search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Επιμένουν να επικοινωνούν με πληθωρικό και εξωστρεφή τρόπο, καταθέτοντας έναν νέο δίσκο με όμορφα keyboards και πυκνή ενορχήστρωση, που προκαλεί χορευτικά κύματα προς πάσα κατεύθυνση. Μιλήσαμε λοιπόν με τον Νίκο Παπαδημητρίου, μιας και την Κυριακή 18 Μαρτίου παίζουν στη Θεσσαλονίκη (στο Residents) –ακολουθεί η Αθήνα (Six d.o.g.s.) τον Απρίλιο

φωτογραφίες: Νίκος Μαλιάκος

Με το Polyend μας προσφέρετε ξανά ένα instrumental άλμπουμ. Πώς ξεκινήσατε να δουλεύετε αυτά τα κομμάτια; Υπήρχε μια πρωταρχική ιδέα και κάποιο σκεπτικό γύρω από το πώς θα τα προσεγγίσετε;


Από την πρώτη κιόλας συναυλία για την προώθηση του προηγούμενου άλμπουμ (Téléphérique, 2015) καταλάβαμε ότι δεν θα βρούμε τρόπο να γεφυρώσουμε τα παλιά κομμάτια με αυτά του νέου ύφους. Έτσι προχωρήσαμε αποκλειστικά και μόνο προς το νέο στυλ, που παραμένει πιο ενδιαφέρον για εμάς σήμερα. Ως αρχική κατεύθυνση είχαμε, σε κάθε περίπτωση, το να συνεχίσουμε με κάτι ηλεκτρονικό και ορχηστρικό· αλλά, αν προέκυπτε, κάπως διαφορετικό από το Téléphérique.

Η ηλεκτρική pop που γράφετε παραμένει πεισματικά vintage και αντλεί από τη μυθολογία των synths, η οποία κρατάει από τη δεκαετία του 1980 ("Down") και τις αρχές των 1990s ("Poly"). Πού θα τοποθετούσατε τις επιρροές σας σε μουσικό και αισθητικό επίπεδο;

Προτιμώ το ηλεκτρονική pop, αν δεν έχεις αντίρρηση. Ως προς αυτήν την επιρροή, λοιπόν, πρέπει να έχουμε επηρεαστεί από πολύ γνωστά συγκροτήματα των 1980s και 1990s, ανάμεσα σε πολλά. Δηλαδή, πριν φτάσουμε στους Kraftwerk, στους Suicide και στους Can, ακούγαμε τους Depeche Mode, τους Human League και τον Jean-Michel Jarre. Και αργότερα τους Nine Inch Nails, τους Prodigy και τους Daft Punk.

44aaaMenta_2.jpg

Ποια είναι η σημαντικότερη διαφορά που θεωρείτε ότι έχει η σημερινή μουσική σας, με εκείνη του συγκροτήματος που ξεκινούσε τα πρώτα του δισκογραφικά βήματα στις αρχές του 2000;

Πέρα από τα δεδομένα διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά που αναφέρω πιο πριν, η μουσική μας σήμερα διαθέτει κινηματογραφική διάσταση. Γι' αυτό και μπορεί να επικοινωνήσει με μεγαλύτερα ακροατήρια, να θεωρηθεί πιο «διεθνής».

Ποια ήταν η ιδέα πίσω από την «αυτοκτονική» βία στο εντυπωσιακό βιντεοκλίπ του κομματιού "So";

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη του Γρηγόρη Ρέντη, η βία προέρχεται από τον ίδιο μας τον εαυτό. Δεν υπάρχει εξωτερική βία χωρίς την εσωτερική. Αυτός ο διάλογος οπτικοποιείται μέσα από έναν χορό χτισμένο γύρω από μια άσκηση του Γκροτόφσκι, όπου οι ηθοποιοί αλληλεπιδρούν κινησιολογικά, δημιουργώντας σχέσεις δράσης-αντίδρασης.

44aaaMenta_3.jpg

Οι ηχογραφήσεις και τα διάφορα στάδια μίξης του Polyend, κράτησαν καιρό; Σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές σας, ήταν κάπου διαφορετική η δημιουργική διαδικασία;

Οι ηχογραφήσεις άρχισαν σύντομα μετά την κυκλοφορία του Téléphérique. Ο Κώστας (Βλάχας) με τον Δημήτρη (Λαϊνά) έφτιαξαν 18 κομμάτια, 4 από τα οποία έγιναν το K.I.D. (2016) και 8 από τα υπόλοιπα αποτέλεσαν το Polyend. Αυτός ο τρόπος δημιουργίας –δηλαδή κομμάτια μη προερχόμενα από πρόβες– ήταν ίδιος στο προηγούμενο άλμπουμ, αλλά όχι στα παλαιότερα. Κι ενώ οι ιδέες για τις μελωδίες ήρθαν γρήγορα, η περαιτέρω επεξεργασία πήρε χρόνο αφού στα μέσα του 2016 εμπλέξαμε τον Χρήστο (Λαϊνά) στις μίξεις. Και κάναμε πολύ καλά, γιατί αυτό έδωσε τη «σκληράδα» που έλειπε μέχρι τότε από τα κομμάτια.

Οι τελικές μίξεις ήταν έτοιμες στο πρώτο τρίμηνο του 2017. Όμως, κάποια τεχνικά ζητήματα που αφορούσαν στο mastering και έπειτα η παραγγελία του δίσκου σε βινύλιο –η οποία καθυστέρησε, γιατί νωρίτερα ψάχναμε για ενδιαφερόμενο label στο εξωτερικό– μας έφεραν στην κυκλοφορία του Φεβρουαρίου.

Έχετε μια άμεση ανάγκη να εκφράσετε με εικαστικά μέσα τη μουσική σας. Είστε τόσο συνδεδεμένοι με την εικόνα, όσο και με τον ήχο;

Πέρα από τα βίντεοκλιπ και στις ζωντανές εμφανίσεις προσπαθούμε να έχουμε εικόνα, ειδικά τώρα που κάνουμε ορχηστρική μουσική. Μία από τις εμφανίσεις που μας ικανοποίησε ιδιαίτερα είναι εκείνη στο σινεμά Τριανόν, ακριβώς επειδή η εικόνα κυριάρχησε με τη βοήθεια της μεγάλης οθόνης πίσω και πάνω από το συγκρότημα. Μακάρι να υπήρχε η δυνατότητα παρόμοιων προβολών και σε άλλους χώρους συναυλιών.

44aaaMenta_4.jpg

Στοχεύετε περισσότερο στην εξωστρέφεια και στη συμμετοχή του ακροατή μέσω του χορού ή στη φαντασία του και στις εγκεφαλικές γέφυρες με τα τραγούδια;

Σε ό,τι από τα δύο προκύψει στον καθένα. Αν και πρέπει να σου πω ότι, όταν με ρωτάνε τι μουσική παίζουμε σε αυτόν τον δίσκο, απαντώ: «χορευτική».

Τι σχέδια έχετε για να προωθήσετε το Polyend; Έχετε προγραμματίσει εμφανίσεις για το 2018;

Έως τώρα έχουμε κανονίσει 2 εμφανίσεις. Η πρώτη θα γίνει στο Residents στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή 18 Μαρτίου και η δεύτερη στην Αθήνα, στο Six d.o.g.s., στις 27 Απριλίου, μαζί με τους Marva Von Theo.