search

Jasmin

Μιχαλακοπούλου 150, Αθήνα 115 27, Ελλάδα

Μαύρη Μαγιονέζα + Διονύσης Κωτσάκης, 3w.gr

Μαύρη Μαγιονέζα + Διονύσης Κωτσάκης, 3w.gr

09 Ιουν 2012 22:30

Jasmin

Η Μαύρη Μαγιονέζα πρωτοεμφανίζεται το 1996 όταν το συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη ονόματι "Νυχτοπούλι" αποφασίζει να αλλάξει το όνομά του. Το "Νυχτοπούλι" είχε δημιουργηθεί το 1994, από τον Ανδρέα Ασημακόπουλο και έκανε αρκετές συναυλίες με διάφορους μουσικούς να το πλαισιώνουν, σε πολλά μπαράκια της πόλης. Λίγο πριν να παγιωθεί η σύσταση του, το συγκρότημα ηχογραφεί  και ένα demo με τίτλο: "Σπουδή στο μωβ: ο λυρισμός του ατάλαντου λύκου." Τραγούδια από το συγκεκριμένο demo (εκεί σε πρωτόλεια μορφή) υπάρχουν μάλιστα στους δύο πρώτους δίσκους της Μαύρης Μαγιονέζας. Το 1996 η σύνθεση του συγκροτήματος καταλήγει στον Ανδρέα (κιθάρα, φωνή), Κώστα Μαντζουκίδη (μπάσο, φωνητικά - πρώην μέλος του συγκροτήματος New Rose) και τον Θωμά Αρβανίτη (τύμπανα, φωνητικά). Οι τρεις τους αλλάζουν το όνομα του συγκροτήματος και ηχογραφούν ένα demo που δύο χρόνια αργότερα θα ηχογραφηθεί ξανά για να γίνει ο πρώτος τους δίσκος σε παραγωγή της EROS MUSIC.

Το νέο συγκρότημα κινείται γύρω από ένα πυρήνα σκληρού ροκ με έντονες αναφορές όμως σε άλλα μουσικά ακούσματα όπως το funk, το blues, το punk. Ο προσεγμένος εγκεφαλικός στίχος των τραγουδιών είναι ένα ακόμα στοιχείο που το χαρακτηρίζει. Στην διάρκεια των επόμενων χρόνων η Μαύρη Μαγιονέζα πραγματοποιεί πάμπολλες συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, τηλεοπτικές εμφανίσεις, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις ενώ ετοιμάζει το υλικό του δεύτερου album της. Αρχίζουν να πειραματίζονται δειλά με την προσθήκη ηλεκτρονικών ήχων και ρυθμών στον ήχο τους, καθώς και την προσθήκη πολυμέσων στις συναυλίες τους. Είναι από τις πρώτες μπάντες στην Ελλάδα που εμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του '90 στην σκηνή με υπολογιστή και προβολές video στο φόντο τους (τότε παιγμένο από το «αρχαίο» πλέον VHS!)

Καθώς ο Θωμάς φεύγει προσωρινά στο στρατό, την θέση του παίρνει ο Γιώργος Γεωργίου οπότε και ηχογραφείται ο δεύτερος δίσκος «Παραμόρφωση» το 2000. Είναι ένας δίσκος που δείχνει ξεκάθαρα την διάθεση για πειραματισμό και διαφυγή από την πεπατημένη, του συγκροτήματος. Οι συναυλίες συνεχίζονται. Το 2003 βρίσκει τον Θωμά ξανά πίσω από τα τύμπανα του συγκροτήματος, τον Ανδρέα με ένα master μουσικής τεχνολογίας και την Μαύρη Μαγιονέζα με ένα καινούργιο δίσκο. Το «Μανιτάρια & Μανιφέστα» επίσης από την EROS, είναι ο δίσκος που ολοκλήρωσε το βήμα που το συγκρότημα ξεκίνησε με τον προηγούμενο δίσκο. Ο νέος ήχος που δημιούργησαν μετά από όλη αυτή την δημιουργική αναζήτηση ενσωματώνει στο σκληρό ροκ του συγκροτήματος ακόμα περισσότερες «αλλοπρόσαλλες» αναφορές σε μουσικές όπως το hip-hop, το drum 'n' bass, το breakbeat, την electronica. Οι λούπες και οι πρωτότυποι ηλεκτρονικοί ήχοι είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των συνθέσεων ενώ οι στίχοι συνεχίζουν να τσακίζουν κόκαλα, ακόμα και σε θέματα που ελάχιστοι τόλμησαν να αγγίξουν. Αμέτρητες συναυλίες μετά, το 2007, ο Γιώργος Γεωργίου επιστρέφει στα τύμπανα της Μαύρης Μαγιονέζας ενώ ο Ανδρέας ιδρύει την Tech Killa Records και το Mass Room Studio, αναλαμβάνοντας την παραγωγή του 4ου album της Μαύρης Μαγιονέζας με γενικό τίτλο «Καλή Όρεξη». Ο πλέον πολιτικός δίσκος του συγκροτήματος έρχεται σε μια περίοδο που η χώρα «βράζει» ενώ ετοιμάζεται για την οικονομική/πολιτική παρακμή που ακολούθησε. Τραγούδια που στιχουργικά έχουν αφήσει πλέον τις ποιητικές των προηγούμενων δίσκων στην άκρη για να τα πουν «έξω από τα δόντια». Η τελειομανία του συγκροτήματος έχει αποδώσει πλέον καρπούς. Πρόκειται για το πρώτο album ελληνικής παραγωγής με πολυκάναλο mastering, καθώς και τεχνικές παραγωγής που πρώτη φορά εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα. Ο ήχος είναι ογκώδης, οι ενορχηστρώσεις πρωτοποριακές και οι συνθέσεις στα υψηλά στάνταρ που έθεσε το γκρουπ για τον εαυτό του.

Τον Δεκέμβριο του 2008, η πάντα ανήσυχη Μαύρη Μαγιονέζα δίνει την πρώτη ελληνική διαδικτυακή συναυλία. Ένα εγχείρημα με μεγάλη επιτυχία που δυστυχώς επισκιάστηκε από την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, η οποία έγινε κατά την διάρκεια της συναυλίας, με κοινό και μουσικούς να πληροφορούνται το συμβάν μέσα από το chat room του event!

To 2010 η Μαύρη Μαγιονέζα συνεργάζεται με τον Νέστωρ Κάνιστρα στα τύμπανα και τον Ορέστη Ναλμπάντη στην κιθάρα για να ηχογραφήσουν το «Κατέβασέ Το», ίσως έναν από τους πιο μεστούς του δίσκους. Η δουλειά αυτή που κυκλοφορεί επίσης από την Tech Killa Records, δίνεται δωρεάν (για περιορισμένο χρόνο) από το internet ενώ κυκλοφορεί επίσης και σε συλλεκτικά CD, βινύλια και USB sticks!

Το 2011 βρίσκει τον Θωμά για μια ακόμα φορά πίσω από τα τύμπανα της μπάντας, η οποία έχει πλέον την αρχική της σύνθεση με την προσθήκη του Ορέστη στην κιθάρα και τα φωνητικά. Πραγματοποιούν μία συναυλία από κοινού με το ανατρεπτικό ρωσικό καρτούν Mr. Freeman. Στο συγκεκριμένο event οι κυνικοί μονόλογοι του συγκεκριμένου εικονικού ανθρωπάκου, έχουν αντικαταστήσει τον αντίστοιχο χαρακτήρα της Μαύρης Μαγιονέζας και σχολιάζουν τα τραγούδια της με τον δικό του τρόπο.

Δημιουργούν το νέο Mass Room Studio, έναν πολυχώρο μουσικής παραγωγής και τέχνης, πόλο έλξης για τους περισσότερους μουσικούς στην Θεσσαλονίκη (και όχι μόνο), ενώ βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση για την επόμενη ιδέα που θα τους παθιάσει.

Είσοδος 10 ευρώ με ποτό