search

Πέραν, Το Καφέ Αμάν Της Πόλης

Λεωφόρος Δεκέλειας 20, Νέα Χαλκηδόνα 143 43, Ελλάδα

Δημήτρης Γκίνης

Δημήτρης Γκίνης

24 Μαρ 2016 22:30

Πέραν, Το Καφέ Αμάν Της Πόλης

Την Πέμπτη, 24 Μαρτίου, στα πλαίσια του αφιερώματος στο ακορντεόν ως σολιστικό όργανο της λαϊκής ορχήστρας, στο «Πέραν, το καφέ αμάν της πόλης», το πρόγραμμα επιμελείται ο γνωστός ακορντεονίστας Δημήτρης Γκίνης και περιλαμβάνει τραγούδια του 20ού αιώνα, διαλεγμένα με πολύ μεράκι μέσα από το θησαυρό του λαϊκού μας πολιτισμού. Με την Κατερίνα Τσιρίδου (τραγούδι-μπαγλαμάς), τον Σπύρο Πατρά (μπουζούκι-τραγούδι)και τον Νίκο Πρωτόπαπα (κιθάρα-τραγούδι).
Ο Δημήτρης Γκίνης ξεκίνησε να μαθαίνει ακορντεόν σε νεαρή ηλικία. Στην πορεία του υπήρξε μαθητής του Ηρακλής Βαβάτσικα. Είναι μέλος διαφόρων λαϊκών, έντεχνων και παραδοσιακών μουσικών σχημάτων και έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες, όπως:  Βαγγέλη Κορακάκη, Παντελή Θαλασσινό, Λιζέτα Καλημέρη, Μελίνα Κανά, Παναγιώτη Λάλεζα και άλλους, τόσο σε ζωντανές εμφανίσεις, όσο και δισκογραφικά.
«Το ακορντεόν στην ελληνική μουσική» είναι η παρουσίαση από σύγχρονους σολίστες του ακορντεόν μιας σειράς διαφορετικών προγραμμάτων ο καθένας, με κοινό σημείο αναφοράς τη «θέση» του οργάνου στην ορχήστρα. Δηλαδή, προγράμματα επικεντρωμένα σε μουσικές και τραγούδια όπου το κυρίαρχο σολιστικό όργανο της λαϊκής ορχήστρας θα είναι το ακορντεόν, όπως τότε, την περίοδο 1920-1932, που το μπουζούκι εξέλειπε σαν κυρίαρχο σολιστικό όργανο της λαϊκής ορχήστρας και πρωταγωνιστούσαν, κυρίως, το βιολί, το μαντολίνο και η αρμόνικα, που μεσουρανούσε επί 30 χρόνια ως λαϊκό όργανο στην Ελλάδα, πριν αντικατασταθεί από το ακορντεόν. Πρόκειται για μια ιδέα του δεξιοτέχνη του ακορντεόν και συνθέτη Ηρακλή Βαβάτσικα, που αγκαλιάστηκε από το «Πέραν» και βασίζεται στη μελέτη του σχετικά με τη «θέση» της αρμόνικας στη μουσική της περιόδου 1920-1932 και, ιδιαίτερα, στον προπολεμικό μουσικό Αντώνη Αμιράλη, ή αλλιώς «Παπατζή».
Ο Αντώνης Αμιράλης γεννήθηκε το 1896 στο Κορδελιό της Σμύρνης και ήταν συνθέτης, στιχουργός και ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες δεξιοτέχνες της αρμόνικας, ο οποίος είναι άγνωστος στον κόσμο. Είχε ηχογραφήσει 68 ορχηστρικά κομμάτια, εκ των οποίων τα 25 είναι γνωστά, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται σε χέρια συλλεκτών. Ήταν μουσικός  μιας εποχής που οι συνθέτες με τους οργανοπαίχτες, τους στιχουργούς, τους τραγουδιστές είναι όλοι ένα, όταν το δημοτικό τραγούδι μεταλλάσσεται στην πρώτη του –καταγεγραμμένη, τουλάχιστον- ρεμπέτικη μορφή. Αυτή η εποχή ουσιαστικά «εκπαιδεύει» την επόμενη γενιά του ρεμπέτικου, που όλοι γνωρίζουμε και έχει περάσει πια στο DNA μας, τον Μάρκο, τον Τσιτσάνη κτλ. Οι νέοι μουσικοί που ήρθαν από τη Σμύρνη έδωσαν την αισθητική πλευρά αυτής της μουσικής. Η συγκεκριμένη μελέτη του Ηρακλή Βαβάτσικα αποσκοπεί στην ανάδειξη ενός ρεπερτορίου, το οποίο ήταν κρυμμένο σε συρτάρια συλλεκτών.
Αφιερωμένες  -και αφοσιωμένες- βραδιές, λοιπόν, στην, παρεξηγημένα χαμένη στο χρόνο, αρμόνικα και την τεχνική του μουσικού θρύλου και βιρτουόζου Αμιράλη, ο οποίος μπόρεσε να περικλείσει, αλλά και να αναπτύξει τα κυρίαρχα μουσικά μοτίβα της εποχής εκείνης και να δημιουργήσει, ταυτόχρονα, έναν δικό του κώδικα παιξίματος στα κουμπιά του, εκφράζοντας με ένα συναρπαστικό τρόπο τη μουσική της εποχής του.

Είσοδος: Τραπέζι: 5 ευρώ/άτομο, Μπαρ: Ελεύθερη είσοδος. (Σε συγκεκριμένα τραπέζια, από τα οποία η οπτική επαφή με τη σκηνή δεν είναι άμεση, δεν  υπάρχει επιβάρυνση εισιτηρίου.

Πληροφορίες στο σύνδεσμο: http://peran.gr/mousiko-imerologio/687-/event_details)