάρχη και την πεμπτουσία της επικοινωνίας ενός μουσικού με το κοινό του 

5 χρόνια μετά και το “Song For Zula” παραμένει δημοφιλές στο ελληνικό ραδιόφωνο. Πίστευες πάντα σε αυτό το τραγούδι; Ποια είναι η ιστορία πίσω από τη λυτρωτική του μελωδία;

Με εξέπληξε απόλυτα ο κύκλος ζωής του "Song For Zula". Και ναι, το πίστευα εξαρχής το τραγούδι· αλλά, για να είμαι ειλικρινής, αντίστοιχη πίστη είχα σε όλα μου τα τραγούδια. Για την ακρίβεια, αρχικά σκεφτόμουν ότι ήταν ίσως λίγο ακατέργαστο, κάπως «too much» –ότι θα επικοινωνούσαν με αυτό μόνο οι λίγοι εκείνοι που είναι πρόθυμοι να κυκλοφορήσουν σε τόσο συναισθηματικά μονοπάτια. 

Πώς ήταν η όλη διαδικασία του να χτίζεις το δικό σου στούντιο, Spirit Sounds, από την αρχή; Ποιες είναι οι ελευθερίες που παρέχει ένα ιδιόκτητο στούντιο και πώς θα συνόψιζες την προσπάθεια να στήσεις τα πάντα όπως τα είχες ονειρευτεί; 

Οι ελευθερίες που σου δίνει ένα ιδιόκτητο στούντιο ηχογραφήσεων ήταν εξαρχής πολύ σημαντικές. Ανέκαθεν έφτιαχνα τα άλμπουμ του Phosphorescent μόνος –και πάντα έπρεπε να έχω έναν χώρο για να το κάνω. Κάθε φορά λοιπόν άλλαζα, προσέθετα κάτι καινούργιο και βελτίωνα αυτούς τους χώρους. Αυτή τη φορά ξεπέρασα κάπως τις δυνάμεις μου και δεν υπάρχει σύντομος τρόπος να περιγράψω τον αγώνα που έδωσα για να στήσω το Spirit Sounds. Η λειτουργία του εξακολουθεί να είναι ένας καθημερινός αγώνας, στον οποίον αφιερώνω πολύ χρόνο και τεράστια ποσά ενέργειας. Αυτή η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει όλη τη γκάμα των συναισθημάτων: από το να νιώθεις τρομερή ικανοποίηση, μέχρι να φτάνεις στην απόλυτη σωματική και συναισθηματική εξάντληση και να θέλεις να το κάψεις ολοσχερώς.

Πώς επηρέασε αλήθεια η πατρότητα τη μουσική σου; Τι σου αποκάλυψε σε σχέση με τον εαυτό σου αυτή η νέα ζωή;

Θα αρκεστώ να πω ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που υπήρχε κάτι στη ζωή μου το οποίο ανταγωνιζόταν την αφοσίωσή μου σε αυτά τα τραγούδια και στο να είμαι ο Phosphorescent. 

C' Est La Vie: κάτω από ποιες συνθήκες γεννήθηκε το τελευταίο σου άλμπουμ και γιατί διάλεξες αυτόν τον τίτλο για το σύνολο; Πότε και πώς απόκτησε μια τόσο γνωστή φράση υπαρξιακή, αλλά και δημιουργική ουσία για σένα;  

Η φράση «c'est la vie» απέκτησε αυτό το ιδιαίτερο υπαρξιακό νόημα τη νύχτα που έγραψα το "C'Est La Vie No. 2". Ήταν το τελευταίο τραγούδι του άλμπουμ και μου βγήκε με την πρώτη. Δεν νομίζω να είχα χρησιμοποιήσει ποτέ ξανά πριν τη συγκεκριμένη φράση. Πραγματικά δεν ξέρω πώς μου ήρθε, αλλά έχω μάθει να εμπιστεύομαι τη διαίσθησή μου σε αυτό το στάδιο της σύνθεσης. Από τη στιγμή λοιπόν που προέκυψε, ήταν σαν να έριξε ένα φως και στο υπόλοιπο άλμπουμ, γενόμενη το κέντρο γύρω από το οποίο θα μπορούσαν να μπουν σε τροχιά όλα τα υπόλοιπα τραγούδια. 

To άλμπουμ περιγράφεται κυρίως ως μια συλλογή βιωματικών κομματιών. Πώς έχει εξελιχθεί η ανάγκη σου να γράφεις τραγούδια; Θα μπορούσες να ανακαλέσεις συγκεκριμένα μοτίβα και κοινές πηγές έμπνευσης, κατά τη διάρκεια της καριέρας σου;

Ναι, η αίσθηση που έχω όταν είναι η κατάλληλη στιγμή να γράψω ένα τραγούδι παραμένει η ίδια. Αυτό που αλλάζει είναι οι εμπειρίες μου. Οπότε, ναι, με μια τέτοια έννοια, κάθε άλμπουμ του Phosphorescent είναι ακριβώς αυτό: μια συλλογή από βιωματικά τραγούδια. Παρεμπιπτόντως, μου αρέσει πολύ αυτή η έκφραση. Μπορώ να τη χρησιμοποιήσω;

Πώς είναι να περιοδεύεις ανά τον κόσμο; Ποια είναι η καθαρή ουσία της επικοινωνίας μεταξύ ενός μουσικού και του κοινού σε ένα live, από την εμπειρία σου;

Τα σόου των τελευταίων μηνών έχουν υπάρξει το απόλυτο highlight της καριέρας μου. Έχω κάνει αναρίθμητα live στη ζωή μου, αλλά δεν αστειεύομαι όταν λέω ότι αυτή τη στιγμή οι συναυλίες είναι σαν να γίνονται σε ένα αεροπλάνο που έχει απογειωθεί. Οι αίθουσες είναι θετικά ηλεκτρισμένες και η μπάντα έχει κυριολεκτικά πάρει φωτιά. Όλα δονούνται από κάτι που μοιάζει με αληθινή, σπάνια μαγεία. 

«This world needed a martyr», λες στο τραγούδι "Christmas Down Under". Στο όνομα ποιου και γιατί χρειάζεται μάρτυρες ο κόσμος, ανεξαρτήτως του ποιοι είναι αυτοί και πότε έζησαν; Αναγνωρίζεις κάποιους ως μάρτυρες στην εποχή μας;

Οι μάρτυρες έχουν σαφώς παίξει μεγάλο ρόλο ως προς το πώς έχει αποφασίσει η ανθρωπότητα να συμπεριφέρεται. Στις μέρες μας αναγνωρίζω τη δύναμη σε κάτι τέτοιο, αλλά δεν μπορώ να δω καμία ομορφιά σε αυτό.

 

 


HOT ΣΗΜΕΡΑ!

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι Jethro Tull

Πήγε στο Ηρώδειο να τους δει και συνάντησε έπειτα και τον Ian Anderson

ΛΕΞ + ΣΑΝΤΑΜ, Ηγεμόνας

Γκαζωμένος ήρθε στο Θέατρο Πέτρας ο Θεσσαλονικιός ράπερ, όπου και αποθεώθηκε από χιλιάδες αγόρια…

Soap & Skin: Μεταξύ άλλων, ο νέος δίσκος γεννήθηκε από μια περίοδο συναισθηματικής κόπωσης...

Η 29χρονη Anja Plaschg από το Poppendorf της Αυστρίας επιστρέφει μετά από μια μακρά περίοδο αποχής…

Η Athens Music Week παρουσιάζει τον σύγχρονο ήχο της Αθήνας

40 μουσικές εκδηλώσεις σε περισσότερα από 30 σημεία στο κέντρο της πόλης μέχρι (και) την Κυριακή 23…

Release Athens 2019 μέρα 3: Manowar + Rhapsody Of Fire, Imperia, Battleroar

Το άκαμπτο μέταλλο της φωνής του Eric Adams και η αρχηγική στόφα του Joey DeMaio έκαναν τους…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 1: From Jimmy to Iggy, 1947-1970

Είναι ο πρώτος που έκανε stage diving σε μια συναυλία στο Ντιτρόιτ, ο πρώτος που αποφάσισε πως έχει…

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 4: τα 1990s και η νέα χιλιετία

Η "Candy", η επανασύνδεση των Stooges, τα γαλλικά ρομάντσα...

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 5: Στα άκρα του Iggy

Όταν φτάνει η Μερσεντές που τον φέρνει και κάνω το λάθος να του ανοίξω την πόρτα κρατώντας στο άλλο…

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 3: Η δεκαετία του 1980 –περισσότερο ...Pop, παρά Iggy;

Στην προσπάθεια του να γίνει εμπορικός, έκανε ίσως τους πιο αντι-εμπορικούς δίσκους της καριέρας…

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 2: τα 1970s

Το ροκ των Stooges είναι μια άμορφη μάζα από ακατέργαστο θόρυβο: γυμνό από στολίδια, αλλά…