Τάσος Μαγιόπουλος

 

Scary Monsters And Nice Sprites

Κυκλοφορώντας εν μέσω του όλου dubstep πυρετού, εκεί στα τέλη των '00s/ξεκίνημα '10s, το Scary Monsters Αnd Nice Sprites EP δημιούργησε αίσθηση. Εκτός αυτού αποτέλεσε και μία από τις βασικές επιρροές για τη δημιουργία του υπο-ιδιώματος του brostep, μιας πιο πιτσαρισμένης δηλαδή εκδοχής του dubstep. Με την πάροδο βέβαια του καιρού, ο όρος έγινε συνώνυμο μιας (κατώτερης) εξέλιξης του big beat ήχου, η οποία δεν κράτησε τίποτα από τη μελωδικότητα του dubstep.

Ξωκείλαμε όμως από το νόημα, καθώς το ομώνυμο κομμάτι του ΕΡ ήταν ένα εύηχο παράδειγμα του πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτό το μπαστάρδεμα ήχων, αντί να εξαφανιστεί παντελώς –όπως και έγινε. Τουτέστιν, ξεκίνημα με αξιομνημόνευτη μελωδία από σύνθια και... πριονίδια, κολλητικά, φιλτραρισμένα φωνητικά, καθώς και μια γερή δόση από wobbles και (τα τόσο στη μόδα τότε) drops. Με λίγα λόγια, το brostep μπορεί να μην το λησμονεί κανείς πλέον, όμως το "Scary Monsters And Nice Sprites" αρκετοί θα το απολαύσουν ακόμα και σήμερα.

{youtube}WSeNSzJ2-Jw{/youtube}

Summit [feat. Ellie Goulding]

Ή, αλλιώς, όταν ο Sonny Moore ήταν ζευγάρι με την Ellie Goulding, την εποχή του Bangarang EP –αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως το βίντεο γυρίστηκε 2 ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού. Εδώ ο Skrillex αφήνεται σε πιο μελωδικά και συναισθηματικά μονοπάτια, με πλήκτρα που θα μπορούσαν να βρεθούν και σε κομμάτι των progressive trance θρύλων Above & Beyond, αλλά και με drum patterns σε ένα σαφώς πιο μυοχαλαρωτικό και ταξιδιάρικο μοτίβο, συγκριτικά με το μεγαλύτερο τμήμα της δισκογραφίας του.

{youtube}-e_3Cg9GZFU{/youtube}

Benny Benassi – Cinema (Skrillex remix)

Πριν το hype και τα γεμάτα στάδια, ο Skrillex ήταν ένας πρώην τραγουδιστής screamo συγκροτήματος, ο οποίος προσπαθούσε να φτιάξει όνομα σε ένα πεδίο όπου ήταν παντελώς άγνωστος. Τότε λοιπόν, ήταν το “First Of The Year (Equinox)" μαζί με αυτό το remix στο "Cinema" του Benny Benassi που τον βοήθησαν να κάνει το άλμα και από ελπιδοφόρο βλαστάρι να καταστεί υπολογίσιμη δύναμη του dubstep (αρχικά) και της γενικότερης ηλεκτρονικής συνομοταξίας (μετέπειτα).

{youtube}Ua0KpfJsxKo{/youtube}

Bangarang [feat. Sirah]

Funky κιθάρες, θηλυκή ράπερ στα φωνητικά να πινελιάζει στα κατάλληλα σημεία, τα σήμα-κατατεθέν «φωνητικούλια» του ίδιου του Skrillex κι ένα εκκωφαντικό ξέσπασμα μπάσου και beats στο ρεφρέν. Ναι, το "Bangarang" ήταν μια εμφατική δήλωση ξεφαντώματος όταν κυκλοφόρησε το '11. Και αν κρίνουμε από τα 300+ εκατομμύρια views που έχει συγκεντρώσει στο YouTube, το πάρτυ συνεχίζεται ακάθεκτο...

{youtube}YJVmu6yttiw{/youtube}

The Reason

Το 'χαμε πει και στην τότε κριτική μας για το Leaving ΕΡ (βλέπε εδώ) πως ο Skrillex του 2013 προσπαθούσε ξεκάθαρα να ξεφύγει από τα στεγανά και τους επιβεβλημένους κανόνες της όλης brostep σκηνής. Αυτό βέβαια δεν γινόταν πουθενά πιο έκδηλο από το ίδιο το “Leaving”, όπου και αγκάλιαζε τον ήχο του Burial. Όμως η ηχητική μετάλλαξη ήταν εμφανής ακόμα και στα upbeat τραγούδια του ΕΡ, όπως το “The Reason”. Στο οποίο οι ρυθμοί εξακολουθούν να είναι ανεβασμένοι, όμως η... πριονοκορδέλα του παρελθόντος είχε δώσει πια τη θέση της σε μια πιο ηλεκτρονικά εστιασμένη άποψη περί τραγουδοποιίας.

{youtube}PoTp-TaOf_0{/youtube}

Birdy Nam Nam - Goin' In (Skrillex "Goin' Down" remix)

Ίσως λιγότερο γνωστό ως αυτόνομη σύνθεση και περισσότερο γνώριμο για το κομμάτι που ενέπνευσε (τον dubstep rap δυναμίτη του A$AP Rocky, “Wild For The Night”), το remix του Skrillex για το “Goin’ In” είναι μια επίθεση από σύνθια τα οποία σου τρυπούν τα αυτιά, με ένα επαναλαμβανόμενο φωνητικό απόσπασμα που σε κάνει να θέλεις κι άλλο με την εθιστική του φύση. Η όλη δε διάθεση του κομματιού αντικατοπτρίζει απόλυτα τον αγχώδη χαρακτήρα εκείνων των dubstep parties των early '10s. Όσο για τον ίδιο τον Sonny Moore, μας κλείνει πονηρά το μάτι με το ζαχαρένιο πιανιστικό riff στο παρασκήνιο, δείχνοντας γιατί δεν βρισκόταν ποτέ μέσα στον σωρό του ισοπεδωτικού brostep συφερτού.

{youtube}btDPtzCGNTE{/youtube}

Kill Everybody

Εδώ πάλι έχουμε να κάνουμε με κλασικό παράδειγμα του brostep ιδιώματος, του οποίου ο Skrillex αποτέλεσε θεμέλιο λίθο. Βαριά μπότα στα μετόπισθεν, ανθεμικά σύνθια, wobbles που στριγγλίζουν, πιτσαρισμένα φωνητικά κι ένα ηχητικό ψηφιδωτό που θα μπορούσες και να χαρακτηρίσεις αχταρμά, αν δεν δούλευε τόσο διαολεμένα καλά στο τελικό αποτέλεσμα. Δεν κατάφερε τελικά να τους «σκοτώσει όλους» το “Kill Everybody”, όμως αμφιβάλλουμε αν κατάφερε κανείς να του αντισταθεί σε μια κατά μέτωπο αναμέτρηση μαζί του στο dancefloor.

{youtube}F21aifX0lZY{/youtube}

Dirty Vibe [feat. Diplo, CL & G-Dragon] 

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν ήταν τελικά αυτό το κομμάτι που έκανε τον Skrillex να συνεργαστεί με τον Diplo στο σχήμα των Jack Ü, πάντως το “Dirty Vibe” αποτελεί σαφώς την πρώτη απόπειρα του Αμερικανού μουσικού στον χώρο του trap και της όλης σχολής του ήχου των TNGHT. Ο Diplo καταφέρνει να δώσει έναν πιο μοντέρνο αέρα στη γραφή του, φέρνοντάς την ταυτόχρονα πιο κοντά στους ήχους των clubs του σήμερα.

{youtube}Mq-aVCUs2Q0{/youtube}

Rock 'n' Roll (Will Take You Τo Τhe Mountain)

Μπορεί το σχεδόν παιδικό ρεφρέν να μην είναι τίποτα το ιδιαίτερο, όμως το παρόν τραγούδι δεν γίνεται (αντικειμενικά) να μη σε βάλει στη διαδικασία να κουνάς το κεφάλι σου ρυθμικά. Όταν τα πλήκτρα βρεθούν με τον καταρράκτη των beats στα 128 bpm, δύσκολα δεν θα σε κερδίσει το “Rock 'n' Roll” με τη νεανική του ορμή και τον αέρα καλοκαιρινού clubbing που αναβλύζει από μέσα του.

{youtube}eOofWzI3flA{/youtube}

Make It Bun Dem [feat. Damian "Jr. Gong" Marley]

Όταν πρωτοέγινε γνωστό πως ο Αμερικανός παραγωγός θα συνεργαζόταν σε τραγούδι με τον Damian Marley, πολλοί παραξενεύτηκαν από το καλλιτεχνικό ζευγάρωμα, αλλά εξίσου αρκετοί ήταν όσοι πίστεψαν σε ένα αποτέλεσμα-δυναμίτη. Όπερ και εγένετο, μιας και το “Make It Bun Dem” κάνει τις προθέσεις του εμφανείς εξ αρχής. Ο νεότερος Marley δίνει αμέσως μια reggae πινελιά, σε συνδυασμό με τα κοφτά πλήκτρα, ενώ όταν το κομμάτι εισέρχεται στο κυρίως μέρος ακούς ένα μαστορεμένο beat section, που ισορροπεί περίτεχνα μεταξύ της πώρωσης και της χαλιναγώγησης του ρυθμού προς χαρά της νεολαίας των '10s. Μπορεί για τους μεγαλύτερους σε ηλικία ακροατές κάτι τέτοιο να ακούγεται βέβηλο, όμως στα αυτιά πολλών 20άρηδων του σήμερα, αυτό εδώ είναι ήδη ένα κλασικό anthem για τη νέα εποχή.

{youtube}BGpzGu9Yp6Y{/youtube}

 

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured