Σίγουρα πολλά είχαν ειπωθεί για το "μεγάλο φεστιβάλ της Ευρώπης" και -μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας- όλα όσα ειπώθηκαν από τη διοργανώτρια (ή εννοήθηκαν) δημιούργησαν προσδοκίες. Είναι όμως εκείνα περισσότερο "ενοχα" από τα δημοσιεύματα κάποιων δημοσιογράφων που βιάζονταν να φλομώσουν το κοινό με ένα σωρό ονόματα με τα οποία απλώς συνομιλούσαν οι διοργανωτές; Κι αν μετά από τόσα χρόνια δεν έχει πέσει ο πέλεκυς του ίδιου του κοινού πάνω στους 3-4 συγκεκριμένους που τις φήμες μετατρέπουν συστηματικά σε ειδήσεις, ουσιαστικά αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις προσδοκίες, γι' αυτό δεν φταίει κάπου και το κοινό; Όλοι κάποια στιγμή πέρασαν από τα γραφεία της didimusic ή συνομίλησαν για να μάθουν τι γίνεται, πώς προχωράει η διοργάνωση. Κι όλοι λίγο πολύ άκουσαν με ποιους είναι σε επαφή, ακόμα και με τους White Stripes. Όμως ο καθένας έχει το δικαίωμα να είναι σε επαφή με οποιονδήποτε μάνατζερ. Όπως μου είπε χαρακτηριστικά ένας άλλος διοργανωτής ..."όλοι μιλάνε με τους White Stripes. Τι σημαίνει αυτό"; Τίποτα απολύτως. Μια απλή ερώτηση ή εκδήλωση ενδιαφέροντος γίνεται στην Ελλάδα είδηση του "ίσως" και γράφεται κατά κόρον.

Ευθύνη σαφώς γι' αυτό έχουν και οι ίδιοι διοργανωτές, εφόσον το σύστημα της "ίσως" πληροφόρησης καλά κρατεί και στο τέλος όλο αυτό αποβαίνει εις βάρος τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι προσδοκίες του κοινού που περίμενε ακόμα και White Stripes και πλέον δεν ικανοποιείται με Pixies και (τους headliners του Glastonbury) Muse. Όμως όση ευθύνη και να φέρουν οι διοργανωτές, με τις υπέρ του δέοντος φιλόδοξες, ως ουτοπικές, δηλώσεις τους επί δύο χρόνια (ακόμα και τη σιγουριά για την άφιξη μεγάλων ονομάτων που δεν ήρθαν σε προηγούμενες διοργανώσεις), θα πρέπει να δούμε το line-up του φεστιβάλ στη σωστή του βάση, ψύχραιμα και απαλλαγμένοι από τις προσδοκίες και τα λάθη. Με τις δυσκολίες του (πρέπει οι περιοδείες των groups να ταιριάξουν και στις υπάρχουσες ημερομηνίες του Rockwave), αλλά και τις καλές ή περίεργες επιλογές του. Με την υποκειμενικότητα που όλα αυτά εμπεριέχουν. Και, ναι, με τους Muse και τους Placebo να προηγούνται στα ερωτηματολόγια που ζήτησε η didimusic, στα οποία δεν υπήρξε σημαντική συμμετοχή. Μόνο εκ των υστέρων σχόλια, όσων δεν ψήφισαν.

Έχω λοιπόν την εντύπωση λοιπόν ότι, πέρα από τις ατομικές απόψεις, η λεγόμενη "νεκροψία" θα δείξει και πάλι γι' αυτό το φεστιβάλ, αφού βασικός στόχος για κάθε διοργανωτή είναι το βιώσιμο της υπόθεσης. Περί ορέξεως, δε, ουδείς λόγος και, αν με ρωτήσετε την προσωπική μου άποψη, θα σας πω ειλικρινά ότι δεν θέλω να δω τους Him και τους Placebo, όμως γνωρίζω αρκετούς ή αρκετές που θα πλήρωναν (ίσως και να πέθαιναν) για το δίδυμο αυτό. Είχα στο μυαλό μου πολλά ονόματα που θα με ενδιέφερε να δω, αλλά δεν περιμένω να τα δω όλα από ένα διοργανωτή, λες και βρισκόμαστε 5 χρόνια πριν. Βλέπω, κρίνω με το υποκειμενικό μου κριτήριο και αποφασίζω, εφόσον επιπροσθέτως δεν αποφάσισα από πριν να συμμετάσχω. Δεν κρύβω παράλληλα ότι θέλω να δω Starsailor, Black Rebel Motorcycle Club ζωντανά, εκεί όπου βρίσκεται όλη η δύναμή τους, ή τους θρύλους Pixies, ενώ δεν θεωρώ μικρό το γεγονός ότι headliners μεγάλου βρετανικού φεστιβάλ (Muse) παίζουν δεύτεροι εδώ (άσχετα αν η εδώ δισκογραφική τους ίσως και να μην πήρε χαμπάρι ότι κυκλοφόρησαν νέο δίσκο -και μάλιστα πολύ καλύτερο από τον προηγούμενο, με διθυραμβικές μάλιστα κριτικές από τα βρετανικά έντυπα). Δεν θεωρώ επίσης αμελητέο το ότι γίνεται σε ένα χώρο νέο και όμορφο, σε ιδανική απόσταση από την πόλη, ούτε την ατμόσφαιρα που στήνεται κάθε φορά, έστω κι αν δεν έχει σχέση με εκείνη των βρετανικών φεστιβάλ. Ουτε και το γεγονός ότι εκεί που πληρώνουμε 40 ευρώ για τους Blondie (τιμή εισιτηρίου που θα "φορεθεί" πολύ το καλοκαίρι), εδώ με 38 ευρώ βλέπουμε 2-3 αγαπημένα ονόματα κάθε μέρα.

Αυτό που έχουμε να κάνουμε όλοι μας είναι απλώς να επιλέγουμε. Δεν μας υποχρεώνει κανείς να δούμε ονόματα που δεν αγαπάμε ή δεν θέλουμε να δούμε. Τα χρήματα είναι δικά μας και τα δίνουμε εκεί που επιθυμούμε, δεν έχει νόημα η μοιρολατρεία σε κερδοφόρες επιχειρήσεις (εκτός κι αν έχουν το μονοπώλιο) ή το να λοιδορούμε κάτι στο οποίο δεν έχουμε σκοπό να πάμε, ή ακόμη χειρότερα, να λοιδορούμε και κατόπιν να συρρέουμε, πέρα βέβαια από το να κατακρίνουμε όλους εκείνους (και τους διοργανωτές) για τις προσδοκίες που μας δημιούργησαν με τις φήμες και τις δηλώσεις, αποφεύγοντας στο μέλλον ανάλογου είδους αναμονή.

Δόξα τω Θεώ φέτος όλοι οι διοργανωτές θέλουν να φέρουν καλλιτέχνες (και αρκετούς "μεγάλους", γιατί το συναυλιακό καλοκαίρι στην Ελλάδα λόγω των χώρων στηρίζεται περισσότερο στα μεγάλα ονόματα) και ο καθένας θα μπορεί να επιλέξει αυτό που θέλει να δει. Τις επόμενες μέρες άλλωστε και οι άλλοι διοργανωτές ετοιμάζονται να ανακοινώσουν και σούπερ και μεγάλα και μέτρια και φρέσκα ονόματα και αρπαχτές καλές, αυξάνοντας αυτό τον "εσωτερικό" ανταγωνισμό και δεν αποκλείεται ονόματα που περιμέναμε από το έναν, να τα δούμε στον άλλον. Έτσι κι αλλιώς τα πράγματα στο συναυλιακό χώρο είναι μία συνάρτηση πολλών παραμέτρων και τίποτα δεν είναι οριστικό πριν να γίνει, κάτι που προφανώς δεν το έχουμε αντιληφθεί και οι εντός και όσοι προσπαθούν να βγάλουν μια άκρη από όσα διαβάζουν.

ΥΓ. Η μικρή αυτή σύσταση δεν έχει σκοπό να απαγορεύσει την κριτική -μακριά από μας τέτοιες προθέσεις. Αντιθέτως έχει ως στόχο να επιτρέψει την έκφρασή της με επιχειρήματα και νηφαλιότητα, να βρούμε τα θετικά, αλλά και να επισημάνουμε τα αρνητικά, χωρίς να ισοπεδώνουμε τα πάντα. Είναι λοιπόν η ώρα του Avopolis.Community.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured