search

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Κομμάτια από τα ερείπια μιας γενικευμένης καταστροφής θα παρουσιάσει αύριο (14/12) στο Six d.o.g.s. η εξαμελής –πλέον– ροκ μπάντα. Με αυτήν την αφορμή, μας μιλούν για το «τεφλονικό φάντασμα» πάνω από την Αθήνα και τον σπόρο της νεοελληνικής ποίησης στον νέο τους δίσκο

Πρόσφατα κυκλοφόρησε ο 2ος δίσκος σας Κομμάτια Από Τα Ερείπια και ετοιμάζεστε τώρα για την παρουσίασή του στο Six d.o.g.s. Σε τι κατάσταση βρίσκεται το «τεφλονικό φάντασμα»; Λέτε πως πλανάται πάνω από την Αθήνα, αλλά ποια είναι τα σχέδιά του;

Πέρα από την παρουσίαση του δίσκου και τη διάδοση του, στόχος είναι να σταματήσει να πλανάται πάνω από την Αθήνα, μόνο. Κοινώς, τα σχέδια περιλαμβάνουν συναυλίες σε όσο το δυνατόν περισσότερες πόλεις.


Ένεκα της ονομασίας του συγκροτήματος, ποιες ιδιότητες του ομώνυμου υλικού θα λέγατε πως μεταφέρετε στη μουσική σας;

Δεν έχουμε σκεφτεί ποτέ το όνομά μας σαν κομμάτι της μουσικής μας. Είναι απλά ένα διακριτικό για να αναγράφεται στις αφίσες και στα δελτία τύπου, στα CD και στα βινύλια. Ένα εύηχο και ουδέτερο διακριτικό.

57ddTeflon_2.jpg

Ερείπια ποιας «καταστροφής» αποτελούν τα κομμάτια του 2ου δίσκου σας;

Ερείπια μιας γενικευμένης καταστροφής. Είτε βαφτίζεται κρίση οικονομική, είτε κρίση ταυτότητας, είτε είναι ο πόλεμος, είτε το προσφυγικό, κατά κάποιον τρόπο καθένας «καταστρέφεται» και συντίθεται από τα ερείπια που βρίσκει. Κλέβει κομμάτια από τα ερείπια για να φτιάξει κάτι καινούργιο ή αφήνει ό,τι καλύτερο έχει και παίρνει ό,τι καλύτερο βρει.

Ξεπηδούν στίχοι του Διονύση Καψάλη στο "Ακρογιάλι" και του Μανόλη Αναγνωστάκη στον "Πόλεμο". Πώς θα χαρακτηρίζατε την παρουσία της ποίησης στα τραγούδια, στις σκέψεις και στη συλλογική μας μνήμη; Ποια είναι η δική σας σχέση με αυτήν;

Στην πραγματικότητα το «Οπάλι» του Διονύση Καψάλη το επέλεξε ο Μανώλης Αγγελάκης. Ήταν ένα από τα ποιήματα που του είχαμε προτείνει για να μελοποιήσει ο ίδιος. Όταν συζητούσαμε για το αν και τι στίχους θα έχει το "Ακρογιάλι", μας έκανε την έκπληξη και ηχογράφησε μόνος του φωνή για το κομμάτι, που μέχρι τότε ήταν ορχηστρικό. Ο δε "Πόλεμος" προέκυψε διαβάζοντας τον πόλεμο στις εφημερίδες και το «Εποχές» του Μανόλη Αναγνωστάκη.

Τώρα, συνολικά για την ποίηση τα έχουν πει τόσο όμορφα οι ίδιοι οι ποιητές, ώστε δεν ξέρουμε τι παραπάνω να πούμε. Όσο για τις μελοποιήσεις ποιημάτων, κάποιες μας αρέσουν και κάποιες όχι.

57ddTeflon_3.jpg

Πώς ήταν αλήθεια η συνεργασία σας με τον Μανώλη Αγγελάκη και σε ποια επίπεδα έχει συμβάλει στη δημιουργία των 2 σας δίσκων;

Ο Μανώλης είναι το 6ο μέλος του συγκροτήματος. Αν εξαιρέσουμε το κομμάτι της σύνθεσης, έχει συμμετάσχει καθοριστικά (ίσως και ισότιμα) στην παραγωγή, στο γράψιμο των στίχων του τραγουδιού "Ακρογιάλι", στον ήχο μας, στις συναυλίες μας και σίγουρα στα μη μουσικά. Άλλωστε, όλα του τα πρότζεκτ έχουν αποτελέσει επιρροή για μας.

Αισθανθήκατε ποτέ ως πρόκληση των ελληνικό στίχο, όπως συμβαίνει σε άλλες νέες μπάντες; Πότε και πώς «κλειδώσατε» σε αυτόν;

Ακόμα τον θεωρούμε πρόκληση. Από τη μία είναι η γλώσσα στην οποία σκεφτόμαστε, από την άλλη δεν είναι κι ακριβώς συμβατή με τις μελωδίες και τη μουσική που παίζουμε. Από τη μία είναι δυσκολότερο να πεις κάτι και να μην ακουστεί περίεργο ή και αστείο, από την άλλη εξίσου δύσκολο να πεις αυτά ακριβώς που θες σε μια διαφορετική γλώσσα. Αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά είναι που μας κάνουν να χρησιμοποιούμε ελληνικό στίχο, ήδη από τη δημιουργία της μπάντας.

57ddTeflon_4.jpg

Στην ανακοίνωση του live σας στο Six d.o.g.s. «διασκευάζετε» –ευφάνταστα και προκλητικά, θα προσέθετα– στίχους από την Αποκάλυψη. Ποια η σύνδεσή σας με αυτά τα αναγνώσματα και σε ποιον βαθμό έχουν επηρεάσει τη μουσική σας ταυτότητα;

Απλά εκφράζουμε την άποψή μας σε σχέση με τα δελτία τύπου. Ότι δηλαδή χρειάζονται δυο προτάσεις για να περάσεις το μήνυμα, από 'κει και πέρα τα άλλα είναι περιττά. Επομένως, με βάση το θέμα κάθε περίστασης, διαλέγουμε ένα γνωστό κείμενο και το διασκευάζουμε· ή δημιουργούμε ένα κείμενο χωρίς συγκεκριμένο περιεχόμενο, απλά και μόνο για ευχαρίστηση.

Αναφέρετε πως είστε στη δισκογραφία από το ...1877! Αυτό το βιογραφικό στοιχείο πώς ακριβώς προκύπτει;

Και αυτό το κείμενο ήταν ένα πείραμα δημιουργικής γραφής (sic) πάνω στην ιστορία του φωνογράφου του Έντισον. Από τη στιγμή που είχαμε ήδη καταγράψει και δημοσιεύσει το βιογραφικό της μπάντας, θεωρήσαμε περιττό να επανερχόμαστε σε εκείνο.