Με αφορμή την τελευταία του dream pop κυκλοφορία Faded Photographs και λίγες ώρες πριν ανέβει στη σκηνή του Anως supportτων GodIsAnAstronaut, ο Absent Without Leave (ή αλλιώς Γιώργος Μαστροκώστας), μιλά στο Avopolis Greek για την αισθητική του ήχου του, τα προβλήματα μουσικού βιοπορισμού στην Ελλάδα, τις μουσικές συνεργασίες μέσω του διαδικτύου, τα επερχόμενα συναυλιακά και στουντιακά του σχέδια, αλλά και για το τι θα άλλαζε στην ελληνική μουσική πραγματικότητα, αν είχε τη δυνατότητα…

Το Faded Photographs είναι μια εξ’ ολοκλήρου «σπιτική» παραγωγή. Πώς λειτούργησε πρακτικά η συνεργασία σου με τους μουσικούς που κατοικούν στο εξωτερικό; Βρέθηκες καθόλου εκεί κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων;

Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε συνολικά επτά χώρες οπότε, όπως καταλαβαίνεις, πρακτικά ήταν κάπως δύσκολο να βρεθώ σε όλες τις ηχογραφήσεις. Η συνεργασία έγινε –όπως οι περισσότερες σχεδόν συνεργασίες στην εποχή μας– με ανταλλαγή .wav αρχείων μέσω ίντερνετ. Συγκεκριμένα, έγραψα τις αρχικές ιδέες που λειτούργησαν σαν βάση για όλα τα κομμάτια και τις έστειλα στους υπόλοιπους μουσικούς, είτε λέγοντάς τους τι ακριβώς ήθελα να ηχογραφήσουν, είτε αφήνοντάς τους ελεύθερους να προσθέσουν οτιδήποτε θεωρούσαν εκείνοι ότι ταίριαζε στο κάθε κομμάτι. Υπήρχε εμπιστοσύνη βέβαια στο να τους αφήσω να κάνουν κάτι τέτοιο, καθώς με όσους συμμετέχουνε στο άλμπουμ μοιραζόμαστε την ίδια αισθητική. Στη συνέχεια μου επέστρεψαν τα μέρη τα οποία είχαν ηχογραφήσει κι εγώ πρόσθεσα τις τελευταίες λεπτομέρειες. Η μίξη έγινε από εμένα εδώ στην Αθήνα, ενώ το mastering έγινε από τους Port-Royal στη Γένοβα της Ιταλίας.

Υπάρχει τρόπος να μάθω ποιος τράβηξε τη φωτογραφία στο εξώφυλλο του κάθε αντιτύπου του Faded Photographs; Έχεις σκοπό να αναρτήσεις όλες τις φωτογραφίες στο ίντερνετ;

Γενικά οι φωτογραφίες που χρησιμοποιήθηκαν για το Faded Photographs είναι τραβηγμένες από μια φίλη μου που ζει στον Καναδά, από την κοπέλα μου και από εμένα. Τώρα για να μάθεις ποιος συγκεκριμένα τράβηξε τη φωτογραφία στο εξώφυλλο του κάθε αντιτύπου, ο μόνος τρόπος είναι είτε να εκτεθούν όλες μαζί σε κάποιον χώρο, είτε όντως να ανέβουν στο ίντερνετ! Η αλήθεια είναι ότι είχα σκεφτεί να γίνει κάποια έκθεση με όλα τα εξώφυλλα του Faded Photographs ταυτόχρονα με την κυκλοφορία του, αλλά τελικά δεν έγινε. Ίσως κάποια στιγμή να γίνει κάτι σχετικό. 

Βιοπορίζεσαι από τη μουσική; 

Δεν βιοπορίζομαι αποκλειστικά από τη μουσική. Αυτό είναι πολύ δύσκολο και πρέπει να είσαι αρκετά εμπορικός για να το καταφέρεις. Εγώ, επιλέγοντας συνειδητά ένα είδος που είναι ορχηστρικό και κάπως πιο «δύσκολο» σαν άκουσμα, αυτομάτως απομακρύνομαι πολύ από κάτι τέτοιο. Παρ’ όλα αυτά, σε αντίθεση με την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, στο εξωτερικό οι κυκλοφορίες μου έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση και πλέον τα τελευταία χρόνια μπορώ να πω ότι βγάζω κάποια χρήματα από τη μουσική.  

Θα προτιμούσες λοιπόν να ζούσες στο εξωτερικό δημιουργώντας μουσική;

Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στο εξωτερικό σε όλους τους τομείς σε ό,τι αφορά το είδος μουσικής που παίζω –από το εύρος του κοινού στο οποίο απευθύνεται και την προβολή που έχει από τον τύπο μέχρι την πληθώρα των χώρων που φιλοξενούν συναυλίες του είδους αλλά και των ανεξάρτητων εταιρειών που ασχολούνται με αυτό. 

Υπάρχει μουσικό είδος που δεν σου αρέσει καθόλου;

Υπάρχουν πολλά μουσικά είδη που δεν μου αρέσουν. Ένα από αυτά είναι τα μοντερνολαϊκά που μας κατακλύζουν από ραδιόφωνο και τηλεόραση, τα οποία προσπαθούν –με πολύ κακόγουστο τρόπο– να συνδυάσουν τα πάντα, από παλιά λαϊκά και ανατολίτικες επιρροές μέχρι μοντέρνα Δυτική pop με dance στοιχεία, λίγη δόση από hip hop και οτιδήποτε άλλο μπορείς να φανταστείς.

Ποια είναι η καλύτερη συναυλία που έχεις δώσει και γιατί;

Πραγματικά δεν μπορώ να ξεχωρίσω μία μόνο συναυλία… Κάθε μία αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία, η οποία σου αφήνει μοναδικές αναμνήσεις. Κάποιες από τις καλύτερες συναυλίες που έχω παίξει είναι πάντως αυτές με τους God Is An Astronaut, 65daysofstatic, Piano Magic, Port-Royal, Iliketrains και Manyfingers.

Ετοιμάζεις κάποιες ζωντανές εμφανίσεις για το 2011; 

Σήμερα, 6 Φεβρουαρίου, θα παίξω ξανά με τους God Is An Astronaut στην Αθήνα. Είναι πραγματικά μεγάλη μου χαρά και τιμή που οι ίδιοι με κάλεσαν να ανοίξω και πάλι τις συναυλίες τους εδώ, καθώς τους θεωρώ ένα από τα καλύτερα και σημαντικότερα συγκροτήματα της παγκόσμιας post-rock σκηνής.

Το επόμενο επιβεβαιωμένο live που έχω κανονίσει είναι με τους Samuel Jackson Five στις 3 Μαΐου, στο Κ44. Επίσης βρίσκομαι σε συζητήσεις για κάποια live στην Ευρώπη μέσα στον Απρίλιο-Μάιο και πιστεύω σύντομα θα ανακοινωθούν συγκεκριμένες ημερομηνίες και για αυτά.

Έχεις κάποιες ιδέες που μπορείς να μοιραστείς, οι οποίες ν’ αφορούν στην επόμενή σου κυκλοφορία; 

Έχω ήδη προγραμματίσει δύο κυκλοφορίες μέσα στο 2011, ενώ υπάρχουν σχέδια και για κάποιες ακόμη συνεργασίες που μάλλον θα πραγματοποιηθούν αργότερα. Η επόμενή μου δουλειά θα βγει κάποια στιγμή μέσα στην άνοιξη και ονομάζεται Νeath The Τumbling Stars. Πρόκειται για ένα EP, το οποίο θα κυκλοφορήσει από την ελβετική Three:Four Records αποκλειστικά σε μορφή 12” βινυλίου. Αργότερα, το φθινόπωρο, θα κυκλοφορήσω ένα ακόμη EP, σε μορφή 3” CD, στην αγγλική Rural Colours –η οποία είναι θυγατρική της Hibernate Recordings. Αυτό θα είναι μέρος μιας σειράς ambient EPs που κυκλοφορεί η Rural Colours, όπου έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής καλλιτέχνες όπως οι Jasper TX, d_rradio, Celer, Offthesky, Ghost & Tape κ.ά.

Ποιον/α μουσικό ή ποιο συγκρότημα ξεχωρίζεις σε αυτή τη χρονική περίοδο της ζωής σου; 

Ένας από τους μουσικούς που έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον μου είναι ο Ισλανδός Olafur Arnalds. Τα δείγματα από τις πρώτες του κυκλοφορίες είναι εξαιρετικά και πιστεύω ότι στο μέλλον θα προσφέρει πολύ περισσότερα.

Υπάρχει κάποιο άλμπουμ το οποίο θεωρείς ως κλασικό και δεν πρέπει να πεθάνει κανείς χωρίς να το έχει ακούσει έστω και μια φορά;

Υπάρχουν αρκετά άλμπουμ που θεωρώ «κλασικά» και ένα από αυτά είναι το Loveless των My Bloody Valentine. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για ένα πραγματικό αριστούργημα, δουλεμένο άψογα μέχρι την παραμικρή του λεπτομέρεια, γεμάτο εμπνευσμένες ενορχηστρώσεις και πανέμορφες μελωδίες.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στην Ελλάδα όσον αφορά στον χώρο της μουσικής, τι θα ήταν αυτό; Μόνο ένα.

Θα άλλαζα την κατάσταση που επικρατεί στο ραδιόφωνο με τη χρήση των playlists. Δεν είναι δυνατόν ο κάθε ραδιοφωνικός παραγωγός να μην είναι ελεύθερος να διαλέξει τι θέλει να ακουστεί στην εκπομπή του και να αναγκάζεται να παίζει κομμάτια αποκλειστικά από τις playlists των «μεγάλων» εταιρειών.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured