Χάρης Συμβουλίδης

Παρουσιάζετε μια ιδιαίτερη παράσταση, η οποία έκανε πολλά sold-out την περασμένη σαιζόν και έχω την εντύπωση πως διαφημίστηκε στόμα-με-στόμα. Παραμένει η καλύτερη μέθοδος promotion, στην ψηφιακή μας εποχή, έτσι όπως κατακλυζόμαστε από πληροφορίες;

Πιστεύω πάντα πως είναι ένας συνδυασμός! Τα social media δίνουν την πληροφορία, το κοινό αποφασίζει από το ολικό προφίλ του καλλιτέχνη αν θα την πάρει και, τέλος, ένα ποσοστό ανθρώπων αποφασίζει να την κάνει και πράξη. Αυτοί λοιπόν που έρχονται κοντά μας, τους κερδίζει η δουλειά μας και γίνονται δορυφόροι πάλι μέσα από την ψηφιακή ενημέρωση. Κάπως έτσι πιστεύω δουλεύει, σαν κύκλος.

Για τους περισσότερους από μας, οι αρχαίοι φυσικοί φιλόσοφοι και οι θεωρίες τους για τα στοιχεία τα οποία απαρτίζουν τον κόσμο είναι μεν βασική σχολική γνώση, ποτέ όμως δεν καθόμαστε να τα σκεφτούμε όλα αυτά στα σοβαρά. Εσάς τι σας τράβηξε προς τα εκεί; Ποιο ήταν το έναυσμα που σας οδήγησε εν τέλει στα 5 Στοιχεία;

Από μικρή με απασχολούσε ό,τι με περιβάλλει, μέσα από τον προβληματισμό του τι είμαστε; πού ζούμε; γιατί υπάρχουμε; Αναζητούσα απαντήσεις, οι πιο κοντινές στη δική μου θέση ήταν της αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας, οι οποίες ξεκινάνε από τη σχολική γνώση, αλλά είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό. Μιλάμε για τη γνώση της ζωής, του κύκλου και της αλυσίδας.

Όλα τα τραγούδια που αποτελούν τη μέχρι στιγμής πορεία μου περιγράφουν μέσα από τα φυσικά στοιχεία τα συναισθήματα και τα βιώματα της ζωής. Μετά από ατελείωτες ακροάσεις αισθάνθηκα ότι το υλικό μου κάτι ζητούσε, κάτι ήθελε και κάπως έτσι ξεκίνησε η αναζήτηση.

Το 5ο στοιχείο το ανακάλυψα στην πορεία: ήταν μια κατηγορία τραγουδιών που δεν είχαν χώρο και μετά από αρκετό διάβασμα ανακάλυψα ότι ο χώρος τους ήταν αυτό το 5ο στοιχείο.

Συγκινήθηκα, τότε κλείδωσε μέσα μου το θέμα !

085Bourma_2.jpg

Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο καθώς φτιάχνατε το υλικό της παράστασης;

Η σκηνοθεσία και πιο σωστά η σκηνογραφία της παράστασης, ήταν κάτι που επιχειρούσα για πρώτη φορά. Νέοι δρόμοι και νέες τεχνικές με βασάνιζαν, είχα όλη την εικόνα στο κεφάλι μου, ήξερα τι ήθελα να κάνω, αλλά δεν ήξερα πώς να το κάνω. Μένοντας λοιπόν άγρυπνη για μερόνυχτα βρίσκω τη λύση και παράλληλα και τον άνθρωπο που θα μου υλοποιούσε την όλη ιδέα. Η λύση ήταν το καπάκι του πιάνου και η ιδέα ήταν το Projection mapping –έμαθα πολύ αργότερα ότι λέγεται έτσι. Προβολή λοιπόν πάνω σε αντικείμενα, νέα τεχνική και τεχνολογία βίντεο.

Γιατί διαλέγετε θέατρα ως τόπους παρουσίασης και όχι κάποια μουσική σκηνή;

Δυστυχώς, μόλις συνειδητοποίησα ότι η ανησυχία του ιδιοκτήτη της μουσικής σκηνής είναι πόσες μπύρες θα πιει ο ακροατής, πραγματικά ξενέρωσα.

Μέρος αυτού του συστήματος δεν θέλω να είμαι, επέλεξα να στραφώ προς την ανθρώπινη ψυχή. Αυτό που με ενδιαφέρει πρωτίστως, είναι να φωτίσω τα κίνητρα, τις εσωτερικές συγκρούσεις, τα ψυχικά πάθη, τις σκοτεινές προθέσεις που καθορίζουν τις πράξεις των ανθρώπων.

Πράγμα που δεν κατορθώνεται μέσα στην κάπνα, στη βαβούρα, στο ποτό και στις άβολες θέσεις της μουσικής σκηνής.

Όταν ο ακροατής έρχεται στο θέατρο, έρχεται για να ακούσει. Αυτά που λέμε στα τραγούδια είναι σοβαρά και βαθιά, θέλουν λοιπόν ησυχία, καθαρή ατμόσφαιρα και συγκέντρωση. Μέσα στο θέατρο η ψυχή και το μυαλό μπορεί να καθαρίσουν και να ανοίξουν ώστε να ταξιδέψουν.

085Bourma_3.JPG

Τεχνολογία και ντόπια παράδοση βαδίζουν χέρι-χέρι στο έργο σας, καθώς λούπες, προγραμματισμός και βιντεοπροβολές συνυπάρχουν με τους ήχους από τσαμπούνες και βαλκανικές γκάιντες. Έχετε ως γενικότερο καλλιτεχνικό αίτημα την ανανέωση της ελληνικής παράδοσης ή είναι απλά ένα σχήμα που εξυπηρέτησε τις ανάγκες των 5 Στοιχείων;

Όποια κίνηση κάνω, ετοιμάζει την επόμενη. Ετοιμάζω λοιπόν το κοινό για μια νέα μουσική κατάσταση, την οποία θα πραγματοποιήσω μέσα στα επόμενα χρόνια. Όλα στη ζωή θέλουν προετοιμασία, για να μπορέσει και το ελληνικό αλλά και το ξένο κοινό να αντέξει την επόμενη καλλιτεχνική μου κίνηση, πρέπει να την ετοιμάσω. Άρα δεν εξυπηρετεί μόνο την παράσταση όλη αυτή η σύνδεση.

Να περιμένουμε να δούμε τα 5 Στοιχεία (και) στην «επίσημη» δισκογραφία;

Ναι! Όλη η παράσταση έχει ήδη ηχογραφηθεί και πιστεύω σε ένα σύντομο διάστημα θα έχουμε κάτι πιο επίσημο.

085Bourma_4.JPG

Έχετε σκεφτεί πού θα βρεθείτε μετά το θέατρο Αλκμήνη; Έχετε και κάτι άλλο στα σκαριά αυτήν την εποχή ή είστε αφοσιωμένη στα 5 Στοιχεία;

Είμαι αφοσιωμένη στα 5 Στοιχεία, τα οποία και θα ταξιδέψουν σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Έχω την τύχη και την τιμή να έχω δεχθεί πολύ κολακεύτηκες προτάσεις, από πολλές χώρες του κόσμου!

Τι μουσική ακούει σπίτι της μια καλλιτέχνιδα με τόσο ευρεία παλέτα ηχητικών αναφορών; Τι θα μας προτείνατε, απ' όσα παρελθόντα ή καινούρια πράγματα σας ενθουσιάζουν αυτόν τον καιρό; 

Ακούω μουσικές από όλον τον κόσμο. Έχω ακούσματα από καθαρά παραδοσιακή ethnic μουσική μέχρι και καθαρό ροκ. Λατρεύω τους Pink Floyd, θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο μουσικό θαύμα που υπάρχει· και τον Peter Gabriel, πρωτεργάτη στη θεατρική προσέγγιση της μουσικής.

Λατρεύω τους βουλγάρικους δίσκους που έχουν κυκλοφορήσει υπό τον τίτλο Le Mystère des Voix Bulgares, τον Pat Metheny, τους U2, αλλά και τον μοναδικό ερμηνευτή Petru Guelfucci, τον οποίον το ελληνικό κοινό γνώρισε μέσα από το τραγούδι "Corsica".

Πολλά ακούσματα –λόγω και της κλασικής μου παιδείας– έχω από κλασική μουσική, ξεχωρίζοντας τον Chopin και τον Bach. Από τα καινούργια ακούσματα έχω ιδιαίτερη αδυναμία στην Anoushka Shankar, επιλέγοντας τη σύνδεσή της με την αδερφή της Nora Jones, η οποία με εξαιρετικό τρόπο συνδέει την παραδοσιακή ινδική μουσική με την τζαζ.

Ίσως θα μπορούσα να γράφω 2 μέρες για αυτήν την ερώτηση, έχω την τύχη να έχω μεγαλώσει σε ένα μουσικό σπίτι όπου κάθε μέρα ακούγονταν τρομερές μουσικές. Πιστεύω ότι δεν θα μου έφτανε μια ζωή να ανακαλύψω όλον αυτόν τον κόσμο, αν δεν μεγάλωνα με αυτόν τον μοναδικό τρόπο!

{youtube}r5mYTZ44H_k{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured