search

El Convento Del Arte

Βιργινίας Μπενάκη 7, Αθήνα 104 36, Ελλάδα

ΡεμπεTango

ΡεμπεTango

21 Οκτ 2015 22:00

El Convento Del Arte

ΡεμπεTango

ΡεμπεTango
Όταν το τάνγκο συνάντησε το ρεμπέτικο

Ρεμπέτικο & Τango - Δρόμοι παράλληλοι: Καμιά άλλη μουσική δεν έχει τόσα κοινά σημεία με το ρεμπέτικο, όσα το tango, ξεκινώντας από την ομοιότητα των κοινωνικών καταβολών τους.

ÂÂ Η περίοδος του μεσοπολέμου ήταν η πιο χαρακτηριστική για το αργεντίνικο tango, όπως ήταν άλλωστε για το αστικό λαϊκό τραγούδι πολλών λαών. Την εποχή εκείνη το tango βγήκε από το περιθώριο” και ξεπέρασε τα σύνορα της Αργεντινής, αποκτώντας θαυμαστές σε Ευρώπη και Βόρειο Αμερική. Εκείνη την εποχή, επίσης, δημιουργήθηκαν εκατοντάδες ορχήστρες και γράφτηκαν κάποια από τα καλύτερα μουσικά κομμάτια στη ιστορία του tango.

Από τα αβέβαια βήματα των πρώτων μιλόνγκας, από τις φτωχογειτονιές και τα προάστια μιας πόλης μεταναστών, από τις αυλές και τις λαϊκές πολυκατοικίες, στις μεγάλες λεωφόρους του Μπουένος Αϊρες και στις αριστοκρατικές γειτονιές του - και βέβαια στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη, έως ότου αποτελέσει ξεχωριστό και χαρακτηριστικό κεφάλαιο της κουλτούρας του 20ού αιώνα, που, μαζί με το ρεμπέτικο για τον δικό μας πολιτισμό, ενέγραψε στη συλλογική μνήμη τη νοσταλγία της καταγωγής των μεταναστών, τις μουσικές τους αναμνήσεις, τις ψευδαισθήσεις τους και τις απογοητεύσεις τους, τη σχέση τους με το κοινωνικό περιθώριο, την ταυτότητά τους και τέλος την υπερηφάνεια τους.

Από περιβάλλον περιθωρίου, το tango θα μετατραπεί, ακολουθώντας τις κοινωνικές μεταλλαγές της αργεντίνικης ιστορίας, σε πολιτιστική θρησκεία ευρύτερων στρωμάτων -όπως και η τζαζ και το ρεμπέτικο- με νέους ήρωες και νέους θρύλους, με δικά του τεμένη και δικούς του τόπους λατρείας, εκπέμποντας ένα νέο μυστικισμό, ισχυρό ακόμη και σήμερα, αν τουλάχιστον ακούσουμε τις ερμηνείες του Άστορ Πιατσόλα. Η αρχική του ερμητική γλώσσα θα γίνει εκ των πραγμάτων πιο κατανοητή, αφού θα ξεπεράσει τα όρια του μυημένου περιθωρίου για να εκφράσει ευρύτερα και πιο συντηρητικά κοινωνικά στρώματα, χωρίς ωστόσο να χάσει τη νοσταλγία, που είναι και η ουσία του.
Οι ομοιότητες, της ιστορίας του tango με την ιστορία του ρεμπέτικου είναι απρόσμενες, χαρακτηρίζοντας ίσως χώρες όπου η επίσημη κουλτούρα βρίσκει ικανούς ανταγωνιστές ανάμεσα στους ανένταχτους και στους επιμένοντες διαφορετικά.

Συντελεστές
πιάνο / ακορντεόν: Μάριος Στρόφαλης
μπουζούκι / μαντολίνο: Θάνος Θεοδωρόπουλος
πιάνο / μπαντονεόνRoman Gomez
φωνητικά: Κατερίνα Κουρεντζή
χορογραφιες: Μαργαρίτα Πλέσσα και Ariel Perez

Είσοδος: 10€ (περιλαμβάνει κρασί ή μπύρα ή αναψυκτικό)