search

STREAMING STORIES

Το πιο υπέροχο σε όλο αυτό το σκηνικό είναι πως οι «φορείς δημόσιου λόγου», που διαμορφώνουν τα καθιζήματα της δημόσιας ζωής, εναντιώνονται στον λαϊκισμό...

Η σύγκρουση με το τηλεοπτικό και διαδικτυακό σκουπιδαριό προκαλεί αρχικά έκπληξη, έπειτα αηδία και τελικά αποτροπιασμό. «Έπεσα» πάνω σε βίντεο εκπομπών (προσοχή όχι μίας εκπομπής, αλλά πολλών εκπομπών) όπου φιλοξενείτο ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, Γιώργος Αδαμίδης, ο οποίος εγκαλείτο επειδή η χορωδία της επιχείρησης προσέλαβε καλλιτεχνικό διευθυντή για 8 μήνες, με μηνιαίο μισθό 1.875 ευρώ.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, διότι σε άλλη περίπτωση θα τρελαθούμε. Ακριβώς από κάτω θα δείτε ένα απλό δείγμα δουλειάς της χορωδίας της ΔΕΗ. Όποιος έχει και το παραμικρό αισθητικό κριτήριο ή κάποιος που έχει ασχοληθεί κατ' ελάχιστον με τον πολιτισμό –ναι, ακόμα ή πολύ παραπάνω με τον λαϊκό πολιτισμό– θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για μια χορωδία εξαιρετική. Πάμε στο «βιογραφικό» της.




Αντιγράφω από ένα σημείωμα του Κίμωνα Στεριώτη, τέως Διευθυντή Επικοινωνίας της ΔΕΗ: «Ιδρύθηκε το 1978 και έχει μια σημαντική ιστορία με συμμετοχές σε σημαντικές εκδηλώσεις και συνεργασίες με διάσημους συνθέτες, όπως οι Μ. Θεοδωράκης, Στ. Ξαρχάκος, Β. Παπαθανασίου, Γ. Μαρκόπουλος κλπ. Έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα θέατρα και αίθουσες συναυλιών της Ελλάδας (Ηρώδειο, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Αρχαίο Στάδιο των Δελφών, Λυρική Σκηνή κλπ.). Έχει πάρει μέρος σε πολύ σημαντικές  εκδηλώσεις, όπως: τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών & Παραολυμπιακών Αγώνων των Αθηνών, παράδοση της Ολυμπιακής Φλόγας στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης και σε χορωδιακά φεστιβάλ στο εξωτερικό (Τσεχία, Σουηδία, Βουλγαρία, Κύπρο κλπ.). Στα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητές της έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο για οικονομικούς λόγους και οι εκδηλώσεις της εστιάζονται στις λιγνιτοπαραγωγές περιοχές, φιλανθρωπικές εκδηλώσεις κλπ. και ουδεμία επιβάρυνση συνεπάγεται η λειτουργία της στους Καταναλωτές. Είναι από τις ελάχιστες χορωδίες που έχουν απομείνει στην Ελλάδα της παρατεταμένης κρίσης».

92o_2.jpg

Έπρεπε λοιπόν να προσλάβει μια τέτοια καταξιωμένη χορωδία καλλιτεχνικό διευθυντή; Άσκοπο το ερώτημα, αλλά προφανώς απαντάμε καταφατικά. Προς τι λοιπόν ο «ντόρος» που ξεσηκώθηκε από έναν εσμό δημοσιολόγων; Όποιος προσέξει το σκυλολόι που εξαπέλυσε την πολύμορφη επίθεση, θα δει τουλάχιστον κάποιες σημαντικές ενδείξεις:

- Τατιάνα Στεφανίδου Άψογη διοργανώτρια τηλεοπτικού «bullying», που πάντοτε υλοποιείται από υποτιθέμενα «λαϊκές» φιγούρες. Στην προκειμένη περίπτωση μια γυναίκα τσίριζε: «Ποιον ενδιαφέρει ο πολιτισμός;»

- Νίκος Ευαγγελάτος Τα λόγια περιττεύουν, πόσο μάλλον όταν συνοδεύονται από συνοδοιπόρους ειδικούς στη φρίκη. Δύο περιπτώσεις «δημοσιογραφικών επιτυχιών του», αρκούν. Σορίν Ματέι, βίντεο με κοριτσάκι από τη Βόρεια Κορέα που απειλεί τους Αμερικάνους. Τραγικές καταστάσεις.

- Εκπομπή «Ότιναναι»: Εντάξει, πιο «χαριτωμένη» η αντιμετώπιση. Ωστόσο πρόκειται για το ιδιαίτερα πρόθυμο χίπστερ προσωπικό, το οποίο προπαγανδίζει με ανώφελα «γκάλοπ» πόσο αγράμματοι είναι οι νέοι σήμερα.

- Αρθρογράφοι τύπου Λίλα Σταμπούλογλου, που έχουν βρει στέγη σε ιστοσελίδες τύπου protagon.gr (εκεί δεν γράφτηκε και το κείμενο της πρώην διευθύντριας του γραφείου του Γερουλάνου, Κατερίνας Ανέστη, για τον «έναν έντονα λαρυγγικό αλλά συγχρόνως μελωδικό τρόπο» με τον οποίον τραγουδούσε ο Lemmy; Ναι, εκεί)

Η συγκεκριμένη (πρώην ή νυν, αδιαφορώ) συνεργάτιδα της Τατιάνας Στεφανίδου γράφει στον «μεταρρυθμιστικό» (my ass, όπως θα έλεγε και κάποιος αναιδής Αγγλοσάξων) ιστότοπο πως τα πεπραγμένα μιας χορωδίας «απλώς, κ. Αδαμίδη, δεν ενδιαφέρουν τον κόσμο». Και δεν ορρωδεί η κ. Σταμπούλογλου να διαφημίζει σε στημένο δημοσίευμα στην ιστοσελίδα της εργοδότριάς της ότι «σπούδασε ιστορία-αρχαιολογία».

Αλλά το πιο υπέροχο σε όλο αυτό το αηδιαστικό σκηνικό, είναι πως οι παραπάνω «φορείς δημόσιου λόγου», που διαμορφώνουν τα καθιζήματα της δημόσιας ζωής, εναντιώνονται στον λαϊκισμό.

Δεν χρειάζεται να ειπωθεί κάτι άλλο.