Στυλιανός Τζιρίτας

 

Τsek #1> Θυμούνται ίσως οι φίλοι της στήλης το εναρκτήριο λάκτισμα αυτής της σαιζόν, με την επίσκεψη στο 2ο Φεστιβάλ Ακουστικών. Όπου, εκτός των ...ακουστικών, είδαμε και ακούσαμε πολλούς προενισχυτές ακουστικών –μερικοί μάλιστα ήταν πραγματικά κομψοτεχνήματα. Επειδή όμως οι καιροί είναι δύσκολοι και χρήσιμο είναι να υποδεικνύουμε και καλές, όσο και συμφέρουσες προτάσεις, να σας πω ότι, αν μιλάμε για ακρόαση σε notebook ή σε κλασικό PC, η λύση μπορεί να δοθεί και από το Diamond XSTU21 USB 2 Channels Stereo Sound Tube

Avothr_2.JPG

Το οποίο όχι μόνο σε μεταχειρισμένο έχει καλή τιμή (έτσι το απέκτησα προσωπικά κι εγώ), αλλά και στην αρχική του μαμίσια τιμή δεν ξεπερνάει σε κανέναν ιστότοπο τα 25 ευρώ. Εκτός της πολύ ωραίας αισθητικής γραμμής, που μοιάζει με vintage, ιριδίζουσα μπλε λυχνία, να σας πω ότι αποτελεί είσοδο και έξοδο για ήχο. Τουτέστιν, μπορείτε να συνδέσετε τα ακουστικά ή τα ηχεία σας στο tube (διότι αυτό διαθέτει usb), αλλά και να εισάγετε ήχο με μικρόφωνο. Το τελευταίο μπορεί να σας φαίνεται υπερβολικό, όπως όμως θα διαπιστώσετε και στη φάση της ακρόασης το tube δίνει έναν ζεστό ήχο αναλογίλας· κάτι που συμβαίνει και στην περίπτωση του μικροφώνου.

----------------

Τsek #2> Εντοπίστηκε από το Avotek η πρώτη φορά που η λέξη «sampling» έλαβε το (ελληνικό) δημόσιο βάπτισμά της. Ευπειθώς αναφέρω ότι ο Νίκος Πατρελάκης είναι υπεύθυνος γι' αυτή την πρωτοπορία και η στιγμή δεν είναι άλλη από την πρώτη φορά (όπως και κάθε φορά) που οι τίτλοι των Απαράδεκτων ανέβηκαν στον τηλεοπτικό δέκτη. Μόνο τυχαίο δεν είναι βέβαια ότι ο Πατρελάκης βρέθηκε πίσω από μια τέτοια πρωτιά. Η ημερομηνία παρεμπιπτόντως ήταν 19 Σεπτεμβρίου του 1991 και οι τίτλοι ανέγραψαν κάτι που δεν είχε προηγούμενο σε δημόσια πλατφόρμα προβολής στην Ελλάδα.

{youtube}eTSGs48lMv4{/youtube}

----------------

Τsek #3> Να δώσω τα εύσημα στο μικρό φυλλάδιο που διανέμει δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες του μαγαζιού το Music Accessories. Ο Αναστάσης Καγμάκης, γιος του Κώστα Καγμάκη –μιας φιγούρας καθοριστικής στην ανάδειξη και στο merch της ηλεκτρικής κιθάρας σε επίπεδο αγοράς και service στην Αθήνα– έχει στη Σόλωνος, απέναντι από το Χημείο, το δικό του στέκι όπου ασχολείται με επισκευές εξάχορδων και τετράχορδων. Αλλά κι έναν χώρο, συνάμα, όπου μπορεί να βρει κανείς πλήθος από κλασικά πετάλια, όπως και παραγωγές Ελλήνων κατασκευαστών. 

Avothr_3.JPG

Πέραν του ότι μπήκα στον πειρασμό να του κάνω μια συνέντευξη με όλα αυτά που σαφώς θα έχουν ενδιαφέρον γύρω από τις εμπειρίες του, μιας και έρχεται σε επαφή με εκατοντάδες axemen κάθε χρόνο, τα συγχαρητήρια όπως είπα πάνε στο φυλλάδιο: μια συμπαραγωγή πολλών συντακτών και συντελεστών, όπου εξηγούνται βασικές έννοιες συνδεσμολογίας, ηχοπλασίας, όπως και μια σειρά από errors 404 –όπως λέμε στους computers. Με κάτι τέτοια μερακλίδικα πράγματα γίνεται κάποιος οπτιμιστής αναφορικά με το μέλλον του επαγγελματισμού στην Ελλάδα.  

----------------

Τsek #4> Από αλλού ξεκίνησε η κουβέντα με τον φίλο και συνεργάτη μουσικό παλαιότερα, τον θαυμάσιο μπασίστα Μιχάλη Σεμερτζόγλου (μέλος των Narrow Paths, Κοψωκέφαλων και GAD, μεταξύ άλλων, και με εκατοντάδες ώρες σε studio booths ως session μουσικός) και αλλού βγήκε. Ενώ δηλαδή αρχίσαμε από την κοινή μας αγάπη για τη δισκογραφία του Γιάννη Πάριου μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980, καταλήξαμε να ψάχνουμε ποιο είναι το στούντιο του οποίου ο εξοπλισμός διαφαίνεται απλόχερα στην κάμερα του εικονολήπτη που αποθανάτιζε ένα ιδιότυπο ενσταντανέ της ελληνικής καλλιτεχνικής ζωής, για τις ανάγκες της τηλεοπτικής εκπομπής 3 στον Αέρα

Είναι το 1987 και ο Αλέξης Παπαδημητρίου κάνει τη μουσική για την παράσταση όπου πρωταγωνιστεί ο Νίκος Κούρκουλος, Στη Φωλιά του Κούκου –το κλασικό δηλαδή έργο του Dale Wasserman, που είχε ανέβει σε μετάφραση του Παύλου Μάτεσι και σκηνοθεσία του Leon Rubin στο Θέατρο Κάππα. Την ίδια περίοδο γράφει συνθέσεις για τον επόμενο δίσκο του Πάριου, οι οποίες αποτέλεσαν το υλικό για το άλμπουμ Πιστός… του 1988 (Minos-ΕΜΙ/MSM 703), σε παραγωγή του Αχιλλέα Θεοφίλου. Ο Παπαδημητρίου θα φέρει λοιπόν σε επαφή τους δύο άντρες, ρίχνοντας την ιδέα να ηχογραφήσουν μαζί. Ο Γιάννης Δημαράς (από τους επιφανείς ρεπόρτερ τότε) θα μπει μαζί με την κάμερα κυριολεκτικά ως κομάντο, την ώρα που το ζευγάρι Πάριος/Κούρκουλος κάνει δοκιμές φωνής πάνω στην παρτιτούρα –εξάλλου είναι εμφανής η έκπληξη του αείμνηστου Κούρκουλου.

{youtube}w-tH02Co2bE{/youtube}

Το Πάριος feat. Κούρκουλος δεν θα ευοδωθεί τελικώς, αλλά με την κίνηση του Δημαρά έχουμε τη δυνατότητα να δούμε πλάνα από το εσωτερικό ενός κλασικού για τα ελληνικά δεδομένα στούντιο της εποχής. Το P.D.R. στη Φιλοθέη (παρεμπιπτόντως, η μίξη του Πιστός... έγινε στο Sierra της Μεσογείων) ήταν χώρος όπου έλαβαν σάρκα και οστά πολλοί λαμπροί δίσκοι της ημεδαπής. Με μια προσεκτική ματιά, μάλιστα, θα δείτε ότι η εγγραφή είναι αναλογική, μιας και κάποια στιγμή κάνει την εμφάνισή της η μπομπίνα που γυρίζει. Το P.D.R. έχει στο παλμαρέ του ιστορικές ηχογραφήσεις ενός πολύ μεγάλου φάσματος, το οποίο εμπεριέχει το Σαμποτάζ της Λένας Πλάτωνος, το Ενέχυρο του Δήμου Μούτση, το Φοβάμαι του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, το Έρχομαι Και Σ' Ανταμώνω του (αγαπημένου της στήλης) Γιώργου Καμπουρίδη, ενώ η επεξεργασία της έκδοσης του/των Rehearsed Dreams για το Anthology 1983-1985 του 2013 έγινε επίσης εκεί, όπως και η πρωτότυπη ηχογράφηση του δίσκου το 1983. 

Χώρια που θα έχετε τη δυνατότητα να δείτε τη Σεμίνα Διγενή και τον Γιώργο Παπαδάκη σε εμβρυακή σχεδόν ηλικία! 

----------------

Μιας και έφυγε ένας ακούραστος μελετητής της κρητικής (και όχι μόνο) παράδοσης, αλλά και απόγονος μιας μεγάλης μουσικής οικογένεια –γόνος μιας αρχετυπικής μορφής του ελληνικού τραγουδιού– καθώς και ραδιοφωνικός παραγωγός αξιώσεων (όπως τον μάθαμε στα πρόσφατα χρόνια με τις εκπομπές του Στο Κόκκινο 105.5), το Avotek δεν μπορεί να μη δηλώσει σοκαρισμένο από τον αιφνίδιο θάνατο του Γιώργη Ξυλούρη, σε ηλικία μόλις 55 ετών. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα σκεπάσει τον συμπατριώτη μου.

{youtube}2xBV_nf0h8g{/youtube}

 

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured