search

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Label | Finisterian Dead End
Κυκλοφορία | 1/2016
Βαθμολογία | 6

O Ευθύμης Καραδήμας είναι μία από τις σημαντικότερες περσόνες στην ιστορία του ελληνικού σκληρού ήχου, με δουλειές σαν το all-time classic των Nightfall Lesbian Show (1997) να τυχαίνουν αναγνώρισης σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελώντας για πολλούς την αφορμή και το σημείο εκκίνησης για την εξερεύνηση της πιο σκοτεινής πλευράς του metal.


Δίκαια, λοιπόν, η μεταλλική κοινωνία δεν παραλείπει να του δείχνει σεβασμό και αναγνώριση, σε κάθε ευκαιρία. Κάτι τέτοιο συνέβη και στο πρόσφατο live των Avatarium, όπου οι νεοπαγείς Slayerking συστήθηκαν για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Εκεί ο Καραδήμας (φωνή/μπάσο), μαζί με τον Κώστα Κυριακόπουλο (κιθάρα) και την τρομερή Άννα Ελευθέρου στα τύμπανα, μας παρουσίασαν τις συνθέσεις του Sanatana Dharma, ξαφνιάζοντάς μας μάλιστα, καθώς η επιτυχημένη πεπατημένη του μελωδικού death έχει πλέον εγκαταλειφθεί, για χάρη πιο …υποχθόνιων διαδρομών.

Σε πρώτη ανάγνωση, οι 8 συνθέσεις αυτού του ντεμπούτο κατατάσσονται στην οικογένεια του ασήκωτου doom, μιας και όλα τα απαραίτητα βρίσκονται εδώ: μπάσο που σέρνεται, ωραιότατα, μεγαλοπρεπή riffs και τύμπανα με υπνωτικούς ρυθμούς. Βεβαίως το είδος είναι πια αρκετά κορεσμένο, οπότε παραμονεύει ο κίνδυνος της επανάληψης και του αναμασήματος. Ευτυχώς για τη μπάντα, ο mastermind της έχει πάρει μαζί του λαμπρές συνήθειες του παρελθόντος κι έτσι χρωματίζει τις συνθέσεις με τη μοναδική αίσθηση μελωδικότητας που αποδεδειγμένα διαθέτει, κάνοντάς τις απρόβλεπτες και σε σημεία εθιστικές.

Η δυαδική υπόσταση των κομμάτια κάνει την εμφάνισή της ήδη από το εναρκτήριο “She Ιs Lazarus”: μετά δηλαδή από 4 λεπτά κλασικής doom φόρμας, σκάει ένα πανέμορφο κιθαριστικό πέρασμα στα όρια του prog, το οποίο αλλάζει τις εντυπώσεις προς το θετικότερο. Μετά υπάρχει το πολυσχιδές “Black Mother Οf Τhe Lord Οf Light”, μία τραγουδάρα που αρχικά σε ξεγελά με τις nu metal αναφορές της, για να εξελιχθεί σταδιακά σε doom ύμνο με sing-along ρεφραίν. Ξεχωριστές στιγμές είναι επίσης τα “We Are The End” και “Southern Gate Of The Sun” –αν και ασφυκτιούν λίγο σε σχέση με τις εκτελέσεις τους στην προαναφερόμενη συναυλία, δεν δυσκολεύονται να σου τραβήξουν την προσοχή και να σε στείλουν καρφί στο repeat του ηχοσυστήματός σου.

Συνολικά, πρόκειται για μία αξιόλογη δουλειά από μουσική άποψη, η οποία παίρνει επιπλέον αξία από τις ιδιαίτερες στιχουργικές αναφορές σε φιλοσοφικά, ιστορικά και υπαρξιακά θέματα, όπως και από το φανταστικό artwork. Για κάποιον εντούτοις που έχει εμπεδώσει τη μέχρι τώρα πορεία του Καραδήμα, γίνεται προφανές ότι ακόμα δεν έχει αποκρυσταλλώσει πλήρως το πού ακριβώς θέλει να οδηγήσει τους Slayerking. Εξίσου προφανές, πάντως, είναι ότι ένα ντεμπούτο σαν το Sanatana Dharma προδιαγράφει ένα μέλλον ακόμα πιο ενδιαφέρον.