"Νέο", "πρωτοπόρο", "φιλόδοξο", είναι μερικές από τις λέξεις που αναμέναμε να ακούσουμε και ακούσαμε τελικά στη συνέντευξη Τύπου για την άφιξη του MTV στην Αθήνα και σταδιακά στην υπόλοιπη Ελλάδα μέσω της συχνότητας του Smart. Λεγόταν εδώ και καιρό, ψιθυριζόταν στους κόλπους της μουσικής βιομηχανίας (με αρκετή φημολογία περί των προσώπων) και ήταν καιρός να μάθουμε περισσότερα από επίσημα χείλη, ήτοι τον πρόεδρο του MTV Network στην Ευρώπη και τον κο Ρέστη, πρόεδρο του ομώνυμου επιχειρηματικού ομίλου που έχει μπει για τα καλά στο χώρο των media μετά και την εξαγορά της ΙΜΑΚΟ. Στο μεγάλο αυτό εγχείρημα μαζί είναι και ο Γερμανός και η Starmedia και φυσικά και η εταιρία του MTV που για ένα χρόνο θα διαθέσει τους δικούς της ανθρώπους για να το στήσουν.

Αν και πολλά ειπώθηκαν για την ιστορία του καναλιού, για την εισχώρηση σε πολλές αγορές και το localization που επιχειρεί (θα είναι η 29η γλώσσα του η ελληνική), δεν δόθηκαν και ιδιαίτερα πολλές πληροφορίες ως προς την κατεύθυνση (μουσική ή μη) που αυτό θα έχει στη χώρα μας. Είναι αλήθεια ότι το προφίλ του αλλάζει ανάλογα με τα δεδομένα της τοπικής αγοράς, αλλά όσον αφορά στη δική μας, φαίνεται ότι όλα βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, με τους ιθύνοντες μάλλον να μην έχουν καταλήξει ως προς το ύφος. Είναι σημαντικό ότι το ψάχνουν, έρευνες πραγματοποιούνται και θα κριθούν, βέβαια, από το τελικό αποτέλεσμα. Ας ελπίσουμε και στη στελέχωση με σωστά πρόσωπα, ώστε να μη χαθεί το παιχνίδι από την αρχή.

Το ελληνικό MTV αναμένεται να εκπέμψει για πρώτη φορά μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2008. Ο λόγος που δεν μπορεί να προσδιοριστεί ακόμα ο μήνας της έναρξης, δεν έχει να κάνει μόνο με το (πρώιμο) στάδιο που διανύουμε. Όπως είπαν οι ομιλητές, θέλουν να συνδυάσουν την έναρξη με ένα μεγάλο event, σύμφωνα με την πάγια τακτική του καναλιού. Μένει λοιπόν να επιλεχτεί το όνομα που θα κάνει το ποδαρικό με μία μεγάλη συναυλία και... ας ελπίσουμε να επικρατήσει η φαντασία και να μη δούμε και πάλι εύκολες λύσεις τύπου Παπαρίζου...

Αρκετός προβληματισμός υπάρχει και για τη δοσολογία μουσικής - παραμουσικών εκπομπών. Αν μας περιμένει μια ντουζίνα reality shows για να γεμίσει το πρόγραμμα, όπως γίνεται σε κάποιες χώρες, τα πράγματα ίσως και να μην είναι τόσο ενδιαφέροντα. Αν βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία και επικρατήσει η μουσική και δη η σωστά επιλεγμένη μουσική, τότε όλοι έχουμε λόγους να χαιρόμαστε. Ο ανταγωνισμός άλλωστε δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Η αλήθεια είναι ότι έγινε σχετική ερώτηση αλλά απάντηση σαφής δεν δόθηκε. Κρατάμε μόνο τα λόγια περί νέας στροφής σε περισσότερη μουσική και το πρότυπο του ιταλικού καναλιού.

Είναι αλήθεια ότι το MTV δεν είναι πια ΤΟ μέσο με το οποίο μεγαλώσαμε, εκείνο το οποίο είχε κάποτε τη δύναμη να μας οδηγήσει στο δισκοπωλείο, αυτό που καθόριζε τάσεις και μουσικά ρεύματα. Όχι μόνο το MTV, ουδείς μπορεί να το κάνει πλέον με αυτή την υπερπληθώρα πληροφόρησης. "Music today is a non-linear consumption" πλέον, όπως δήλωσε και ο ίδιος ο εκπρόσωπός του, τονίζοντας ότι τόσα χρόνια μετά, ο κόσμος βρίσκεται σε άλλη φάση και ακούει ό,τι θέλει, όποτε το θέλει. Αντί λοιπόν να παρασύρεται σε μάταιη αλαζονεία ή σε αμήχανη στάση μπροστά σ' αυτό το χάος και ως προς το ρόλο του, το MTV δείχνει (τουλάχιστον από όσα μας λένε, το τί τελικά θα δούμε στις οθόνες μας είναι κάτι άλλο) να αντιλαμβάνεται το ρόλο του ως ένα guide με άποψη, ως μέσο που φτάνει να προτείνει κάτι που θα μπορεί να ακούσει κάποιος, αλλά δεν το γνωρίζει. Στη θεωρία όλο αυτό ακούγεται καλό και με δεδομένη την αδιαμφισβήτητη δύναμη της τηλεόρασης, αυτός που θα το κάνει σωστά και θα κρατήσει τις ισορροπίες απέναντι στο μεγάλο νεανικό κοινό, μόνο να χάσει δεν έχει. Στην πράξη, τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα και όχι τόσο απλά. Kοντός ψαλμός αλληλούια, λοιπόν, και ευχόμαστε τα καλύτερα...

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured