O τίτλος του εν λόγω project δείχνει να θέλει να κάνει μια δήλωση –και μάλιστα βαρυσήμαντη. Δεν τιτλοφορείται απλά I Am Hip Hop η σύμπραξη Λόγος Απειλή και Freestyle, μα στο εσωτερικό του booklet ρωτάει και τον ακροατή: «Are You Hip Hop»; Έξυπνο είναι, σε επίπεδο όμως αξιολόγησης του δίσκου χρειάζεται να σταθούμε και σε άλλα σημεία.  Για τον Λόγο Απειλή, τα είπαμε (τα γράψαμε για την ακρίβεια) και παλιότερα. Σχεδόν έναν χρόνο μετά το Άλλα Λόγια Να Μισιόμαστε, απολαμβάνει δικαίως τη θέση του στον εγχώριο hip hop χάρτη. Ταλέντο από τη μια, κι από την άλλη μια Zoltan Tribe που αναμφισβήτητα ασχολείται. Για τον Freestyle, πάλι, δεν έχω κάποιο καλολογικό σχόλιο. Αν υπήρξατε ποτέ fan των Arsonists, ασφαλώς και τον γνωρίζετε. Προσωπικά ποτέ δεν με ξετρέλανε –και έτσι μόνο υπό την οπτική του «βγάζω τη σύνταξή μου στην Ευρώπη» μπορώ να τον δω εδώ. Δεν παύει ωστόσο να είναι ένας ράπερ από το Μπρούκλιν, ο οποίος γνωρίζει καλά πώς γίνεται το ρημάδι το σπορ… Αυτό πάντως δεν σημαίνει ότι –ειδικά στη συγκεκριμένη φάση της καριέρας του– θα επανεφεύρει τον τροχό.  Το I Am Hip Hop διαθέτει ένα δυνατό όπλο: την παραγωγή του. Κι αυτό γιατί συγκεντρώνει μερικούς από τους πολύ καλούς Έλληνες beatmakers (μα και ορισμένους ξένους, όπως π.χ. οι αρκετά γνωστοί Snowgoons). Εversor και Styles Unlimited και φυσικά ο Sifu Versus υπογράφουν έτσι μερικές από τις καλύτερες παραγωγές στον δίσκο, οι οποίες βρίθουν από «πολεμικά» samples και δυνατά snares, αλλά και από μια αίσθηση που ταιριάζει γάντι στη φύση ενός ράπερ όπως ο Λόγος Απειλή –ο οποίος είτε προβληματιστεί, είτε σχολιάσει κοινωνικά, είτε κάνει το σύνηθες «battle rap» με κοφτερές ατάκες, θα το πράξει με τον ίδιο δυναμικό τρόπο. Τα scratches επίσης βοηθούνε μιας κι έχουν γίνει, στην πλειονότητά τους, από τον DJ Sparky T, ο οποίος δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης…   Από την άλλη, έχω την αίσθηση ότι η εναλλαγή ανάμεσα στο ελληνόφωνο και στο αγγλόφωνο και στον Λόγο Απειλή με τον Freestyle δημιουργεί μια ανισότητα στο όλο εγχείρημα. Κι αυτό γιατί αισθάνομαι ότι σε κομμάτια όπως π.χ. το “I’m Runnin” ή το “Ακούω Φωνές” (με το υπέροχο sample που ο Akhenaton χρησιμοποίησε στο “Une Femme Seule” για τη μητέρα του) o ένας MC επισκιάζει τον άλλο, ως προς την ερμηνευτική πληρότητα. Οι συμμετοχές πάλι είναι ελάχιστες. Φυσικά ο D-Stroy των Arsonists κάνει ένα πέρασμα στο “Crazy”, αλλά και ο «δικός μας» Εισβολέας, σε ένα από τα πιο έντιμα και πανέξυπνα κουπλέ που έχω ακούσει τα τελευταία χρόνια στο ελληνικό ραπ –στο remix του “Κακά Τα Ψέματα” από το σόλο του Λόγου Απειλή.  Οι παραπάνω παρατηρήσεις, ωστόσο, δεν πρέπει να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι το I Am Hip Hop είναι μέτριος δίσκος. Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω κάτι τέτοιο. Δεν είναι όμως άλμπουμ που φτάνει τον πήχη τον οποίον έθεσε το Άλλα Λόγια Να Μισιόμαστε, ενώ έχω την αίσθηση ότι χάθηκε μια ευκαιρία να προκύψει ένα πιο δυνατό αποτέλεσμα. Αν δηλαδή ο Freestyle γινότανε η αφορμή για έναν δίσκο με πολλές (και ποιοτικές) ξένες συμμετοχές, τότε η «βαρυσήμαντη» δήλωση-ερώτηση του booklet θα μεταμορφωνόταν σε ουσιαστική πρόκληση για όλους τους καλλιτέχνες της εγχώριας –συχνά μίζερης– ελληνικής hip hop πραγματικότητας. Και κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured